کد خبر 1366911
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
افزایش زائران خانه خدا در روزهای اخیر/ لمس کعبه همچنان ممنوع +عکس و فیلم

شب گذشته با بارش باران در مسجدالحرام، زائران خانه خدا به زیارت و نیایش پرداخته و برخی مشغول طواف کعبه بودند.

به گزارش مشرق، شب گذشته مسجدالحرام بارانی شد و با وجود شدت باران، زائران در جوار خانه خدا به طواف و نیایش پرداختند.

شب گذشته؛ طواف خانه خدا زیر باران (دانلود)

برخی در حالی که باران می‌بارید و خیس شده بودند، در حال طواف کعبه بودند و برخی دیگر زیر باران نشسته و به درددل با معبود مشغول بودند. البته برخی هم با همراه داشتن چتر خانه خدا را طواف می‌کردند.

بارش باران در مسجدالحرام (دانلود)

با توجه به برقراری سفر عمره مفرده برای زائران کشورهای خارجی، برخی از شیعیان کشورهای عراق، پاکستان و هند نیز شب گذشته هم‌زمان با سومین شب قدر در مسجدالحرام حضور داشتند و خودشان با وجود برخی محدودیت‌ها از سوی سعودی‌ها، مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را برگزار کرده و در کنار خانه خدا به زیارت پرداختند.

در ادامه تصاویری از نیایش زائران در مسجدالحرام زیر بارش رحمت الهی را مشاهده می‌کنید:

نیایش زائران خانه خدا زیر باران +عکس و فیلم

نیایش زائران خانه خدا زیر باران +عکس و فیلم

نیایش زائران خانه خدا زیر باران +عکس و فیلم

نیایش زائران خانه خدا زیر باران +عکس و فیلم

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 4
    من تا الان بیش از هزار بار به حج رفتم
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      2 3
      من هم تا حالا به توفیق الهی 18 بار کربلای معلی رفتم. و چند بارش پیاده صدهزار مرتبه شکر عن أبی عبد الله [الصادق] (ع): زِیارَةُ قَبرِ الحسین(ع) تَعدِلُ عِشرینَ حـَجَّةً و أفـضَلُ، و مـِن عِشرینَ عُمرَةً و حَجَّةً؛[الکافی، ج4، ص580‌.] زیارت قبر حسین(ع)، برابر با بیست حج و برتر از آن اسـت، و نـیز بـرتر از بیست عمره و بیست حج است. إذا حَجَّ أحَدُکم فَلیختِم حَجَّهُ بِزِیارَتِنا، لِأَنَّ ذلِک مِن تـَمامِ الحـَجِّ.[علل‌ الشـرائع‌، ص459.] هر یک از شما که حج گزارد، آن را با زیارت ما پایان دهد؛ چون این کار، لازمه کامل شدن حج است. محمّد بن ابـی نصر بِزَنْطی می گوید که در نوشته ای از امام رضا(ع) خواندم: أبلِغ شیعَتی أنَّ زِیارَتی تَعدِلُ عِندَ الله ـ عز و جل ـ ألفَ حـَجَّةٍ وألفَ عُمرَةٍ مُتَقبَّلَةٍ کلّها؛ به شیعیان من برسان که زیارت من نـزد خـدا، برابر با یک هزار حج و عمره پذیرفته است. او می گوید: این موضوع را با امام جواد(ع) در میان گذاشتم کـه چـگونه مـی شود که زیارت آن امام(ع)، برابر با یک هزار حج باشد؟ امام جواد (ع) پاسخ داد: إی وَ الله! وَ ألفُ ألفِ حـَجَّةٍ لِمَن یزورُهُ عارِفاً بِحَقِّهِ؛[تهذیب الأحکام، ج6، ص85، ح 168؛ کـتاب مـن لا یحضره الفـقیه، ج2، ص582، ح 3182.] آری، به خدا! و برابر با یک میلیون حج است، برای کـسی کـه او را از سـرِ معرفت، زیارت کند.
    • به ۱۶:۴۶ - SE ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      10 2
      اما هزار سفر مستحب کربلا جای یک حج واجب را نمی گیرد. همانطور که اگر هزار تایر درجه یک برای ماشین بخرید و فقط اشکال کوچکی در موتورش باشد کار نمی کند. ثواب برای اعمال مستحب معنی دارد. هیچ گاه فکر نکنید با مستحبات می شود جای واجب را جبران کرد. ضمنا روایات متعدد دیگر هم در فضیلت حج مستحب در هر سال هست. برای همین در بسیاری از دعاهای ماه رمضان می خواهم اللهم ارزقنی حج بیت الحرام فی عامی هدا و فی کل عام
  • ستواندوم ناجا سعید رضایی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 0
    من آرزو دارم یک بار به زیارت خانه خدا برم
  • یوسف طنطاوی عبدالعثمان IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    قربون خانه خدا بشم
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      1 2
      کعبه یک سنگ نشانی است که ره گم نشود حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست قربون خود خدا بشو نه قربون خونه خدا قربون فرستاده خدا و ائمه اطهار علیهم السلام بشو که به برکت آنها خدا را موحد شدی
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    نظر دهنده ۱۸:۴۰ - کسی گمان نکرده مستحبات جای واجب را میگیرد حج یک بار واجب است و از ارکان اسلام کسی حج را زیر سوال نبرده است اما مسیله این است اگر صد حج بدون ولایت بروی هرگز و هرگز و هرگز قبول نیست بنی الاسلام علی خمس علی الصلوه و الزکوه و الصوم و الحج و الولایه *و لم یناد بشي کما نودی بالولایه ....* به هیچ چیزی مانند ولایت ندا داده نشده مثال شما هم در این قیاس به تایر! کاملا اشتباه است ضمنا در زیارت کربلا اسراری است که جز به محرمانش نمیدهند امام صادق علیه‌السلام در حدیث شریفی فرموده اند زیارت کربلای معلی بر گردن شیعیان ما حق است و اگر کسی بتواند و نرود عاق ائمه اطهار علیهم السلام شده است. همچنین روایت معتبر در کتاب شریف کامل الزیارت است اگر کسی اهل بهشت باشد و زیارت سیدالشهدا علیه السلام نرفته باشد مقام و رتبه اش در بهشت خیلی پایین تر از زائرالحسین علیه السلام است و کسی که زیارت امام حسین علیه‌السلام نکرده باشد در قیامت با مشاهده جایگاه زایران امام حسین علیه‌السلام عجیب غبطه میخورد و باز چنین کسی هنوز طعم واقعی ایمان را نچشیده است. البته بدون شک که زیارت با معرفت مراد است. باطن و تفسیر آیات حج را بخوانید منظور از ثم افیضوا من حیث افاض الناس چیست؟! منظور از این که میگوید بیایند سوی تو ای پیامبر چیست؟ باطن حج لقاء امام است و حجاج در پرتو حضور امام زمان شان در حج هر سال بهره میگیرند الاسلام محمدی الحدوث و حسینی البقاء بدون شک اگر قیام و شهادت امام حسین علیه‌السلام نبود از کل دین بازیچه ای و پوسته ای بیش نمانده بود نه فقط شیعه و نه فقط مسلمان بلکه حسین علیه‌السلام بر گردن هر موحدی حق بسیار بزرگ و اساسی دارد.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    نظر دهنده ۱۸:۴۰ ببینید چرا خداوند اول در روز عرفه به زایرالحسین علیه السلام نظر میکند و بعد به حجاجی در سرزمین عرفات ؟! هرگز نمیتوانید عظمت و فضیلت سرزمین مربلا را انکار کنید سر است و بر اهلش واجب الوفاست. امام صادق علیه‌السلام فرموده اند اگر منزلت حقیقی زائران امام حسین علیه‌السلام را برایتان بگویم میترسم شیعیان ما حج را رها کنند و این صلاح نیست!
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    نظر دهنده ۱۸:۴۰ ببینید چرا خداوند اول در روز عرفه به زایرالحسین علیه السلام نظر میکند و بعد به حاجی در سرزمین عرفات ؟! هرگز نمیتوانید عظمت و فضیلت سرزمین کربلا را انکار کنید سر است و بر اهلش واجب الوفاست. امام صادق علیه‌السلام فرموده اند اگر منزلت حقیقی زائران امام حسین علیه‌السلام را برایتان بگویم میترسم شیعیان ما حج را رها کنند و این صلاح نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس