کد خبر 1367137
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
مسکو: اقدامات غیردوستانه علیه روس‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه هشدار داد که اقدامات غیردوستانه علیه روس‌ها بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه هشدار داد که اقدامات غیردوستانه علیه روس‌ها بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، پاسخ به اقدامات غیردوستانه علیه روس‌ها می‌تواند شامل توقیف دارایی‌ها در روسیه باشد. از سوی دیگر وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو تصمیم گرفته تا ۴۰ دیپلمات آلمانی را در اقدامی متقابل، عنصر نامطلوب توصیف کند.

وزارت امور خارجه روسیه اشاره کرد که روز دوشنبه سفیر آلمان در روسیه را فراخواهنده تا اعتراض خود به اخراج ۴۰ دیپلمات روس از آلمان را اعلام کند.

در ماه آوریل بود که «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان خبر داد که تعداد قابل توجهی از دیپلمات‌های روس در واکنش به آن چیزی که وی بی‌رحمی باور نکردنی نیروهای مسلح روسیه در شهر بوچا و سرتاسر اوکراین توصیف کرده، اخراج خواهند شد.

وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گذشته نیز دستور اخراج ده‌ها دیپلمات اروپایی از این کشور را صادر کرد که طی آن ۲۱ دیپلمات بلژیکی، ۱۵ دیپلمات هلندی و ۴ دیپلمات اتریشی از روسیه اخراج شدند.

 پارلمان اروپا نیز اخیرا ورود دیپلمات‌ها و مقامات روسیه و بلاروس به مقر این نهاد را ممنوع کرده است. ریاست پارلمان اروپا در بیانیه‌ای ادعا کرده بود: «در منزلگاه دموکراسی برای کسانی که به‌دنبال نابودی نظم دموکراتیک هستند جایی وجود ندارد». کشورهای اروپای طی سال‌های گذشته نیز با بهانه‌های متفاوت و به تبعیت از واشنگتن بارها دست به اخراج دیپلمات‌های روس زده بودند.

 وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است که مسکو این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که پس از اخراج دیپلمات‌های روسی توسط کشورهای اروپایی، این اقدام را تلافی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 0
    حال روسیه رو درک میکنم.سال 68 تو مدرسه با یه نفر دعوام شد از شانسم کلاس اونها هم تعطیل شده بود.مشت و لگد بود که از اسمون وزمین میومد طرفم
    • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      اینکه حال اوکراینه
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    6 4
    خیلی پررو هستن حمله کردن مردم کشوری رو می کشن و اواره می کنن و مردم خودشونو در سختی میندازن بعد انتظار دارن بقیه براشون کف هم بزنن و حمایت کنند !!البته در دنیا یکی دوتا کشور (البته حکومتشون و نه مردمشون ) ازشون حمایت می کنند !!!
    • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      از عراق هم بیشتر از ما حمایت این افتخاری برای عراق و ذلتی برای ما نبود بلکه روی غربگداها سیاه شد همونطور که الان هم روشونو باید بشورن
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 2
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    روس ها و پوتین با تجاوزگری باعث ویرانی یک کشور و نابودی زندگی میلیون انسان شده است آزادیخواهان جهان باید با تمام وجود روسیه را مورد فشار و تحریم همه جانبه قرار دهند.
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس