به گزارش مشرق؛ ماههای پایانی سال گذشته بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده حذف قرعه کشی خودرو در سال ۱۴۰۱ را داد، وعدهای که کلیت آن هنوز محقق نشده و فقط اخیرا شاهین از گرده قرعه کشیها خارج شد.
قرعه کشی خودرو یکی از معضلات فعلی صنعت خودرو است که برای مشتریان واقعی این صنعت به یک کنکور با درصد قبولی بسیار پایین تبدیل شده و در کنار آن دلال بازی شکل گرفته در این قرعه کشی ها، اختلاف قیمت چند ده میلیونی را با قیمت کارخانه بوجود آورده است.
شاهین به دلیل کیفیت نه چندان مناسب و قوای محرکه ضعیف نسبت به رقبای خود از اقبال بسیار پایینی در بازار برخوردار بود و در ماههای اخیر حتی خبرهایی مبنی بر انصرافهای گسترده این محصول به صورت غیر رسمی در فضای مجازی هم رد و بدل میشد.
این خودرو با وجود تبلیغات گسترده هیچگاه نتوانست در بازار با استقبال مناسبی مواجه شود و همیشه جزو خودروهایی بود که کمترین اختلاف قیمت را در بازار با کارخانه داشت. از اینرو هیچ وقت گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران و متقاضیان خودرو در قرعه کشیها نبود.
اما واقعا حذف خودروی کم تیراژ و کم اقبالی مانند شاهین از قرعه کشی میتواند در بازار پر تلاطم این روزها موثر واقع شود و آیا با این وضعیت تولید میتوان حذف حتی تدریجی قرعه کشیها را از سوی خودروسازان در سال جاری شاهد بود؟