.

با بی اعتنایی این کشورها به ضرب الاجل اعلام شده از سوی کرملین، از عصر روز گذشته و بر اساس اخبار رسمی منتشر شده، صادرات گاز از خط لوله های غربی روسیه به دو کشور لهستان و بلغارستان قطع شده است.

سرویس جهان مشرق _ آخرین روز از نهمین هفته جنگ میان ارتش روسیه و اوکراین در حال سپری شدن است؛ علی رغم انتقال گسترده نیرو توسط ارتش روسیه به جبهه شرقی و آغاز عملیات در محور دونباس، همچنان تغییر خاصی بر نقشه میدانی نبرد در این منطقه اعمال نشده است؛ ارتش اوکراین نیز علی رغم دریافت حجم گسترده ای از تجهیزات نظامی سنگین تا کنون موفق به اجرای ضد حمله موفق و پیشروی در جبهه استان خرسون در جنوب اوکراین نشده است.

صادرات گاز روسیه به لهستان و بلغارستان قطع شد

پس از اینکه در هفته های نخست جنگ اوکراین، دولت روسیه در واکنش به اعمال تحریم های گسترده مالی علیه این کشور اعلام کرده بود از این پس مشتریان گاز این کشور بایستی هزینه مربوط به صادرات گاز را به واحد پولی روسیه "روبل" پرداخت کنند، کشورهای اروپایی تقریبا به دو دسته تقسیم شدند؛ کشورهایی نظیر آلمان و مجارستان با مشاهده جدیت پوتین در تهدید خود، اعلام کردند حاضرند بهای گاز مصرفی را به روبل پرداخت کنند اما برخی دیگر از کشورهای اروپایی با این موضوع مخالفت کرده و اعلام کردند به مانند گذشته تنها حاضرند هزینه گاز وارداتی خود را به یورو پرداخت کنند.

شیر گاز روسیه به روی اروپای شرقی بسته شد/ ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه +نقشه و تصاویر

با بی اعتنایی این کشورها به ضرب الاجل اعلام شده از سوی کرملین، از عصر روز گذشته و بر اساس اخبار رسمی منتشر شده، صادرات گاز از خط لوله های غربی روسیه به دو کشور لهستان و بلغارستان قطع شده است؛ پیش بینی می‌شود این روند در خصوص سایر کشورهایی که حاضر به پرداخت بهای گاز وارداتی خود به روبل روسیه نباشند ادامه پیدا کند.

ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین به خاک روسیه

شب گذشته و بامداد امروز، ارتش اوکراین احتمالا با استفاده از پهپادهای انتحاری که به تازگی از امریکا دریافت کرده است حملاتی را به شهرهای بلگورود، کورسک و ورنوژ ترتیب داده است.

در تصاویر منتشر شده از شهر بلگورود، آتش سوزی بزرگی در سطح شهر دیده می‌شود؛ منابع اوکراینی مدعی هستند موفق به نابودی یک انبار مهمات ارتش روسیه در این شهر شده اند.

شیر گاز روسیه به روی اروپای شرقی بسته شد/ ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه +نقشه و تصاویر

ویاچسلاو گلادکوف؛ فرماندار بلگورود نیز با تایید چندین انفجار در این شهر از نابودی انبار مهمات مربوطه سخن گفت.

اما مورد عجیب تر فعال شدن پدافند هوایی ارتش روسیه در شهر "ورونژ" در ۲۵۰ کیلومتری مرز اوکراین بود؛ به نظر می‌رسد موشک های پدافندی روسی در حال درگیری با پهپادهای ارسال شده از خاک اوکراین هستند.

نکته عجیب این است که در میان پهپادهای انتحاری ارسال شده به خاک اوکراین هیچ مدلی بردی بیش از ۱۰۰ کیلومتر ندارد (حداقل به شکل اعلام رسمی) و پهپادهای رزمی بیرقدار ارتش اوکراین نیز شعاع عملیاتی کمتر از این فاصله دارند و به شکل دقیق مشخص نیست که در حمله به این شهر از چه نوع پهپادی استفاده شده است.

شیر گاز روسیه به روی اروپای شرقی بسته شد/ ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه +نقشه و تصاویر

بسته جدید تسلیحاتی استرالیا در راه اوکراین

دولت استرالیا اعلام کرده است که طی هفته آینده ۶ قبضه هویتزر ۱۵۵م.م M۷۷۷ و یک محموله از گلوله های ۱۵۵م.م را به اوکراین ارسال خواهد کرد.پیش از این نیز کانادا و ایالات متحده اعلام کرده بودند که این هویتزر را به اوکراین ارسال خواهند کرد.

شیر گاز روسیه به روی اروپای شرقی بسته شد/ ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه +نقشه و تصاویر

غنایم جدید ارتش روسیه از نیروهای اوکراینی

روز گذشته نیروهای ارتش روسیه در حملات خود در جبهه استان خارکیف موفق به کنترل یک مقر مهم نیروهای اوکراینی شده و غنایم نظامی قابل توجهی به دست آوردند.

شیر گاز روسیه به روی اروپای شرقی بسته شد/ ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه +نقشه و تصاویر

در تصاویر مربوطه این تسلیحات دیده می‌شوند:

موشک ضدزره بریتانیایی NLAW
- راکت انداز آلمانی Panzerfaust ۳ (PzF ۳) مجهز به کلاهک DM۳۲ Bunkerfaust ضد اهداف زرهی سبک و استحکامات
- راکت انداز RPG-۷۵ ساخت چکسلواکی
- راکت انداز ضدزره سوئدی AT۴(Pansarskott m / ۸۶)

سرنگونی پنجمین فروند از پهپادهای بیرقدار ارتش اوکراین

منابع رسانه ای روسیه تصاویری از سرنگونی 1 فروند پهپاد رزمی بیرقدار ارتش اوکراین را در شهر کورسک در نزدیکی مرز روسیه با اوکراین منتشر کردند.به نظر می‌رسد این پهپاد اوکراینی در حملات شب گذشته و بامداد امروز به خاک روسیه شرکت داشته که توسط پدافند موشکی روسیه سرنگون شده است.

شیر گاز روسیه به روی اروپای شرقی بسته شد/ ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه/ سرنگونی پنجمین فروند از پهپادهای بیرقدار اوکراین +نقشه و تصاویر

این پنجمین فروند از پهپادهای بیرقدار ارتش اوکراین است که در جنگ اخیر سرنگون می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 146
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • میلاد IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    یمنی ها میخواستن به ایران نزدیک بشن و عربستان بهشون حمله کرد،حالا هم اوکراین میخواست عضو ناتو بشه و روسیه بهشون حمله کرد! واقعا فرقی بین بن سلمان و پوتین نیست!!!
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      فرقش این است که یمینیها توسط تمام جهان تحریم شدند و بن سلمان تازه تشویق هم شد. اما حالا همه صف کشیده اند برای مبارزه با پوتین و حمایت از اوکراین نئونازی. حالا می فهمی فرق پوتین با بن سلمان چیست.
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      56 44
      فرق از زمین تا آسمان هست. اوکراین روس تبارها رو می کشد سلاخی میکند و زن حامله را به جرم روس تبار بودن دار میزند و با پیوستن به ناتو به دشمن درجه یک ایران و اسلام تبدیل میشود اما یمن چه؟ عربستانی را سلاخی میکند؟ ما به دنبال منافع کشور که همان منافع اسلام هست هستیم. قطعا منافع ما در پیروزی اوکراین و غرب نیست جهالت نمی گذارد تفاوت ها را ببینید
    • سید محمد یاسین IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      11 7
      پیش بینی های آخرالزمانی آتش مشرق آمده و به نظر همین جنگ باشد شعار انقلابی ما هم نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی هست که شرق شوروی بود که الان روسیه شرق به حساب میاد البته روسیه با شوروی تفاوت بنیادین داره جنگشون هم احتمالا همون جنگ قرقیسیاست که به ما توصیه شده به هیچ عنوان وارد این جنگ نشویم چون از این جنگ تعبیر به آتش کردن که سرایت میکنه به جاهای دیگه
    • عبدالله IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      43 7
      قیاس مع الفارق کردی. یمنی ها انقلاب کردن و دولت مزدورشونو که دست نشان ده عربستان بود سرنگون کردن. عربستان ناراحت شد که مزدروشون توسط ملت مقاوم یمن سرنگون شده لذا با کمال وقاحت علنا در یمن دخالت کرد و جنگ راه انداخت.کجا این قضایا به هم شبیه؟!
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      8 11
      ۱۴:۲۹ مسئله اینه که تو از خودت یه شر و وری بیرون میدی واظهار نظر پوچ وخنده داری میکنی همین
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      16 1
      حالا ما مگه گفتیم روسیه کار خوبی کرده به اکراین حمله کرده که داری ملت مظلوم یمن و جنایتی که برعلیه این عزیزان میشرو با جنگ روسیه با اکراین که البته تاحدود زیادی اکراینم مقصر و یجورایی بازیچه دست آمریکا شدرو یکی میکنی؟
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      5 5
      دعوا سر ارث و میراث شوروی ها است: هم وطنان عزیز شما بیکارید جنگ همین است چرا نمی توانید تماشاچی باشید - اوکراین یک کشور تازه به استقلال رسیده از میراث شوروی ها است و فعلا بلا تکلیف از از نظر استقلال سرزمینی است و سرزمین به این بزرگی از اتحاد شوروی به اوکراین را حتی خود غربیها هم نمی گذارند به اوکراین برسد غربی ها دارند از آب گل آلود بنفع خودشان ماهی می گیرند دیدید که جزیره کریمه نیز از آن روس ها شد - کشورهای تازه به دوران رسیده خیلی راه دارند تا به تثبیت مرزها برای سرزمینی برسند حتی بعد از جنگ فرانسه و آلمان و..یعنی قسمت غربی اروپا در وضع اوکراین هستند و آمریکا تاحا نگذاشته آنها اراده سیاسی خودشان را برای کشورشان اعمال کنند جوانانشان در قشون کشی های آمریکا در اقصی نقاط حهان کشته و معلول شده خودشان در بلا تکلیفی هستند به هر حال دعوا سر ارث و میراث شوروی بین اکراین و روسیه است است که هردو کشور میراث دار شورویها هستند - غرب هم کاسه داغتر از آش آتش بیار معرکه شده است در تقسیم ارثیه دارد مداخله می کند برای ضربه زدن به هر دو میراث خوار بخصوص لندن خیلی دارد شورش در می آورد
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      2 2
      دعوا سر ارث و میراث شوروی ها است: هم وطنان عزیز شما بیکارید جنگ همین است چرا نمی توانید تماشاچی باشید - اوکراین یک کشور تازه به استقلال رسیده از میراث شوروی ها است و فعلا بلا تکلیف از از نظر استقلال سرزمینی است و سرزمین به این بزرگی از اتحاد شوروی به اوکراین را حتی خود غربیها هم نمی گذارند به اوکراین برسد غربی ها دارند از آب گل آلود بنفع خودشان ماهی می گیرند دیدید که جزیره کریمه نیز از آن روس ها شد - کشورهای تازه به دوران رسیده خیلی راه دارند تا به تثبیت مرزها برای سرزمینی برسند حتی بعد از جنگ فرانسه و آلمان و..یعنی قسمت غربی اروپا در وضع اوکراین هستند و آمریکا تاحال نگذاشته آنها اراده سیاسی خودشان را برای کشورشان اعمال کنند جوانانشان در قشون کشی های آمریکا در اقصی نقاط حهان کشته و معلول شده خودشان در بلا تکلیفی هستند به هر حال دعوا سر تقسیم ارث و میراث شوروی بین اکراین و روسیه است است که هردو کشور میراث دار شورویها هستند - غرب هم کاسه داغتر از آش آتش بیار معرکه شده است در تقسیم ارثیه دارد مداخله می کند برای ضربه زدن به هر دو میراث خوار بخصوص لندن خیلی دارد شورش در می آورد
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      5 1
      ۱۷:۳۶ نه کار روسیه تایید میشه ونه عربستان
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      10 3
      اوکراینی ها رو تمام قذرت ها حمایت صد درصد کردند و روسیه رو تحریم صد در صد، امام در مقابل یمنی ها تحریم صد درصد شدند و عربستانی ها حمایت صد در صد. تفاوت از زمین تا آسمان است. فهمیدنش خیلی سخت نیست.
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      6 1
      نفس عمل یکیست، پوتین را آدمی صبور و با تدبیر میدانستم، احتمالا برخورد منفعل غرب در رابطه با شبه جزیره کریمه او را به اشتباه انداخت، از طرفی بی مسئولیتی امریکا در قبال دخالتها و جنایتهای مکررش موجب شده که دیپلماسی و معاهدات منطقه ای و جهانی به شدت آسیب ببیند، امیدوارم روسیه سرافراز از این معرکه خارج شود، ولی کاش متوسل به زور نمیشد.
    • CA ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      2 1
      بی شباهت نیست ولی فرق هم زیاد داره. از جمله اینکه کشور اوکراین قبل از فروپاشی شوروی هیچ وقت وجود نداشته و شرقش روس و غربش جزو یک کشور اروپایی دیگه بوده و وقتی شوروی از هم پاشید و اوکراین تشکیل شد 1 اینکه از اول مشکل داشت چون روسهای شرقی تحت حاکمیت اوکراینی های غربی قرار گرفتند که بی سابقه بوده براشون. 2 اینکه جدایی اوکراین از روسیه به شرط این بود که عضو ناتو نشه و عضو پیمان ورشو بود و با هم قرارداد داشتن و دولت جدید اوکراین که غربی ها آوردند با شعار پیوستن به ناتو آمد و در واقع از دید روسیه غرب شروع به پس گرفتن بخش هایی کرد که بعد جنگ جهانی سهم روسها بود و با گرفتن اوکراین عملا مناطق حایل بعد فروپاشی شوروی از بین رفت و تا روسیه پیش آمدند. بخشی از جنگ ادامه دار بین روسیه و غرب هست که از بعد از شکست آلمان شروع شد. همیشه به شکل سرد و خاموش بود غیر از حمله بو یوگوسلاوی توسط امریکا و روسیه اینبار هم تبدیلش کرد به جنگ گرم. یمن یک کشور مستقل و ریشه دار هست که قدمت بسیار بیشتر از تشکیل سعودی توسط انگلیس و یک قوم بیابانگرد به نام سعودی داره لااقل تا زمان هخامنشیان.
  • محمدحسین IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    28 25
    یاس و ناامیدی مقامات روسی به کجا رسیده که خود زنی میکنند. تنها منبع درآمدت را قطع کردی
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      13 20
      عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      29 26
      عجله نکن، روسیه با درآمد کمتر میتونه زندگی کنه، اما زمستون که بیاد و صدها هزارنفر از اروپاییها از سرما تلف بشن، تازه میفهمن نوکری آمریکا ارزش درگیری با خرس بزرگ رو نداشت
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 1
      ۱۶:۵۸ تو هم عجله نکن با اربابت . آمریکا کاری کرد که روسیه و اروپا به جان هم بیفتند . مسلمانها همدیگر را بکشند البته اگر مسلمان بودند . عوامل روس که در راس حکومت هستند دیکتاتوری کنند . کشور مسلمان وابسته کمونیست شود و تمام منافع کشور مسلمان در حفظ کشورهایکمونیست پایمال شود
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    28 16
    حالا دو بار که با آب سرد رفتن حموم به غلط کردن می افتن
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      4 17
      سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      34 36
      روس ها که از همین الان به غلط کردن افتادن تهدید به بمب اتمی میکنن.
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      31 60
      روسیه تو بد دامی افتاد. هم اقتصادش ویران شد و هم دیگه کسی بهش اعتماد نداره. هرچی هم پول تئ بانک ها داشت مصادره میکنن.
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      26 3
      روسیه کم کم باید بانکداری بدون ربا و خودرو سازی و ... رو از ایران یاد بگیره.
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      25 13
      دقیقا درسته . اروپا به غلط کردن افتاده بیایید همگی برای پیروزی لشکر پوتین و نابودی آمریکا و تجلیل از مقام شهدای روسیه دعا کنیم.به امید نابودی غربگدایان داخلی و اسقاطیل
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      8 2
      در این جنگ فرانسه مکار فقط سود کرد
    • ابر IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      21 15
      از این به بعد خاک روسیه بی امان شخم زده میشه. دیروز سه شهر روسیه بمبارون شد. به دنیای جدید خوش آمدی آقای ولادیمیر پوتین. تازه شروع ماجراست. تو گاز قطع کنی بعد اونا هم بشینن نگاه کنن؟ ضمن اینکه درآمد خود روسیه هم با این کار کم میشه
    • DE ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      21 9
      ۱۲:۱۶ - دقیقا درسته . اروپا به غلط کردن افتاده بیایید همگی برای پیروزی لشکر پوتین و نابودی آمریکا و تجلیل از مقام شهدای روسیه دعا کنیم.به امید نابودی غربگدایان داخلی و اسقاطیل// تقسیم کار شده از طرف امپریالیسم امریکا. تفاله ها و پس ماندهای ساواک و منافقین با جابجایی و دستکاری در شعارهای دینی و انقلاب اسلامی فقط ماهیت پلید و درپیتی خود را نشان میدهند. نه پوتین نه امریکای جنایتکار و غارتگر برای ما الگو و ارزش هستند. بتازگی در کمال حماقت و خریت سعی میکنند امریکای جنایتکار امروز را‌ با یادآوری جنایات شوروی سابق مقایسه کرده و روسیه کنونی را همان شوروی تجاوزگر سابق که حتی در اوج جنایات خود به گرد جنایات تاریخ و نسل کشی ناکازاکی و هیرو شیما و ویتنام ...نمیرسید ، جا بزنند. امریکای جنایتکار فقط در عراق یک میلیون از مسلمانان را کشت و اینجا نوکران دلقک برای ۱۰ تا کشته اوکراینی به اسلام و انقلاب و خدا و روسول...توهین میکنند لیکن در موارد جنایات عموشون عموسام کر و کور لالند فهم لا یرجعون. نوکری و عاشقی وقتی با حماقت و رذالت مخلوط گردد شخص وطنفروش غربگدای بدبخت نوکرزاده با افکار متعفن دعا نویس هم میشود
    • US ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      6 9
      وی پی ان المان قطعا انسان معلوم الحالی هستی که انگ میزنی به همه. از چمکه دوستانی مخلصی.شعور که نداری کاش اندکی ادب داشتی
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 14
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    11 15
    بسته شدن شیر های گاز به روی اروپا هم تقصیر روحانیه.
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      11 3
      مزخرف میگی
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    21 10
    فرصت خوبیه برای اروپایی ها اعم از آلمان و لهستان و بلغار و بقیه که خودکفا بشن. میتونن باد فتق شهروندانشون رو بجای گاز استفاده کنن. مزایای ناتو بودن رو که میخوای باید پای لرزش هم بنشینی.
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      4 14
      نگاهی به کیک انرژی اروپا نشون میده تا پانزده سال آینده از انرژی های فسیلی بی نیاز میشن. و چه بسا این جنگ صرفا به دلیل توجیه پذیر کردن سرمایه گذاری روی انرژی های تجدید پذیر باشه.....
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      15 4
      از این کیک ها زیاد میکشن. باور نکن و جدی نگیر. قپیه. نفت و گاز تا وقتی قابل استخراجند همواره منبع اول و بی رقیب تامین انرژی دنیای صنعتی باقی خواهد ماند. منابع بعدی با فاصله بسیار زیاد در رتبه های بعدی هستند. آمریکا هم همین ها رو بلغور میکرد. پس واسه چی برای چند هزار بشکه نفت سوریه له له میزنه؟!!
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    62 19
    کیف میکنم روس ها هم مثل ما دارن بدبخت و فقیر میشن.
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      41 55
      جنس قلابی بهت انداختن. هنوز که مصرف نکردی؟
    • DE ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      14 64
      ۱۲:۱۰ -کیف میکنم روس ها هم مثل ما دارن بدبخت و فقیر میشن. // خخخخ فعلا که روسها دارن کیف رو....سعی کن کیف پیدات نشه وگرنه خود اوکراینی ها هم بدشون نمیاد....در کیف خدمتت برسن . اونها به نوکزهایی مثل تو هم رحم نمیکنند وقتی 20 میلیون اوکراینی از دستشون فرار کردند و این بهترین فرصت براشون بود.
    • US ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      45 5
      توده ای چکمه پرستی که با وی پی ان المان میایی. شرف که قطعا نداری کاش اندکی شعور داشتی که البته بعید ازت.قطعا مسلمون هم نیستی که به همه انگ میزنی.ننگ ابدی بر تو و امثال تو
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      35 7
      ۱۴:۰۵ - فعلا که بدجوری بهت فشار امده با اینکه ارباب پوتینت مچاله شد هنوز به خودت واربابت امیدواری واز شدت فشار نیشت
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    8 16
    «دست ما و ساطور روسیه» /قسمت اول/جنگ روسیه در اکراین جنگ ما نیست. حملۀ روسیه به اکراین آیندۀ جهان را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. غرب نمی‌تواند پیروزی روسیه را تحمل کند و اگر روسیه در میدان پیروز شود، غرب با جنگی اقتصادی شکست بزرگ‌تری به روسیه می‌زند. اما فاکتور مهمتر خواست و ارادۀ مردم اکراین است. شاید روسیه بتواند خواست خود را به اروپا و آمریکا تحمیل کند، اما با ملتی سرسخت و جنگجو روبروست که نمی‌خواهد شکست بخورد و از مرگ و خون دادن هم هیچ باکی ندارد. اکراین می‌خواهد مستقل بماند و این اراده اگر هم در کوتاه‌مدت در برابر ماشین جنگی روسیه مغلوب شود، در بلندمدت چونان استخوانی در گلوی اشغالگران می‌ماند. ملت منسجم اکراین کمتر از گروه شبه‌نظامی طالبان نیست! غرب میزان مقاومتش را بر اساس مقاومت اکراینی‌ها تنظیم می‌کند. روسیه و غرب هر دو از مقاومت اکراینی‌ها غافلگیر شدند. سخنرانی‌های زلنسکی دولتمردان اروپا را شرمنده کرد و مقاومت اکراینی‌ها مردم اروپا را بیدار کرد. از دیگر سو، روسیه در بدترین دوگانۀ ممکن گیر افتاده است: یا باید ماشین جنگی‌اش را متوقف کند و از فرو رفتن بیشتر در باتلاق اکراین خودداری کند، یا باید بی‌محاباتر در اکراین بتازد و با آتش سنگین ــ و طبعاً تلفات بی‌شمار و شرم‌آور ــ کی‌یف را تصرف کند. تا همین‌جا هم روزبه‌روز تلفات روس‌ها بیشتر می‌شود و روحیۀ اکراینی‌ها تقویت می‌شود. در هفتۀ سوم جنگ، غرب حتی امیدوار شده است که می‌تواند بدون مداخلۀ مستقیم، با ارسال تجهیزات ضدزرهی، جلوی پیروزی چشمگیر روسیه را بگیرد یا پیرزوی‌اش را بسیار کُند کند.
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      1 2
      بهترین کامنت انتشار یافته
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 22
      کسی طرفدار جنگ و باطل نیست منافع ملی و اسلام در میان هست. شکست روسیه به سود منافع ایران نیست. پیوستن اوکراین به ناتو یعنی محاصره بیشتر دنیای اسلام
  • مفسر سیاسی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    3 4
    «دست ما و ساطور روسیه» / قسمت دوم/همه این‌ها یک معنا دارد: این جنگ احتمالاً به جنگی فرسایشی تبدیل می‌شود و این یعنی سطح تنش در دنیا فعلاً به شدت بحرانی خواهد ماند. جنگ‌های جهانی یک‌شبه جنگ جهانی نشدند، بلکه آتش جنگ در نقطه‌ای آغاز شد و سپس دامن گستراند ــ هر چند می‌دانیم که روسیۀ پیر هوشیارتر از این‌هاست که اجازه دهد این جنگ جهانی شود. اما تا وقتی آتش جنگ اکراین خاموش نشود، جهان در آستانۀ فاجعه است. به عبارت دقیق‌تر: سطح پیش‌بینی‌پذیری رخدادها بسیار پایین آمده و این باید زنگ هشدار را برای ما به صدا درآورد! به همۀ تحلیلگران و سیاستمداران هشدار می‌دهم که توجه کنند «تا اطلاع ثانوی همۀ معادلات ایران عوض شده است!» شطرنج محاسبات سیاسی‌تان را از نو بچینید! دنیای امروز دنیای پانزده روز پیش نیست! همه‌چیز عوض شده است! دائم در دل نگویید «انشاالله گربه است!» روی بدترین احتمالات حساب کنید که در این برهه هر گونه خوش‌خیالی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. بخواهیم یا نخواهیم ایران خود را در جبهۀ روسیه تعریف کرده است. این جنگ را به ضرر ایران می‌دانم، زیرا به گمان من این جنگ خطای استراتژیک روسیه بود و این کشور را بسیار تضعیف می‌کند. تا وقتی در روابط بین‌المللیِ ایران توازنی وجود ندارد و ما عملاً متحد روسیه قلمداد می‌شویم، تضعیف روسیه به ضرر ایران است، مگر این‌که ایران در روابطش با روسیه و غرب توازن برقرار کند ــ که این هم فعلاً محال است، اگر شوخی نباشد!
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    9 8
    «دست ما و ساطور روسیه» / قسمت پایانی/ برخورد کشورهای عربی با غرب عجیب و عبرت‌آموز بود! آن‌ها به سردترین شکل بی‌طرفی و بی‌تفاوتی پیشه کردند. مگر به زعم ما عرب‌ها متحد آمریکا نیستند؟! اما حتی حاضر نشدند سر قضیۀ نفت با آمریکا همکاری کنند! رفتار عرب‌ها فقط یک معنا داشت: می‌گفتند این جنگ ما نیست! برای ایران نیز در قبال روسیه این بهترین موضع است: این جنگ ما نیست! هر چه روسیه بیشتر خود را در خطر ببیند و با آسیب‌های سیاسی و اقتصادی بیشتری مواجه شود، بیشتر تمایل خواهد یافت سطح تنش را در دنیا بالا ببرد تا به حریف فشار آورد. روسیه برای بالا بردن سطح تنش و فشار آوردن به غرب چه گزینه‌هایی دارد؟ احتمالاً کارتی بزرگ‌تر از ایران دارد؟ ایران برای اینکه قربانی دسیسه نشود، در اسرع وقت باید سطح تنش را در اطراف خود پایین آورد تا بهانه‌ها خنثی شود. مناسبات و خطرهای امروز با مناسبات و خطرهای پانزده روز پیش قابل مقایسه نیست، به ویژه اینکه دیگر هیچ‌کس از فردا خبر ندارد. کوچک‌ترین ریسکی نمی‌توان کرد. علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد. برای حفظ امنیت ایران، امروز و در این معادلات جدید، احیای برجام بسیار ضروری‌تر از قبل شده است. حضرات! خسروان! درنگ نکنید!
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      16 4
      به نظرت عرازشه این چیزا رو میفهمن؟
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      18 57
      سلام اینهمه آسمان ریسمان بافتی که بگی خسارت محضی به نام برجام که هیچ آورده ای برای ملت ایران نداره رو احیا کنیم!!!؟؟اتفاقا الان بهترین موقع برای زدن زیر برجام هست این جنگ جنگ ما نیست ما کاری به روسیه نداریم اما قرار هم نیس بریم تو اردوگاه غرب
  • مفسر سیاسی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    10 6
    بگذارید این نوشته را با چند پرسش و پاسخ پایان دهم: س: پس آیندۀ پوتین چه خواهد شد؟ ج: پوتین با این جنگ آینده‌اش را که پیشاپیش از جهت قانونی تضمین شده بود، در عمل هم تضمین کرد. حالا فقط مرگ می‌تواند او را از کرملین بیرون کند. مگر اینکه به هر دلیلی ــ که بعید است ــ خود از قدرت کناره‌گیری کند. س: امکان دارد این جنگ سرنوشتی یابد که او سقوط کند؟ ج: محال به نظر می‌رسد! این جنگ آن جنگی نیست که چنان پیامدهای ناگواری داشته باشد که به تنش اجتماعی و سقوط سیاسی منجر شود. مگر این‌که به جنگی جهانی بدل شود که این نیز بسیار بعید است، زیرا پوتین آشکارا جبهه را کوچک کرده و اصلاً متحدی هم ندارد که بخواهد این جنگ را جهانی کند! چین هم جز لفاظی کمک نخواهد کرد و از یک یک‌دلاری هم به خاطر روسیه نخواهد گذشت! چین می‌داند ناتوستیزی پوتین بهانه است. تا دو دهۀ دیگر چین رابطه‌اش را با غرب خراب نمی‌کند. س: ممکن نیست ناگهان جنگ هسته‌ای رخ دهد؟ ج: جنگ هسته‌ای بین چه کسانی؟ جنگ هسته‌ای فقط در چارچوب جنگی جهانی امکان‌پذیر است و وقتی طرف مقابل روسیه مجموعه‌ای از کشورهای هسته‌ای هستند، جنگ هسته‌ای بی‌معناست! تعبیر «جنگ هسته‌ای» در واقع ترفند دو گروه بود تا هدف سیاسی خود را در این هشدار ظاهراً حکیمانه پنهان کنند: یکی ترفند روسیه برای ترساندن غرب و دیگری ترفند غربی‌هایی که تمایل ندارند به اکراین کمک کنند و از نفت و گاز روسیه بگذرند (مانند اولاف شولتز) یا دوست ندارند روسیه ببازد (مانند چامسکی). س: پس این‌که می‌گویند پوتین سقوط خواهد کرد حرف غلطی است؟ ج: بله! یاوه است! یکی از اهداف اصلی این جنگ تضمین جایگاه مادام‌العمر پوتین بود. س: جنگ چه خواهد شد؟ روسیه پیروز می‌شود؟ ج: روسیه احتمالاً بسیار به سختی دونباس را کامل یا ناقص تصرف خواهد کند. در ظاهر پیروزی خفیقی به دست می‌آورد تا جنگ آبرومندانه تمام کند. اما روسیه باخت بزرگی خواهد داد، زیرا به مسیر پیشرفت روسیه آسیبی جدی وارد شد و روسیه یک گام بلند دیگر به قرن نوزدهم خود بازخواهد گشت. س: نتیجه‌گیری؟ ج: نتیجه این‌که کرملین روسیه را خرج خود کرد!
    • DE ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      8 19
      شما طرفداران کور و کر غرب عادت دارید فرافکنی کنید و با هزار کلک و حقه و تفسیر و پیچوندن و با هزار دلیل بی ربط از عمو سامتون دفاع کنید. دوران دزدی و غارت و کودتاهای رنگی جرج سوروسی و به گروگان گرفتن یک ملت با کودتاهای نظامی و آوردن دلقکها که رضا شا و ممد رضا شا مبارک ها انورسادات ها...و صدها دلقک دیگر و اکنون دلقینسکی نوکری جهان امپریالیست را به عهده دارند و وقتی تاریخ انقضای آنان به سررسید مانند قوطی کنسرو فاسد سر باد کرده آنرا در سطل آشغال میریزند ...دوران این تمام شده است.آنزمان شوروی تجاوزگر و امریکای جنایتکار و جهانخوار با هم نصف نصف غازت میکردند بلوک شرق بلوک غرب و بعد از فروپاشی شوروی توسط یک مزدور غربگدای وطنفروش گفتگوی تمدنی بنام گربه چف امریکا تا به امروز به تنهایی جنایت و تجاوز میکند و دوران غارت امریکا تمام شده است بایستی در باره دنیای بعد از فروپاشی امریکای درحال افول مقاله نوشت و جهان چند قطبی. انقلاب ما و خونهای ریخته شده چند صد هزار نفر در انقلاب اسلامی بخاطر تصحیح و جنایت و خرابکاری شاهان بی کفایت قاجار ...تا نوکری رضا شا و ممرضا شا و اراذل و اوباش درباری بود. و اکنون ملت روسیه بایستی مخارج یک نفر غربگدای بی کفایت گربه چف را بپردازند که کشور شان را با کمک امریکا تکه تکه کرد و همزمان اروپا به هم متحد و وصل شد خیانت بالاتر از این نبود. تمام این جنایات اکنون ریشه در کودتای مخملی جورج سوروس دارد اختلاف بینداز و حکومت کن این شعار گراز بی دندان کفتار پیر انگل لیس بوده همیشه / ملت اوکراین تا قبل از دخالت سازمان سراسر سیای امریکا قرنها دست دردست و یکی از استانهای روسیه بود.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    14 10
    روسیه با این نیرو هوایی بزرگی که داره نتونسته یک نیروهوایی اوکراین را نابود کنه سلاحهای ارسالی غرب را از بین ببره
    • DE ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      5 9
      غربی ها خیلی نامرد هستند و همشون ضد امریکا هستند دروغ میگن با امریکا دوست هستند خب چرا نامردها این همه اسلحه معجزه گر و فوق مدرن و کشنده و سرنوشت ساز و جهانگیری منظور فتح و گرفتن جهان بید را به امریکا ندادند که مجبور نشه در افغانستان مانند بند تمبون در نره ؟؟ چرا امریکا را کمک نکردند 43 سال پیش ما نتونیم اون و نوکرش را با اوردنگی بیرون بندازیم . چرا امریکا با مدرنترین اسلحه ها با هزینه 7 بیلیارد دلار دهها هزار کشته و زخمی کلکسیونی از شکست پشت شکست را در خاورمیانه جمع کرده داره افول میکنه چرا امریکا در حال افول با هزاران طرفدار سوسول و فوفول خودش تا حالا به تنهایی جرات نکرده به کشور ی حمله کنه همش دیگران باید براش بجنگند. ولی خب اگر امریکا به گاوهای شیرده 470 میلیارد از بهترین و مدرنترین اسلحه های خود را نمیفروخت الان جنگ یمن 8 سال طول کشیده بود نه دو هفته. و در آخر , کار روسیه تمومه امریکا فقط با شلیک یک موشک کل ارتش و نیروی دریایی و هوایی و زمینی چند میلیون نفری روسیه با اون 5000 بمب اتمیش را از کار میندازه به جان ظریف . موشکهای مسخره یکبار مصرف اتمی روسیه باعث خجالته با هر بمب اتم یه موشک هم از بین میره عرضه ندارن از موشکشون باز استفاده کنند هی بیاد پر کنه بره بزنه باز بیاد مثل پهباد بیرقداره فقط یه باک سوخت بیشتر نمیخواد رفتش برگشتی نداره. مسخره روسهای خنگ. والا با اون بمب اتم وموشک یکبار مصرف مسخره شون.
  • نیما IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    11 2
    زنده باد ایران
  • RU ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    29 16
    اگه مقصر حمله آمریکا و ناتو متحدین اوکراین باشند از نظر دوستان انقلابی، پس حمله عراق به ایران هم تقصیر متحد ایران سوریه، حمله به یمن و فلسطین و سوریه و اردن هم تقصیر ایران متحدشان است.
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      9 17
      باز که تو خواب نظر گذاشتی
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      4 22
      والا چی بگم. وقتی عقلت منتهی درجه ای که قد میده همین مقداره.
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      4 0
      ۱۲:۴۹ صدرصد
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      34 6
      ۱۴:۲۲ شما واون دوستت چیزی نگین چون به او درجه از درک وفهم نرسیدین ونخواهید رسید که بخواین چیزی بگین اتفاقا دوستمون دقیقا درست گفت چون بهتون فشار میاد یه متلکی بار میکنید
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      11 8
      آخه عقب مونده جنگ اوکراین رو با جنگ تحمیلی مقایسه میکنی! تو جنگ تحمیلی همه کشور ها از جمله همین اروپایی ها به عراق که متجاوز بود سلاح میدادن، هیچکدوم از ما طرفداری نمیکردن همه ضد ما بودن همه اخبار ضد ما بود. اما الان اروپا و آمریکا تو جنگ اوکراین دارن به کی کمک میکنن؟ یه مقدار به مغز فرسوده ات فشار بیاری میفهمی
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      19 8
      ۱۸:۰۹ اولا که عقب مانده خودتی دوما که شما از زمانی که روی کار امدین سیاستهایتان درقبال کشور های دیگه اشتباه بوده همیشه هم به بهانه های الکی دنبال جنگ وخونریزی هستید نمونش همین الان تو منطقه همش دنبال ماجراجویی هستید تا میخواد مذاکره بشه میاد موشک پرانی ویا به عبارتی ترقه پرانی انجام میدید
    • منطقدان JP ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 109
      ۱۸:۵۲ عقب مونده تویی چون منطق نداری، عقل نداری فکر میکنی همه ی سیاست های ایران اشتباهه !! بهممون حمله شد از خودمون دفاع کردیم پس اشتباهه ! ! الانم تنها دلیل حضور ایران تو کشور های دیگه جلوگیری از تجزیه شدن توسط همون غربایی هستش که توی خاک بر سر کاسه لیسیشون رو میکنی اصلا از طرز صحبت کردنت مشخصه یا ایرانی نیستی یا از اون خیانت کارایی که همیشه لکه ی ننگ بودن تو تاریخ اگه جرعت داری اسمت رو بنویس بیا رو در رو حرفاتو بزن من سینا رضایی ام اینم ایمیلم : sin65@yahoo.com
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      59 1
      ۰۳:۰۴ فقط همینا بهت میگم جواب ابله هان خاموشیست همین نیازی به فرستادن ایمیل نیست. ببین کی به کی میگه منطق نداری وعقب مانده ای !!!!!!!!!!!! من بخوام برای سنگ بگم بهتر از امثال شماهاست
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      12 1
      ۰۳:۰۴ جرات.!!!!!!!خخخخخخخخخخ بله خوب پسر پتروسخان بایدم ازت بترسن کاربرا بعدشم لطفا فلترشکنتا خاموش کن سایت نیازی به فیلترشکن نداره. صحبت باید باکسی کرد که درک وفهم داشته باشه نه اینکه وارنه شر و ور تحویل بده
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      18 1
      ۰۳:۰۴ جنگ ایران وعراق یه سیاست بود که قابل درک وفهم برای امثال مغز فندوق هایی مثل شمانیست
  • ریل IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    6 0
    در سایتی دیدم که بروکر فارکس معتبری که در نمایشگاه ها هم حضور فعالی داشته در دبی و جاهای دیگر دارایی کل تاجران روس و بلاروس رو مسدود کرده ....این هم یکی از تبعات این جنگ برای روس ها
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    25 15
    واقعا روتون شد این عکس غنائم روسیه از ارتش اوکراین رو بزارید ولی حجم خسارات ارتش پوشالی پوتین رو سانسور میکنید؟ منافع اطلاعاتی مردم محدود به مشرق نیست!!!
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      12 9
      تو اول برو یادبگیر به جای منافع اطلاعاتی بنویسی منابع اطلاعاتی بعد بیا نظر بده
  • CA ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    12 14
    روند فعلی جنگ ایجوری ادامه پیدا کنه اوکراین دو ماه دیگه مسکو محاصره میکنه
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      10 6
      اگر حرف شما درست دربیاد این اوکراین نیست که موفق میشه بلکه آمریکا اروپا تروریستهای تکفیری اسقاطیل و مزدوران جنگجو از کل دنیا هستن که پیروز میشن
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    15 16
    بیرقدار روسیه را نابود کرده جوریکه سرنگون شدن انرا شمارش میکنند
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    14 8
    کته عجیب این است که در میان پهپادهای انتحاری ارسال شده به خاک اوکراین هیچ مدلی بردی بیش از ۱۰۰ کیلومتر ندارد (حداقل به شکل اعلام رسمی) و پهپادهای رزمی بیرقدار ارتش اوکراین نیز شعاع عملیاتی کمتر از این فاصله دارند و به شکل دقیق مشخص نیست که در حمله به این شهر از چه نوع پهپادی استفاده شده است. منابع رسانه ای روسیه تصاویری از سرنگونی 1 فروند پهپاد رزمی بیرقدار ارتش اوکراین را در شهر کورسک در نزدیکی مرز روسیه با اوکراین منتشر کردند.به نظر می‌رسد این پهپاد اوکراینی در حملات شب گذشته و بامداد امروز به خاک روسیه شرکت داشته که توسط پدافند موشکی روسیه سرنگون شده است. جملات متناقض خجالت نکشید بگید که پهباد بایراکتار از قره باغ و لیبی و سوریه رسید به داخل خاک روسیه روسها هفته اول میگفتن 10 تا بایراکتار زدیم بعد الان هر روز میگن ما دو تا بایراکتار زدیم و هر روز هم عکس میزارن خخخخخخخخخ ولی امروز میگن تا الان فقط 5 تا زدیم فکر کنم روز اخر جنگ میگن ما کاری نکردیم اصلا ما نبودیم
    • شاهین IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      12 7
      برد بایراکتار طبق اطلاعات کارشناسان نظامی ترکیه 150 کیلومتر وبا امواج رادیویی با منبع زمینی است.این پهباد فاقد موشکه و فقط بمب داره هیچ نقطه قوتی نداره و یکی از فاکتورهای تبلیغی آک پارتیه الانم به خاطر جنگ وتامین نشدن موتور و دوربین(از اکراین و کانادا) تولیدش اندکه اگه غربیا لوازمشو ندن بزور بتونن دوچرخه بسازن من ده سال ترکیه بودماونجا دانشگاه رفتم تو هم صد در صد عامل میت هستی لطفا وزارت اطلاعات پیگیری کنه اینارو
  • RU ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    13 9
    عراق به ایران حمله کرد چون ادعا داشت اهواز را عثمانی به ایران داد و مال عراق است. ترکیه هم ادعای استان آذربایجان ایران را دارد. پوتین هم ادعای اوکراین را دارد فرقی نیست
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      قبل از جنگ اوکراین ۱۵ هزار نفر روس در این کشور کشته شده بودند. ضمن این که یک سوم مردم اوکراین روس هستند ولی در موارد دیگه ما جنگ داخلی و نسل کشی اقلیت ها را نداشتیم.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    14 68
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      25 14
      ۱۶:۰۱ به قول مهدی حقیقت فرزند اکبر تو اینجوری فکر کن
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    6 9
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    1 4
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن هاست همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند راه ازادی مردم عادی جز کشتن بخشی از این مردم عادی نیست که سکوت هم کرده اند
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    6 3
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    4 4
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مردمی کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 1
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 1
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 1
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت .
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    4 4
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    1 2
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 2
    عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    3 2
    جنگ اوکراین فقط 4 بازنده دارد المان و فرانسه و ژاپن و چین اما روسیه و امریکا که فروشنده نفت و گاز هستند دارند در سایه افزایش قیمت انرژی قدرت پیدا می کنند باید این چهار کشور این جنگ امریکایی را با تحریم خود امریکا تمامش کنند
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 2
    خیلی جالب است تمام کشورهای غربی به کمک اوکراین آمده اند تا یکی از حلقه های جبهه مقاومت علیه امپریالیسم اسرئیل و امریکایی را نابود کنند با تداوم نسل کشی روسها در اوکراین شرقی جالبتر از ان هم موضع گیری سه کشور دیگر چین و ایران و هند است طوری که حتی وزارت خارجه اوکراین رهبر داعش اروپایی ازایران تقدیر و تشکر می نماید ناهماهنگی تا این حد !!!
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    3 7
    هم امریکا و هم زلنسکی می دانند که اوکراین یک دهم ارتش روسیه قدرت ندارد و کمک های نظامی و تروریستی فقط یک تاخیر در حرکت ارتش روسیه به غرب ایجاد می کند با این وجود ایران باید کمک مستشاری به روسیه باید انجام دهد
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 3
    امروز ارزش روبل روسیه در مقابل دلار از نرخ آن پیش از شروع جنگ هم بیشتر شد، قیمت نفت افزایش یافته و قیمت گاز هم چند برابر شده و همین طور مواد غذایی که روسیه در اکثر آنها خودکفا و صادر کننده است؛ به نظر می رسد روسیه تمایل دارد که این جنگ را فرسایشی کند
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    4 0
    باید تعداد زیادی از این موشک های اهدایی غرب به اوکراین باید به فلسطین و جنگجویان افریقا مثل کشور مالی و نیجر و چاد برسد تا حسابی از شرمندگی اسرائیل و فرانسه استعمارگر افریقا و امریکا و نیروهای افریکوم در بیایند
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    1 7
    خوب ارتش روسیه سوار تانک شده اما از ان شلیک نمی کند چون شهروندان روس نمیرند از هلیکوپتر استفاده می کند اما از ان شلیک نمی کند چون غیرنظامیان ممکن است بمیرند اگراینطور پیش برود جبهه النصره هم هوس تصرف مسکو را خواهد کرد قطعا در ارتش روسیه و یا سایر نهادهای تصمیم گیر روسی خیانت هایی می شود تا پوتین وادار به تسلیم شود
    • DE ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      4 1
      نظر خائنانه است شماها ناراحت ارتش و لشکر روسیه نباشید ک گ ب از معروفترین سازمانهای جاسوسی دنیاست و دهها سازمان امنیتی دیگر دارند. لازم نیست شما نگران لشکر روسیه خود را نشان دهید و مزورانه خیانت و خباثت دلقینسکی که مردم اوکراین را بازور و فشار در شهر ها نگه داشته و پشت آنان سنگر گرفته را روپوشانی میکنید. دلقینسکی و تروریست های همراهش بشدت از خروج مردم اوکراین جلوگیری میکنند تا روسیه نتواند آنجا را بمباران کند و تا کنون هر جا را از مردم خالی کرده اند سریعا لشکر روسیه آنجا را در عرض چند ساعت با خاک یکسان کرده و گرفته است.. پس شما یا مزدوری یا مامور یا نفهم. که سعی در انحراف اذهان از خیانت دلقک صهیونیست به خیانت به لشکر روسیه دارید. واقعا شما ناراحت پوتین و لشکرش هستید؟؟؟؟؟
    • DE ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      4 1
      نظر خائنانه است شماها ناراحت ارتش و لشکر روسیه نباشید ک گ ب از معروفترین سازمانهای جاسوسی دنیاست و دهها سازمان امنیتی دیگر دارند. لازم نیست شما نگران لشکر روسیه خود را نشان دهید و مزورانه خیانت و خباثت دلقینسکی که مردم اوکراین را بازور و فشار در شهر ها نگه داشته و پشت آنان سنگر گرفته را روپوشانی میکنید. دلقینسکی و تروریست های همراهش بشدت از خروج مردم اوکراین جلوگیری میکنند تا روسیه نتواند آنجا را بمباران کند و تا کنون هر جا را از مردم خالی کرده اند سریعا لشکر روسیه آنجا را در عرض چند ساعت با خاک یکسان کرده و گرفته است.. پس شما یا مزدوری یا مامور یا نفهم. که سعی در انحراف اذهان از خیانت دلقک صهیونیست به خیانت به لشکر روسیه دارید. واقعا شما ناراحت پوتین و لشکرش هستید؟؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      34 4
      ۱۶:۵۵ خوب روسیه بیجا کرد که تجاوز کرد بعد تو انتظار داری وایراد میگیری که چرا شلیک نمیکنه چون همین الان هم به اندازه کافی مثل خر تو گل گیر کرده
  • ابوالفضل IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    12 9
    خداروشکر درود بر اوکراین
  • FR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    3 8
    باید تهدید به فرست تبدیل بشه بزودی برای چرخیدن چرخ کارخانه ها در اروپا روسها را خواهیم سوزاند ظاهرا روسها ازبس مفت خوردن. چربیشون هم بالاست وبرای سوختن در کارخانه ها هم ایدال
  • ابوالفضل IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    7 1
    میبینم که طرفداران ارباب انگاری تو روغن داغ افتادن
  • FR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    6 10
    بعد از روسیه نوبت می رسه به نوچه هاش به حول قوه قلمی مثل لکوشنگول .چچنی ها و مزدوران تروریستش
  • کارشناس IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    3 5
    تکنولوژی یعنی میل به طرف انرژی های پاک. بزودی نفت و گاز ایران و روسیه میمونه دستشون
    • DE ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      10 25
      کارنشناس خخخ برای همینه که امریکا و غرب دارند میلیونها انسان را میکشند برای غارت نفت و گاز .تو واقعا عقب افتاده ای. هیچ اطلاعی از هیچی نداری نفت و گاز بیش از 20000 فرآورده دارند فقط یکیش استفاده انرژی و سوزاندن آن است . "دروغ بزرگ انرژی پاک " بزن به باک بزن به چاک خخخ دروغی بود که غربی ها سر هم کردند تا یک جنگ زرگری بین کشورهای نفتی بوجود بیارن و نفت مفت بخرند و البته دقیقا افراد بی اطلاعی مانند تو کلاه سرشون میره و با نوشتن کارشناس میخوان کلاه سر دیگران بگذارن. به همین چیزها دلت رو خوش کن حتی نیروی باد هم مشکلات بسیار عظیمی را در خشکی و خاک ایجاد کرده که حد ندارد بزن اینترنت بخون ولی عقلت نمیرسه بری بخونی .تنهاو تنها نیروی پاک تشکیل خورشید روی زمین است که دانشمندان روسی شیمی وفیزیک مطالعات اولیه آنها را موقعی که عمو سام مشغول شمردن شپش های سرش بود انجام دادند و چون پروژه ای بسیار بسیار پیچیده و پر خرجی بود آن را به جامعه علمی هدیه کردند که...برو بابا خودت از اینترنت بخون .... والا برا کی چی داری مینویسی
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      19 4
      ۱۷:۵۲ - حالا تو چرا با vpn المان دایم میای اینجا وهکتاری شر و ور تحویل میدی نیشتم که تا بنا گوش بازه
  • FR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    37 14
    بعد از روسیه نوبت می رسه به نوچه هاش به حول قوه قلمی مثل لکوشنگول .چچنی ها و مزدوران تروریستش
    • DE ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      13 26
      خخخخ قبلن ها میگفتند آرزو بر جوانان عیب نیست چند وقته میگن آرزو بر سفها و مجانین ( مجنون ها ) عیب نیست چون دست خودشون نیست که اینطوری فک میکنند مجبورن. لذا برو جلو ...نفر بعدی !
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      4 5
      ۱۷:۵۷ خداییش دلت میخوا جواب بدی ولی چون بلد نیستی ومنطق نداری یه شر و وری از خودت بیرون میدی والفرار یعنی این قشر شما همه تون اینجوری هستین فقط یه چیزی درجواب بگین همین
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      8 16
      اوخی عزیزم اما ارباب کدخدا بازم شما عمله ها رو ناامید میکنه
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      3 2
      ۱۹:۳۹ اخی ما که نا امید نیستیم اون ارباب پوتینته که نا امیدت کرده مثل اینکه توهماتت هم وارونه شده!!!!!!!
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    4 3
    سیل تسلیحات ورودی غرب به اوکراین در ابتدا به انبارهای سوخت ، تسلیحات و سایر زیرساخت های روس ها ضربه می زنه و عملیات بزرگ روس ها در شرق اوکراین را هم عقب می ندازه اما در ادامه انهدام 100 درصدی تمام پل ها ، ایستگاه های راه آهن و راه های اوکراین خصوصا در غرب این کشور را توجیه می کند و روس ها را مجبور می کند که از آن دسته تسلیحات و جنگ افزارهایی که تا به حال استفاده نکردن یا کم استفاده کردن را به میدان بیارن به عنوان مثال شما از این بعد شاهد پروازهای بی شمار بمب افکن های راهبردی روس ها خواهید بود که فرش بمب را پهن خواهند کرد همچنین شرایط به این شکل پیش بره روس ها قید داشتن بنادر و صنایع و ... را هم خواهند زد و این ها را با بمب های نفوذ کننده استحکام شکن خواهند زد حتی روس ها ممکنه به سمت بمباران خوشه ایی یا آتش زدن جنگل های اوکراین هم حرکت کنند تا دسته های زد زره را از کار بندازن بعد کی این وسط ضرر می کنه ؟ جواب واضح ملت اوکراین که دیگر کشوری خواهند داشت که سانت به سانتش الک شده و سوخته و درسته که غرب از این جنگ نفع مالی تسلیحاتی می برد اما خیلی زود باید فکری بحال بیش از 5 میلیون نفر آواره اوکراینی کند آیا فرستادن سیل تسلیحات و جنگ افزار ، کمک غرب به اوکراین و ملت اوکراین است ؟ اصلا شک نکنید روس ها تغییر استراتژی خواهند داد به سمت تاکتیک زمین سوخته می رن .
    • ارتشی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      2 8
      از نظر عملی روسیه نمیتونه این حجم از جنگنده رو وارد اوکراین بکنه زیرا همین الان پرنده های روسی از ترس ساقط شدن میترسند پرواز کنند جالبه جنگنده نسل پنجمی چون سوخو34 هم در تقابل با پدافند سام 2 اس سیصد اس دویست ناکام بود هلی برن این حجم از نیرو به اوکران به همراه تسلیحات روسیه رو بسیار آسیب پذیر خواهد کرد و مرزهای پهناور ان را در مقابل ناتو و سایر همسایگان مرگ آفرین خواهد کرد روسیه برتری هوایی را از دست داد
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    73 6
    کنار گرمای بخاری و درحال نوشیدن چای وبارش تگرگ،از سرمای شدید اروپا که مردمانش میلرزن از سرما وچوب نامردی دولت هاشون میخورن و چند روز دیگه با بمب اتم خاکستر میشن واز پهباد های نیرنگ دار سه کشور اروپایی به سفارش اردوغ و افتادنشان با یه سنگ عادی نهایت لذت و میبرم، به امید پیروزی پوتین در این جنگ و ابرقدرتی دوم جهان، با کشور عزتمند ایران مرگ بر آمریکا، آل سعود،امارات،اسرائیل و ترکیه
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      2 1
      دعوا سر ارث و میراث شوروی ها بین دو میراث خوار روسیه و اکراین است غرب دارد در دعوای میراث خوارها مداحله می کند
    • ناشناس FR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 0
      جسمت از دنیا ماها عقبه تو این فصل کنار بخاری نشستی؟؟هر چمد افکارت قرنها از دنیا عقبه
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    5 9
    جناب پوتین : غرب اروپا هم اعلام امادگی کردند که گاز روسیه به روی انها قطع شود بنابراین شیر فلکه گاز اروپا را کلا ببندید تا ببینیم چقدر دوام میاورند.؟!
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      2 6
      ۱۸:۲۰ مگه تو وکیل و وصی اروپا وغرب وروسیه هستی که براشون اظهار نظر میکنی حکم روسیه هم مثل شماست اونا گازشون ببندن روی اروپا شما هم تنگه هرمز ببندین روی کشتی های تجاری این اخرین دست وپا زدناتون هست
    • US ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      7 0
      جناب پوتین نه ارباب و سالار چکمه
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    3 11
    حالم از پهپاد بیرقدار بهم می خورد
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      9 4
      ۱۸:۲۳ چون ریستون را کشیده تقصیری نداری
  • DE ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    8 10
    بیرقدار خودش میفته و احتیاجی به ضد هوایی نیست .
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      9 6
      ۱۸:۴۰ درسته که بدون ضدهوایی میفته اما زمانی که خیلی از ادوات نظامی اربات پوتینت را سرنگون وبه درک واصل کرد
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      5 4
      هر کی اینجا به پوتین میگه ارباب، خودش عمله آمریکاست، ارباب و کدخدا هم لقب آمریکای جهانخواره
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      6 7
      ۲۰:۰۶ شما از اون کمونیست جهانخوار حمایت نکنید تا ماهم از امریکای جهانخوار حمایت نکنیم اول شما هستیدکه شروع میکنید از این مرتیکه پوتین حمایت میکنین
    • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 2
      ۲۰۲۸ دفاع از آمریکا یعنی دفاع از سردسته شیاطین، با این توجیه مسخره، همراهی کثیف شما با اولین دشمن بشریت تطهیر نمیشه
    • DE ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      3 2
      غزبگداهای متعفن افکار چون به ارباب رعیتی اعتقاد قلبی دارند و خودشان رعیت و عمله امریکای جهانخوار وامپریالیست طمعکار هستند باورشون نمیشه که دیگران ارباب و صاحبشون خداوند یکتاست زیرا ایرانیان هیچگاه بیخدا و وطنفروش نبوده اند و قبل از اسلام هم به خدا یعنی "خود آ" کسی که خود آمده و کسی کمکش نکرده و ایزد و دادار یکتا معتقد بودند. در اهرام مصر بسیار نقشها را با زنهای لخت در حال رقص میبینیم ولی در آثار باستانی ایران زمین مهد تمدن و سرزمین ادبا و شعرا و فلاسفه چنین نقش هایی دیده نمیشود زیرا ایرانی ها قبل از اسلام محجوب و چادری و معتقد به ایزد یکتا بودند و چادر مخصوص زنهای متمول و فرهنگ دارد بوده . لذا وطنفروشان نوکر غرب و کفش لیسان صهیونیست ایرانی نیستند آنها لکه ننگی بیشتر نیستند. ایرانی حتی اگر با حکومت مخالف باشد و بدون کمک خارجی و غربگدایی و بیفرهنگی با حکومت ایران و در ایران مخالفت کند باز دوست ما و هموطن ما حساب میشود نه دشمن . لیکن غربگدایان بی فرهنگ وطنفروشان و منافقین و جاسوسان از کفتار و وحوش پست ترند.
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    11 5
    این جنگ در تاریخ ثبت خواهد شد. جنگی که با چهره قبیح و پلید پوتین به تاریخ معرفی خواهد شد. این پوتین کهنه کومنیت دیوانه فکر می کند می تواند بر جهان تسلط یابد. متاسفم از کسانی که بمارگونه از تجاوز نظامی روسیه به اوکراین دفاع می کنند. هر چند این کامنت ها از سوی فارس زبانان روس است. مردم ایران تنفر شدی از روس ها و سپس انگلیسی ها دارند. بنابراین ایرانی از روس ها و پوتین خبیث دفاع نمی کند مخالف جنگ است. شکست روشس قطعی است. روس اگر راست می گویند امار تلفات خود را منتشر کنند اگر جنگ طول بکشد یک سرباز روس هم جان سالم به در نمی برد همه در باتلاق اوکراین نابود می شوند. شکست متجاوز قطعی است.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    5 4
    این جنگ در تاریخ ثبت خواهد شد. جنگی که با چهره قبیح و پلید پوتین به تاریخ معرفی خواهد شد. این پوتین کهنه کومنیت دیوانه فکر می کند می تواند بر جهان تسلط یابد. متاسفم از کسانی که بمارگونه از تجاوز نظامی روسیه به اوکراین دفاع می کنند. هر چند این کامنت ها از سوی فارس زبانان روس است. مردم ایران تنفر شدی از روس ها و سپس انگلیسی ها دارند. بنابراین ایرانی از روس ها و پوتین خبیث دفاع نمی کند مخالف جنگ است. شکست روشس قطعی است. روس اگر راست می گویند امار تلفات خود را منتشر کنند اگر جنگ طول بکشد یک سرباز روس هم جان سالم به در نمی برد همه در باتلاق اوکراین نابود می شوند. شکست متجاوز قطعی است.
    • DE ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      7 2
      بیشترین ضربه را داعش تروریست مزدور امریکا نمک پروده اردوغان و با خرج گاوهای شیرده بالاترین ضربه را از رزمندگان ایران و همچنین از نیروی هوایی روسیه در سوریه خوردند و نابود شدند . بدیهیست که منافقین و پس ماندها و بازیافتی های شیره ای‌ساواک این شاگردان شاباک و موساد و داعشی هاییکه دوره سه ماهه فارسی را نزد منافقین یادگرفته و با مترجم گوگل به انقلابیون تهمت توده ای میزنند از یک طرف ووطنفروشان خائن نوکر و سرسپرده غرب و لشکر ما نمیتوانیم ها که بدون غرب آب آشامیدنی هم نمیتوانند تهیه کنند..... همراه با پان تووورچ های فاشیست مشغول لجن پراکنی علیه‌ ملت انقلابی ایران هستند. و البته آن روزی که کل ایران در سیطره شان بود با اوردنگی به خارج پرتاب شدند حالا که پناهندگان فراری بیش نیستند که اگر جنگی‌فراگیر در اروپا درگرفت همه شان را میفرستند جبهه خط مقدم و گوشت جلوی توپ خواهند شد.
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    5 0
    مگر نگفتید هنه مفسدان خودی را بساطشونو جنع میکنید،پس کو!؟به اون خدایی که میپرستید،زودتر بیائید استان اصفهان این شهرداریها وشهرسازیها... مردم را غارت ونابود کردندو به اسم نداشتن بودجه(که برای شرکتها،پیمانکاریهای خودیشان وتمام به فک،فامیل ووابستگانشان که درشهرداری اوردنند، همه را غارت میکنند با انجام ندادن کار دراطراف شهروکارهای بی کیفیت وکم گذاشتن اطراف شهر را با انواع مشکلات روبرو کردنند) -باتحریف وسواستفاده از قوانین ومقررات مندرآوردی شهرسازی،فقط مردم راالاف،معطل،شاکی،نابودوغارت کردنند!؟ -وسالهاست( زمینهای تعاونی مسکن وزمینهای گروهی مردم را)میگویند باید(۷۵درصد زمینتان را بابت ۲۵درصد گذرو۲۵درصد فضای سبز و۲۵درصد احداث ساختمانهای شهرداری،مسجد،مدرسه...)اول همه بنام شهرداری سند بزنید(بعد که دیگه هیچی اززمین نمیماند!؟به مشاور طراحشان هم میگوید(خونه هارا یک ودوطبقه بدون تجاری طراحی کنید) تا برای مجوز تجاری یاهرطبقه درخواست مازادمسکونی۵۰۰تابیشترازیک میلیاردتومان دیگه ازمردم بگیریند!؟ (این درحالیستکه زمیتهای مردم وتعاونیها عموما گذرها را خودشان پیش بینی،تفکیک اولیه واعمال کردنند(که یانیازدوباره به کسراز۲۵درصدزمین نداردویا مقدارکمتر نیاز دارد)ولی اینهابا زور میگویندبایدبدهید!؟ -همچنین برای ۲۵درصدکسرکردن زمینها(جهت احداث ساختمانهای شهرداری،مسجد ومدرسه‌‌...)نه تنها ساختمانی برای شهرداری ...احداث نمیشود،بلکه اززمینها برای ساختمان شخصی خودشان استفاده کرده و میکنند(چون محله ومنطقه های نزدیک ازقبل شهرداری،مسجدومدرسه داردوهیچگاه مدرسه،مسجد وشهرداری درمناطق ومحله های نزدیک هم نساخته اند!؟) -برای همبن امثال ما سالهاست اجاره نشین هستیم وقیمت مسکن واجاره سربه فلک کشیده تااین متزوران زالو صفت،خرابکار ودزد را قلع قنع نکنیدمردم را بیشتر غارت ونابود نکرده اند!؟
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      4 0
      دکتر رییسی سرزده میاد همه مشکلات رو حل میکنه. البته کلا همه چیز تقصیر روحانیه.
  • NL ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 5
    ترکیه بداند ناموس آذری و فارس انقدر بی ارزش نیست که انتقام آن را فراموش کنیم. روزی در کاخ های انکارا بالای سر شما نژادپرستها خواهیم آمد و مجازات خواهید شد.
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      9 0
      ما آذری نیستم بلکه تورکان آغوز شجره دار هستیم از طوایف، قزلباش، افشار، بیات، شاهسون خلج، قشقایی و بایندر و... آذری جعلی جد آباد شما کولی های هندی تبار دری زبان است کم سفسطه و جعل کنید زمانی میگفتید اسم واقعی آذربایجان هم از تورکان خزر گرفته شده
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      3 0
      مشخصه که تروریست پژاکی یک کولی هندو تبار سانسکریت زبان هستی از باند آذری های انقدر خودتون جر بدین تا شاید آذری بشین خخخ تورکان اغوز قزلباش و افشار و... خار شما کولی های هندی هستم
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 2
      آلب ارسلان شاه یک ایرانشهری بود و برای گسترش مرزهای ایران شمشیر زد. فارسستان با ایران فرق دارد
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 4
      تورک یک نژاد چشم بادومیه مردم آذربایجان و حتی مردم ترکیه درواقع آریایی و ایرانی هستن که زبانشون توسط عثمانی ها تغییر داده شده
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 2
      فرمان همان است که سلجوغ شاه یکم صادر کرد: (گسترش مرزهای ایران تا ابد)
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 4
      ترک اصیل زردپوست و چشم بادامی است.
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    4 0
    بیرقدار ظاهر قضیه است. پهپاد برد بلند احتمالا دارد ولی مطرح نکرده که عمق روسیه را بزند. پوتین بهتره جنگ چریکی کنه وگرنه روش کلاسیک شکست میخوره و تجهیزاتش مال جنگ دوم جهانی است و فکر پهپاد و جاولین و استینگر را نمیکرد. اگر 1000تا الیگارشهایش را هم مسدود کنند کل تجارتش قطع میشود
    • ارتشی IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 0
      آفرین مشخصه از جنگ اطلاعات خوبی داری خوشم اومد از تحلیلت
  • مهدی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 0
    تحلیل و نقل قول کارشناسی از اساتید و دوستان محترم بعد از صدها ساعت اتاق فکر """ ایران باید مانند تجربه و بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . شکست روسیه یعنی دومینوی شکست کشورهای چین کره شمالی ایران و حتی موجب تجزیه هندوستان خواهد شد . شکست روسیه دومینوی سریع شکست ایران وچین را فراهم و رشد قارچ گونه و موج سواری مجدد برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را در اسرع وقت برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند . """
    • DE ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      4 8
      روسیه نه نیاز به سرباز داره نه اسلحه و نه کارشناس جنگ نه کمک ایران ....تنها و تنها چیزی که روسیه نیاز داره بیرون آمدن اون ۷۰۰۰ تروریست از ۶۵ کشور و فاشیست های نئو‌نازی از پشت مردمی که در خانه ها حبسشان کرده اند. زیرا هنوز روسیه مردم اوکراین را بعنوان دشمن نمیشناسد که اگر کار به آنجا رسید هر ساختمانی جلویشان باشد را با افراد داخلش با خاک یکسان میکنند. اگر کار به جاهای باریک برسد کمک همه کشورها به اوکراین قطع خواهد شد زیرا دیگر وجود ندارند که بخواهند کمک کنند . لندن ..برلین ..پاریس. و خود مسکو و تمام‌شهر های امریکا با بمب اتمی نابود خواهد شد دیگر نه اروپایی میماند نه روسیه نه امریکا..... فقط بعداز آن باید کل اوکراین را با جارو برقی خاکسترش را جمع کرد. امریکای درحال افول عمرش در جنگ جهانی سوم برای همیشه به‌پایان خواهد رسید. بزرگترین دولت بدهکار روی کره زمین است. با اولین بمب اتم تار و پودش از هم گسسته خواهد شد....
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    3 1
    حدود 60 سال پیش وقتی انقلاب مردم کوبا به رهبری فیدل کاسترو و ارنستو چه گوارا بر علیه حاکم آمریکایی این کشور به پیروزی رسید چه گوآرا تبدیل به نماد مبارزه با امپریالیسم در کل جهان شده بود و به همه جای دنیا بویژه کشورهای جهان سوم میرفت و در میان تشویقهای میلیونی مردم سخنرانی میکرد که هنوز هم عکس چه گوارا در برخی تظاهرات مردمی بویژه در آمریکای لاتین دیده میشه. اون موقع شوروی نصف دنیا دستش بود و در مقابل ناتو پیمان قدرتمند ورشو رو داشت. ولی حالا شوروی نیست و روسیه اگر چه یه ابر قدرته و حق وتو هم داره ولی دیگه اون بلوک بندی جهانی رو نداره و اگه این جنگ اوکراین رو بتونه خوب مدیریت کنه و به فکر جنگ رسانه ای هم باشه راحت میتونه شخصیتی مثل پوتین رو تبدیل به یه شخصیتی مبارز علیه امپریالیسم کنه تو کل دنیا . که از هم اکنون هم پوتین داره پنجه میکشه رو صورت نظم جهانی من درآوردی آمریکا و نه تنها میلیاردها نفر تو آسیا و شبه قاره هند و کشورهای پر جمعیتی مثل هندوستان و پاکستان و چین با تحریمهای آمریکا همراهی نکردن بعلاوه دهها کشور افریقایی و آمریکای لاتین بلکه مردم چندین کشور مهم اروپایی مثل آلمان و فرانسه و ایتالیا هم دلشون با روسیه است و اونقدر تو شبکه های اجتماعی از حرف z استفاده کردن که مقامات دولتی این کشورها مجبور به وضع کردن قانون در مورد جرم بودن استفاده از این حرف شدن ! پس بهتره غربگرایانی مثل اصلاح طلبا دلشونو به حمایتهای ظاهری چند دولت غربی نه ملت فقط دولت خوش نکنن و این جنگ ممکنه به جاهای خوب و حساسی برسه.
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 1
    باید روی سامانه های ضد پهپاد سرمایه گزاری کنیم همانطور که روی پهپاد سرمایه گزاری شد مخصوصا پهپاد انتحاری
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 0
      الان اخبار چکمه پوتین چه ربطی به سرمایه گذاری تو روی پهباد انتحاری داره.خخخخخخ
  • NL ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 1
    اردوغان برای استفاده انتخاباتی در داخل کشورش میخواد هرطور شده واسطه صلح روسیه و اکراین‌‌بشه. در حالیکه همه قدرتهای جهان نشسته اند و نگاه میکنند اردوغان‌ مانند یویو‌ بالا پایین میپپره
  • DE ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 3
    هنوز نمی دونه با چه پهبادی به شهرهاش حمله میکنند این یعنی اینکه هنوز نتوانسته حداقل تا حالا پهباد های مهاجم را سر نگون یا شناسایی کنه پس اینهایی که میزنه پهباد فریبه پوتین مثل هر تو گل مانده ولی معتقدم کلید پیروزی زدن مسکوه
  • DE ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    فیلم گشت ارشاد سه را دیدین واقعا که خوب به تصویر کشیدنتون عقب افتاده . پریشان .رباط.بدون اینکه مسئله را بفهمید زارزاز.متوهم.ووو
  • FR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    ببخشیم اینو میگم آخه الاف مگه تمام قدرتهای اتمی جهان بخصوص ناتو چلاقن که روسیه اتمی بزنه وفقط آنها نظاره گر باشه در صورت جنگ جهانی روسیه اولین جاییه که محو میشه و شاید بعد تمام جهان
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    همه اینها راکه گفتی فرستادن منتها جنگ اوکراین با جنگ سوریه متفاوته در سوریه مردم علیه دولت شورش کردن ولی در جنگ اوکراین کشوری مورد تجاوز قرار گرفته و کشورهای زیادی دارن مدرنترین سلاحهای دفاعی را می فرستند تازه اگر کار به استخوان برسه ممکنه سلاحهای تهاجمی هم بفرستند که ظاهرا دارن می فرستند واگر کمی درایت باشد میبایست به اکراینی موشکهای دوربر و پهباد های برد بالا بدن و مسکو ویا شهرهای بز رگ دیگر روسیه را هدف قرار بدن
    • DE ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 0
      خیلی بچه ای خیلی خیلی .یه مشت چیز در روزنامه ها میخونی فکر میکنی خیلی حالیته. این اخباری که رسانه های غربی پخش میکنند برای اینستکه تو و امثال تو اینطوری فکر کنند ولی شبانه روز خودشون پشت دوربین ها دارند چه روسیه چه صهیون چه غرب...باهم صحبت میکنند هم اونها برای روسیه خط قرمز میگذارند هم روسیه برای اونها. موشکهای حداکثر با برد شاید 50 کیلومتر به دلقینسکی بدهند و پهباد تا 120 کیلومتر که اگر یکی از شهرهای بزرگ روسیه هدف موشک قرار گرفت روسیه کیف را با خاک یکسان میکند و دقیقا جنگ جهانی سوم شروع میشه بمب های اتمی جایی نیستند که کسی بتونه پیداشون کنه 5000 تان .کل دنیا نتونست پس ایران بر بیاد چه جنگ چه تحریم چه جاسوسان وطنفروش غربگدا..اشرافیون و رفرمیست ها میست ها چطور میخوان با چند هزارتا تروریست و فاشیست جلوی حمله لشکر روسیه را بگیرند .مشکل اصلی روسیه مردم حبس شده در اوکراین هستند که جنایتکارهای فاشیست نمیگذارند برن و پشتشون سنگر گرفته اند ولی با محاصره مجبورن برن و هرجا از آدمها خالی بشه روسیه چند ساعته اونجا را گرفته. اگر به شهرهای روسیه شلیک بشه و مردمش بمیرند آنوقت روسها را که در تاریخ معروف هستند خواهید شناخت.اونوقت میشن مانند جنایتکارهای اربابتون عموسام
  • سعید IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    دوستان ما در مورد منافع و سرنوشت همه صحبت میکنیم و نظر میدهیم بجز منافع ملی خودمان.،،آگاه باشیم احتمالا این جنگ زمان زیادی طول خواهد کشید و به این زودیها تمام بسو نیست،زیرا کلیت جهان تک قطبی به رهبری امریکای تروریست مقابل کلیت طرفداران جهان چند قطبی هستند و جنگ ،،جنگ بین مرگ و زندگی هست و اکراین بهانه و ابزاری برای شیطان بزرگ،ایران از هم اکنون باید نسبت به تهیه مواد غذائی و تامین محصولات استراتژیک که از روسیه و اکراین خرید میکرد باید منابع جدیدی پیدا کند و حتی المقدور اقتصاد ایران به این جنگ گره نخورد که خدا را شکر ما در گره باز کردن کار آمد هستیم.همانطور که گره اقتصاد به برجام را باز کردیم.خلاصه بهوش منافع ملی خود باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس