تلاش وزارت کار برای بیمه کردن همه کارگران ساختمانی

وزیر کار گفت: با همراهی مجلس در صورت اصلاح برخی مواد قانونی می‌توانیم همه کارگران ساختمانی را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و رفاهی خود قرار دهیم.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی در آئین اختتامیه سی و سومین جشنواره تقدیر از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در راهبرد کلان جهش تولید و اعتلای اقتصاد کشور، کارگران نقش بسیار پررنگی دارند. پویایی جامعه کارگری به عنوان سرمایه‌های نظام اسلامی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

ببینید:

فیلم/ کاهش ۳۸ درصدی تقاضای بیمه بیکاری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه ستون فقرات اقتصاد کشور، کارگران هستند، افزود: در سال‌هایی که دشمن ضربه به اقتصاد و تولید کشور را نشانه رفته است، کارگران با همه سختی‌ها به تداوم مسیر تعالی ایران اسلامی کمک کردند.

وی با اشاره به جمعیت ۱۵ میلیون نفری بیمه شده کارگران کشور، گفت: رفاه و تأمین اجتماعی کارگران یکی از مهمترین موضوعات در دست اقدام وزارت کار است و با همراهی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در تلاش برای رفع چالش‌های این حوزه هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کاهش ۳۸ درصدی تعدیل نیرو در ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افرود: در راستای تحقق سیاست‌های کلان تأمین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری تلاش می‌کنیم جمعیت کارگران بیمه نشده را تحت پوشش قرار دهیم. با همراهی مجلس شورای اسلامی و در صورت اصلاح برخی مواد قانونی می‌توانیم همه کارگران ساختمانی را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و رفاهی خود قرار دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس