یمن نمایه

رئیس شورای عالی سیاسی با بیان اینکه روند بازسازی این کشور را در تمام سطوح تقویت کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد که به اجرای چشم‌انداز ملی به‌طور مستمر توسعه یابد.

به گزارش مشرق، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن بامداد پنجشنبه در کارگاه آموزشی «ساخت و توسعه عملکرد نهادهای استانداری و مدیران امنیتی» یمن به سخنرانی پرداخت.

المشاط خطاب به استانداران یمنی با اشاره به فصل بهار گفت: «امیدواریم همگان این فصل را به عنوان نقطه شروعی برای اصلاح روحیات آغاز کنند، زیرا حل مشکلات را ممکن ساخته و آنها را برای اصلاح زندگی آماده کرده است».

بیشتر بخوانید:

روایت «آکسیوس» از پنجمین دور از مذاکرات ایران و عربستان

وی درباره روند بازسازی یمن بعد از آتش‌بس در بحبوحه جنگ تحمیلی ائتلاف سعودی، توضیح داد: «ما امسال مشتاقیم که روند ساخت‌وساز و بازسازی را در سطح اداری و در همه سطوح تشدید کنیم. مفهوم صحیح مسئولیت، تحمل شرایط سخت و غلبه بر آنها در استانی است که مسئولیت آن بر عهده شماست».

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اظهار داشت: «هر مسئولی موظف است همه را چه در سطح ادارات اجرایی و چه در سطح جامعه بکار گیرد تا از تمام نیروهای موجود بهره برداری کند. درگیر کردن همه در کار، ثمره بزرگی در واقعیت جامعه خواهد داشت».

المشاط درباره ویژگی‌هایی که استانداران یمنی باید داشته باشند، تصریح کرد: «آغوش یک مسئول باید به روی همه و کارگروهی گشاده باشد زیرا نعمت بزرگ و نتیجه بهتری دارد. مسئول باید در را به روی نصیحت بگشاید زیرا درک شرایط فعلی از همه لازم است».

وی ادامه داد: «ما اجرای چشم‌انداز ملی را آغاز کرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم به آن رسیدگی کنیم و به طور مستمر آن را توسعه و به روز کنیم. از مقامات مرکزی و محلی می‌خواهم که به مشکلات شهروندان گوش فرا دهند. از مسئولان می‌خواهیم خدمات مردمی و شکایات را فعال کرده و از اداره شکایات حمایت کنند».

دانلود

رئیس شورای عالی سیاسی یمن خطاب به استانداران و مقام‌های یمنی گفت: «از شما می‌خواهیم که انصاف را رعایت کنید و کار درست را انجام دهید زیرا این یکی از بالاترین سطوح مسئولیت است. تمرکز بر روند ساخت، توسعه، نوسازی، پیگیری و ارزیابی دفاتر اجرایی و مدیران ادارات به‌ویژه دستگاه‌های خدماتی حائز اهمیت است».

المشاط اضافه کرد: «برنامه‌های کمیته کشاورزی باید برای بهره برداری از فصل رشد به ویژه با توجه به تغییرات جهانی حمایت شود. از همه و شهروندان می‌خواهم که از این پس به کشاورزی توجه داشته باشند تا بر مشکلات پیش رو فائق آیند. وضعیت نیز تاکنون آرامش بخش بوده است».

وی درباره مسائل فرهنگی یمن نیز گفت: «باید در پست رسانه‌ای استانداری‌ها برای هدایت، آموزش و آموزش جامعه توجه شود. شما باید به جامعه فرهنگی توجه کنید، به سراغ آن بروید و دغدغه‌های آن را لمس کنید، زیرا این در مرکز وظایف شماست».

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پایان افزود: «ما از همه طرف‌ها به رهبری استانداران می‌خواهیم تا پای جامعه بیایند و نگرانی‌های آن را لمس کنند. ما توجه را هدایت می‌کنیم، ابتکارات جامعه را سازماندهی کرده و آنها را در مسیر درست هدایت می‌کنیم».

پیش از این نیز «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن گفت که اولین ماه آتش‌بس بشردوستانه بدون هیچ پیشرفتی رو به پایان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس