با پهپاد کمان ۲۲ ارتش آشنا شوید

مجلس نمایندگان با ۴۲۴ رأی موافق و ۲ رأی مخالف طرحی را که خواستار متوقف کردن توان پهپادی ایران است را به تصویب رساند.

به گزارش مشرق، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را که خواستار مقابله با توان پهپادی ایران است به تصویب رساند. این طرح از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد اشخاص و نهادهای دخیل در برنامه پهپادی ایران را در فهرست تحریم قرار دهد.

این طرح که «متوقف کردن پهپادهای ایران» نام گرفته با ۴۲۴ رأی موافق و ۲ رأی مخالف در این مجلس به تصویب رسید، اما هنوز به قانون تبدیل نشده است. این طرح، برای تبدیل شدن به قانون، نیازمند تصویب در مجلس سنا و سپس امضای رئیس‌جمهور آمریکا است.

در این طرح که دی‌ماه سال گذشته توسط گروهی از اعضای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا ارائه شد ادعا شده هدف آمریکا جلوگیری از دستیابی ایران یا گروه‌های هم‌پیمان با آن به هواپیماهای بدون سرنشینی است که می‌توانند به آمریکا یا شریکانش لطمه وارد کنند.

«گرگوری میکس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش درباره این طرح مدعی شده بود «پهپادهای مرگبار» ایران «تهدیدی برای امنیت آمریکا و صلح منطقه» بوده و عامل حملاتی علیه نظامیان آمریکایی‌، کشتی‌های تجاری و شرکای منطقه‌ای واشنگتن بوده است.  این قانون‌گذار ارشد دموکرات افزود، این لایحه پیامی قوی به جامعه جهانی می‌رساند که آمریکا، حمایت از برنامه پهپادی ایران را تحمل نخواهد کرد.

توانمندی پهپادی ایران در ماه‌های گذشته یکی از نگرانی‌های مقام‌های آمریکایی بوده است. «کنث فرانک مک‌کنزی» رئیس سابق سازمان تروریستی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» اردیبهشت‌ماه سال گذشته هشدار داده بود که فعالیت پهپادهای ایران باعث شده آمریکا برتری هوایی را از دست بدهد.

مک‌کنزی طی گزارشی مکتوب به کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود: «استفاده گسترده ایران از پهپادها در اندازه‌های کوچک و متوسط به‌منظور شناسایی و حمله، باعث شده که ما برای اولین بار از زمان جنگ کره، بدون برتری هوایی کامل عملیات کنیم».

 وی در آن گزارش با هشدار درباره قدرت پهپادی ایران، توضیح داد: «تا زمانی که نتوانیم یک توان شبکه‌ای برای شناسایی و شکست دادن سامانه‌های هوایی بدون سرنشین ایجاد و [در منطقه] مستقر کنیم، برتری با مهاجم خواهد بود».

فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا، با ادعای اینکه ایران تهدیدی روزانه برای نظامیان این کشور و متحدان آن در منطقه است، هشدار داد که برتری نظامی ایالات متحده در خاورمیانه رو به زوال است.

آبان سال گذشته نیز آمریکا تحریم‌هایی را در ارتباط با صنعت پهپادی ایران علیه ۴ فرد و دو نهاد اعلام کرده بود. «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در آن زمان گفت که آمریکا از تمامی ابزارها برای مقابله با «فعالیت‌ها و نفوذ مخرب ایران» از جمله اشاعه هواپیماهای بدون سرنشین استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: «ایالات متحده از همه ابزارهای موجود، از جمله تحریم‌ها، برای جلوگیری، بازدارندگی، و از بین بردن شبکه‌های تدارکاتی که مواد و فناوری مرتبط با پهپاد را به ایران عرضه می‌کنند و همچنین نهادهای ایرانی که در چنین گسترشی دست دارند، استفاده خواهد کرد».

در چنین فضایی، آذرماه سال گذشته گروهی از اعضای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند طرح موسوم به  «متوقف کردن پهپادهای ایران» را در کنگره ارائه کرده‌اند. 

این طرح طبق گفته تهیه‌کنندگان آن خواستار محدود کردن تأمین، عرصه یا انتقال پهپادهای جنگی به ایران یا از این کشور به مناطق دیگر است. در حالی که چندین قانون در امریکا انتقال سلاح به ایران را ممنوع کرده‌اند در هیچ قانونی به صراحت به پهپادها اشاره نشده است. این قانون علاوه بر ایجاد محدودیت در فروش پهپاد به ایران، خواستار جلوگیری از انتقال پهپاد از ایران به حزب‌الله یا دیگر گروه‌های هم‌پیمان این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    14 0
    زارت
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    14 0
    موفق میشید مثل موشکی
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    10 0
    این مطلب عمق سوزش آمریکاییها رو نشون میده ، انشاء ا ... این سوزش شعله ور بشه و کیان غربی ها رو نابود کنه .
  • SE ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    6 0
    این رفتار یانکیها مبین آنستکه اگر توافقی در باره هسته ای صورت بگیرد در ازای رفغ یک سری از تحریمها، ضنعت هسته ای خود را محدود می کنیم و سانتریفیوژها را اوراق میکنیم و مواد غنی شده را به باد فنا میدهیم و همچون بار قبل بازنده خواهیم بود چون یانیکها به بهانه های دیگر نظیر همین مورد پهپاد مجددا تحریمهایی جایگزین خواهند کرد که اثر همان تحریمهای هسته ای را در بر خواهد داشت. لذا توافق هسته ای خود تحریمزا خواهد بود و توافق با غرب کار خبط و خطایی که ما را از چاله به چاه خواهند انداخت.
  • IT ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    اللَّهُمَّ عَجِّل لِوَلِيِّكَ الْفَرَج
  • تندیس IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    ایران فناوری ساخت و مونتاژ را به کشورهای دوست و جبهه مقاومت انتقال داده است و در کشورهایی چون لبنان ، یمن و عراق نیروهای تحت کنترل ایران انرا تولید و مونتاژ می کنند و میشود گفت در انجا بومی سازی شده است .
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    انشالله با طرحهایی شبیه موشک سارمات روسیه و پهپادهای فضایی مثل آوانگارد بتوانیم تسلیحات در فضا مستقر کنیم تا حسابی از خجالت لیبرالیسم دربیاییم و البته تعداد هزاران هزار باشد تا کلا این خجالت لیبرالیسم بریزد! فعلا که ما نیازی به بمب اتم نداریم ولی نیاز به پهپادهای فضایی و انواع موشک‌های فضا پایه یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای ایران هست. نیاز به یک فن آوری هست که بنظر قابل دست یافتن توسط محققان کشورمان می‌باشد.
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    3 0
    چراغی را که ایزد برفروزد هر آنکس پف کند ریشش بسوزد/ توانی را که ایران برفروزد اگر یانکی طرحی دهد دلاراش بد بسوزد.
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 0
      احسنت ، دمت گرم!!
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    1 0
    «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/ عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری»
  • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    2 0
    کار خوبی میکنن
  • CA ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    عزمشون رو جزم کردن که زرادخانه امام زمان رو علیه تحریم و فشار خارجی واکسینه کنن که در سر بزنگاه واقعا مورد نیاز خواهد بود. خدا رو شکر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس