کد خبر 1368711
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
پیکان در جاده خاکی/ ریخت‌وپاش‌های میلیاردی برای قهرمانی

مسئولان باشگاه والیبال پیکان این روزها روش‌های نوینی را در اطلاع رسانی اختراع کرده‌اند که در نوع خود جالب توجه است.

به گزارش مشرق، بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت با حضور هشت تیم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

به‌ دنبال انصراف نماینده ازبکستان از حضور در این رقابت‌ها، عراق طی نامه‌ای به کنفدراسیون والیبال آسیا درخواست کرد که دو تیم به این رقابت‌ها اعزام کند و با توجه به این‌که کشور میزبان اجازه حضور دو تیم دارد، این موضوع به عنوان یک پرونده خاص و استثنا در هیأت رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا مطرح و مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

به این ترتیب تیم گاز جنوبی به عنوان نماینده دوم عراق در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا شرکت خواهد کرد؛ البته AVC حضور این تیم را به پرداخت بدهی فدراسیون عراق و یا ۱۵ هزار دلار امانت برای تضمین هزینه‌ها منوط کرده است که باید تا پنجم می (۱۵ اردیبهشت) انجام شود.

پیکان در جاده خاکی/ ریخت‌وپاش‌های میلیاردی برای قهرمانی

به این ترتیب در صورت نهایی شدن حضور این تیم عراق، گروه‌بندی مرحله مقدماتی رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به شرح زیر خواهد بود:

گروه A : ایران (پیکان)، تایلند (ناخون راتچاسیمای)، عراق (گاز جنوبی) و ژاپن (سانتوری سانبردز)

گروه B : ایران (مقاومت شهداب یزد)، قطر (الریان)، قزاقستان (تاراز) و عراق (باشگاه البحری)

بیشتر بخوانید:

بازگشت ستاره‌های والیبال به ایران/ معروف و موسوی به پیکان پیوستند

تیم‌های والیبال پیکان و شهداب نماینده‌های ایران در این دوره از مسابقات به شمار خواهند رفت که هر کدام از آنها برای رسیدن به قهرمانی اقدامات عجیبی را انجام می‌دهند. شهدابی‌ها که اخیراً با پرچم کشوری دیگر در یک تورنمنت حضور پیدا کردند. پیکانی‌ها هم دست به ریخت و پاش زده‌اند و در اطلاع‌رسانی هم روش‌های نوینی را اختراع کرده‌اند.

شاگردان پیمان اکبری که در لیگ برتر عنوان نایب قهرمانی را به دست آوردند با مدیریت امیر عطابخش تصمیم دارند تا تیمی تا دندان مسلح را روانه مسابقات کنند که بدون دغدغه مدال طلا را کسب کند؛ در همین راستا ستاره‌هایی همچون سعید معروف و سید محمد موسوی به جمع خودروسازان اضافه شدند و از طرف دیگر پای دلال‌ها هم این باشگاه باز شده و هر روز نام یک ستاره بزرگ جهان از جمله انگاپت و نیمیر عبدالعزیز و ... برای پیوستن به پیکان مطرح می‌شود.

پیکان در جاده خاکی/ ریخت‌وپاش‌های میلیاردی برای قهرمانی

در این مسیر البته آقای مدیرعامل هم گویا علاقمند است تا اتفاقات هیجان‌انگیزی را رقم بزند؛ او که بدش نمی‌آید تیتر یک خبرها باشد تاکنون چندین با در خصوص شرایط تیم والیبال باشگاهش مصاحبه کرده و خبر از حضور بزرگان جهان والیبال در تیمش داده و در گام بعدی هم نیمیر عبدالعزیز، پشت خط‌زن سرشناس هلندی که در این فصل برای تیم مودنا ایتالیا توپ می‌زد را در فضای مجازی فالو کرد تا به این ترتیب بازهم در صدر خبرهای والیبالی قرار بگیرد.

خودروسازان که پرافتخارترین تیم والیبال ایران و آسیا هستند و با حضور بازیکنان سرشناس داخلی هم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌روند و مشخص نیست که دلیل این همه ریخت و پاش مالی چیست؟ آیا حضور دلال‌ها و بازارگرمی آنها موجب شده تا مسئولان پیکان از فضای ایجاد شده استقبال کنند یا اینکه دلایل دیگری در پشت پرده وجود دارد؟ پیکانی‌ها با مدیریت امیر عطابخشِ جوان نیاز دارند تا از مشاوران بهتری در مسیر رسیدن به قهرمانی آسیا استفاده کنند، چراکه به نظر می‌رسد مسیر کنونی چندان درخور شان باشگاه بزرگی همچون پیکان نباشد.

پیکان در جاده خاکی/ ریخت‌وپاش‌های میلیاردی برای قهرمانی

این روزها برخی‌ها از روی هیجان جذب ستاره‌های والیبال جهان را به دیپلماسی ورزشی و حضور مهره‌های دیپلماتیک ارتباط داده‌اند، اما با کمی تفکر می‌توان دریافت که اینگونه هم نیست، چراکه با یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی می‌توان دریافت که دلال‌هایِ ایجنت‌نما این روزها کاملاً ذوق‌زده رفتار می‌کنند و با انتشار مطالب مختلف در تلاش هستند تا خودنمایی و بازارگرمی کنند. نکته عجیب اینجاست که چرا پیکانی‌ها خودشان چشم روی این موضوعات بسته و به بازیگران این سریال پر هزینه تبدیل شده‌اند؟ آیا غیر از دلال‌ها، افراد دیگری هم از این نقل و انتقالات سود می‌برند؟ 

همه اهالی والیبال دوست دارند که نماینده‌های کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی به موفقیت برسند، اما رسیدن به موفقیت تنها با ولخرجی حاصل نمی‌شود و نیازمند برنامه‌ریزی و تدارکات منطقی و درست است. خودروسازان از مطرح‌ترین تیم‌های حال حاضر ایران و آسیا و حتی جهان به شمار می‌روند که عزم خود را جزم کرده‌اند در کنار شهداب نماینده شایسته‌ای برای والیبال ایران در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس