کد خبر 1369269
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
تشکیل کمیته‌ای برای بررسی طرح شفافیت در مجلس/گزارش کمسیون شنبه تقدیم هیئت رئیسه می‌شود

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نقص‌های طرح این بود که تمام قوا، دستگاها و سازمان‌ها را در بر نمی‌گرفت اما در حال حاضر تبدیل به طرحی پخته و عالی شده است.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح شفافیت در دفعات قبل شامل چند نقص بود، اظهار داشت: یکی از نقص‌های طرح این بود که تمام قوا، دستگاها و سازمان‌ها را در بر نمی‌گرفت اما در حال حاضر تبدیل به طرحی پخته و عالی شده است.

بیشتر بخوانید:

کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه تصویب شد

وی خبر داد: روز شنبه کلیات این طرح به اتفاق آراء در کمیسیون شوراها رأی آورد و هفته آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

ابوترابی پیرامون جزئیات طرح شفافیت بیان داشت: در طرح جدید به این صورت است که نیاز است تمام واگذاری زمین‌ها، حساب‌ها و درآمد خیریه‌ها و NGO ها و بخش‌هایی که وام و زمین می‌گیرند، دستگاه‌هایی که بودجه را تقسیم می‌کنند، آرای دادگاه‌ها بدون ذکر نام، آرای مراجع شبه قضایی مانند کمیسیون ماده ۱٠٠ شهرداری، تغییر کاربری و...  در سامانه اعلام شود. 

 نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در خصوص شفافیت آرای نمایندگان توضیح داد: آرای نمایندگان به‌صورت محلی و ملی اعلام شده که ملی‌ها علنی اما در محلی و صنفی‌ها اصل همچنان بر مخفی بودن است. 

وی با تاکید بر اینکه در طرح جدید باید مجمع تشخیص مصلحت، دولت، شورای نگهبان نیز شفاف شوند، خاطرنشان کرد: این طرح تبدیل به کاری اساسی، بزرگ و بنیادین شد و هفته آینده در دستور کار خواهد آمد. 

ابوترابی با بیان اینکه، با توجه به رفت و آمدهایی که طرح شفافیت در این مدت داشت، در حال حاضر طرحی پخته و جامع است، یادآور شد: طرح فعلی تمام نهادها از جمله آن‌هایی که از دولت زمین و وام می‌گیرند را نیز در بر می‌گیرد علاوه بر اینکه دولت، هیات وزیران، نمایندگان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نیز باید علنی شود و مذاکرات و آرای آن‌ها در صورتی که ملی باشد علنی خواهد شد. 

 نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در بحث شفافیت اتفاق بزرگی در کشور در حال رخ دادن است، تصریح کرد: برای مبارزه با فساد ۲ مکانیزم شفافیت حداکثری و نظارت دستگاه‌ها مطرح است که نظارت دستگاه‌ها با توجه به هزینه‌بر بودن و اینکه بعضاً در خود آن نیز فساد وجود دارد، مربوط به کشورهای جهان سوم است، اما کشورهای پیشرفته‌ای که شفافیت حداکثری را داشته‌اند و اجازه نظارت به همه مردم را داده‌اند، توانسته‌اند مبارزه بهتری با فساد داشته باشند. 

وی با تاکید بر اینکه طرح شفافیت به معنی واقعی کلمه شفافیت است، خاطرنشان کرد: این طرح در گذشته محدود به شفافیت آرای نمایندگان بود اما در حال حاضر آراء، جزئی از این طرح بزرگ است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجید IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    همه باید شفاف حرف بزنندو عمل کنند
  • وطن پرست DE ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    شما اول خودتو شفاف می کردی بعدش بقیه یاد می گرفتند. این همان نیرنگ مجلس اصلاحات هست. مردم از شما در گام اول شفافیت خودتون رو مطالبه کردند نه همه. شما اولین قدم رو برنداشته می خوای بپری؟
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      0 0
      سوختیا
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    طرح شفافیت یک طرح انحرافی توسط انقلابی نماها برای ربه زدن به دولت آیت الله رئیسی است, این طرح باید از مجلس شروع میشد و همچنین در اولین اقدام نمایندگان هتاک و متتقد دولت از مجلس اخراج و تحویل دستگاهذهای امنیتی برای بازجویی و مشخص شدن ارتباطات میشدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس