به گزارش مشرق، ‍ علیرضا داودنژاد، کارگردان پیشکسوت سینمای ایران، در صفحه اینستاگرامش به مناسبت درگذشت نادر طالب‌زاده نوشت:

نزدیک به چهل سال قبل یک روز کلید انداختم و وارد خانه شدم و دیدم جوانی با موی روشن و چشم آبی و لباس بسیجی در سالن خانه ما روی زمین نشسته و به دیوار تکیه داده و با دیدن من مودبانه از جا برخاست و سلام کرد؛ متعجب می‌خواستم از او بپرسم شما که هستید و اینجا چه می‌کنید که صدای برادرم محمدرضا را از طبقه بالا شنیدم که او را با نام نادر طالب‌زاده معرفی کرد و از پله‌ها سرازیر شد.

محمدرضا که از قبل انقلاب سوابق چریکی در لبنان را داشت و با مرحوم محمد منتظری دمخور بود و از شروع جنگ هم در جبهه‌ها و رفت و آمد می‌کرد، شروع کرد با آب و تاب از این جوان رشید خوش‌سیما تعریف و تمجید کردن که چگونه زندگی مرفه در آمریکا را رها کرده و به ایران آمده و یکسره به خدمت در جبهه‌ها مشغول است و چه فیلم‌های مستند بی‌نظیری از سنگرسازان بی‌سنگر گرفته و اکنون مشغول تدوین آنهاست و با تحسین از پلانی تعریف می‌کرد که دوربین از دید راننده جاده‌ای را نشان می‌دهد که بولدوزر در آن پیش می‌رود و در اطراف آن توپ و خمپاره منفجر می‌شود و راننده بی‌خیال می‌راند و نادر طالب‌زاده هم بی‌تشویش فیلم گرفته است.

او از تعریف کردن‌های محمدرضا خجالت می‌کشید و با تواضع از او می‌خواست که کوتاه بیاید و ترجیح می‌داد از فیلم «خانه عنکبوت» من که به تازگی آن را دیده بود و پسندیده بود صحبت کند. این اولین دیدار من با او بود که باب آشنایی جالبی را به روی من بازکرد.

از آن تاریخ به بعد و در طول چند دهه من گاه و بیگاه و به مناسبت‌های مختلف او را می‌دیدم و شاهد بودم که همچنان با همان تواضع و اخلاص اولیه به دنبال تحقق آرمان‌هایی بود که به آنها ایمان داشت. او از دور افتادن انقلاب از مسیر عدالت اجتماعی رنج می‌برد و فاصله گرفتن مسئولین از ساده‌زیستی و خدمات‌رسانی به محرومان را بر نمی‌تابید. یادش گرامی و روحش شاد.

خاطره‌ داوونژاد از اولین دیدارش با نادر طالب‌زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    23 0
    روحش شاد. دلم از الان برایش تنگ شده.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    11 0
    خداروحشو شاد کنه به برکت اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    5 0
    نماز لیله الدفن براشون بخونیم رکعت اول حمد و یک آیه الکرسی رکعت دوم حمد و ده سوره قدر
  • طاهر IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 0
    خدارحمتش کن روحش شادکاش دراین روزعزیزعیدسعیدفطرکنارمون بودی هرچندشهدازنده هستن باشدکه ادامه دهنده راهش باشندسرداربی نشان روحت شادویادت گرامی یاعلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس