کد خبر 1369891
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
روسیه قصد حمله اتمی به اوکراین را ندارد

مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین در سخنانی اذعان کرد که علیرغم برخی گمانه زنی ها، روسیه قصد استفاده از سلاح اتمی علیه ما را ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه اسکای نیوز، مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین امروز دوشنبه اعلام کرد که تصور نمی کند روسیه قصد حمله اتمی به کشورش را داشته باشد.

آندری یرماک در گفتگو با اسکای نیوز گفت: بر این باورنیست که مسکو حمله اتمی علیه کشورش انجام دهد، زیرا تصمیم گیرندگان روسیه می دانند که ممکن است در یک جنگ جهانی و هسته ای جان خود را از دست بدهند.

این مقام اوکراینی ابراز امیدواری کرد که کشورش بتواند به زودی نیروهای روسیه را شکست دهد و پیروزی را تضمین کند.

به ادعای یرماک، تاکتیک روسیه استفاده از باج خواهی برای ترساندن حریف است، خواه با تهدید قطع انرژی اروپا خواه با تهدید به استفاده از سلاح های شیمیایی یا هسته ای در اوکراین!

وی افزود: همانطور که رئیس جمهور زلنسکی گفته است، تهدید هسته ای از سوی روسیه وجود دارد. اما من شخصاً معتقد نیستم روسیه از سلاح هسته ای استفاده کند. افرادی که این تصمیم‌ها را می‌گیرند می‌خواهند زندگی کنند و اگر به سلاح‌های هسته‌ای روی بیاورند، پایان کار خواهد بود. یک جنگ هسته‌ای جدید خواهد بود و احدی نمی‌داند که پس از آن چه کسی زنده خواهد ماند.

پیشتر ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر اینکه روسیه تهدید به آغاز جنگ هسته‌ای می‌کند صحت ندارد و مسکو به دنبال شروع چنین جنگی نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 3
    نمیتونه داشته باشه یه اتمی بزنه کل روسیه منفجر میشه و فردایش پوتینی نیست
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      3 0
      خود ناتو و امریکا از ترس بمب اتم روسیه وارد جنگ نشدند اونوقت تو با این راحتی نظر میدی
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      0 0
      نقشه روسیه دیدی ؟!
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 0
    عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    2 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس