کد خبر 1370248
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
انگلیس بر آتش جنگ در اوکراین بنزین ریخت

نخست وزیر انگلیس امروز سه شنبه ضمن سخنرانی از طریق ویدیوکنفرانس در پارلمان اوکراین، از تخصیص بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون پوندی لندن شامل تسلیحات سنگین به دولت کی یف، خبر داد.

به گزارش مشرق، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که این کشور بسته حمایتی جدیدی به مبلغ ۳۰۰ میلیون پوند (۳۷۶ معادل میلیون دلار آمریکا) برای ارائه به اوکراین تهیه کرده است.

جانسون که امروز سه شنبه واز طریق ویدیوکنفرانس در پارلمان اوکراین سخنرانی می‌کرد، در این باره گفت: مروز می‌توانم بسته جدید حمایتی به مبلغ ۳۰۰ میلیون پوند از سوی دولت انگلیس را اعلام کنم که شامل رادارهایی برای مشخص کردن (موقعیت) توپخانه ای که شهرهای شما را بمباران می‌کند، هواپیماهای بدون سرنشین سنگین برای اینکه در اختیار نیروهای شما قرار بگیرند و همچنین هزاران دستگاه دید در شب هستند.

نخست وزیر انگلیس همچنین قول داد که لندن در هفته‌های آینده موشک‌های ضد کشتی «بریمستون» ( Brimstone) و سیستم‌های ضد هوایی «استورمر» ( Stormer) را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: البته در ژانویه و درست قبل از شروع حمله پوتین، ما برای شما محموله‌هایی از موشک‌های ضد تانک فرستادیم؛ موشک‌های NLAW که به گمانم در کی یف محبوب شده‌اند. ما این تلاش اساسی را با همکاری با ده‌ها کشور دیگر در راستای کمک برای هماهنگ کردن این خط تدارکاتی عظیم و ارسال هزاران سلاح از انواع مختلف از جمله تانک و اکنون نیز خودروهای زرهی، شدت بخشیدیم.

اعلام بسته جدیدکمک های نظامی لندن به کی یف در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر دفترر نخست وزیری انگلیس از تصمیم برای ارائه این بسته خبر داده بود.

همچنین رسانه‌ای انگلیسی پیشتر نیز اعلام کردند دولت بوریس جانسون تصمیم دارد تعداد ۸ هزار نظامی این کشور را برای شرکت در رزمایش‌هایی در سراسر اروپای شرقی جهت مقابله با تهاجم روسیه، اعزام کند.

همچنین ده‌ها تانک در تابستان امسال در کشورهایی از فنلاند تا مقدونیه شمالی مطابق طرح‌هایی که از زمان عملیات روسیه در اوکراین تقویت شده‌اند، مستقر خواهند شد.

همه این موارد در حالی است که «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس پیشتر در اظهاراتی تحریک آمیز اعلام کرده بود که در صورت ادامه حملات روسیه، غرب حمایت فزاینده ای از اوکراین به طرق مختلف مانند ارسال تانک و هواپیما، خواهد نمود.

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس از متحدان و هم پیمانان غربی این کشور خواسته بود تا کمک‌ها و حمایت‌های خود از اوکراین را دو برابر نمایند چرا که به زعم وی عملیات نظامی روسیه در اوکراین ۵ سال یا بیشتر به طول خواهد انجامید.

گفتنی است که یکی دلایل عمده شروع و شعله ور شدن درگیری‌ها در اوکراین، اظهارات و سیاست‌های دولت‌های غربی و سپس ارسال تسلیحات بسیار زیاد به اوکراین است که همانند بنزینی بر روی آتش جنگ عمل کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    5 0
    پول های بلوکه ما رو دارن خرج میکنن
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      2 2
      اونا رو که با سودش گرفتیم، چیو دقیقا میگی؟
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    19 5
    وقاحت حد و مرزی داره! ارتش ظفرمند روسیه رفته اوکراین رو اشغال کرده انگلیس رو محکوم میکنید روسوفیلهای احمق چین پرست شرقگدای کاسه لیس
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      6 8
      آرومتر جرخوردی
    • ایرانی GB ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      0 0
      خطاب به ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳ : آخه خاک تو اون سر ماله کش بدبختت : اگر کمکها و همکاریهای تهاتری و بانکی روسیه و چین نبود که تو الان داشتی تو بیابون علف می جویدی بجای نون شب ! موجود آمریکو فیل غرب گدای بدبخت کاسه لیس بایدن : تو فکر میکنی الان دولت ایران چه جوری و با کمک بانکهای کدوم کشورها داره کالاهای اساسی رو وارد کشور میکنه و کارهای بانکی بین المللی رو انجام میده ؟ یا اینکه اوکراین جانت داره به ایران کمک میکنه ؟ مگه همین اوکراین نبود که در تمام تحریم های آمریکا علیه ایران شرکت کرد , آخه خاک تو اون سر احمقت : ماله کش بدبخت لااقل واسه کسی ماله بکش که خیری بهت رسونده نه واسه اونی که پاهاشو رو گلوت گذاشته , تو که اینقدر داری واسه اوکراین جانت خودت رو جر میدی چرا نمیری واسه اوکراین جانت بجنگی و همون جا تو اوکراین جان خودت سقط بشی و همون جا گور بگور بشی و نشستی پشت دسکتاپت و عرعر میکنی و ادای آدمهای دلسوز اوکراین داری از خودت در میاری ؟
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    9 0
    زمانیکه ایران مورد هجوم روسیه واقع شده بود انگلیس خبیث کمکی نکرد الان چی شده شده زورو؟ امیدوارم انگلیس تجزیه بشه
  • ایرانی با غیرت IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    2 0
    جناب بوریس جانسون : اگر جرات و شهامتش را داری چند تا سرباز بفرست به جنگ پوتین تا جنازه انها را برایت برگرداند. این سلاح ها اخرش به دست داعشی خواهد افتاد و علیه خودتان استفاده خواهند کرد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس