موزون

بوستان و گلستان، و حافظ و قرآن را ازما گرفتند تا اخلاق خودی، ادب خودی و باور به غیب را از ما بگیرند. چرا که می‌دانستند باور به غیب می‌تواند در تقابل با جهان بینی آنان خطرناک باشد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - تقی رستم وندی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی در دی ماه سال گذشته گفت: سالیانه در کشور حدود ۱۰۰ هزار نفر اقدام به خودکشی می‌کنند که البته مرگ و میر ناشی از این اقدامات حدود ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ نفر است. با در نظر گرفتن این آمار عباس موزون تهیه کننده و مجری برنامه «زندگی پس از زندگی» در صفحه اینستاگرام خود که ۶۰۰ هزار فالور دارد نظر سنجی را با این مضمون خودکشی به اشتراک گذاشت.

 عباس موزون: با زندگی پس از زندگی ایسم‌ها و مکاتب انسانی را به چالش کشیدم/آیا روح حاج قاسم به تجربه‌گر حاضر در برنامه پیغام سیاسی داد؟ / با زندگی پس از زندگی در مقابل شورشی که علیه عالم غیب شده بودم، ایستادم +فیلم

 عباس موزون: با زندگی پس از زندگی ایسم‌ها و مکاتب انسانی را به چالش کشیدم/آیا روح حاج قاسم به تجربه‌گر حاضر در برنامه پیغام سیاسی داد؟ / با زندگی پس از زندگی در مقابل شورشی که علیه عالم غیب شده بودم، ایستادم +فیلم

این صفحه و استوری عباس موزون را صد و پنجاه و سه هزار مشاهده کردند و شصت و یک هزار نفر فرم نظر سنجی را پر کردند و دست کم هفت هزار به عنوان افرادی که از با دیدن این برنامه از خودکشی انصراف داده‌اند خودشان را معرفی یا افراد دیگری را با اسم ورسم حقیقی معرفی کرده‌اند.

این آمارها را باید گذاشت در کنار افرادی که تا قبل از شروع این برنامه هیچ اعتقادی به آفریدگار نداشته‌اند و در صفحات مجازی موزون رسما اعلام کرده‌اند خداباور شده‌اند یا مذهب شیعه یا دین اسلام را برای سلوک انتخاب کرده‌اند.

در کامنت‌های عمومی و خصوصی صفحه اینستاگرام او  افراد بیشماری اعلام کرده‌اند که به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده‌اند و با دیدن چنین آماری گفت و گو با عباس موزون ضرورت پیدا می‌کند و به بهانه‌های بسیاری با ایشان به گفت‌وگو نشستیم. 

 عباس موزون: با زندگی پس از زندگی ایسم‌ها و مکاتب انسانی را به چالش کشیدم/آیا روح حاج قاسم به تجربه‌گر حاضر در برنامه پیغام سیاسی داد؟ / با زندگی پس از زندگی در مقابل شورشی که علیه عالم غیب شده بود، ایستادم +فیلم

شما در پست اخیر اینستاگرام خودتان فرموده بودید که به تمام نقدهای وارده به برنامه پاسخ خواهم داد. 

بله تمرکزم درطول ماه رمضان برتولید خود برنامه و تدوین آن است و بعد ازماه رمضان پاسخ نقدها را در سلسله گفت و شنودهای اینستاگرامی در صفحه ی abbas_mowzoon@ ارایه خواهم کرد ان شاءالله. اما فعلا در ماه رمضان و همزمان با پخش برنامه نمی‌توانم اصل کار را رها کنم و به حاشیه‌ها بپردازم. مسایل در این حوزه علمی است وباید به شکل مفصل و علمی به آن پاسخ داده شود نه گذرا و حین جرقه های رسانه ای.

* برخی سوال دارند، برخی شبهه دارند و برخی دیگر نیز نقد دارند.

 در وقت مناسب باید به همه آن‌ها پاسخ خواهم داد. عده‌ای در بحث فرم سوال، پیشنهاد یا نقد ونظری دارند.

دوست داشتم دامنه تنوع نقدها کم و عمق کیفی آنها زیاد باشد اما به نظر میرسد عمدتا کمیت نقدها زیاد و تنوع آنها متکثر و تا به امروز عمق نقدها کم بوده که البته برخی نقدهای خوب را در این باره استثناء میکنم. در واقع انتظار داشتم گستره ی نقدهای محتوایی بیشتر در لایه­ خواص باقی بماند اما کم نبود مواردی که برخی از عامه هم برخی نقدها را _که خواص به شکل درست مطرح کرده اند_ با برداشت ناقص خود به شکل دیگرگونه ارائه داده اند. بدون اینکه دقیقاً بدانند خواص این حوزه با چه مبانی آن نقد خاص را وارد کرده‌اند، در چنین شرایطی حتی نقدها را در قالب هجو و شوخی نیز پدیداری داشته است.

 عباس موزون: با زندگی پس از زندگی ایسم‌ها و مکاتب انسانی را به چالش کشیدم/آیا روح حاج قاسم به تجربه‌گر حاضر در برنامه پیغام سیاسی داد؟ / با زندگی پس از زندگی در مقابل شورشی که علیه عالم غیب شده بود، ایستادم +فیلم

*این لایه ازخواص می‌فرمایید مشمول روحانیون معززی که در حوزه دین پژوهش می‌کنند،شده است؟

بله.هم درحوزه، هم دانشگاه وهم خارج از آن افرادی بودند و هستند که نقدهای خوبی ارایه کرد اند. البته نقدها ضعیف و کم ارتباط یا غیرمرتبط نیز در این میان بوده که بعضاً دوستان رصد و گزارش کرده اند.

البته نقدهایی که به برنامه وارد می شود را نیت‌خوانی نمی‌کنم و درباره اینکه افراد آیا دلسوازنه نقد می‌کنند یا غرض‌ورزانه ابدا اظهارنظری ندارم و اصل را بر خوب بودن نیت منتقدان گذاشته‌ام.

و نقد سازنده نه تنها بر این برنامه بلکه بر تمام آثار هنری و فکری و فرهنگی بشری در همه لایه‌ها وارد و بلکه لازم است.

و بدیهی است که در تمام حوزه های فکری و فرهنگی، نقد سازنده و وارد با نقد غیراصولی و غیروارد تفاوت دارد.

خاطرنشان کنم که از سوی مراجع عظام و علمای طراز اول حوزه نه تنها هجمه یا مخالفتی با کلیت و اساس برنامه نبوده، بلکه در موارد بسیاری واکنش های خوبی با برنامه بوده و نکاتی هم اگر مطرح شده، نقدهای عالمانه و دلسوزانه‌ای بوده است که برای بهبود و پیشرفت کار بیان فرموده‌اند.

 عباس موزون: با زندگی پس از زندگی ایسم‌ها و مکاتب انسانی را به چالش کشیدم/آیا روح حاج قاسم به تجربه‌گر حاضر در برنامه پیغام سیاسی داد؟ / با زندگی پس از زندگی در مقابل شورشی که علیه عالم غیب شده بود، ایستادم +فیلم

به نظر میرسد اغلب منتقدان شما در فضای مجازی تکنوکرات‌هایی هستند که برداشت‌های عجیب از دین و مرگ دارند و به همین دلیل انگشت اتهام را سمت برنامه شما گرفته‌اند. این انتقادات زمانی اوج گرفت که خانمی از شهر اردبیل میهمان شما بودند و از ملاقات با سردار سلیمانی گفت. با حضور آقای میثم عباسیان این انتقادات ناگهان اوج گرفت و این دو برنامه بیش از دو میلیون نفر فقط در تلوبیون مخاطب داشته است.

دقیقاً بعد از دو برنامه‌ای که اشاره کردید، عده‌ای انتقادهای غیراصولی و جهت‌دار را شروع کردند که لابه‌لای نقدهای عمدتا سازنده‌ای که از قبل دریافت می‌کردیم وارد شدند و کار را تا سطح هجو و تمسخر هم پیش بردند.

 در این باره مطلب را میتوان از دو منظر کلان و جزئی بررسی کرد.

در بحث کلان این موضوع که غیب وجود دارد و حیات بعد از خروج روح از بدن ادامه دارد این یعنی قیام تمام قد مقابل جهان مادیگرا که می‌گوید ما ماده هستیم و با افتادن بدن بر زمین، انسان از بدن جدا نمی‌شود، بلکه ما به زمین می‌افتیم، به خاک متصل می‌شویم و نه به آسمان.

به این دلیل، هنگامی که درباره موضوع زندگی بعد ازمرگ صحبت می‌شود نه تنها در ایران بلکه حتی درخارج از ایران نیز محققان این حوزه از سوی بخشی ازجامعه که می‌گویند همه چیز ماده است و نیز ایسم‌های مروج این تفکر که از مادیگرایی ارتزاق می‌کنند تحت فشار قرارمی‌گیرند.

ایسم‌هایی همچون امپریالیسم، کاپیتالیسم نظام سرمایه‌داری، کمونیسم و امثال آن ... ، از جمله مواردی هستند که حامی مادیگرایی اند و هم قوامشان به آن هست و حیات و فلسفه وجودی خود را در ماده گرایی محض تعریف کرده اند. همه­ اینها با وجود زندگی پس از مرگ مخالفند. حال اگر محققی بخواهد با روش‌های خودشان یعنی ابزار تجربه، (تجربه افرادی که زندگی برون از کالبد را تا حدودی درک کرده‌اند) اثبات کند، مبنای ایسم‌ها که پایه و زیرساخت آن بر این است که ماده همه چیز است، دچار مشکل اساسی می‌شود.

در چنین شرایطی زندگی پس از زندگی با بررسی انواعی از گزاره های تجربی، وجود عالم فراماده و غیب، را گزارش و تایید میکند. این یعنی شما با ابزار اثباتی مادیگرایی که همانا تجربه هست، مقابل مادیگرایی قیام کرده اید و این مهم را اعضای جوامع مادیگرا، سرمایه‌داری و تکنوپولی‌ها در داخل و خارج کشور درک می­کنند. این، محتوایی است که خواه ناخواه با اساسات و زیربنای ایشان مواجهات اساسی دارد. بنابراین به طور طبیعی این جریان و دنباله‌های داخلیش  با همه دارو ندار خود به مقابله با ما برمی‌خیزند.

در میان منتقدان برنامه علاوه بر مادیگرایان ، عده‌ای هم مادیگرا زده‌ هستند و عده ی دیگر، افرادی که باور نسبی به جهان فرامادی و حتی محتوای دینی دارند اما از منظر سیاسی و حزبی به موضوعات می­‌نگرند و تا زمانی که برنامه ای با باورهای سیاسی یا شبه سیاسی ایشان تقاطعی نداشته باشند نقدی ندارند، اما اگر از کنار سایه ی این موضوعات عبور کنید هم دچار مساله می‌شوند.

یا گروهی از منتقدان که وجود عالم غیب و خدا را قبول دارند اما وجود فرستادگان و پیامبران و ائمه را نه و بنابراین با این موضوع که روح ائمه در این تجارب امکان حضور دارند یا نه مساله دارند.

من برنامه‌ای داشتم به اسم حضرت، اما بسیاری معنای آن را نمی‌دانستند و به این دلیل اسم برنامه را حضور گذاشتم. حضرت یعنی همه جا حاضر است و علاوه بر بدن‌های انشایی، بحث اشراف را دارند و در همه عالم حضور دارند. اینطور نیست که حضرت به یک نفر شفا داده باشد و در جای دیگری نباشند. در یک لحظه ممکن است حضرت در میلیون‌ها نقطه در جهان در حال یاری دادن به افرادی باشند که به دیگران یاری می‌دهند. در هر نقطه از جهان می شود زائر بود و حضرت در همه نقاط عالم حاضرند. کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا صرفا موضوع مکانی و زمانی نیست بلکه به این معنا است که باید عاشورایی زندگی کرد و اگر در هر نقطه ای عاشورایی زندگی و عمل کرد حضرت بر ما حاضر است. در این مسیر وقتی می‌خواهیم این را بیان کنیم چون اطلاعات و دانش افراد متفاوت است برداشت‌ها متفاوت می‌شود و بخشی از نقدها ناشی از این فهم ناقص است.

*چرا برخی نقدها سویه سیاسی پررنگی پیدا کردند؟

  برخی برداشت‌ها این است که با اصل تجربه‌ها مشکل ندارم و خدا و ائمه هستند اما، شخصی مانند حاج قاسم که از نظر من سیاسی تلقی می‌شود با او برخورد سیاسی می‌کنند. کما اینکه در دوره حیات او هم برخورد ظالمانه سیاسی با ایشان انجام دادند. کسانی که خدا و ائمه و دین را قبول دارند به چنین فردی که می‌رسند با او مشکل دارند و این تجربه را قبول ندارند و به این دلیل هجمه‌ها را شکل می‌دهند. من با چنین افرادی حرف هایی و سلسله پرسش هایی دارم.

*آیا این افراد قبول دارند که روح وجود دارد؟

 البته پاسخشان مثبت است. اما پرسش بعدی این است که آیا فردی که شما از او خوشتان نمی‌آید انسان هست یا نه؟ پاسخشان مثبت است. و پرسش بعدی اینکه آیا فردی که از او خوشتان نمی‌آید روح دارد یا نه؟ باز خواهند گفت بله. و حالا نتیجه ای که اینها نمیخواهند قبول کنند این است که:

بنابراین روح همه افرادی که از بدن کوچ کرده اند در شرایط دیده ناشدنی  فرامادی وجود دارد و شما نمیتوانید انتخاب کنید روح فردی را که شما دوستش دارید (یا ندارید) در آن عالم دیده شود (یا نشود) را ببینیم یا نبینم. زیرا در عالم نامحدود و بی‌مرز فرامادی این مسئله ای نیست که شما حق یا امکان انتخابش ا داشته باشید. در همان برنامه هم دیدیم که خانمی که تجربه خود را بیان می‌کرد  و با صداقت اعلام کرد اهل نماز و روزه نبود و خیلی نیز اعتقادی به ائمه نداشته است حتی می‌گفتند خدا تنها ما را خلق کرده است  و ما را به حال خودمان رها کرده است.

ایشان بیان می‌کرد در حجاب و انجام احکامش مشی دیگری داشت، اما می گفت حاج قاسم را به دلایلی شخصیتی دوست داشته است. علاقه او به حاج قاسم اینطور برمی‌آید که از منظر سیاسی یا مذهبی نبوده است، بلکه  به کارکردها و جنبه‌های ملی و شجاعت ایشان علاقه‌مند بوده است.

این خانم تجربه نزدیک به مرگ داشته و از آنجا که برای روح محدودیت زمان و مکان نیست او را ملاقات کرده. ممکن است این خانم علاقه داشته باشد دیوار چین را ببینید. چون محدودیت مکانی و زمانی برای روح نداریم به آنی این اتفاق رخ می‌دهد و فرد کنار دیوار چین قرار می‌گیرد. این ویژگی شرایط غیرمادی است که چیزی را دوست داشته‌اید و می‌خواستید اتفاق بیفتد، و بنابراین برای روح اتفاق افتاده است، ضمن اینکه روح وسیع است. ممکن است فردی عادی را ببینیم که مهارت اجتماعی، سیاسی و دانشی خاصی هم ندارد و می‌گوید با خروج روح از بدنش در لحظه‌ای از جایی به جای دیگری رفته است. این روح با توجه به اشرافی که دارد، خبر دارد و حتی افکار افراد را می‌بیند. بسیاری تجربه‌گران را که می‌بینیم می‌گویند فکر پرستار را می‌دیده اند.

خب حاج قاسم هم فکر این خانم را می‌دیده  و  او هم مانند هر روح دیگر می‌دانسته که این خانم چنین دیدگاهی دارد.در فصل اول تجربه‌گری از خراسان داشتیم که آرزو داشت دیوار چین را ببیند. روح او که از بدنش خارج می‌شود دو ملک می‌آیند که او را بالا ببرند. خطاب به آن‌ها می‌گوید دوست دارم دیوار چین را ببینم و این اتفاق رخ می‌دهد.

اینها دو روح نامحدود هستند و تمایل این دو برای دیدن یکدیگر ، آن‌ها را به هم نزدیک می‌کند. پرسشی که وجود دارد این است که مگرحاج قاسم در این دیدار بحث سیاسی کرد که عده‌ای نگران مسایل سیاسی شدند؟

 عباس موزون: با زندگی پس از زندگی ایسم‌ها و مکاتب انسانی را به چالش کشیدم/آیا روح حاج قاسم به تجربه‌گر حاضر در برنامه پیغام سیاسی داد؟ / با زندگی پس از زندگی در مقابل شورشی که علیه عالم غیب شده بود، ایستادم +فیلم

یا مگر در این دیدار بین دو روح بحث نظامی شد؟

روح حاج قاسم آمد درباره این خانم و روحیات او و رابطه‌اش با همسرش صحبت کرد. اصلا فکرکنید هم حاج قاسم و هم این خانم زنده بودند و یکدیگر را در خیابان می‌دیدند و این مطالب میان آن‌ها رد و بدل می‌شد، این ملاقات حاج قاسم چرا باید برای افرادی مشکل ایجاد کند؟. مگر حاج قاسم روح نداشته است؟ یا روح حاج قاسم حق ندارد کسی را ملاقات کند؟ به کجای منطق و عقل و انصاف شما برخورده است؟

به این فکر می‌کنم که مشکل کجاست؟ انتظار دارید همه روح داشته باشند جز حاج قاسم؟ خب. در عالم روحانی یک روح علاقه به مشاهده ی روح دیگر دارد. آیا این ارواح امکان دیدار ندارند ؟ چقدر ظلم در قضاوت؟ این یکی از نقدهایی است که می‌خواستم بعد از ماه رمضان درباره آن حرف بزنم.

درست است که همه ما سلیقه ها و احساس و گرایش های شخصی را داریم اما، در این امور مسائل تعقلی است و در موضوع تجربه مشاهده حاج قاسم باید تعقل داشت. او انسانی است که روح دارد.  روح او از بدن بیرون رفته و بدیهی است که امکان ارتباط با دیگر ارواح دارد. اما انگار برخی میخواهند بهشت یا جهنم افراد درگذشته را شخصا تعیین کنند. یعنی کسی را که دوست دارند باید بهشتی باشد و کسی را که دوست ندارند جهنمی. برخی منتقدان این برنامه به جایی رسیده‌اند که می‌گویند من باید حکم کنم در آن دنیا چه کسی کجا باشد و اگر اینکه میل من است نباشد، نباشد من برخورد می‌کنم.

 عباس موزون: با زندگی پس از زندگی ایسم‌ها و مکاتب انسانی را به چالش کشیدم/آیا روح حاج قاسم به تجربه‌گر حاضر در برنامه پیغام سیاسی داد؟ / با زندگی پس از زندگی در مقابل شورشی که علیه عالم غیب شده بود، ایستادم +فیلم

*مگرحاج قاسم اصلا در روایت این خانم در بهشت دیده شد؟

در کربلای زمینی یا زمین کربلا دیده شد. مشکل پس چیست؟ دیدار حاج قاسم حتی در مکانی شبیه بهشت یا مانند آن دیده نبوده و چقدر ممکن است افراد ظالم باشند و غیرمنطقی اظهار نظر کنند. طوری برخورد می‌کنند که گویی تجربه گر به آن دنیا رفته‌ و دیده‌ حاج قاسم وسط بهشت نشسته و مسئول همه بهشتی‌ها شده و می‌گوید فلان حزب برحق هست و فلان حزب برحق نیست و فلان فرد برحق است. درحالی که در تجربه ی این خانم حتی یک اتفاق گزارش نشده که در مورد بحث‌های سیاسی و مذهبی مطرح در جامعه وجود ندارد. اصلا مگرهمین الان افرادی که زنده‌اند در کربلا راه نمی‌روند، حتما باید آدم‌های خوبی باشند؟ ظاهرا عده‌ای حتی اگر روح حاج قاسم در زمین کربلا راه برود، ناراحت می‌شوند. چقدر این‌ها ظالمند.

معتقدم ما در طول سال های عمر با ذخیره سوختی و انرژی احساس، علاقه و عشق به امام حسین (ع) است که داریم جلو می‌رویم. و در این میان، کشتی محرم است و پاروی آن علاقه به کربلا و صاحبش.*با حضور آقای میثم عباسیان، انتقادات مجازی و حقیقی درباره  مشاهده امام و ائمه شدت گرفت. ما دوست داریم که با همان گرایش‌های خاص آتئیستی دنبال نفی هر پدیده غیرمادی باشیم و در دورانی که فلاسفه و اندیشمندان غربی آن را دوران «سکوت خدا» یا در شکل بدتری و زشت‌تری آن را دوران «مرگ خدا» (به زعم نیچه) نامیده‌اند، هیچ صدایی از غیب بازتاب نداشته باشد که بشر از یک مقطع تاریخی به بعد به صورت جمعی به مرگ خدا فکر کند.چون همین الان هم از بشر معاصر این پرسش را بسیار می‌شنویم که "چرا خدا کاری نمی‌کند؟" من حداقل افراد فراوانی که پس از چهل سالگی دیده‌ام که خداناباور شده‌اند «زندگی پس از زندگی » برای کسانی که پرچم انکار غیب را خواسته یا ناخواسته در دست گرفته‌اند یک نشانه و معجزه است. شما هم به این فکر کردید که انتشار این صدای غیر چه تاثیری معنوی بر توده جامعه می‌گذارد؟

قبل از اینکه شناسنامه طرح را تدوین کنم و آن را در اختیار سازمان برای تصویب بگذارم، ۵ سال روی این موضوع کار کرده بودم. اما قبل از آن ۵ سال هم می‌دانستم این ریزش زنجیره ی این دومینو بعد از اینکه ضربه اول را بزند تا انتها به کجا می‌رسد. وقتی برنامه را ساختم و شبکه چهار خواهان خریداری آن شد، فرمی برای شناسنامه در اختیارم گذاشتند که درخط دوم آن نوشته بود؛ اهداف ساخت برنامه چیست؟ آن اهداف را در شناسنامه فصل ۱ و ۲ و ۳  نوشتم و هرچند قسمت دیگری که برنامه ساخته شود نیز می‌نویسم.

هدف را نوشتم "یومنون بالغیب"، که در خط اول دومین سوره قرآن  آمده است و این را بارها گفته‌ام. من به عنوان کسی که ریاضی و فیزیک خواندم و بعد مهندسی و بعد مدیریت خواندم واقف بودم دانسته‌های من و امثال من در تمام دنیا از آموزش و پرورش تا آموزش عالی محصول دنیای مادیگرا و دانش های تجربه گرایانه است.

و معتقدم غیر از یکی دو درس مانند معارف (که آن هم عمدتا به روش نقلی بود). در متدهای آموزشی آموزش و پرورش دین را دارند نقلی آموزش می‌دهند، نه عقلی. عمده درس‌ها غیردینی است و به عالم غیب کار ندارد. درس‌هایی که در آموزش و پرورش جهان دو قرن است از سوی انگلستان ترویج می‌شود و همه ما براساس آن آموزش دیده‌ایم سبب شده است همه انسان‌ها یک جورفکرکنند.

 گرچه در پوسته ممکن است افراد آئین‌ها، مراسم‌های دینی ومذهبی خاص خود را داشته باشند اما در هسته ، اکثر افراد مبتنی بر یک آموزش یکسان، شبیه هم شده‌اند. همه ما از شرق تا غرب عالم طبق مدل فکری صادره از آموزش و پرورش و آموزش عالی غربی داریم فکر می‌کنیم و در همه دروسی که به ما ارائه داده‌اند، می‌گویند باید چیزی را که به من یاد می‌دهید لمس کنم و آن را تجربه کنم تا باور کنم.

هرچیزی که در دبیرستان و دانشگاه یادمان می‌دهند بر مبنای لمس کردن است و محصولش همان چیزی می‌شود که بیان کردید. به دانش آموزان می‌گویند فقط بر اساس ملموسات یاد بگیر و پس از گذران دوران آموزش و پرورش و آموزش عالی محفوظات شما همان ملموسات هستند. یک عمر به ما گفته‌اند چیزی را بسازید که بتوانید آن را لمس کنید.

دروس ما که از نحوه طراحی نیمکت و چیدمانش (که پشت گردنی است نه دایره‌ای که بچه‌ها یکدیگررا ببیند) با همین محتوا تهیه شده است.

بوستان و گلستان، و حافظ و قرآن را از ما گرفتند تا اخلاق خودی، ادب خودی و باور به غیب را از ما بگیرند. چرا که می‌دانستند باور به غیب می‌تواند در تقابل با جهان بینی آنان خطرناک باشد.

اکنون با این آموزه ها به ما می‌گویند واقعت همان چیزی است که لمسش می‌کنید. محصول چنین آموزشی می‌شود افرادی که در عاشورا و تاسوعا و محرم و صفر در هیئت‌ها سینه می‌زنند اما برخی از ایشان در عمق سینه ها تردید دارند که آیا خدایی هست یا نه. این سیستم آموزشی ماست که این تردید را ناخواسته به شهروندان کشور آموخته است.

اکثر ما در درون و در بخش تعقلی خود، پازیتیوسیسم (اثبات گرای منطقی) هستیم و تنها اسلام است که هنوز برای ما محرم و صفر زنده نگه داشته است. دو ماه مانند پمپ بنزینی است که ما در آن ، سوخت‌گیری معنوی می‌کنیم تا در این فضای اکادمیک بتوانیم تا ۱۰ ماه بعد خود را با کمک احساساتی که در درونمان شکل گرفته به جلو ببریم تا به کشتی نجات بعدی یعنی محرم و صفر بعدی برسیم.

معتقدم ما در طول سال های عمر با ذخیره ی سوختی و انرژی احساس، علاقه و عشق به امام حسین (ع) است که داریم جلو می‌رویم. و در این میان، کشتی محرم است و پاروی آن علاقه به کربلا و صاحبش.

معتقدم که برای باور کردن تعقل نیاز است و برای اقدام کردن شور و احساس.

در پذیرش غیب باید با عقل قانع شویم. با احساس به شور و نشاط برسیم. اقدام باید با احساس همراه باشد. اما اگر مقدمتا باوری را با عقل ثابت کردیم آنگاه اقدام صحیح حاصل می‌شود. اما ما در ایمان به غیب، عمدتا احساسی هستیم تا تعقلی و تنها با احساس است که عمل می‌کنیم.

اما آمده‌اند و سکوی عقلانیت را از ما گرفته‌ و آن را غصب کرده‌اند. در سکوی عقلانیت محتوای مورد نظر خودشان که نازل ترین سطح مفاهیم عقلانیت مانند فیزیک و شیمی است را جای داده‌اند.

 عباس موزون: با زندگی پس از زندگی ایسم‌ها و مکاتب انسانی را به چالش کشیدم/آیا روح حاج قاسم به تجربه‌گر حاضر در برنامه پیغام سیاسی داد؟ / با زندگی پس از زندگی در مقابل شورشی که علیه عالم غیب شده بود، ایستادم +فیلم

*شما در این برنامه دنبال شورش علیه وضع موجود و قیام علیه آن بودید؟

نه دنبال شورش نبودم. بلکه دنبال این بودم که شورشی که علیه عالم غیب ایجاد شده را بخوابانم. اگر این اسمش شورش است، بله شورش کردم.

در کار فرهنگی و رسانه‌ای همیشه این جمله را گفته‌ام که دوست دارم این کلام شیخ شرف الدین صاحب کتاب المراجعات که از علمای جبل عامل هست را رفتار کنم و آن این است که «حق منتشر نمی‌شود مگر از همان مسیری که ضلال و گمراهی منتشر شده است». یعنی اگر  فیلم ۳۰۰ را می‌سازند، جواب فیلم باید با فیلم داده شود. نه کتاب یا همایش یا مقاله.

 باید در همان موضوع یک فیلم بسازیم و نباید به جای آن سخنرانی کنیم، نباید تظاهرات کنیم. جواب کتاب، کتاب است و جواب فیلم هم فیلم است. اما گاه استراتژی های اشتباه چنین است که فی المثل ما مرکز پرورش ماهی درست کرده ایم و شخصی در یکی از حوضچه های آن لجن می‌ریزد، ما می‌رویم حوضچه‌های دیگری را تمیز می‌کنیم.

 هر رسانه‌ای خاصیت خودش را دارد، فیلم هم مخاطب خاص خود را دارد و چه بسا افرادی کتابخوان نیستند و فیلم می‌بینند یا برعکس. عده‌ای کتابخوان رفته‌اند و کتاب آیات شیطانی را خوانده‌اند، اما تلویزیون نمی‌بینند تا از گمراهی ناشی ازخواندن این کتاب بیرون بیایند. اما علاوه بر اینکه در فرم اثرگذاری و اثرگیری کتاب ویژگی ها و خواصی هست که غیرقابل ارائه درتلویزیون است. مضافاً هر مقوله‌ای برای اشتراک گذاشتن کانال خاص خود و مخاطبان خودش را دارد.

مبنای برنامه زندگی پس از زندگی نیز از اینجا شروع شد که ۲۵ سال قبل با خودم اندیشیدم که بنده دبیرستانی و رفقای من مشکلشان با وجود خدا و امامان و فرشته‌ها چیست. دیدم مشکل افراد نیستند بلکه مشکل محتوای دروسی است که به ما ارایه می‌دهند. تا دوره مهندسی و مدارج دیگر این طور است که از ریاضی فیزیک و مهندسی تجربه و لمسی بودن دانش ها را به من آموخته اند و امروزه از ژاپن تا آمریکا، از جنوب آفریقا و شمال سیبری همه انسان ها اینطور دارند فکر می‌کنند.

 از همان موقع با رصد این نکات به این نتیجه رسیدیم که وقتی از دانش آموزان گرفته تا پدر و مادران و اولیای فرهنگی من، تجربه را قبول دارند، پس شاید با همین تجربه بتوانیم اثبات کنیم دنیای دیگری نیز هست و چنانچه با ابزار دانشی خود مادی‌گراها با ایشان محاجه شود اینان در روش استدلالی خود، شکست می‌خورند. به همین علت است که با  ابزار خودشان یعنی تجربه با آن‌ها محاجه و استدلال میکنم. اگر آنها بنایشان برتجربه است، ما هم دلایل تجربی می‌آوریم.

اکثریت مخاطب ما از اقشار مختلف این برنامه را فهمیدند و به آن توجه کردند. راز موفقیت این برنامه است که من فهمیدم اقشار  مختلف چگونه پرورش پیدا کرده اند و مدل ذهنی و براساس آموزش و پرورش غربی تعلیم دیده است.

مدل استدلالی این برنامه از ژاپن تا موزامبیک تا هر جای دنیا را پوشش می‌دهد. در واقع در طراحی محتوای برنامه مدل آموزش و پرورش  و آموزش عالی یکسان جهانی را هدف قرار داده ام. یعنی به زبان معلمانی که داشته‌ایم با شما سخن میگویم. نه مدل های پرورشی مبتنی بر شور و احساس،.

خوشبختانه در حوز ه ادیان، مذهبی که بیشترین شیوه تعلقی و استدلالی را کار می‌کند حوزه های شیعه و آن هم درس های فلسفه و منطق است. ما با این مدل و بهره‌گیری از همین منطق و فلسفه و مدل های مشابه می‌توانیم بچه‌هایمان را به دین بازگردانیم. زیرا مغزها و اندیشه ها تجربی شده متاسفانه و ما در شرایط اضطرار هستیم.

از سالها پیش در اندیشه ام کتابی بنویسم که وجود و صفات خدا را با اصول ریاضی،  فیزیک و مکانیک و امثال آن اثبات کنم.

چون می‌دانم اینطوری ما را بار آورده‌اند. اگر ابلیس درانسان ها نفوذ نمی‌کرد شمشیر اختراع نمی‌شد. وقتی ابلیس شمشیر را اختراع می‌کند معصوم نیز چاره ای جز این ندارد که اسلحه در دست بگیرد. در جنگ ها ائمه حرف می زدند و نصیحت می‌کردند. سلطان گفتمان معصومین هستند و تا ۳ تیر از سو دشمن پرتاب نمی‌شد روی محور وعظ و گفتگو حرکت می‌کردند و بعد از آن بود که ناچار جنگ در می‌گرفت.

*آقای موزون! سیستم  به ما نشان داده که هر بارکسی علیه وضع موجود قیام کرده وحرف تازه‌ای زده آن  برنامه را در تلویزیون تعطیل کرده‌اند. بی‌تعارف و صریح سخن بگویید، چون هر برنامه ای با این سبک و سیاق درباره مذهب  تولید و دیده می شود با فشار تکنوکرات‌ها تعطیل می‌شود،آیا زمزمه‌ها درباره تعطیلی برنامه شما با توجه به نقدهایی که تکنوکرات‌ها از آن می‌کنند وجود دارد؟

الحمدالله من این را در سازمان تاکنون احساس نکرده‌ام، بلکه حتی در داخل سازمان( بیرون از آن را نمی‌گویم و نمی‌دانم) اینکه از جای دیگری بخواهد فشار بیاورند را نمی‌دانم اما داخل سازمان هربار با واکنش‌های مثبت‌تر از قبل مواجه بودیم و سازمان هم بیشتر اقبال نشان داده است. مدیر شبکه و مدیر گروه هم درباره فصل ۴ و ساخت آن صحبت کرده‌اند. باز هم با همین صداقت می‌گویم که انصاف و واقعیت این است که در سازمان همیشه تشویق است. ممکن است در حد چند تهیه کننده یا افرادی که تصمیم گیرنده در سازمان نیستند و نظر رقابتی دارند مباحثی باشد که البته ان را نشنیده‌ ام و بی‌خبرم.

 عباس موزون: با زندگی پس از زندگی ایسم‌ها و مکاتب انسانی را به چالش کشیدم/آیا روح حاج قاسم به تجربه‌گر حاضر در برنامه پیغام سیاسی داد؟ / با زندگی پس از زندگی در مقابل شورشی که علیه عالم غیب شده بود، ایستادم +فیلم

من صداقت و صدق شما تردیدی ندارم اما قبل از این مصاحبه دوستانی بارها از من خواسته‌اند که از شما درباره راستی‌آزمایی مهمان و مراحل سئوال کنم و صداقت شما مبنای قضاوت من خواهد بود، که آیا صداقت محتوایی تجربه‌گران حاضر در این برنامه برای شما اثبات شده است.

صفر درصد به این فکر کنید کسی که جلوی دوربین است به خودم ثابت نشده است یا به او شک داشته باشم.

*از شما بابت این همراهی و گفت و گو تشکر می‌کنم.

من هم از وقتی گذاشتید متقابلا سپاسگذارم.

گفت و گو از علیرضا پورصباغ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 213
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    من که با دیدن این مجموعه بیشتر متوجه شدم خیلی از این حرفا دروغ هست.خدا شفا بده
    • یک استقلالی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      6 36
      آفرین بر تو
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      26 6
      این من که گفتی دقیقا الان پوست و گوشتت هست یا روح و نفست اگه پوست و گوشتت هست چرا با تغییر خر چند ساله سلول های بدن یا هنگام نقص عضو اتفاقی توی این من نمی افته؟
    • چشم برزخی IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      30 5
      خیلی ساده ست ،دو حالت داره (یا دروغه ،یا راسته ) ما حق خدا و مردم رو رعاعیت می کنیم . اگه دروغ باشه هییییییییییچ اتفاق بدی نمی افته، ولی کسانی که رعایت اخلاقیات رو نمی کنن اگر زمانی فهمیدند این حرفها راست بوده ...‌‌‌‌
    • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      13 37
      شاه هم میگفت نظر کرده امام زمان و ابوالفضل است ! چرا باورش نکردید ؟!
    • IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      11 21
      به جای آسمون ریسمون بافتن تو هم یه شبکه فالگیری و عرفان بزن کاسبی تو بکن.
    • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      9 32
      برنامه شبیه آش پر حبوباتیست که نفخ می آورد.
    • علی IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      28 2
      بعید میدونم چیزی متوجه شده باشی. صُمٌّ بُكمٌ عُميٌ فَهُم لا يَرجِعونَ.
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      25 10
      من هم با دیدن عکس العمل بی دینان و مادیگرایان متوجه شدم که هیچوقت خداوند متعال آنها را شفا نخواهد داد!!!!!!
    • عبدالله IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      27 5
      ان شاءالله بعد از یک قرن عمر اون دنیا که رفتی خواهی دید.که عین واقعیته. ولی متاسفانه اون موقع دیگه دیره.ان شاءالله که همه ما زودتر بیدار بشیم.
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      21 3
      اولئک کالانعام بل هم اضل. برو از کسایی که خدا و قبر و قیامت ودنیای پس از مرگ را باور دارند درخاست کن برای شفای خودت و امثال خودت دعا کنند.
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      13 2
      من که با دیدن جنایت و خونخواری و دوز و کلک و رنج وزحمت دنیاپرستان از امریکا تا نوچه هاش در ایران به کثافت بودن دنیا یقین پیدا کردم یک لحظه حاضر نیستم در کره زمین با این وحشی ها باشم حتی اگر ویلا و بنز و کنار ساحل و سفر اروپا هم بهم بدهند دوست دارم زودتر برم پیش خدا و مومنین در بهشت دست اقای موزون درد نکنه که ما را روشن تر کردند این بنده خدا هم نا خوداگاه اعتراف به خدا کرده که گفته خدا شفا بده چون میدانه دکتر و دارو اسبابی محدود بیشتر نیستند
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      7 1
      اتفاقاً در قرآن هم این نکته ذکر شده که «یُضِلٌّ مَن یَشَآءُ وَیَهْدِى مَن یَشَآءُ» یعنی خداوند هرکسی را بخواهد هدایت و هرکسی را بخواهد گمراه می‌کند. در واقع بعد از اینکه خداوند با ارائه حجت و دلایلی بندگانش را می‌آزماید، آن دسته را که بر کفر و مسیر غلط خویش اصرار دارند (مثل جنابعالی) به حال خود وامی‌گذارد تا موعد مرگشان فرابرسد و آنگاه بیچارگانی چون شما آنچه را که دروغ می‌پنداشتید، شاهدش خواهید بود. ضمن اینکه در انتهای جمله‌ات نوشتی: خدا شفا بده. خوبه که به وجود خدا معتقدی و اگر کورسوی امیدی برای هدایتت مونده باشه، بعد از تحقیق و مطالعه می‌تونی بفهمی که اگر خدایی هست، پس عدالت هم داره و بنا بر عدالتش روز جزایی را هم معین کرده و در یوم‌الحساب، با بندگانش بر اساس اعمال و نیاتشان برخورد خواهد کرد.
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      10 1
      03:09! همون شاهی که حرفش را می‌زنی، چیزهای دیگری هم میگفت؛ مثلاً میگفت که صدای انقلاب شما (مردم) را شنیدم. همین شاه هم بابت جنایاتش و کشتار مردم معذرتخواهی هم کرد. شما چرا این سخنان شاهِ عزیزت را به یاد نمیاری و فقط ادعاش درباره نظرکرده بودن را یادت مونده؟!!
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      2 1
      جناب مثلاً «یک استقلالی»! تو با این نظر احمقانه‌ات مایه‌ی ننگِ استقلالی.
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      4 11
      عاقبت فرار از مدرسه ! = عباس چاخان !
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      2 3
      ouija تخته احضار روح است. فیلم های متعدد کمدی و ترسناک با سوژه همین تخته ساخته شده. پارسال سریال احضار درباره ابلیسی بود که خود را در قالب فرد فوت شده جا زده بود. ارواح خبیث هم خود را در قالب افراد دیگر جا میزنند. حال باید توجه کرد فردی که در کما یا خواب است تحت تاثیر کدام ارواح یا ابلیس قرار گرفته ؟ در سوره حج 52 صریحا القائات شیطان به پیامبر ذکر شده. حالا مردم چطور هر حرفی را از سوی عده ای شهرت طلب یا ساده پر حرف باور کنند ؟ آخرش که چی ؟ افزایش سطح رفاه ؟ ایمان ؟ مسیلمه کذاب مشابه سازی آیات میکرد از جمله سوره فیل. مطهری پته شریعتی را بیرون ریخت. کاش بود و پته این کلاش را هم بیرون می ریخت.
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      5 10
      پاسخ 14:28 - نویسنده متن صدای انقلاب شمار را شنیدم رضا قطبی پسر دایی فرح بود که به شاه تحمیل شد و بعدا بارها از خواندنش اظهار تاسف کرد. فقط یکبار در نشریه ارتش از واژه خدایگان برای شاه استفاده شد که بلافاصله با برخورد شاه مواجه و تکرار نشد. عهدیه بهایی ترانه ای خواند با این شعر : روشن تر از نور خدایی در علم و دین رهبر مایی ! شاه هرگز عهدیه را مانند سایر خوانندگان به دربار راه نداد. مادر شاه بسیار اعتقادات مذهبی داشت. در کودکی قران کوچکی زیر لباس شاه پنهان میکرد. نام همه فرزندان ذکورش پسوند رضا دارد. حاج اکبر مولایی مداح اخیرا افشا کرد هایده و مهستی ایام محرم مجلس روضه داشتند. سوسن خواننده مردمی بود که از میان خوانندگان کثیر آن دوران به دربار دعوت شد در حالیکه هرگز ترانه هجو نخواند و لباس زننده نپوشید. امثال عهدیه تحمل شد نه تایید. پدر ملی مذهبی واقعی شاه بود. روحش شاد.
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      9 1
      پاسخ به آقایی که گفته مادر شاه خیلی مذهبی بود و... نمیدانم بگویم تعصب یا جهالت چطور مادر شاه خیلی مذهبی بود که نه خودش و نه دخترانش هیچ اعتقادی به حجاب نداشتند و بی حجاب در انظار ظاهر میشدند؟ چطور مذهبی بودند که حجاب را قدغن کردند و هیئت و روضه را ممنوع کردند چطور مذهبی بودند که شهرها پر بود از دکان عرق فروشی و کسی حق اعتراض نداشت چطور مذهبی بودند که سینمای آن دوره مظهر فساد و فحشا بود و زنان برهنه و صحنه های جنسی فیلم ها را پر کرده بود چطور مذهبی بودند که نخست وزیرش هویدا بهایی بود ( پدرش که از بهاییون نشان دارست)وزیر آموزش و پرورش بهایی بود رئیس صدا و سیما بهایی بود پزشک دربار بهایی بود و ...؟ چطور مذهبی بودند که آن افتضاح جشن هنر شیراز ( دختر و پسر جوان در تئاتر خیابانی در انظار عمومی همخوابگی کردند)به بار آمد که سفیر انگلیس گفت اگر در لندن چنین عملی میشد واکنش عموم را برمی انگیخت؟ چطور مذهبی بودند که علنا با رییس جمهور آمریکا جام های شراب را بهم زدند و نوشیدند؟ حالا بماند افتضاحات شاه به نقل اطرافیانش از جمله علم در خاطراتش که بحمدالله چاپ آمریکا و ویراستاری وزیر اقتصاد آن دوره است که باز اتهام جعل و ... نزنید. ارتباط به قول علم با نازک بدنان که از نظر او لازمه رفع خستگی مردان سیاست است و موارد بیشمار...
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      15 1
      لعنت به شاه و پدرش...طرفدارانش یا ساده هستند یا لجباز.... کسی کمی تحقیق کنه میفهمه که شاه بی دین بود و بهایی... الکی این اراجیف چیه که نوشتی شاه کجاش مذهبی بود... چون اسم پدرش و خودش اسم مذهبی بود میگی طرف مذهبی بوده..مگه این دلیل میشه... صدام حسین هم همنام امام حسین است پس بگیم صدام شیعه بوده... حمله به نوامیس مردم توسط پدرش و زنده به گور کردن و کشتار معترضان در مسجد گوهر شاد... جشن هنر شیراز تغییر تقویم اسلامی و باستان گرایی ایشان جشن هنر شیراز..
    • BE ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      شما چون آدم خوبی هستی از محاسبه هم باکی نداری ، دعا کنید سوپرمن بیاد
    • مرضیع IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 0
      شما متاسفانه تو عصر حجر موندی. من تحربه تونل رو داشتم لابد من هم دروغم .لطفا اینقد با اعتماد بنفس مخالفت نکنید زشته ادم خندش میگیره . بجای این حرفا بشین تحقیق کن با چند نفر که تجربه داشتن صحبت کن کتاب بخون از نزدیک ببین بعد بیا اینجا با اعتماد به سقف نظر بده
    • !! IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 2
      معلومه خیلی احمقی !!
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 0
      به زودی منتظر باش تا حوادث وحشتناک مرگ و پس از آن را ببینی اما دیگر کار از کار گذشته و حسرت می خوری
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      پاسخ 18:56 - کافر همه را به کیش خود پندارد.
    • ح،ق IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 0
      تفاله های ”صهیو انگلیسی“ بدون هیچ سواد و تحقیقی چیزهایی را نقد میکنند که متفکران غربی از فهم آن عاجز مانده اند،«آن بخشیاز نفس که به پرواز درآمده دنیا رااز منظر دیگر فهم میکند«« آنیموس یا هوش هیجانی»» هر فرد است. همین چند سال قبل بود که حسن فریدون در جمع رانتخواران،جاسوسان،قاچاقچیان و پولشوهای فرقه ماسونی خود،مضحکه برپا نمود و علوم اسلامی را به سخره گرفت در صورتیکه نه از علوم طبیعی بهره ای دارد و نه از علوم دینی و ایضا از شرافت و آزاد اندیشی محققانه!!!
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 0
      وقتی رفتی اون دنیا متوجه میشی اینها همه واقعیت بوده دوست عزیز....
    • 17:07 IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      2 2
      پاسخ 17:07 = طبق دستور بیت العدل اعظم ، بهائیان موظفند هویت خود را پنهان کرده تظاهر به اسلام کنند. حسین امانت هویت خود را موقعی آشکار کرد که از ایران رفته و برج شهیاد ساخته شده بود. سپهبد نادر باتمانقلیج حضیره القدس بهائیان را تخریب کرد. ساواک در پی بدست آوردن اسامی بهائیان بود تا نگذارد در ادارات و نهادهای نظامی و امنیتی نفوذ کنند. پرویز ثابتی بهایی وقتی دید عرصه بر او و هم کیشانش تنگ میشود چند پرستو سراغ خطبای معروف آن دوره از جمله فلسفی فرستاد ولی در نهایت کاری از پیش نبرد. ایران بیشترین ضربه را از ناحیه بهائیان ، فراماسونها ، آنوسی ها و فرقه رجوی خورد. اینکه شاه نمیتوانست با بهائیت مقابله جدی کند مگر بعد صدام حکومت به دست نوری مالکی نیفتاد ؟ آیا او توانست بساط مزاحمین خلق را یک شبه برچیند ؟ فشار های گوناگون خارجی نمیگذاشت. همانطور که شاه هم تحت فشار بیگانگان بود ولی سعی میکرد کج دار مریز رفتار کند تا اهداف متعالی ترش را پیش برد. رضا قطبی بهایی نبود. الان فائزه به پیامبر توهین میکند . هر جور دلش بخواهد لباس میپوشد. خواهان ادامه تحریمهاست. کسی جرات ندارد بگوید بالای چشمت ابروست ! یکبار هم که سعید تاجیک گوشه ای از حرف دل مردم را انعکاس داد محکوم به شلاق و زندان شد ! حالا مقایسه کنید با محدودیتهای شاه. همه میدانند شمس و فاطمه خواهران شاه بسیار معتقد به اسلام بودند و حتی گوشه ای از خانه شان را مانند محراب مساجد اختصاص به ذکر و ادعیه کرده بودند. فقط اشرف بود که به دلیل چند ازدواج ناموفق رفتاری خارج از عرف داشت. نمایش جشن هنر فقط یکبار از سوی یک گروه خارجی بود که بدون ممیزی به صحنه رفت و بلافاصله ممنوع شد. آیا شیشه های سینما قدس هنگام اکران فیلم تحفه هند شکسته نشد ؟ بعدا اکبر عبدی در فیلم ده نمکی عامل تخریب بازی نکرد ؟ میشود آن حادثه را به گردن رهبر انداخت ؟ سعی کردند حادثه سینما رکس را گردن ساواک بیندازند ولی مستندات خلاف آن بود. موسوی تبریزی و موسوی خوئینی ها که حالا طلبکارانه تیغ بر روی رهبر کشیده اند از عوامل اصلی حوادث اوایل انقلابند. آن حجابی که مورد نظرتان است فقط طالبان تاییدش میکند نه یک میلیارد مسلمان. عفاف معادل چادر نیست. بی چادری هم معادل فحشا نیست. برخی از زنان به ظاهر چادری غرق در فساد مالی و جنسی اند. آفتاب تا ابد پشت ابر نمیماند.
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      2 2
      جناب آقا خودت را به خواب نزن یعنی شاه نمیدانست هویدا بهایی است و پدرش عین المک هویدا کاتب عباس افندی و بهایی سرشناش است که از طرف رضاشاه ملعون سفیر ایران در شامات بود( و آن گزارش سراسر کذب از میزان تخریب قبور بقیع را به دولت ایران فرستاد که هیچ آسیبی به قبور مطهر وارد نشده و فقط چند تیر به قبه خضرا خورده که آنهم میان درگیری بوده و ...) آیا رضاه شاه حجاب (نه چادر) را قدغن کرده بود یا نه؟ آیا هیئت و روضه را قدغن کرده بود یا نه؟ یا دروغ میگویید یا نمیدانید شمس پهلوی به اذعان میلانی در کتاب شاه و سایر مورخین در دهه 40 میلادی مسیحی شد و کلیسای کوچکی برای خود در قصرش ساخته بود مکرر به واتیکان سفر کرد و فرزندانش نیز مسیحی کاتولیک شدند چرا دروغ میگویید: پوشاندن موی سر و بدن از نظر تمام فقها اعم از شیعه و سنی واجب است. کسی از این خاندان انتظار چادر ندارد ولی آیا عکس های نیمه برهنه فرح و رفیق شفیقش لیلی امیرارجمند و... را دیده اید با سر و مو و پایین تنه برهنه و فقط یک ساتر عورت بماند سگ بازی شاه و عکس های برهنه شاه با سگانش و ... شراب نوشیدن شاه و فرح با کارتر و همسرش در ماه محرم را چطور توجیه میکنید؟این حرام مسلم و بی احترامی به سیدالشهدا را چگونه میبینید؟ شراب نوشی این خاندان که اظهر من الشمس است گشتی در اینترنت بزنید تا عکس شراب نوشی شاه و فرح و شمس و اشرف و ... را ببینید همخوابگی شاه با نازک بدنان را چه میگویید؟ گفتم که این دست مطالب را علم در خاطراتش گفته (چاپ امریکا) و جای انکار ندارد.بماند خاطرات فردوست و امیر احمدی و فریدون جوادی و ... خاطرات اردشیر زاهدی را و کثافت همجنس بازی در دربار را بخوانید. جالب آنکه به اذعان پزشک مخصوص شاه در آمریکا بیماری مختوم به مرگ شاه ناشی از کثرت ارتباط جنسی شاه و مصرف داروهای مربوطه!!!بود.او هم این خاطره را در آمریکا نقل میکند و جای انکار ندارد. دیگر ماجرای شهر نو و پری بلنده و اشرف چارچشم و ثریا ترکه و هزاران کثافت کاری و دکانین عرق فروشی و صدها فیلم زننده جنسی دستگاه فرهنگی شاه بماند که راه هرگونه توجیه را بسته است اگر شاه سگ باز عرق خور زنباره را مذهبی میدانید با این منطق یزید هم مذهبی است
  • طاهر IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    کلا برنامه چرت و مروج افکار خرافیست، بدونه هیچ محک آزمودن و علمی، یک سری توهم افراد را که با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی در پس ذهن همه است ،
    • یک استقلالی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      4 40
      احسنت گل گفتی
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      45 3
      برنامه فوق العاده عالی بود ، به اتفاق خانواده بیننده این برنامه ها بودیم استفاده کردیم آموختیم تلنگری بود برای شخص خودم ! تحولی در تار و پود خویش احساس میکنم خیلی از دوستان ٱشنایان بیننده این برنامه ارزشمند بودند از همین جا از جناب آقای عباس موزون گرامی تمامی مجریان برنامه سپاسگزاری میکنم
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      17 4
      اول اینکه کی گفته زندگی پس از زندگی محک نمی زنه تجربه گر ها رو؟ در ثانی اصلا مگر با علم تجربی عالم مجردات و.... قابل سنجش هست تجربه مادی چطور میخواد نظرات در مورد چگونگی عالم مجردات بده بلکه در مورد عالم مجردات باید به علوم وحیاتی و عقلانی مثل فلسفه صحیح رجوع کرد
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      28 4
      عزیزم از پای حرفهای بی بی سی و منوتو راجع به همجنس بازی و سگ بازی و اینا بلند شی این برنامه رو ببینی معلومه چیزی حالیت نمیشه!! شما بزن همون اونور چرندیاتی رو که در حد شعور خودته ببین، باریکلا!!!
    • عبدالله IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      8 3
      خدا عاقبتتو بخیر کنه.
    • عدی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      4 2
      به نظر می رسد ویار داری!
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      8 3
      یکی از راه های انجام گناه این است که به خودمان بقبولانیم که مجازاتی وجود ندارد. یک دزد هم به جز مسئله ثروتی که بدست می آورد به این می اندیشد که هرگز دستگیر نخواهد شد یا راه فراری است. این هایی هم که مثل شما در حال انکار عالم دیگر هستند اگر چنین نکنند نه میتواند دزدی کنند و نه رشوه بگیرند و نه قتل. رد خدا و امام و اسلام به علت اینت هست که بتوانیم بدون دغدغه و عذاب وجدان گناه کنیم.
    • HODHOD IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      21 3
      به تمام کسانی که روح و دنیای پس از مرگ رو منکرهستن پیشنهاد میکنم همگی شجاعت کنن و به مرگ فکر کنن شما حتی جرات خودکشی ندارین چون به یقین نرسیدین که بعدش چه اتفاقی میفتد ایا واقعا فکر میکنین موقع خواب سلولهای نورون مغزتون در عالم خواب سیر وسفر میکند اگر قدرت دارین مردن رو ازخودتون دور کنین احتمالا به خالق دنیا هم اعتقاد ندارین و همه چیز رو بر حسب حادثه واتفاق میدونین ماده پرستها میدونین که هر چیز مادی روزی نابود میشه به پیر شدن و چروک شدن خودتون واطرافیان خودتون نگاه کنید چرا برای چیزی که روزی نابود میشه اینقدر تلاش میکنید وزجر میکشید هرچیزمادی که به دست میارین چیز دیگه ای رو باید به جاش ازدست بدین و به زودی مرگ به سراغ شما هم میاد و اونوقت میفهمین چقدر جاهل و نادان بودین
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      13 4
      چرت اون طرز فکر امثال جنابعالیست که هر حقیقتی که طبق معیارهای مادی و دنیوی شماها قابل فهم و لمس و دسترسی نباشه ,پس وجود نداره و مزخرفه!!! با این تفاسیر شماها باید در عقل خودتون هم شک کنید چون طبق مفاهیم و تعاریف مادی , عقل قابل لمس نیست پس چیز مزخرفیه و وجود نداره!
    • حسن IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      7 2
      این اتفاقات برای خارجی ها هم میوفته و اونها هم محقق دارن. معلومه برنامه رو ندیدی
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 0
      در ایران معمولاً اسم‌ها برعکس انتخاب میشن؛ مثلاً به کسی که کور است میگن عینعلی و به کسی که کچل است میگن زلفعلی؛ به کسی هم که سرشار از چرک و کثافت است میگن طاهر!
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 0
      وقتی موقع مردن به خرخر افتادی و چشات از حدقه زد بیرون ازمون علمی ولمس ازمایشگاهی رو باتک تک سلولهات لمس میکنی شما بهتره به مزخرفات کانالهای ماهوارت برسی این برنامه ها برای شما ساخته نشده
    • BE ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 0
      استغفرالله ربی و اتوب الیه ، مگه شما خدای ناکرده ستمگر و ظالمی یا اینکه خدای ناکرده بلا نسبت گناه همه وجودت رو فرا گرفته که عالم غیب و یوم القیامه رو تکذیب میکنی عزیز ؟ هر چی عشق و محبت و صفات مثبت ما و شما همه از رحمت و کرم خداوند متعال هست و هر چی هم زشتی وخودخواهی و ظلم از ماست ، خاک بر سر من ، درود بر هموطن عزیز
    • DE ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      توهم تو داری که با این حرفات کل قران و ایات غیب رو نفی میکنی و سخنان پیامبر در مورد غیب رو نیز نخوندی. مشکل شما اینه نمیدونید که خرافه قابل اثبات نیست ولی تجارب این افراد با توجه به مستندات و شواهد قابل چک اب و اثبات هست. این تجربه مرگ موقت و دیدن عالم غیب مختص هموطنان ایرانی نیست روزانه در کل جهان هر هفته در کشورهای زیادی این اتفاق برای افراد تجربه گر دیگه رخ میده و در رسانه اینترنتی کشورهای دیگه گزارش هاش پخش میشه و دسته ای از دانشمندان ازاده اندیش دارند دراین حوزه نوین پژوهش میکنن.
    • ح.ق IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      ما از جهود منحرف و دنبالهای کاسه لیس در کشورهای مسلمان انتظاری نداریم که به غیب ایمان داشته باشند،واقعا اگر به ماوراءالبیعه اعتقاد ندارند،نماد ابلیسک( قضیب و آلت ابلیس) را از میادین شهرهایشان جمع آوری کنند و بساط حاکمان شیطانپرست خود را که با الهامات شیطانی،دنیا را به فساد کشیده اند،جمع کنند!
    • صمد IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      از عزيزان سربازان گمنامى كه مفسدين مالى و خرابگاران را شناسايى ميكنند و تحويل مراجع قانونى ميدهند ميخواهيم در مورد اين برنامه ظاهرا عامه پسند بررسى داشته باشند دستى در كار نباشد معاندين ضد اسلام و صهيونيست ها حاميان پنهانى اين سريال تلويزيونى نباشند براى اينكه هيچگونه چهره دين مبين قرآنى و نشانه هاى علم پيش رفته پزشكى در اين سرگرمى تلويزيون ديده نشده اينگونه مردگان بزندگى برگردند و براى اقاى موزون تشريح كنند. شايد صدا و سيما را هم فريب داده باشند. زبسكه مردمك ديده ديد مردم بد دگر ز مردمك ديده نيز شك دارم. زبسكه لاله گوشم شنيد حرف دروغ رسيد هر چه بگوشم دروغ پندارم.
    • سميه IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      در پاسخ به ٠٤:٥٧ برداران سربازان گمنام امام زمان افراد پنهان را در مخفى گاه ها پيدا ميكنند در اين ماجرا فرد شناخته شده است كافى اقاى موزون به دادسرا احضار شود قاضى تحقيق با دو تا پرسش نتيجه خواهد گرفت و خواهد دانست برنامه نويس كى بوده و از چه ريشه فكرى يا چه اتفاقى اين ايده را بدست اورد ايا حقيقتى در بين است يا شيطنتى؟
  • عبدالله IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    97 6
    آفرین آقای موزون . بهترین برنامه رو اجرا کردی. عالی بود.خدا خیرت بده. اگه ممکنه این برنامه رو در طول سال پخش کنید . این مواردی که تجربه گرها در مرگ موقت تجربه کردند شلاق بیدار باشی است بر سر خفتگان . از صدا وسیما انتظار میرود این برنامه را دائم پخش کنند.
  • سید روح اله IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    84 7
    خداوند خیر دنیا و آخرت را نصیب اقای موزون گرداند. چراکه در عاقبت به خیری بسیاری تاثیر داشت و دارد ان شاء الله
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      5 1
      خدا هرچه خوبی دردنیا وآخرت هست نصیب عباس موزون کند الهی آمین خداقوت آقای موزون
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    51 5
    أشهَدُ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاكِرا وَ نَكِيرا حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِيزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ
  • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    19 4
    روح است که این موتورمحرک تامین امنیت که باپایه فطرت به حبل الله فانی خدامولایمان بقیه الله متصل شده است وجسم راباخودش میکشدالعان درتربیت جوان نابود شده درحرص برای منفعت مادی سرمایه داری وسرکوب استعدادبرای رقیب نیاوردن مادی برنامه هاازبرنامه کودک مثل کاسپروبرنامه های مختلف روح وماوراالطبیعه که بنیادی برای رسیدن به احکام خدا است ترسناک ونزدیک نشونده برای ضررندیدن معرفی میشود مابعدالطبیعه که جهت دهنده ی عقل است شامل دراکولاورفتن به تاریکی است تااصل پاک کنندگی ورهابخشی روحانیت اسلام راهم بزنند حتی داعش هم مادی گرایی به ظاهراسلام است که مثل یک بلانسبت چوب خشک است که بازوررسانه میخواهند روح اسلام رابه این کالبد پیوند دهند که نشدودرواقع بدون اسلام نه تنهاروح بلکه عالم جسمانی هم کمترازحیوانات است فقط چنگ ودندانهامختلف میشود وباچک وترورونقشه شکارشان فرق میکندوترسناکترین فیلمها ازمستند تاسینمایی وتاسینمایی براساس واقعیت بدون اسلام مربوط به روح واحضارواجنه است درحالیکه این اثباتهابااسلام تبدیل به موج مثبت انرژی است وحتی دراجنه هم مابرادران وخواهران دینی داریم حتی زائرامام حسین ع داریم یاوربقیه الله داریم بعدجدیدی ازبهشت وجهنم رادراسلام واستکبارمشاهده میکنیم
  • ناشناس IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    19 78
    دکانت پررونق باد برادر . هنوز خالی بندیهای ماه عسل را فراموش نکردیم . که البته مجری آن برنامه را پولدار و مشهور کرد . ما که بخیل نیستیم . الان مدتهاست که دکان دین فروشی در همه جای دنیا رونق دارد !!!
    • یک استقلالی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 23
      خخخخ احسنت
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      10 2
      همه آدمها فوت می کنن و توی یه چاله دفن میشن ولو از لحظه تولد تا مرگ مشغول "عشق و حال" بوده باشن. اگر در "لحظه مهیب مرگ "از چنین شخصی بپرسن دنیا چطور گذشت؟ میگه تو زندگی حتی یک ساعت خوش هم نداشتم.می فهمم چی میگم چون من در طول زندگی 2 بار تا دم مرگ رفتم طوری که یقین داشتم چند ثانیه دیگه می میرم (یکبار بدلیل احتمال تصادف شدید و بار دیگه بعلت افت شدید فشار خون ناشی از مصرف اشتباهی 2برابر قرص ضد فشار خون). نوبت شما هم میشه. خودت میری می بینی.
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      11 2
      دکان وطن فروشی و دین فروشی شماها چطوره، اموراتتون میگذره؟؟!!
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      9 2
      کافر همه را به کیش خود پندارد!
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      جناب 07:22 خودت یک نگاه به ادبیاتت بنداز ... من حرفی ندارم !!!
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 1
      شما هنوز در سطح اسفل‌السافلین هستی و لیاقت پذیرش و درک این موضوعات را پیدا نکردی. ضمناً اگر مدعی هستی که دین‌فروشی کسب و کار خوبیه، بهتره جانوری مثل تو هم بره سراغ این کار تا اینکه بخواد بیاد در این فضاها عقده‌گشایی کُنه.
  • عبدالله IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    53 6
    آقای موزون این برنامه زندگی پس از زندگی عالی بود. خدا خیرت بده . تو رو خدا این برنامه رو برا همیشه پیگیر باش و ادامه بده.اینکه در طول سال فقط یک بار پخش بشه درست نیست. کسی که نمی فهمه و اعتقاد به مرگ نداره و جدال هم میکنه قطعا وقتی مرگ گریبانگیرش شد خواهد فهمید . آن وقت هم که گیر است و حسابش با کرام الکاتبین است.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    13 45
    چقدر من من میکنه!
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 2
      به این که نتونه آدم طرف مقابل رو ببینه چی میگن؟
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      7 1
      بگه نیم من شما قبول می کنید؟!
  • Arash IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    46 4
    زندگی پس از زندگی، هدف انبیا و اولیا ، برای متوجه کردن انسان به زندگی پس از مرگ را دنبال میکرد، بسیار متشکرم از خداوند عالم که این برنامه ی زیبا رو به وسیله آقای موزون به صحنه کشید
  • SG ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    24 7
    لطفا خودتان که چندین آشنای مترجم دارید جهت ترجمه و زیرنویس با کیفیت به زبان های دیگر اقدام نمایید ( یکی از مشکلات افرادی که در ایران تولید محتوی میکنند عدم ترجمه به زبان های دیگر است ) البته جایی خواندم با زیرنویس به چند زبان در اینترنت موجود است ولی اگر پیدا نشد شخصا سعی میکنم به حداقل 5 و در آینده حداکثر 10 زبان و به مرور (هرسه فصل) برای مخاطبان غیر ایرانی قرار دهم.الان هنگام دفاع نیست
  • نیما IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    27 7
    بنظر هر آدمی که رویی عقیده باطل یا صحیحش تعصب پیش از اندازه نداشته باشد با این مدارکی که این برنامه زندگی پس از زندگی اراعه کرد به خدا قیامت امامان پیامبران اگر اعتقاد نداشته باشد اعتقاد پیدا می کند و اگر هم مثل من اعتقاد داشته باشد اعتقاد داشت محکم تر می شود
    • یک استقلالی IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 14
      بیسواد اراعه نه ارائه
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      4 1
      جناب یک استقلالی می شد این اشتباه تایپی را مودبانه تر تذکر داد .البته کارشناس محترم مشرق باید در نشر نظر شما دقت بیشتر میکرد . کمی خوش سلیقگی و تقوای بیشتر را در نشر نظرات به کار بندیم در جهت رشد فرهنگ و ادب اسلامی در فضای مجازی حرکت خواهیم کرد.این برای همه بهتر است. الله اعلم
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    35 8
    بسییار برنامه تاثیر گذار بود فکر کنم اگر پای صحبتهای روحانیون مینشستم اینقدر تحت تاثیر قرار نمیگرفتم همه فامیلها از این برنامه استقبال کردن
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      9 1
      درود بر شما .. دقیقا" با شما موافقم ..
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    29 4
    واقعا افرین برای آخرتت کار کردی
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    6 11
    طوری نیست،مگه با رد کردن میشه واقعیت رو حذف کرد.امیدوارم هرچه زودتر بری اونجا تا حقیقت رو خودت ببینی.با تعریف کردن نمیشه باید خودت بری اونجا رو از نزدیک ببینی.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    25 54
    این برنامه تقلید کاملی از برنامه های غربی در مورد زندگی پس از مرگ است. اگر قرار بود باعث جلوگیری از خودکشی شود، باید در غرب هم همین نتیجه را می داد. اما در طرف مقابل این برنامه در بلند مدت اعتقادات مردم را بسیار ضعیف می‌کند و مرگ و زندگی پس از مرگ را مانند فیلم های تخیلی در اعتقاد مردم قرار می دهد. از دیدگاه اسلام خواب هم تجربه ای از مرگ است. چرا ایشان اینقدر دنبال افرادی که به کما رفته اند گشته، با این فکر کافی بود یکسری مردم را دعوت می کرد تا خوابهایشان را تعریف کنند. چه کسی گفته کما یعنی ورود به مراحلی از مرگ؟ کما یک نوع خواب است. اگر اینطوری باشد بیهوشی با دارو هم یعنی ورود به مراحلی از مرگ. اگر از کسانی که ساعتها با دارو بیهوش شده اند هم بپرسید، تجربیات مشابهی دارند. مخصوصا در مراحلی که دارند از بیهوشی خارج می شوند. در این حالت بیشتر حس های انسان فعال می‌شود و مغز هم شروع به فعالیت می‌کند. اما هنوز بین خواب و بیداری است. در این دوره انسان حرفها را می شنود، چیزها را میببند، حس می‌کند. بعضی ها وقتی به هوش آمدند همه آن دوران را بصورت تخیلات به یاد می آورند. برنامه زندگی پس از مرگ حتی اگر هم با نیت خیر ساخته شده باشد، بی تردید اعتقادات را تضعیف می‌کند. این برنامه تلاش دارد چند نفر بی دین را معتقد کند، اما در عوض خیلی انسانهای معتقد را دچار تردیدهایی می‌کند. اصلا زمان پخش این برنامه فقط برای آدمهای با ایمان تنظیم شده که روزه گرفته اند و منتظر افطار هستند. این انسانها هیچ نیازی به این داستان‌ها برای تقویت ایمان ندارند، بلکه همین که یک روز امساک کرده اند، یعنی با ایمان هستند، لذا احتمال خودکشی هم در آنها بسیار کم است. پس چرا این برنامه را برای این مخاطبان ساخته اند!!؟
    • دکتر فریماه رجاوند IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      4 23
      طیب الله انفسکم حق مطلب را عالی ادا کردی
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      9 2
      عجب استدلال مسخره ای!آیا تصویر پرفسور حسابی را در آخرین لحظات زندگی دیده اید که مشغول مطالعه است.مگر کسب دانش برای ایشان تمام شده و کافی بوده است و حتی لحظه نزدیک به موت را هم از دست نداده و مشغول کسب علم بوده است.پس هر کسی که معتقد و با ایمان شد هیچ احتیاجی به تبلیغ و تشویق و یا انذارو یا کسب فیض ندارد؟؟!!!بیشتر کسانی که در این برنامه حضور پیدا میکنند مرگ را تجربه کرده اند و مردن و انتقال به آن دنیا با خواب دیدن متفاوت است چون در خواب ممکن است شیاطین دخل و تصرف کنند چون شیطان در این دنیا به اذن خدا آزاد است ولی در دنیای واپپسین وجود شیطان و ابلیس معنا پیدا نمیکند.برخی از عرفای بزرگ و علما پیشین و مراجع بسیار معروف گذشته بر اثر تقوا و زهد دارای موت اختیاری شدند و این جدا از خواب دیدن است.یعنی براحتی به آن دنیا سفر میکردند و برخی شبهات را مرتفع نموده و با برخی ارواح گذشته هم دیدار کرده و پس از دریافت پاسخ دوباره روح آنها به بدن باز میگشته است.جدا از تمام تعاریف تمام نکات مطرح شده مطابق با آیات الهی و روایات تایید شده از معصومین (ع)است. این برنامه برای معتقدین ساخته شده و انتخاب زمان پخش قبل از افطار هم برای مومنین مناسب است تا اعتقاد آنها راسختر و علم آنها به دنیای قبل از این عالم(عالم ذر)و پس از این بیشتر شودو آیات الهی را بهتر درک نمایند حالا اگر برخی کسانی که کم اعتقاد یا بی اعتقاد هم باشند و بوسیله این نشانه های آشکار شده و اثبات شده در این برنامه قلب آنها بیدار شده و تذکری بر اذهان آنها باشد چه بهتر
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      6 2
      به جای این همه آسمان ریسمان لطفا اندکی تحقیق بفرمایید مخاطبان این برنامه و برنامه های مشابه که شما می فرمایید دچار مرگ مغزی می شوند یعنی مغز آن ها به دلایل مختلف از کار می افتد این وضعیت به وسیله دستگاه های الکتریکی(EEG) قابل ثبت است در حین این تجربه مرگ مغزی مخاطبان این برنامه اطلاعات محیط اطراف خود را ثبت می کنند اطلاعاتی از وضعیت خانواده و نزدیکان خود به دست می آورند حتی به خود و اطرافیان خود از افق ها و زوایای دیگری نگاه می کنند و ... که مدرک بسیاری معتبری بر وجود غیر مادی خودآگاهی یا همان روح در انسان است توجه کنید که ثبت این اطلاعات زمانی اتفاق می افتد که مغز بیمار کار نمی کند این موضوع حدود 20 سال است که در محافل علمی اثبات شده و بحث های بسیار دامنه داری شکل گرفته در طی ده سال گذشته با پیشرفت فناوری ثبت اینگونه موارد در سراسر دنیا شتاب گرفته و مقالات مختلفی در این مورد نوشته شده به نظر بنده این برنامه ، برنامه بسیار عالی بود که اندکی از حقیقت بزرگی که در برابر ماست را نشان داد
    • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      11 2
      لطف کنید و فقط به 1 سوال جواب بدهید. اگر اینها رویا و توهمه چطور ممکنه کسی که در بیمارستان به کما رفته پس از هوشیار شدن خبر صحیح از اتفاقاتی خارج از اتاق خود بدهد که صحت داشته باشد؟ مثلا چطور ممکن است شخص به خانواده اش بگوید در زمانی که من بستری بودم شما در خانه جمع شده بودید و فلان کار را می کردید و بهمان کار را می کردید؟
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 3
      خیلی وقتها من خاطراتی از دوران کودکی ام تعریف میکردم که همه بزرگترها مبهوت می شدند. چون در زمانی که آن خاطره رخ داده بود، من در سنی نبودم که توانایی ثبت خاطرات و درک اتفاقات را داشته باشم. علت این پدیده رفتار بسیار پیچیده مغز انسان است که بزرگترین خلقت خداوند عالم آفرین است. مغز می تواند خاطراتی را به نقل قول از دیگران متوجه شود، بعد در یک پدیده عجیب و در طی زمان آن خاطرات شنیده شده تبدیل به خاطرات خود شخص می شود، در صورتیکه ممکن است اصلا آنجا نبوده و یا اگر هم بوده متوجه اتفاقات نشده است. ما به روح اعتقاد راسخ داریم، چون صراحتا در قرآن و گفتار پیامبران بر آن تاکید شده. ولی روح دارای ابعاد فیزیکی نیست و به قول فلاسفه مجرد است. یعنی بالا و پایین که برای ما مفهوم دارد، برای روح اصلا محدودیتی نیست. لذا اینکه میهمانان این برنامه نقل می کنند از بالا خودم را می دیدم و یا اینکه اتاق را می دیدم، اصلا این برای روح نیست. وقتی روح از بدن جدا شود، از عالم ماده که دارای بعد است خارج می‌شود. چسبندگی روح به بدن عامل عدم ورود به عالم دیگر است و وقتی روح جدا شود، دیگر عالم را با این مشخصات نخواهد دید‌ چون در ماورای عالم خواهد بود. بلاتشبیه مثل این است چند آدمک روی کاغذ بکشیم. از نگاه دوبعدی این آدمکها، آنها روبروی هم هستند و نمی توانند از هم عبور کنند یا از روی هم بپرند. چون کاغذ دوبعدی است. اما انسان واقعی که در سه بعد به این آدمک‌ها نگاه می‌کند در یک لحظه همه آن آدمکها را میبیند و می تواند به راحتی از بعد سوم یک آدمک دیگر روی کاغد بکشد. مثال دنیای مادی که جهان است به عالم برزخ مثل همین است. یعنی روح ابعادی پیدا می‌کند که جهان فعلی پیش آن مثل آن کاغذ است. به همین نسبت عالم آخرت ابعادی دارد که برزخ پیش آن مثل یک کاغذ است. لذا آنچه در این برنامه نقل می شود، تجربه جدا شدن روح از بدن نیست. ممکن است چسبندگی روح به بدن کم شود و ادراکاتی حاصل شود. اما این به منزله جدا شدن روح نیست. خداوند در قرآن می فرماید وقتی وقت مرگ کسی برسد، دیگر روح اجازه بازگشت ندارد. پس اگر با فرض این برنامه روح جدا می شود و دوباره برمیگردد، پس بر اساس قرآن اصلا مرگ رخ نداده و لذا جدا شدن روح معنا ندارد. اما اگر منظور آن سطح از جدا شدن است که در خواب رخ می دهد، پس فرقی بین کما، بیهوشی و حتی خواب نیست.
    • عبدالله IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      5 0
      آقای چیز فهم ! اینهایی که از مرگ موقت برگشته اند ،صحنه ایی را دیده اند که برای افراد زنده مقدور نیست. آیا یک انسانی که از هوش رفته میتونه خارج از محیط خودش رو ببینه ؟ تمامی افرادی که پیرامون این فرد فوت شده بودند اقرار کرده اند و صحه گذاشته اند بر صحبت های انهایی که از مرگ برگشته اند. آخه انسان چرا با خدا لجاجت میکنی؟اینها در عین اینکه در کما و مرگ موقت بوده اند پشت دیوارها هم برای آنها آشکار بوده و حتی خیلی محیط هاز دور از بیمارستان را .و کلا صحبت های که خارج از محیط آنها اتفاق می افتاده را کاملا ناظر بوده اند . و افراد پیرامون آنها بر صحبت های آنها صحه گذاشته اند. در خانه اگر کس است یک حرف بس است. برا اینکه به هلاکت نرسی و آتش جهنم برا خودت تهیه نکنی . به درگاه خدا ناله بزن . و افسارت رو دست شیطان نده.
    • حضارى IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      تقليد نبود سرقت بود اقاى موزون به يك برنامه تحقيقاتى پزشكى غربى چهره دينى دادند و با فريب كارى گروهى را سرگرم و راضى كردند و از او تمجيد هم كردند ولى در كل اقاى موزون از ديد افراد مطلع و محقق و حتى برخى از روحانيون مردود شناخته شدند.
  • احمد IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 10
    من اطلاعات تماس یا ایمیل آقای موزون را ندارم اگر امکان ارتباط با ایشان یا ایمیل ایشان را دارید برایم ایمیل کنید نکات جالبی در مورد توجیه برخی از حرف هایی که تجربه گر ها داشتند دارم که می توانم در اختیارایشان و علاقه مندان این حوزه بگذارم
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 3
      زنگ بزن امین آباد یا روزبه اونا راهنمایی ات‌میکنن
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    10 23
    معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: در اجرای توزیع عادلانه یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی، ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان به حساب هر نفر واریز می‌شود ...جواب .. دروغ می گویید شش سال است یارانه بنده باز نشسته را قطع کرده آید.
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      8 1
      این سخن چه ارتباطی با این پست و مطالب دارد ؟. هر نکته جایی و مکانی دارد عزیزم !
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 1
      عجب
    • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 1
      مرحومه اوریانا فالاچی یه کتابی نوشته بود به اسم (جنگ و دیگر هیچ). بیا من و شما یه کتابی بنویسیم به اسم: # زنده باد شکم و دیگر هیچ!
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    9 15
    معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: در اجرای توزیع عادلانه یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی، ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان به حساب هر نفر واریز می‌شود ...جواب .. دروغ می گویید شش سال است یارانه بنده باز نشسته را قطع کرده آید.
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      7 2
      دروغ نگو به صهیونیست‌ها و منافقین کمپ آلبانی یارانه نمیدن!!!
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    12 19
    چرا روحانیون فکر میکنند هر جیزی ازطرف آخرت باید با تایید اینهاباشد
    • دکتر فریماه رجاوند IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      10 44
      اساسا انسان با مرگ می پوسد و از بین می‌رود و زندگی پس از زندگی خرافه ای بیش نیست
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      29 10
      کافران به جهان غیب و ماوراء و دنیای بعد از مرگ از بدبخت ترین و تباه شده ترین موجودات هستند
    • به دکتر فریماه رجاوند IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      11 2
      پس چه می گویی برای اجسادی که ماندند و نپوسیدند و مردم آنها را دیدند. در زمانهای قدیم را نمی گویم. همین دوره ما دیدیم شهدایی که بدنشان بعد از چند دهه سالم پیدا شد. هنوز کسانی که جسذ سالم علامه مجلسی و یا جبقوق نبی را دیدند زنده اند. البته انکار همیشه راحت ترین کار است.
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      7 2
      مشکل شما نداشتن ایمان به قران است به رسول خدا به اهل بیت وگرنه اگر به انها ایمان داشتید باید به علمای به احکام انها نیز اعتماد میکردید روحانیون درس میخوانند تا حرف انهارا برسانند نه تایید خودشان را
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      5 4
      چرا یاوه میگی؟ خود روحانیون که تقویت کننده این برنامه اند
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      7 2
      چرا غربگدایان و وطن فروشان فکر می‌کنند هرچیزی باید مورد تایید ارباب آنها باشد؟!
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 2
      ای دکتری که هر چیز غیر از اعتقادش را خرافه می داند، کجا درس خوانده ای؟ یاد نگرفتی باید نطرات را دید و منطقی پاسخ داد؟ روزهایی که هوا آلوده است حضور خورشید را چگونه توجیه می کنی؟ افراد نابینا وجود جهان را انکاری کنند؟ آیا درد کشیدن به هنگام جراحت خرافه است؟ بیداری پس از خواب چطور؟
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 1
      اینا دکتر بعد از این هستن. بعدا ها دکتر میشن
    • DE ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 1
      کافرین و ظالمین نباید هم به دنیای غیب و اخرت و قیامت و حسابرسی اعتقاد داشته باشند تا بتونن دراین دنیا به شرارت خود ادامه دهند. زیرا انجا باید حساب سخت پس بدن و با انکار اخرت میخوان خودشون رو از پروسه حسابرسی خلاص کنن ولی واقعا کور خوندن. مقداری از حسابرسی همین دنیاست وکل بخش حسابرسی هر فردی در اخرت بی برو برگرد انجام میشه. شما کافرین بالا برید پائین برید از قدرت خدا راه فراری برای کافرین و اتی ایست ها سکولارها ی بی خدا نیست. ایندسته در بن بستی گیر میافتن که خدا در کمین اشون نشسته. دراخرت کافرین اتوماتیک بخدا ایمان میاورند که دیر شده و درقران این پیش بینی بیان شده که انگشتان خود را خواهند گزید و از کرده خود پشیمان خواهند شد. کافرینی که خسران و نابودی اخرت رو برای وجود خود خریدند و بخدا و خود ظلم کردند.
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    8 14
    وا اسلاما
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      19 3
      آره اونم از نوع اسلام تکفیری و اسلام آمریکایی
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    21 4
    احسنت هزاران صلوات بر شما عزیزان دل سرباز اسلام عزیز
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    21 5
    برنامه فوق العاده عالی بود ، به اتفاق خانواده بیننده این برنامه ها بودیم استفاده کردیم آموختیم تلنگری بود برای شخص خودم ! تحولی در تار و پود خویش احساس میکنم خیلی از دوستان ٱشنایان بیننده این برنامه ارزشمند بودند از همین جا از تمامی مجریان برنامه سپاسگزاری میکنم
  • جبرییل IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    7 27
    تجربیات کلی شامل ایسکمی اکسیپیتال ، گسترش به قسمتهای مرکزی مغز و بقیه اش تجربیات متفاوت معنوی در جاهای مختلف دنیا به دلیل تفاوتهای فرهنگی دینی و در این نشانه هاست برای متوهمینی که زندگی این دنیای دیگران را نیز خراب کرده اند
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      5 2
      استاد شما برو جوج بزن کاری به کار دین و ایمان و ماوراء نداشته باش باریکلا!!!!!
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      6 2
      باور کردی چیزی بلدی؟
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 1
      مغز با ذهن (mind) فرق دارد و ذهن محصول مغز نیست. درست مثل رابطه CPU و سیستم عامل. CPU سیستم عامل رو ایجاد نکرده بلکه سیستم عامل از یک جای دیگه میاد و محصول یک ذهن غیر مادی است.با ساخت کامپیوترهای exaflops در چین و چند کشورهای اروپایی در صدد عکسبرداری و ساخت دقیقترین مدل 3 بعدی از مغز (در حد مولکولی و اتمی) برای فهم کارکرد آن هستند (Brain Project). مسلما عملکرد مغز در حد حرکت الکترون در سیناپس ها و دندریت هاست و مثلا به عمل نوترون یا پروتون یا کوارک وابسته نیست (بدیهی است که این ذرات در هیچ "واکنش شیمیایی" نقش ندارند.آنها در واکنش های هسته ای فیزیکی نقش دارند و همه می دانیم که در مغز همجوشی هسته ای و نظایر آن جریان ندارد!) همانطور که دنبال کردن یک الکترون در گیت های FinFET های یک CPU الزمی برای وجود یک OS خاص ندارد (به همین دلیل است که روی یک CPU ی معین می شود همه جور سیستم عاملی را اجرا کرد و الزام به سیستم عامل خاصی نیست) یقین دارم که این تحقیقات گرچه شیمی مغز را در حد الکترون توضیح خواهد داد ولی راهی به "چیستی ذهن غیرمادی" نخواهد گشود. متخصصین اعصاب هم چیزها یاد خواهند گرفت. اولیش این است که بدانند ذهن میوه مغز نیست. تا آنموقع 5 تا 10 سال بیشتر نمانده و ای بسا کمتر.ذهن غیرمادی ناتوان از عمل در دنیای مادی است. ذهن برای عمل در این دنیای مادی به یک بدن مادی احتیاج دارد و برای کارکردن با این بدن مادی به دستگاه واسطی به اسم مغز احتیاج دارد. مغز فقط یک intrface است بین ذهن غیرمادی و بدن مادی . مغز پیچیده ترین چیز در جهان هستی نیست! برعکس ساختمان ساده ای دارد درست مثل یک CPU که نه ساختار پیچیده ای دارد و نه عمل پیچیده ای. آنهایی که مغز را پیچیده ترین دستگاه جهان می دانند ذهن را با مغز اشتباه گرفته اند. این ذهن است که بسیار پیچیده است و نه مغز. مغز مثل CPU ساده و سرراست است. فقط مفصل و حجیم و زیاد است. درست مثل یک شهر. یک شهر همان ده است فقط شلوغ تر .خیلی شلوغ تر. فقط تعداد خانه ها و کوچه ها و خیابان ها و مغازه ها بیشتر است وگرنه چیز عجیب و خاصی ندارد که در ده نباشد. به همین دلیل است که می شود برای پیشرفته ترین CPU ها مدل مکانیکی ساخت که واقعا کار بکند (البته بسیار بسیار آهسته تر).
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    23 7
    عباس دمت گرم
  • ناشناس IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    27 9
    ضمن عرض سلام به استاد محترم جناب آقای دکتر موزون . برای تهیه هر قسمت از برنامه زندگی پس از زندگی ایشان ساعتها وقت گذاشته اند . فوق العاده از این برنامه لذت بردم . در طول حدود 80 دقیقه پخش این برنامه کاملا محو آن میشوم .واقعا جامعه ایران و جهان تشنه معنویات هستند .نمیدانم چگونه و با چه احساسی از ایشان تشکر کنم . انشاء الله خداوند ایشان را با مقربان درگاهش محشور فرماید . معتقدم که این برنامه تاثیری عمیق و بی نظیر بر مخاطبان داشته و دارد . موفق و موید باشند و با جدیت تهیه برنامه را دنبال نمایند .
    • یک استقلالی IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      6 43
      خدا می داند برای ساختن این برنامه چند میلیارد پول گرفته!
  • یک استقلالی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    6 50
    روح واقعیت ندارد و ما همین جسم هستیم و پس از چندی خاک می شویم و تمام آخرت دروغی بیش نیست واقع بین باشید این خدا نیست که انسان را آفریده است بلکه این انسان ضعیف است که خدا را خلق کرده است.
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      9 3
      اون دنیا می بینمت
    • پرسپولیسی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      12 2
      دو حالت داره یا حرفی که شما میگی درسته و اون ور واقعا هیچ خبری نیست یا حرفی که دین میگه درسته و اون دنیا واقعا خبرهایی هست و باید بابت تمام اعمالمون جوابگو باشیم. در حالت اول که ما (مذهبی ها) و کلا همه ادم ها چیزی از دست ندادیم و کلا همه از بین رفتیم ، اما اگر حالت دوم درست باشه و قیامت و آخرت و حساب و کتابی باشه چی؟! اون وقت ما سود کردیم و شما ضرر مطلق ، با دید صفر و یک و نگاه عقلی اینا رو گفتم که شاید به خودت بیای، آدم عاقل همیشه یه راه درو برای خودش نگه میداره از ما گفتن بود. امیدوارم شما و امثال شما اون دنیا پشیمون نباشید و حسرت نخورید...
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      17 6
      و یک استقلالی هم وجود خارجی ندارد. گربه ای روی کامپیوتر راه رفته و تصادفا آن کامنت را نوشته و مشرق هم درج کرده. یک استقلالی محلوق مشرق نیوز است!
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 3
      آورین بر تو مغز متفکر آورین !!! مواظب باش غربی ها متوجه بشن تو چه پخمه ای هستی بدوزدنت ...! خخخ
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      8 2
      نادان ! هنوز علم مختصر ما نتوانسته نقشه ایی از جهان بی‌کران داشته باش کهکشان سیاره کرات دور دست شناسایی کن ! ناسا سازمان های فضایی وجود فرازمینی انکار نمکنن بعد شمای دانشمند!! وجود خدای که علم انکارش نداری انکار میکنی
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      6 2
      خواهی دید صبر داشته باش به سوی مرگ می روی و خواهی دید همه عالم به سوی مرگ رهسپارند عجله نکن !!! مثال کافران سخن می گویی و ان هنگام که از مرگ برخواستی خواهی گفت ای کاش خاک بودم سوره یس ...
    • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      6 2
      احسنت وتشکراز آقای موزون،حق یاور وحافظ ونگهدارتان باد یاعلی.
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 3
      شیطان پرست
    • به نام خدا IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      6 2
      خدا در قرآن خطاب به آدماى جاهل دوره پيامبر گفته؛ آيا آفرينش شما از آسمانها و زمين سخت تر است!!؟؟!و همچنين فقط آيه٨٨ سوره القصص براى تو كافيه كه ازش آگاه بشى و همچنين سوره فرقان و ق(فاف) براى شفاى دلت و همچنين از آخرين آيه سوره كهف آگاه شو يعنى١١٠
    • علی IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      5 2
      الان تو بااین چرندیاتی که گفتی واقع بین هستی؟
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      10 10
      ریشه همه و جنایتها و قتل ها و شرارت ها همین تفکره. کار شما در آخرت سخته چون دیگه نمیتونی بهانه بیاری که خبری از وجود آخرت نداشتی. به شما خواهند گفت خبر داشتی و برنامه مستدل از سفرکردگان به آخرت را هم دیدی ولی لجاجت کردی و منکر شدی. در زمان پیامبران هم عینا همینطور بود. با اینکه معجزات را می دیدند ولی منکر می شدند و می گفتن دروغه و شعبده بازیه.چرا؟ چون می خواستند تو این دنیا هر کاری دلشون میخاد بکنن (اغلب هدفشون عیاشی و عشق و حال بود).به همین سادگی. یکی میشه مومنی مثل حاج قاسم یکی هم جلاد آدم کشی مثل بن سلمان سلاخ یا روسای جمهور آمریکا یا اسرائیل. "هیچ اجباری در کار نیست" هیچ اجباری. خالق این جهان اگر می خواست همه را مثل زنبور عسل منضبط و معتقد و خوش گفتار و خوشرفتار خلق می کرد.اختیار و حق انتخاب داده و انتخاب را برعهده مخلوق گذاشته. من با زندگی و آخرت خودم شوخی نمی کنم چون پشیمانی لاعلاج بدنبال داره.
    • عبدالله IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      6 2
      بزودی خواهی رفت و خواهی دید . و جایگاه کافران که خودت هم با این عقیده یکی از آنهایی رو خواهی دید.ولی اون موقع هیچ راه برگشتی نیست. البته ما برای امثال شما دعا میکنیم که تا دیر نشده بیدار بشید.
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      5 1
      درست می گویی تو همین پوست وروده ومدفوعی وسر انجام کود خواهی شد هر چیز که در جستن آنی آنی!
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 3
      چطوری شیطان الرجیم کافر
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 2
      به 23:50 حالا تو با این طرز تفکر وسط این معرکه خودتم انسان حساب کردی؟؟! بهتره به خودت بگی موجود تا زمانی که انسانیت ثابت بشه، آفرین!!!!!
    • امیررضا IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 3
      راستش رو بگو صبح به صبح تو به شیطان سلام می کنی یا اون به تو احترام می کنه؟ چون فکر کنم دست شیطان رو هم از پشت بستی. خدا هدایتت کنه
    • یک استقلالی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 3
      البته من بعد از گذاشتن این کامنت رفتم و نماز شب خواندم برای تقرب إلی الله خخخخخخ
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 1
      تو بعد از مرگ هم نمی فهمی که مردی.. فوری پرت ات می‌کن توی یه جسم دیگه که دوباره بیایی حمالی. حالا حالا ها یه چند هزار سالی کار داری هنوز :-)
  • GB ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    22 8
    یکی از برنامه های ایشون رو دیدم خواهشی که دارم این هست که مهمان برنامه رو پشت سر هم قطع نکنید و خواهش دوم من این هست که این برنامه رو در یوتیوب زیر نویس انگلیسی کنید چون مطمئن هستم تبلیغ خوبی میشه برای دین ما
    • یک استقلالی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      4 7
      خخخخخخخخ تبلیغ دین
  • JP ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    6 4
    خیلی ممنون از اقای موزون و این مصاحبه
  • آرام IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    شما به روح اعتقاد این داری؟
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    7 4
    خدا یاورش باشه، من قبلا تجربه نزدیک به مرگ‌ خارجی ها رو گوش دادم دقیق به حرفاشون،این واقعیته مگر یه یابو باور نداشته باشه
  • محمود IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 4
    دمت گرم حاج عباس عالی بود هم خودت هم برنامت خصوصا قسمت های ملاقات با ائمه . یکی از برنامه هایی که ازشما خیلی پسندیدم برنامه ای که با خانم سمانه مختارزاده که برا سال قبل بود
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    6 4
    كار اقاي موزون عالي بود ، انهايي كه ايراد دارند لازم است در خصوص برزخ بيشتر مطالعه بفرمايند ، از همه دست اندركاران تشكر ميكنم
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 7
    واقعا اسلام ناب محمدی هیچ ارتباطی به خواب و خیال و توهم ندارد و باید بساط این برنامه های زرد را جمع کرد و بدانیم اسلام اصیل و تشیع حقیقی را اگر مد نظر قرار میدادیم امروز وضعیتمان این نبود
  • قم محمد حصاری IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 13
    جناب آقای موزون مجری برنامه سلام عزیزم شما بخاطر عدم دانش و تخصص (نه شما که دیگران هم) همه چیز را قاطی کردی روح و عالم برزخ و قیامت و توهم و کار شیطان و ملائکه و غیره را. چه چیز را میتوانی جواب بدهید؟ میدانی روح چیست؟ شیطان کیست؟ جن چیست؟ توهم چیست؟ میدانی جن از چه راهی در انسان نفوذ می کند؟ و سر بسر چه انسان هائی می گذارد؟ می دانی بخاطر کرونا 50/مردم گرفتار توهمند؟ اصلا می دانی توهم یعنی چه؟ آیا می دانی درمان توهم و ناراحتی روحی روانی چیست؟ شما تصور می کنی عالم برزخ مثل پارک است که کوچک و بزرگ و زن و مرد و کافر و مسلمان و همجنس باز و غیره بروند بیایند؟ خیال می کنی که عالم بعد از مرگ مثل کانال نورانی یا تاریکی است که همه باید از آن عبور کنند؟ مگر نه اینست که کسانی که انسان ها را خواب می کنند همین چیز ها را بخواب رفته نشان می دهند؟ آیا شما برزخ دیده ای؟ ووو هر چیزی حسابی، قانونی، برنامه ای دارد. خلاصه این که این برنامه شما از اول تا به آخر شیطانی، غیر واقعی، توهمی و صحنه سازی های شیطان و حن است در تهم بعضی از انسان های مریض روانی. اگر دوست داشتی با این شماره تماس بگیر. 09127572296
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      6 2
      انسانی که هر روز میخوابه روحش کجا میره اونوقت؟؟؟
    • احمدپور IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      با گذشت ١٢ روز در پاسخ به اقاى حصارى اي چند كلمه را مينويسم (١) تقدير از نظراتى بنظر من صد در صد درست. (٢) تقدير از اينكه از مخالفت همكاران و اطرافيان خود اضطراب نداشتند و حقايق را بيان نمودند (٣) تقدير از اينكه شماره موبايل خودشان را براى عموم گذاشتد
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 4
    خداقوت و تشکر از عوامل این برنامه زیبا
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    3 11
    جناب آقای موزون! تو اخلاق و غیب را از کجای بوستان و گلستان سعدی و غزل های حافظ تاد گرفتی؟ و یا حتی از قرآن ؟ چه قدر قرآن بلدی؟ این برنامه اول در غرب کلید خورد سپس به اشاره و راهنمائی آن ها در ایران هم اجرا شد. برای سرگرمی، تغییر باورها و منحرف کردن مردم از معارف اسلامی الهی. پس از مرگ متوجه می شوی چه کردی.
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 4
    اجرکم عندالله؛ جناب دکتر موزون. معاد از اصول مسلم دین و از مهم ترین مقاصد نبوت ۱۲۴ هزار پیامبر الهی ص است! این برنامه احیاگر معاد و بنوعی ادامه راه انبیاء الهی و باطل کننده بسیاری از دروغهای پوچ و بی اساس فرقه های ضاله و وهابیت است! این برنامه به تنهایی حقایق شگفت انگیزی از حقایق آخرت و واقعیت غیرقابل انکار شفاعت اهل بیت علیهم السلام را کاملا علمی و مستند و بدون اغراص شخصی، اثبات کرد! شاید این برنامه وزین دکتر موزون، به تنهایی، از بسیاری از سریالها و برنامه های فرهنگی و هنری و... در طول سالیان متمادی، موثرتر و بیدارگرتر بوده باشد! خداوند متعال بر توفیقات مخلصانه شما، در مسیر ترویج معارف ناب اسلامی و معارف زلال ائمه اطهار علیهم السلام؛ بیافزاید و عمر طولانی و با برکت به جنابعالی و خانواده و همکارانتان، در این مسیر نورانی، عطا فرماید.
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 4
    درود بر دکتر موزون عزیز؛ مجموعه زندگی پس از زندگی، کم نظیر یا بی نظیرترین برنامه داخلی و خارجی است! شما بلطف خدا به عده زیادی از مردم، حیات دوباره جسمی و حیات دوباره معرفتی و نشاط زندگی دوباره و محبت و عشق ورزی صادقانه الهی به خلایق را بخشیدید! چشم حسود و شیاطین از شما دور... از عده ای از افراد که شکاکند یا بدون غرض ورزی و بطور طبیعی سوال و شبهه دارند و دنبال پاسخ هستند که بگذریم؛ قطعا عده ای دیگر، از همان گروه کسانی که انبیاء را مسخره می کردند و معجزات الهی را سحر و جادو و خرافات می خواندند و معاد را باور نداشتند؛ اکنون نیز هستند! افرادی که مانند خود شیطان و فرزندان شیاطین و معاندین، که هرگز بیدار نمی شوند و نمی خواهند بیدار شوند و وقتی می فهمند که خاک گور بر سر آنها ریخته شود!
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    7 7
    این برنامه حیات بخش و جذاب، باید به زبانهای زنده دنیا، علاوه بر انگلیسی به اسپانیایی فرانسوی اردو و ترکی و عربی و روسی و غیره دوبله شود!
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    14 5
    مطلب خیلی سادس کسی که تا امروز فقط خواب دیده طبیعتا به همان اندازه هم درک می کند اما کسی که هم خواب دیده هم شاهد اتفاقات دیگری بوده و برخوردهای فرامادی داشته خودش می فهمد که خواب چیه غیرخوابی که دیده چی هست تفاوت ها چیه حالا از اینجا به بعد مردم 3 دسته می شن : 1 . مردمی که این گفته ها را با وجود خود تجربه نکردن باور می کنند که این قضیه بیشتر به تربیت , جنس فرهنگی خانواده و محیط طرف برمی گرده طبیعتا کسی که حداقل کلیات را قبول دارد به قبول کردن چنین چیزهایی هم نزدیکه 2 . مردمی که قبول نمی کنند و حتی مسخره می کنن طبیعتا کسی که از بچگی چشم باز کرده در محیط خانواده اش چیزی جز رد کردن اهل بیت و معصومین و حتی خدا ندیده اینجوری بزرگ شده یا تو همچین محیط های اجتماعی بوده طبیعتا رد می کنه چشم ها و گوش های او کاملا بستس 3 . دسته ایی که سعی می کنن با علم به وقایع فرامادی پاسخ بدن ! علمی که برای پاسخ به وقایع همین جهان مثل ماده و انرژی تاریک مونده ! 70 درصد ماده جهان انرژی تاریک و 25 درصد ماده تاریکه و ما از همین جهان مادی خودمان فقط 5 درصد فهم داریم شاید کمتر ! بعد این ها با علم می خوان اونورو به رسم شکل توضیح بدن و عموما تلاش کنن که با علم , فراطبیعت را رد کنند !!!!! باور کنید ذهن و روح همه بندگان خدا قرار نیست آگاه و روشن باشد به یکسری مستقیم نشان داده می شه یکسری به دیده این ها اعتماد می کنن چون از قبل , قلبی روشن داشتن و یکسری هیچ جوره قبول ندارن مگر اینکه خودشان مستقیم تجربه کنند که تو همین برنامه هم داشتیم که خانمی که درگیر اومانیسم و ... بود و این ها را رد می کرد و خودش رفته بود دیده بود .
    • EXtremist NL ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 0
      احسنت - یکی از بهترین نظر های ذیل پست
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    7 3
    عالی عالی عالی! درود بر دکتر موزن که گوشه ای از حقایق عالم غیب را صادقانه به گوش طالبان حق رسانیدید! این حقایق چه چیز سنگینی و غیرقابل فهمی دارد که عده ای نمی خواهند بفهمند؟ آیا جز این است که خوب باشید و خوب زندگی کنید و به دیگران مهربانی کنید و از خداوند مهربان اطاعت و از شیطان اطاعت نکنید تا سعادتمند شوید!؟ در دو راهی انتخاب بهشت و جهنم، هرکس طالب هدایت است؛ بسم الله و هرکس هم طالب ضلالت و گمراهی و جهنم ابدی است؛ راه جهنم برایش باز باز است! لکم دینکم ولی دین...
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    9 1
    آفرین بر دکتر موزون! این برنامه فوق العاده و واقعی، در قلب بسیاری از مردم نفوذ کرده و تاثیر بیدارگرانه خودش را گذاشته؛ شاید به همین علت است؛ برخی بشدت عصبانی و آشفته اند!
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    9 3
    کسانی که عنادورزانه، عالم آخرت و غیب رو انکار می کنند! زیاد بخودشون فشار نیارند! بزودی این حقایق رو از نزدیک تجربه می کنند! آنوقت است که دیگر هیچ راهی برای جبران جز حسرت ابدی و پشیمانی وحشتناک ندارند!
  • منتقد گمنام IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 10
    سخنران انگیزشی نوعی استند آپ کمدیست ! در آفریقا پاستور هایی ( سخنران شبه کشیش ) هستند که با ارائه مینی مالهایی ( داستانهای کوتاه ) سعی میکنند خود را مبلغ مسیحیت جلوه دهند. افرادی به ظاهر معلول از قبل برنامه ریزی شده در نمایشات حضور دارند. پاستور با ذکر جملاتی از انجیل معلول را چنان شفا میدهد که از جا پریده و با ارکستر میرقصد ! طبق معمول کنار هر پاستور بنیاد خیریه هم هست که بینندگان فریب خورده اعاناتشان را به شماره ای واریز کنند. اونشب که بارون اومد فیلمی از کامران شیردل داستان کودکیست دروغگو که با تقلید ازداستان دهقان فداکار سعی میکند خود را قهرمان جلوه دهد. سالها قبل زنی ادعا کرد جنین اش اذان میگوید . بعد معلوم شد ضبط صوتی زیر شکم پنهان کرده بود ! علیرضا آزمندیان دکان مثبت اندیشی و موفقیت در سیما درست کرد. در حوزه درمان افرادی مانند روا زاده و تبریزیان مانند پاستورهای آفریقایی عمل میکنند. تبریزیان با آتش زدن طب هاریسون و غلو کردن درباره داروهایش آبروی دین را برد. مسعود رجوی یکی از شارلاتانهای بود که بازیرکی توانست هزاران نفر را به نام اسلام انقلابی فریب دهد. الان که فضای اوایل انقلاب فروکش کرده سخنان گذشته اش باز نشر میشود کاملا معلوم است با بازی کلمات و واژه سازی سعی میکند از خود یک شخصیت ماورا بشری القا کند . فقط گذشت زمان توانست ماهیت فاسدش را رسوا کند. مینا مددی توسط شارلاتانی دیگر به نام علی خامنه ای پور شبکه قدرت پنهان تاسیس کرد. در هر برنامه اول خودش داستانی تعریف میکند بعد از بینندگان میخواهد آن را بازگو کنند. بعد تکرار چند برنامه به عنوان یک حقیقت اثبات شده جلوه میکند. هم اکنون دکان اینترنتی ( گراود فاندینگ ) ایفا مرتب آگهی میدهد به فقرا کمک کنید. به ظاهر افرادی با ارسال عکس تقاضای وام میکنند. کل داستان اخاذیست. احسان علیخانی ، یاسی اشکی را در ماه رمضان آورد که با ادعای تولید واکسن 600 میلیون تومان کلاهبرداری کرد ! کامیار و آرش علایی دو شارلاتان دیگر هستند که به بهانه بهداشت با زنان رابطه نامشروع برقرار میکردند. همسر چندم شهرام شارلاتان مدرک پزشکی ندارد داروهایی به نام BTI میفروشد که ملغمه چند علف است ولی شوهرش دائم میگوید معجزه میکند. پس از اینهمه فراز و نشیب حالا سیما شده پا منبری شارلاتانهای مذهبی نما در ماه رمضان ! شرم بر جبلی و موزون .
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    3 9
    جناب موزون لطفا میزان تحصیلات و شغل تان را اعلام نمایید تا بدانیم از برنامه های کدام بزرگوار فیض میبریم.
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      اگر تحصيلاتى داشت شغلى داشت دنبال اين شعبده بازى نميرفت
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    4 20
    در یکی از برنامه ها متناسب مهمان تغییر لهجه داد و به مشهدی صحبت کرد. به جای ماشای سریال خوشنام به این اعجوبه نقش خودش را میدادند. دادستان به عنوان مدعی العموم صبر نکند چند سال بگذرد، بعد شکایت کثیری از مردم به اعمال خلاف شرع این تازه به دوران رسیده پر مدعا رسیدگی کند. شارلاتانی از سر و رویش میبارد.
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      8 2
      خسته نشدی عمو؟! دیگه نهایتش دین تو برای خودت دین من هم برای خودم! حدس من اینه که مثل خودم ترسیدی! پرونده ات سنگینه! اینقدر آشفته شدی که با وجود اینهمه نظرپراکنی دلت آرام نشده!
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    6 12
    جای نوستر آداموس در این برنامه خالی بود.
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 9
    اگر ادعاهای باب و بها الله را باور کردیم لابد اراجیف تو را هم باور میکنیم.
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 9
    زلنسکی دلقک الکی شد رئیس جمهور اکراین ! تو هم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کن. همینطور الکی رئیس جمهور میشوی.
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    8 5
    کاش اجنه از صعود به آسمان برای شنیدن وحی منع نمیشدند. معلوم نیست الان با ارائه چنین برنامه ای درجه اعتقاداتشان تا چه میزان رشد یا فروکش کرده.
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    3 10
    داستانک ها را ترجمه کرده بفرستید هالیوود یا بالیوود .
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 6
    شرکت تعاونی برای ساخت امام زاده ایجاد کن.هر چه مسیرش صعب العبورتر پیروانش افزون تر !
  • IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    3 5
    پروین سلیمانی با اون چنگالش میومد در برنامه کلی میخندیدیم.
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    3 8
    راسپوتین !
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 0
    درس‌هایی که در آموزش و پرورش جهان دو قرن است از سوی انگلستان ترویج می‌شود/// انگلیسی های رذل و بیشرف استاد پدرسوختگی هستند. در زمان تسلط بر هند برای به بیراهه بردن دانش آموزان هندی به آنها می گفتن ریاضی یعنی حفظ کردن جداول لگاریتم و دانش آموزان هندی را به حفظ کردن جداول لگاریتم و مثلثات مجبور می کردند تا استعدادشان هرز برود.
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    9 1
    واقعا بهترین برنامه ساخته شده تلوزیونه بدون اغراق. هر انسان عاقلی که خودشو به خواب نزده باشه با دیدن این برنامه پی به حقیقت میبره. در ضمن برای بعضی قسمتاش انقدر استدلال وجود داره که کسی نمیتونه منکر بشه و اینکه جمع کردن اینهمه آدم از اقشار گوناگون بهمراه خانواده ها دوستان و آشنایانشون که همه دروغ بگند و مطلب مورد دلخواه آقای موزون بگویند کاری غیر ممکن هست!
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 1
    آقای موزون سلام و درود خدا بر تو و همکارانت
  • MY ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    4 1
    ممنون آقای موزون. بهترین برنامه ای است که تا حالا دیده ام. فقط چندین کانال در یوتیوب آن را آپلود می‌کرد ولی بعد از چند روز همه از دسترس خارج شدند. آیا کپی رایت آن را از دسترس خارج کرد یا یوتیوب؟ اگر دومی هست تا جایی که میتونید آنها را منتشر کنید چون به جای خوبی زده اید. موفق باشید
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    6 1
    خداوند بزرگ به جناب آقای دکتر عبّاس موزون عمر با برکت دهد. ایشان به شکل عملی و تجربی مردم را به سوی خدا پرستی و ایمان به عالم غیب و معاد و این که تمامی ذرّات موجود در جهان دارای روحند و زنده هستند؛ دعوت کرد. برنامه ی زندگی پس از زندگی یکی از برنامه های موّفقی بود که دیانت را در توده ی مردم تقویت کرد.
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 2
    ... در ره عشق از آنسوی"فنا" صد خطرست/ تا نگویی که چو عمرم بسرآمد رستم/ ( لسان الغیب) بهتر بود آقای موزون شخصا درگیر رسانه ها و پاسخگویی به منکرین و یا بعضی عقاید انحرافی نشود، در تاریخ تفکر بشر معمول اینست که حقیقت در هیاهوی جدلها گم میشود.
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    4 8
    علی مطهری، فعال سیاسی نوشت: سفیر روسیه در ایران بار دیگر افاضه فرموده و گفته‌ است «موضوع حجاب و ممنوعیت مشروبات الکلی مانع ورود گردشگران روس به ایران می‌شود.» لابد فقدان روسپی‌خانه هم یکی دیگر از موانع است! این گفته سفیر گذشته از دخالت در امور ایران، توهین به گردشگران روسی است... چراکه ایران جاذبه‌های دیگری دارد و کسی برای آن‌گونه جاذبه‌ها به ایران نمی‌آید.اتفاقا تجربه نشان داده‌ است که آن ممنوعیت‌ها هم برای گردشگران جاذبه دارد زیرا چند روزی زندگی انسانی را تجربه می‌کنند
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    6 1
    روح واقعیت دارد و بنده بیشتر از جسم به روح اعتقاد دارم . خدا واقعیت دارد.بهشت و جهنم واقعیت دارم .لعنت بر کمونیستهای ماتریالیسم
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    12 4
    یکی از بهترین برنامه هایی که تو چند سال اخیر در تلویزیون ساخته شده.دست همه عوامل درد نکنه و اجرشون با خدا
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    6 0
    خدا رحمت کند شهید مطهری را ، ایشان می فرمو دند اوایل که قطار آمده بود بچه ها می رفتند تا آن را تماشا کنند تا قطار ایستاده بود تماشایش می کردند و وقتی راه می افتاد وحرکت می کرد به آن سنگ می زدند! اضافه برکج فهمان ونا فهمان وبد اندیشان جماعت حسودان هم هستند که خود عرضه هیچ کاری دارند و اگر کسی حرکت کرد وکارش گل کرد از حسادت هر حرفی می زنند وهر کاری می کنندتا آن را از چشم بیندا نند
  • DE ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    9 23
    دکان جدیدی برای توهم فروشی و خرافه پرستی. نتیجه این افکار خرافی این وضعی است که تو کشور داریم .هر روز بد تر از دیروز
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      13 4
      حرف نزنی نمیگن لالی
  • زهرا IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    4 1
    بسیار خوشحالم از ساخت و تماشای این برنامه و مجری محترم ممنون که تجربه انسان هایی رو به اشتراک گذاشتین که حتی ذره ای به خدا و آخرت اعتقاد نداشتند و بعد از تجربه به معنای واقعی و کامل دیدند و لمس کردند و برای دیگران توضیح دادند
  • SMAH1 IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    3 1
    «در متدهای آموزشی آموزش و پرورش دین را دارند نقلی آموزش می‌دهند، نه عقلی» یک کلام که کل متن رو تفسیر می کنه!
  • مهدی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 7
    حالا اینقد از خودت تعریف کن تا چار روز دیگه با یه حاشیه به کنار برای.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    6 1
    برنامه نزدیک افطار پخش می شد خیلی هم روی روح تاثیر می گذاشت کم مونده بود دقایقی قبل از افطار قفس تن را ترک کنم
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    6 3
    بسیار برنانه تاثیر گذاری است در قران ایمان به عالم غیب آمده وما ایمان داریم
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    6 0
    خسته نباشید بسیار تاثیرگذار بود. تشکر از عوامل سازنده برنامه پیشنهاد می کنم کسانی که این برنامه را ندیدند حتما حداقل 10 قسمت برتر این فصل را ببینند.
  • داداش IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    11 4
    دوستی حرف قشنگی زد توی کامنتا. نظری با این مضمون گذاشت : فرض کنیم روح وجود نداره . اخرت هم الکیه. پس هر کاری کردیم تموم شده رفته. ما هم مردیم دیگه. ولی یه درصد بیا و احتمال بده همه ی حرفا در مورد اخرت و روح واقعیه ! یک درصد احتمال بده راست باشه اونوقت اگر با کلی مشکل و خطا این دنیارو ترک کردیم دیگه دستمون به هیچ جا بند نیست. علم انسان از درمان قطعی یک ویروس ریز به اسم کرونا عاجز مونده. هنوز نتونسته باهاش به صورت کامل مقابله کنه. هنوز نتونسته تعداد سیارات رو دربیاره. هنوز نتونسته از پس همه ی مشکلات خودش بر بیاد. اونوقت چطور میتونه در این موارد با قاطعیت صحبت کنه ؟ من که اعتقاد دارم هیچ چیزی الکی نیست توی این دنیا. یعنی اگر یک نفر به شما ظلم کرد ولی جوابشو نگرفت، یه جای دیگه جوابشو خواهد گرفت. این همون زندگی پس از زندگیه. فقط و فقط یک درصد احتمال بدید که همه چیز در این برنامه مستند هست. شاید بیشتر در مورد خودمون و کارهامون فکر کنیم.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 7
    یک نکته انتقادی ضمن تشکر فراوان از برنامه ارزشمند و عالی آقای موزون و تجربه گران عزیز و شریف و محترمی که لطف کردن و در برنامه ارزشمند ایشان مشارکت کردند و همچنین صداوسیما. اولا اینکه نباید به یک تجربه خصوصا یک «تجربه بشری عادی»، بیشتر از وسعتی که داره محدود بشید چون وقتی به عقل رجوع میکنی میبینی که چیزی به نام اصل «تجربه» رو قبول داره ولی «محدود شدن به تجربیات» رو هم قبول نداره چون سبب «انکار چیزی که هنوز افراد، آن را تجربه نکرده اند اما منافاتی با تجربیات تایید شده افراد نیز ندارد» میشه ...یعنی «تجربه»، یک نقص بزرگ داره و اون اینکه هر انسانی امکان این رو نداره که همه چیز رو تجربه کنه بنابراین همیشه زوایای پنهان زیادی از واقعیت ، دور از دسترس افراد تجربه گر هست...فکر میکنم به همین دلیل هست که ما انسانها نیازمند وحی و پیامبر و امام هستیم بنابراین کار درستی که آقای موزون کرد این بود که گاهی در حین برنامه ، نظرات برخی از کارشناسان دینی ذیصلاح و معتبر یعنی آیتاله تحریری و استاد سیدمحسن میرباقری رو هم پخش میکرد که بسیار مفید و به جا و لازم بود..... من هم قبلا یه زمانی منکر همه چیز بودم ولی یک اتفاق معجزه وار از احترام به قرآن دیدم که زندگی من رو تغییر داد... امروز دشمن و به طورکلی شیطان و جریانهای شیطانی مثلا بهائیت و طرفدارانشون و غیره و غیره همگی به شدت از برنامه «زندگی پس از زندگی» تنفر دارند و از اثربخشی این برنامه ، هراسان و نگران هستند و به همین تلاش زیادی برای جذب و منحرف کردن آقای موزون و یا ناامید کردن و شکستن اراده آقای موزون میکنن. مأموریت اینستاگرام هم نوعا بر ضد ملته و به همین علت شهید خاص و مهم عصر امروز ایران یعنی حاج قاسم رو بایکوت و سانسور میکنه.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 5
    خلاصه این که،کل جهان بینی وایدیولوژی غرب رو به چالش که نه،بلکه به ته چاه کشیدید
  • سیداحمدطاهروند IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 3
    سلام آقای موزون ! من آنقدر تجربه دارم که شاید ده برنامه بشن و دوبار پیام دادم جوابی ندادین مثلاً من چندبار عزراییل را دیدم که آخرینش بهم گفت تونود درصد ازعمرت را کردی یا یکی ازخانواده شهیدحکیم که درکمابود منم ازجسمم بیرون رفتم بهم گفت چهار سال از عمرم باقی مانده که بتو میبخشمش بعد چهار نور کروی وارد جسمم شد . عزراییل آنقدر قشنگ وخوشپوش بود بسختی تشخیص دادم اوست چون کمی دوچشمی درگوشه بازبود مثل یک جوان مومن بود البته داشت جانم را می‌گرفت که خیلی به ائمه التماس کردم چون درد می‌کشیدم بعدکه ظاهرشد دیگه مقاومت نکردم ازجسمم خارج شدم رفتم جایگاه خودم را در آن دنیا دیدم . یاشهیدسلیمانی اومد خونمون و بامفهموم واله پاتی باهم حرف زدیم ازمن پرسید آیا حاضری خودت را فدای رهبرمعظم انقلاب کنی که گفتم آره ،من تجربیات زیادی دارم طوریکه خانواده دیگه عادت کردن الان بصورت تیتر وار مهمهاشونو رو میگم ، دیدن محل وخود سنگ سجیل ها که در قرآن آمده ، دیدن ونشان کردن کوه اصحاب کهف طوریکه الان برم حتماتشخیص میدم ، دیدن تابوت سکینه بنی اسراییل که تورات واقعی درآمد است ورودی یک ارابه از یک کوه که راهش مثل پیاده رو سنگی بود که بدون اینکه کسی خواست بده ارابه راه می‌رفت همانطورکه دراحادیث أمده است . دیدن گنج هخامنشیان که از دست اسکندر مقدونی قایمش کردن والان دقیقا میدانم کجاست ، دریک غار طولانی بودند طوری که گفتم اگر بیرون بیایند ایران که هیچ دوکشور دیگر رایی میکنند . الان به رهبرمعظم انقلاب عرض میکنم یک هلیکوپتر وخلبان دستوربدهند تا أنها را پیدا کنیم . حتی اگر پنجاه درصد احتمال راست بودنش باشد ارزشش دارد که دنبالشان رفت . تجربیات من خیلی زیادهستند همینقدر کفایت میکند ازمشرق میخواهم کاری بکند . من سید احمدطاهروند بازنشسته سپاه ناحیه خرم آباد هستم شک ندارم أنچه دیدم گنجی عظیم بود که دیگر احتیاجی به برجام هم نیست ازنظر مادی غیرقابل ارزش گذاری است دریک غارهستندکه درب غار با هست اما جایی است که هیچ کس احتمال نمی‌دهد أنهمه طلا وظروف طلا آنجا باشند لطفاً اطلاع بدهید اینهم شماره کنه ۰۹۱۶۸۴۶۳۵۲۳منتشرکنید ولی شماره ام را بردارید .
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      2 0
      سید و چهل دزد بغداد ! اسکوپ . رنگی. بزودی در سینماهای تهران.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    7 2
    سالیانه در کشور حدود ۱۰۰ هزار نفر اقدام به خودکشی می‌کنند
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    11 4
    دوست دارم برخی عزیزان که این موارد را فعالیت مغز میدانند توضیح بدهند مغز چگونه جسم افتاده خود را می بیند؟؟؟ چگونه صدای دیگران را میشنود؟چگونخ دیگران را که قبلا مرده اند می بیند. ؟ مغز داخل جمجمه مدهوش افتاده چگونه در عالم سیر میکند و چگونه پس از بازگشت اتفاقات رخ داده خارج از محل بستری و دور تر از محل حادثه را گزارش میکند؟؟؟؟ لطفا به این سوالات پاسخ دهید/ توجه داشته باشید همه تجربه گران مذهبی نبودند همه ایرانی و شیعه نبودند که بگویید توهمات قبلی است!!
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    14 3
    آیا این برنامه رو مسئولین کشور هم نگاه میکنند ؟ نکنه فقط مردم باید به قیامت و خدا پیغمبر معتقد باشند و حاکمان کشور راحت و آسوده پاهاشون رو دراز کنند
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 1
      یعنی الان می خواید با گفتن این صحبت از زیر بار مسئولیت هایی که دارید شونه خالی کنید؟ هم مسئولین می میرند هم من و شا و همه ما باید پاسخگو باشیم همه ما
    • DE ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 1
      این عافیت طلبان و دنیاپرستان که عاشق بت مال دوستی و پول حرام شدند. بطور حتم ایندسته اگر اعتقادی بخدا و روز قیامت داشتند دنبال راندخواری و دنیاپرستی و کسب مال حرام و ترک فعل نمی رفتند! و برای خود کارنامه اعمال سیاه درست نمی کردند.
    • DE ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 1
      خواهشا کلی گویی نکن و چرند نگو! زیرا هرکسی کارنامه اختصاصی خودش رو براساس نیات و پندار ، کردار و گفتار خودش بدست خودش می نویسه و مکتوب و مستند میکنه. هرکس رو تو گور اختصاصی خودش میزارن و با کارنامه اعمال اش که دستچت خودشه وارد دنیای برزخی میشه. شما با این کلام نادرست منحرف کننده با هدف گمراه کردن مردم و بدبین کردن مردم به همه مسئولین روز قیامت باید به تک تک کسانی که شب و روز خدمت میکنن و شما به انها ظلم کردید بخدا باید جواب پس بدی. زیرااز حرفات بوی شیطان و فتنه بلند میشه و روز قیامت برای هیچ ادمی از اول خلقت تا روز محشر در دادگاه الهی استثنایی در حسابرسی وجود نداره. خوبه بری ایات قران رو بخونی سه چهارم قران در باره قیامت نازل شده و از حرفهای نادرست ات توبه کنی.
  • عباس IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    9 1
    «مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً» (سوره المائده، آیه 32) جناب آقای موزون، شما جانهای زیادی را زنده کرده اید... مرحبا.... درود خدا و ملائکه خدا و مقربان درگاه خداوند بویژه حضرت محمد (ص) و ائمه معصومین (ع) لاسیما بقیه الله فی الارضیین (روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء) بر شما باد جناب آقای موزون... انشالله مأجور و در کارتان موفق تر از همیشه باشید... «وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ ۚ ذٰلِكَ فَضلُ اللَّهِ يُؤتيهِ مَن يَشاءُ ۚ وَاللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ» (سوره المائده، آیه 54)
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    6 0
    خدا خیرتون بده در دنیا و هزار برابر در آخرت واقعا کار بزرگی کردید و می کنید خدا قوت و عزتتون بده ان شا الله فصل های بعد رو هم بسازید
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 6
    دقیقا چجوری میشه اثبات کرد اون شخصی که اونجا نشسته داره توهمات ذهنشو تعریف میکنه داره راست میگه ؟ یه مشت اسکل روانپریشو جمع کردن تو تلویزیون یه مشت مزخرفات تحویل بدن ذهن مردمو با خرافات مسموم‌ کنن
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 14
    ایمان به غیب آن موقعی ارزش داره که از طریق وحی باشد این رو توی سوره مبارکه بقره آیه ۴ آمده ایشان که هدفشان آیه ۳ سوره هست خوب بود به ادامه آیات توجه میکردند
  • مرصاد IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    7 0
    بنده سه سال است که این مستند را میبینم ؛ یقین دارم ، که موجب اصلاح دنیا و آخرت خیلی ها خواهد شد ، انشاالله ! خداوند به دکتر موزون ، اجر وافر دهد !
  • نصر IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 0
    من متاسفانه نتوانسم این برنامه جالب را ببینم چون سالهای قبل از بس تلویزیون در موقع افطار سریال های با محتوای قتل و جنایت را نشان میداد .امسال کلا از مشاهده تلویزیون موقع افطار منصرف شدم.زیرا در این موقع که لازم است یک برنامه عرفانی پخش شود ' دوربین ها میروند و صحنه یک قتل و یا جنایت رارو بروی روزدارانی که تازه میخواهند افطار کنند میگذارند و این در سالهای متمادی تکرار شده است .لذا امید است دست اندرکاران سریالها و برنامه ها ی ماه مبارک رمضان را همچون اوایل انقلاب بیشتر عرفانی واسلامی کنند تا فیلم های پلیسی جنائی.
  • عارف IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    6 0
    خوشا به سعادت آقای موزون تاثیر این برنامه بر افراد هست که شک ها را نسبت به جهان پس از مرگ به یقین تبدیل میکند و موجب تغییر رفتارها و اعمال انسانها میشود و اعمال و رفتارهای نیک و خداپسند در جامعه نهادینه میشود . خدا را هزاران مرتبه شکر .
  • Hj IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    5 0
    سلام و خداقوت به شما مجری و پژوهشگر فعال وهمه دست اندر کاران برنامه زیبا و آموزنده(زندگی پس از زندگی) من یک جوان 30 ساله که بیشتر پای تلوزیون و شبکه های اجتماعی هستم، به شخصه پرمحتوا ترین برنامه ایی که تا به الان از قاب تلوزیون دیدم وتا عمق وجودم اثر گذار بوده، همین برنامه آقام موزون هست. ان‌شاءالله خدا همیشه یار ومدد کارتون باشه وهر روز موفقیت‌های روز افزون رو شامل حالتون کنه و در این راهی که رفتید بیش از پیش کمکتون کنه همه کساییکه این برنامه رو حاصل توهمات یه عده میدونن واصلا اندیشه نمیکنند(فهم لایعقلون)خودشون هم به همه این اتفاقات ایمان دارند، فقط شجاعت اینکه قبول کنند رو ندارند و خودشون رو به خواب می‌زنند، وکسی رو که خودش به خواب زده نمیشه بیدار کرد
  • مهدی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    2 6
    یه نقدی که در توییتر مطرح شد "پروژه پروتستان سازی تشیع" بود. این که برنامه (حتی در آرایش مجری) تقلیدی از برنامه های تلویزیونی مذهبی آمریکایی است که دست کم چهار دهه سابقه دارند. بعد از مواجهه با این نقد کنجکاو شدم بدانم نیت سازندگان برنامه از این کار چه بوده؟ چه پاسخی به این نقد دارند؟
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    4 0
    اونایی که باور ندارن برای خودشون مهمه پیامبر شق القمر کرد مشرکان و کافران باور نکردن اونا هم بازمانده همون کافران و مشرکانن
  • فخری آزادمنش IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    4 0
    برنامه ی زندگی پس از زندگی بسیار جالب و آموزنده بود . ما خانوادگی تماشا می کردیم. از زحمات آقای موزون کمال تشکر را دارم امیدوارم ادامه بدهید.منتظریم.
  • ملیحه GB ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    1 0
    سلام‌.من جناب آقای دکتر موزون را قبول دارم‌.موفق نشدم همه ی مصاحبه را مطالعه کنم به علّت ذیغ وقت.به وجود روح ایمان دارم
  • مطهره که عبی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    2 0
    باسلام و عرض ارادت به برنامه زندگی پس از زندگی و بالاخص برادر بزرگوار جناب آقای موزون ،اظهر من الشمس است که این برنامه در تاثیر گذاری بر فطرت خفته بشریت خارق العاده عمل کرده،که البته همه از لطف پروردگار مهربان است در این دوران غریبی دین،موید و مستدام باشید.
  • مریم حاجی محمدی IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    واقعا تشکر میکنم از جناب موزون بخاطر برنامه فوق العاده شون و باز کردن فکر ما و قوی کردن ایمانمان انشالله خداوند متعال بهشون اجر فراوان در آخرت بده واقعا با دیدن این برنامه انسان به خودش میاد و بیشتر به دنیای اخروی فکر می‌کند
  • معصومه IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 1
    برنامه بسیار مفید و کمک کننده در جهت تهذیب و تزکیه نفس بود و عالی بود
  • مریم IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    خداوند توفیقات بدهد و در آخر زمانی که بی دینی بیداد میکند خداوند وائمه یارتان باشند هر کسی حرفهای شما رو کذب بداند در قیامت باید پاسخگو باشد تمام اتفاقات تجربه گران حقیقت محض است خداوند عادل است وبا عدالت با بندگانش برخورد میکند
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    مازمانی به زندگی پس اززندگی ایمان میآوریم که ازخودخواهی وخودبزرگیینی خودبینی نجات پیداکنیم وعظمت وبزرگی خداوندودرک کنیم واین عظمت وروح خداست دروجود ماکه بواسطه این عظمت همه چیز برای ماعادی جلوه می کنددرصورتی که مغز ما مابعنوان گیرنده آنرادرک می کند امابواسطه خودخواهی که داریم منشا آنرا ازخود می دانیم(خداوند فرموده من ازرگ گردن به شمانزدیکترم که خود نشان می دهد تفکروآگاهی ما درراستای هوش برترخداوند است که قبل ازاینکه فکری کنیم نیت آن برای خداوندآشکاراست).مغزانسانی که آنقدرضعیف وفراموش کار(معنی لغت انسان) که جزئیات امورروزگذشته رافراموش می کنه چطور می تونه درخصوص عالم غیب به یقین برسه .وهمچنین تفکر وفکروادراک مامثل جسممون تابع زمان ومکان نمی باشد یعنی هرلحظه ودرهر مکان درخصوص همه چیز تفکر می کنیم اما جسم ما تابع زمان ومکان می باشدکه این نشان می دهد تفکر وآگاهی ما متعلق به زندگی پس اززنگی است.
  • ناموزون IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 2
    اقاى موزون ١٥٣٠٠٠ نفر را فريب دادندحتى محدود علما دينى را. از بسيارى حقايق اسلامى بهره گفتند افرادى را كه در اغما بودند مرده دانستند و حرف ها در دهانشان گذاشتند برنامه اجراء كردند بعد مرده ها را زنده كردند. قطعا در مبان اين ١٥٣٠٠٠ نفر يك فرد برجسته دانشگاهى از علوم پزشكى و روانشناسى نبودند.
  • موسوى IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 1
    كاربرى كه مينويسد ٢ حالت دارد با راست ايت يا دروغ اشتباه ميكند هم راست است هم دروغ راست ها را گذاشتند جلو وقتى باور كرديد ممكن است بدنبال أنها دروغ ها را هم باور كنيد بهرصورت مجرى برنامه و نمايش نامه نويس و تهيه كننده فعلا بايد ممنوع الخروج بشوند تا رسيدگى شود با چه مجوزى مرده ها زنده كردند ؟
  • زینب IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    عالی
  • شهین مقبلی IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    سلام بسیار جالب وآموزنده خدا قوت وخسته نباشید یک سوال موقعی که خاب هستیم روح از بدن جدا میشود درست است آیا میشود خوابی که دیده ام با تجربه گران فرقی نداشته باشد۱۷
  • بهروز احمدی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    1 0
    برنامه بسیار عالی وتاثیر گذار خدا قوت ان شاءالله باقدرت بیشتر ادامه دهید و به انتقادات منفی توجه نکنید که توانسته اید نجات بخش خیلی از انسانها باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس