کد خبر 1370795
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
دور جدید تجاوزات صهیونیسم در قدس/تل آویو در مسجدالاقصی چه میخواهد

شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه دور جدیدی از تجاوزات علیه مسجدالاقصی را آغاز کردند تا نشان دهند هنوز از طرح ها و پروژه های خصمانه خود در این مسجد دست نکشیده اند.

به گزارش مشرق، شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه دور جدیدی از تجاوزات علیه مسجدالاقصی را آغاز کردند تا نشان دهند هنوز از طرح‌ها و پروژه‌های خصمانه خود در این مسجد دست نکشیده اند.

در همین راستا، هیئت علمای فلسطین در واکنش به تعرض و یورش صبح امروز صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی اعلام کرد: هجوم صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و یورش آنها به مسجد ابراهیمی، تعرض به کل امت اسلامی و بی اعتنایی به احساسات مسلمانان است. این امر مستلزم آن است که مسلمانان در حمایت از دین و مقدسات خود با فوریت و جدیت اقدام کنند.

فلسطینیان قهرمانانه از هویت مسجدالاقصی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی حمایت به عمل آوردند
جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز در واکنش به یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی تاکید کرد: مردم فلسطین مصممند تا برای حراست از هویت اسلامی و عربی مسجد الاقصی و قدس به مبارزه و جانفشانی ادامه دهند. اجازه نخواهیم داد مسجد الاقصی از نظر زمانی و مکانی تقسیم شود. تداوم این یورش‌ها موجب می‌شود تا جهنمی برای اشغالگران و شهرک نشینان رقم زده شود.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم در واکنش به تحولات امروز در مسجد الاقصی به ویژه یورش اشغالگران به این مکان مقدس، مقابله شدید و کامل با اشغالگران را خواستار شد و هشدار داد که یورش اشغالگران سبب انفجار خشم فلسطینیان و اعراب علیه آنان خواهد شد.

از سوی دیگر، سخنگوی جنبش حماس در واکنش به تعرض و یورش صبح امروز نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی گفت: اقدامات شجاعانه و قهرمانانه اعتکاف کنندگان و همه ملت فلسطین در شهر اشغالی قدس نشان دهنده اراده محکم و عزم قوی و شکست ناپذیر و تسخیر ناپذیر آنها است.

«فوزی برهوم» که با خبرگزاری شهاب مصاحبه می‌کرد، افزود: قهرمانی‌های ملت فلسطین در قدس و حضور گسترده اعتکاف کنندگان زن و مرد در مسجد الاقصی و ثبات و اصرار آنها بر مقابله با رژیم صهیونیستی که از حمایت و پشتیبانی مستمر مقاومت برخوردار است، یک قدرت و توان واقعی میدانی را تشکیل می‌دهد که سپر محافظ برای مقدسات به شمار می‌رود و محاسبات دشمن را به هم ریخته و برنامه آن را به شکست کشانده است.

رژیم صهیونیستی، مسجدالاقصی را محور تمامی تحولات و رویدادهای تاریخی در اراضی اشغالی می‌داند
سخنگوی حماس در پایان گفت: به همه زنان و مردان اعتکاف کننده در صحن‌های مسجد الاقصی به خاطر استقامت و ثباتشان در مقابله با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست و ناکام گذاشته توطئه‌های آنها درود می‌فرستم. واقعیت این است که اهمیت مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان، در محوریت آن برای شکل‌گیری هر گونه انتفاضه در قدس اشغالی نهفته است.

به عنوان نمونه، می‌توان به انتفاضه سال ۲۰۰۰ اشاره کرد که به انتفاضه «الاقصی» معروف شد. این دومین انتفاضه در اراضی اشغالی فلسطین بود و به دنبال هتک حرمت سران رژیم صهیونیستی به ویژه «آریل شارون» به مسجدالاقصی، شکل گرفت. این انتفاضه حداقل ۵ سال به طول انجامید و در طول این مدت شمار زیادی از فلسطینیان در راه دفاع از مسجدالاقصی به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

این در حالی است که در سال گذشته میلادی نیز هتک حرمت‌های متعدد صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی موجب لبریز شدن صبر گروه‌های مقاومت فلسطین شد و در نهایت نبرد بزرگی تحت عنوان نبرد «شمشیر قدس» شکل گرفت.

بنابراین، مقامات سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیدند که محوریت مسجدالاقصی در رویدادها و تحولات اراضی اشغالی در نهایت می‌تواند به ایجاد خیزش و انتفاضه‌ای غیرقابل مهار و کنترل منجر شود.

صهیونیست‌ها از رهگذر تجاوزات مستمر علیه مسجد الاقصی به دنبال تقسیم زمانی و مکانی این مسجد هستند
در همین حال، هدف دیگری که صهیونیست‌ها از رهگذر تشدید تجاوزات و تعرضات خود به مسجدالاقصی دنبال کردند، فراهم کردن زمینه برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد بود. در واقع، مقامات رژیم صهیونیستی با تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی به دنبال تصاحب بخشی از این مسجد هستند تا به مرور زمان به پروژه نهایی خود برای سیطره کامل بر مسجدالاقصی جامه عمل بپوشانند.

با این حال، این هدف صهیونیست‌ها نیز تاکنون محقق نشده و آنها نتوانسته‌اند طبق برنامه‌ریزی‌های چند سال گذشته به تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی بپردازند. هدف دیگری که صهیونیست‌ها از رهگذر تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی به دنبال آن بوده و هستند، سلب هویت اسلامی این مسجد و تسریع فرایند یهودی سازی آن است.

این تلاش‌ها در حالی صورت می‌پذیرد که حتی نهادها و سازمان‌های بین‌المللی نیز بر هویت اسلامی مسجدالاقصی تأکید کرده و می‌کنند. در همین راستا می‌توان به سازمان «یونسکو» اشاره کرد که پیشتر با صدور قطعنامه بر اسلامی بودن هویت مسجدالاقصی تأکید کرد.

به هر حال، آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که هیچیک از اهداف رژیم صهیونیستی در رابطه با مسجدالاقصی در طول ماه مبارک رمضان محقق نشد و این رژیم نتوانست زمینه برای سیطره کامل بر این مسجد و یا حذف آن از قلب تحولات و رویدادهای اراضی اشغالی را محقق سازد. درست به همین دلیل است که صهیونیست‌ها پس از ماه مبارک رمضان نیز بار دیگر برای تحقق اهداف خصمانه خود در مسجدالاقصی دست به کار شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    اسراییل خیلی خر است. نمی دانم از چه می ترسد. اگر همین امروز هم کل مسجد را با حاک یکسان کنند و فردایش معبد سلیمان را بنا کنند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و سران کشورهای اسلامی هم حداکثر به ابراز تاسف و محکومیت خواهند پرداخت. سی سال قبل که هنوز مسلمانها غیور تر بودند، هندوها مسجد کهن بابری را با خاک یکسان کردند و به جایش بتخانه راما را ساختند اتفاقی افتاد؟ خیر. همان کشورهای اسلامی اول ابراز تاسفی کردند و بعد کلا یادشان رفت. این هم همانطور. اسراییل اگر به خاطر ترسو بودن ذاتی یهودیان نبود اینکار را می کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس