وزارت خارجه تضییع حقوق مردم ایران را در نهادهای بین المللی پیگیری کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: قرار شد وزارت خارجه به همراه ستاد حقوق بشر مواردی که حقوق ملت ایران توسط نهادهای بین المللی تضعیف شده را پیگیری کنند.

به گزارش مشرق، محمود عباس زاده مشکینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر برای ارائه گزارشی از عملکرد تشکیل شد.

وی توضیح داد: در این جلسه تحلیلی از وضعیت کشور، تهدیدها و فرصت‌ها در زمینه حقوق بشر، سوء استفاده برخی کشورهای غربی با تمسک به حقوق بشر علیه مردم ایران و استفاده ابزاری از حقوق بشر برای فشار به ملت‌ها ارایه شد. نمایندگان نیز به بیان نظراتشان پرداختند که از جمله آن لزوم سرمایه گذاری ستاد حقوق بشر بر روی تدوین استراتژی کامل و کارآمد به موضوع نگاه دوگانه و ابزاری غربی‌ها به مسئله حقوق بشر بود، اینکه استراتژی‌ها باید در راستای اجرای فصل سوم قانون اساسی تدوین شود تا مردم از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.

وی ادامه داد: تاکید نمایندگان این بود که مواردی که باعث شده تا حقوق مردم طبق اصول قانون اساسی تامین نشود از سوی ستاد حقوق بشر پیگیری شود. ستاد حقوق بشر باید استراتژی مبتنی بر واقعیت‌های کشور را تدوین کند و پس از طی مسیر قانون یعنی تایید و تصویب در نهادهای بالادستی، به عنوان سند تضمین تحقق حقوق بشر پیگیری کند.

عباس زاده در پایان گفت: قرار شد وزارت خارجه به همراه ستاد حقوق بشر مواردی که حقوق ملت ایران توسط بلوک غرب، گروه‌های تروریستی، منافق و معاند یا به موجب تحریم‌های حقوق بشر مانند تحریم دارو که به حقوق مردم آسیب زده یا تضعیف کرده را از موضع فعال در نهادهای بین المللی پیگیری کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس