دغدغه جدید قانونگذاران آمریکایی؛ علت اعطای روادید به پرویز پرستویی!

قانونگذار تندروی آمریکایی و تعدادی از مقامات سابق دولت ترامپ در نامه‌ای خطاب به وزیر خارجه و وزیر امنیت داخلی این کشور، خواستار توضیح آن‌ها درباره چرایی صدور روادید آمریکا برای این بازیگر ایرانی شدند.

 به گزارش مشرق، به نظر می‌رسد کنگره آمریکا پس از ناکامی در سیاست‌گذاری در قبال مسائل کلان ایران مجبور شده سطح خودش را تا تبدیل شدن به بلندگوی جریان‌هایی تنزل دهد که حتی تحقیقات در خود آمریکا نشان می‌دهد جایگاهی در افکار عمومی مردم ندارند.

چند روز پیش، برخی عناصر سلطنت‌طلب یا گروه‌های وابسته به گروهک تروریستی منافقین یا سمپات آنها  در مراسم اکران یک فیلم در آمریکا مجادله‌ای با «پرویز پرستویی»، بازیگر ایرانی و برخی از دیگران بازیگران ایرانی داشتند.   وبگاه آمریکایی «واشنگتن فری بیکن» که یکی از رسانه‌های نزدیک به جریان نومحافظه‌کار در آمریکا است اکنون گزارش داده گروهی از قانونگذاران کنگره از دولت «جو بایدن» خواسته‌اند درباره اعطای روادید به پرویز پرستویی تحقیق کند.

به گزارش فری بیکن، بر اساس نسخه‌ای از نامه‌ای که خواستار تحقیقات در خصوص این مسئله شده و به دست این رسانه رسیده، «جیم بنکس» نماینده جمهوری‌خواه ایالت «ایندیانا» و عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا از دولت بایدن خواسته تا توضیح دهد که چرا به پرویز پرستویی بازیگر ایرانی روادید داده است.

بنکس با توجه به نامه‌ای در سال ۲۰۲۰ که برای محکومیت اقدام جنایتکارانه دولت ترامپ در ترور سردار قاسم سلیمانی به امضای پرویز پرستویی رسیده نوشته پرستویی ارتباطات آشکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد و به همین دلیل بایستی دولت بایدن ورود او به ایالات متحده را منع می‌کرده است.

قانونگذاران آمریکایی مدعی شده‌اند سفر پرستویی در بحبوحه تهدیدهای فعال ایران و سپاه پاسداران برای ترور مقامات آمریکایی از جمله مایک پامپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا انجام شد. طبق این گزارش، بنکس در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و «آلخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا نوشت پرستویی در بسیاری از فیلم‌های حامی نظام و سپاه به ایفای نقش پرداخته و هرگز از بیان عمومی نزدیکی خود با سپاه ابایی ندارد.

به نوشته فری بیکن، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص ورود پرستویی به ایالات متحده گفت: سوابق روادید طبق قوانین ایالات متحده محرمانه است، بنابراین نمی‌توانیم در مورد جزئیات پرونده‌ها صحبت کنیم.

این قانونگذار آمریکایی تصمیم وزارت امور خارجه این کشور برای اعطای روادید به پرستویی را تضعیف‌کننده تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «سازمان‌های نیابتی» آن خوانده است.

او در ادامه، از وزارت امور خارجه و وزارت امنیت داخلی آمریکا خواست تا حداکثر ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) روندی را که منتهی به دریافت روادید پرستویی و همراهانش شد، توضیح دهند و افراد دخیل را معرفی کنند.

«گابریل نورونها» مشاور ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران در دولت ترامپ و «الی کوهانیم» مقام دیگر دولت سابق آمریکا از دیگر کسانی بودند که به صدور روادید این بازیگر ایرانی اعتراض کردند.

اخیراً برنامه نمایش فیلم «داستان‌های هزار و یک روز» با هدف ترویج صلح با حضور برخی از هنرمندان ایرانی از جمله پرویز پرستویی و گوهر خیراندیش در سالنی در شهر لس‌آنجلس آمریکا برگزار شد. در این مراسم، تعدادی از ایرانیان مقیم آمریکا در حرکتی سازماندهی‌شده ضمن هتاکی به هنرمندان کشورمان و شهید  سلیمانی، سعی در متشنج‌کردن فضا و فیلمبرداری از آن را داشتند اما پرستویی به مکالمه با آن‌ها اعتنا نکرد و در پاسخ به اینکه چرا جواب نمی‌دهد، گفت: «چون انسانی حرف نمی‌زنی! من کنار مردمم شما کجایید؟ من نقدم را در مملکت خودم می‌کنم». واکنش پرستویی به یکی از این عناصر سلطنت‌طلب که با متانت و غیرت همراه بود، تحسین کاربران فضای مجازی را به همراه داشت.

دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند. «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل این قتل را غیرقانونی دانسته و بهانه‌های آمریکا در توجیه آن را رد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    چقدر آمریکا خیرخواهانه نسبت به ایران رفتار میکنه مثل ایجاد داعش و کمک مالی و نظامی به آن و کمک به گروهک منافقین با سابقه ترور 17 هزارنفر ترور و بی سابقه ترین تحریمها علیه مردم ایران ولی ایران با نابود کردن آب سنگین اراک و تعطیلی فردو و نصب دوربین در تمامی مراکز هسته ای و عدم خروج از ان پی تی با آمریکا بدرفتاری میکنه
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    ماشاءالله به آقای پرستویی با غیرت.
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    قاتلان حاج قاسم را می زنیم، حالا چه آمریکا و پادوهایش خوششان بیاد یا نیاد. خود جلادان آمریکایی می دانند این طرح وارد فاز عملیاتی شده است. پس فقط منتظر باشید و نگاه کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس