کد خبر 1373886
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
آماردست نیافتنی خط دفاع استقلال در لیگ ۲۱/ تیم فرهاد مجیدی اینگونه به قهرمانی نزدیک شد!

استقلال در لیگ بیست و یکم سخت گل می خورد و این عامل باعث شده تا تیم فرهاد مجیدی به جام قهرمانی نزدیک شود.

به گزارش مشرق، استقلال آمار فوق‌العاده‌ای را در فاز دفاعی رقم زده و موفق شده تا پایان هفته بیست و ششم لیگ بیست و یکم در مجموع ۹ بار مقابل حملات حریف دروازه خود را باز شده ببیند. آبی‌ها به حدی در اجرای تاکتیک‌های دفاعی موفق عمل کرده‌اند که حتی اگر در تمام بازی‌های باقی مانده لیگ برتر نیز گل دریافت کنند، به احتمال فراوان باز هم بهترین خط دفاع را بعد از خاتمه لیگ به خود اختصاص خواهند داد.

حسینی بازگشت را معنا کرد

در این میان نقش سیدحسین حسینی به‌عنوان مرد اول دروازه استقلال در ثبت این رکورد بسیار پررنگ است. حسینی که فصل بیستم را در میان انبوهی از ناامیدی‌ها و خبرهای نامطلوب به پایان رساند، با انگیزه‌ای متفاوت و به هدف بازگشت به ترکیب تیم ملی در چهارچوب دروازه استقلال نمایش تحسین برانگیزی را از خود به یادگار گذاشت. او در مجموع در فصل جاری ۱۸۹۷ دقیقه برای استقلال به میدان رفته و میانگین هر ۲۷۱ دقیقه یک گل را به ثبت رسانده است. این آمار ممکن است با ثبت کلین‌شیت در بازی‌‎های آتی ارتقا یابد و حتی اگر هم او گل‌هایی را در بازی‌های پیش رو دریافت کند، اعدادی که تا امروز به ثبت رسانده به حدی قابل توجه است که بعید است خللی در ماندگاری‌اش ایجاد کند.

عبور از رشید مظاهری

حال و هوای این روزهای سیدحسین حسینی با روزهای آغازین لیگ بیستم کاملاً در تضاد است. او در آن ایام به‌شدت زیرسایه نام رشید مظاهری قرار داشت و حتی تحلیلگران بر این باور بودند که مظاهری به حدی در استقلال خواهد درخشید که حسینی در نیم فصل لیگ بیستم از استقلال جدا خواهد شد اما حسینی که بالا و پایین‌های بسیاری را در این باشگاه به چشم دیده بود، با مقاومت حداکثری در بدترین شرایط ممکن در استقلال ماند تا در فرصت‌هایی که نصیبش می‌شود بار دیگر شایستگی‌های خود را به اثبات برساند. حسینی اکنون در وضعیتی است که حتی می‌شود حضورش در ترکیب تیم ملی را نیز محتمل دانست. فاکتور قرار داشتن در شرایط بازی که از نگاه اسکوچیچ نیز بسیار مهم تلقی می‌شود می‌تواند اهرمی در راستای حضور حسینی در قفس توری تیم ملی هم باشد.

 یک تصمیم درست از سوی باشگاه استقلال

جداسازی رشید مظاهری که او نیز یکی از دروازه‌بان‌های با استعداد در فوتبال ایران محسوب می‌شود را باید تصمیمی آینده نگرانه از سوی سران باشگاه استقلال دانست که برای هر دو دروازه‌بان فایده‌بخش بود. باشگاه استقلال در همان فصل بیستم که تصمیم به جذب مظاهری گرفت دچار اشتباه بزرگی شد و بواقع نباید دو دروازه‌بان مدعی را در یک تیم کنار هم قرار می‌داد. در واقع حضور توأمان هر دو دروازه‌بان را به سمت سقوط برد و جایگاه آنها را در فوتبال ایران دچار تزلزل کرد. شاید مظاهری در حال حاضر در ترکیب تیم جدیدش به اوج نرسیده باشد اما بدون شک او هم به مانند حسینی از این فرصت بهره‌مند خواهد بود که دوباره به یک دروازه‌بان کم اشتباه تبدیل شود.

آینده متعلق به رضایی‌ها است

اما باید به یک نکته مهم دیگر در لابه‌لای بحث حسینی و مظاهری نیز اشاره داشت. علیرضا رضایی دروازه‌بانی که ۲ گل از ۹ گل استقلال در فصل جاری را پذیرفته گرچه نتوانست در بازی فینال گونه با نساجی عملکرد خاطره انگیزی را از خود بجا بگذارد اما در هر حال او قابلیت تبدیل شدن به یک دروازه‌بان قابل اتکا را در آینده خواهد داشت. رضایی برای رسیدن به این جایگاه نیازمند تمرینات مستمر است. حسینی با همین شرایطی که امروز رضایی تجربه می‌کند تبدیل به مرد اول استقلال شد و رضایی اگر قدر این موقعیت را بداند، روزگاری قابلیت تبدیل شدن به مرد اول دروازه استقلال را در لیگ برتر خواهد داشت.

تقابل با تیمی که خوب دفاع می‌کند

شنبه شب استقلال در هفته بیست و هفتم لیگ برتر مقابل تیمی قرار می‌گیرد که از لحاظ دفاعی وضعیت بسیار مطلوبی دارد. فولاد نیز به مانند استقلال در فاز دفاعی خود تیمی درخشان است. آنها گرچه با آمار تعداد گل‌های خورده استقلال فاصله دارند اما تا امروز موفق به ثبت ۱۹ گل خورده شده‌اند که امار قابل ملاحظه‌ای است. بدون شک خط حمله استقلال به سادگی قادر به گلزنی به فولاد نخواهد بود.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس