کد خبر 1373900
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
اقدام هدفمند صهیونیست‌ها در ترور خبرنگاران

آنگونه که آمارها از ترور خبرنگاران توسط رژیم غاصب اسرائیل نشان می‌دهد به نظر می‌رسد که این رژیم جنایتکار به صورت هدفمند مگسک اسلحه خود را به سمت خبرنگاران نشانه گرفته است.

به گزارش مشرق، نظامیان رژیم صهیونیستی اخیرا با شلیک مستقیم به سمت «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه «الجزیره» وی را ترور کردند.

شیرین ابوعاقله خبرنگاری که سالها عمر خود را صرف انعکاس جنایات رژیم اشغالگر قدس کرده بود در نهایت ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در حالی که لباس خبرنگاری بر تن داشت بر اثر اقدام جنایتکارانه نظامیان کودک کش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

اگرچه خبر ترور و شهادت شیرین ابوعاقله با انعکاس گسترده ای مواجه شد اما این اولین بار نبود که رژیم صهیونیستی دست به اقدامات جنایتکارانه علیه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران می زند و بر اساس آنچه وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین اعلام کرده رژیم غاصب اسرائیل از انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۰ تا به امروز ۴۵ روزنامه‌نگار را به شهادت رسانده است.

«عزیز یوسف التنح» در سال ۲۰۰۰، «محمد عبدالکریم البیشاوی، «عثمان عبدالقادر القطنانی» در سال ۲۰۰۱، «عصام مثقال حمزة التلاوی، عماد صبحی أبو زهره، امجد بهجت العلامی، جمیل عبدالله نواوره، احمد نعمان، رفایلی چرییلو (ایتالیایی)» در سال ۲۰۰۲، «جیمز هنری دومنیک میللر» (انگلیسی)، نزیه عادل دروزه، فادی نشأت علاونه» در سال ۲۰۰۳، «محمد عادل ابوحلیمه، خلیل محمد خلیل الزبن» در سال ۲۰۰۴،   «فضل صبحی شناعة، حسن زیاد شقورة» در سال ۲۰۰۸، «علاء حماد محمود مرتجی، إیهاب جمال حسن الوحیدی، باسل إبراهیم فرج، عمر عبد الحافظ السیلاوی» در سال ۲۰۰۹، «جودت کیلیجلار» (ترکیه‌ای) در سال ۲۰۱۰ و «محمد موسی ابوعیشه، محمود علی احمد الکومی، حسام محمد سلامه» در سال ۲۰۱۲ به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

سال ۲۰۱۴ یعنی در سالی که اسرائیل غاصب جنگ علیه غزه را صورت داد، چندین خبرنگار و روزنامه نگار به دست این رژیم جنابتکار به شهادت رسیدند.

«عبد الله فضل مرتجی، علی شحتة أبو عفش، حمادة خالد مقاط، وسیمونه کامیللی (ایتالیایی)، شادی حمدی عیاد، عبد الله نصر خلیل فحجان، محمد ماجد ضاهر، محمد نور الدین مصطفی الدیری، رامی فتحی حسین ریان، سامح محمد العریان، عاهد عفیف زقوت، عزت سلامة ضهیر، بهاء الدین الغریب، عبد الرحمن زیاد أبو هین، خالد ریاض محمد حمد، نجلاء محمود الحاج وحامد عبد الله شهاب» (سال جنگ علیه غزه) : «عبد الله فضل مرتجی، علی شحتة أبو عفش، حمادة خالد مقاط، وسیمونه کامیللی (ایتالیایی)، شادی حمدی عیاد، عبد الله نصر خلیل فحجان، محمد ماجد ضاهر، محمد نور الدین مصطفی الدیری، رامی فتحی حسین ریان، سامح محمد العریان، عاهد عفیف زقوت، عزت سلامة ضهیر، بهاء الدین الغریب، عبد الرحمن زیاد أبو هین، خالد ریاض محمد حمد، نجلاء محمود الحاج وحامد عبد الله شهاب» از خبرنگارانی بودند که در سال سال ۲۰۱۴ توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

«احمد ابوحسین» در سال ۲۰۱۸، «یوسف ابوحسین» در سال ۲۰۲۱ و شیرین ابوعاقله نیز در سال ۲۰۲۲ توسط رژیم غاصب قدس به شهادت رسیده اند.

براساس آنچه آمارها از تعداد ترور خبرنگاران در سال های مختلف توسط رژیم غاصب اسرائیل نشان می دهد می‌توان گفت که این رژیم جنابتکار به صورت هدفمند مگسک اسلحه خود را به سمت خبرنگارانی که به دنبال نشان دادن جنایت‌های این رژیم هستند نشانه گرفته است.

قطعا جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن ابوعاقلة،   نقض قوانین بین المللی و حمله به آزادی بیان و رسانه ای است و سازمان های بین المللی و حقوق بشری و همچنین خبرنگاران و روزنامه نگاران آزادخواه دنیا نباید از چنین جنایتی به سادگی عبور کنند.

رژیم صهیونیستی در زیر سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی حقوق بشری دست به کشتار کودکان، زنان، مردم بیگنا و خبرنگاران می زند و قوانین بین‌المللی را زیر پا می گذارد.

صهیونیست‌ها سالهاست که برای بقای موجودیت جعلی خود دست به جنایت و کشتار می زنند، جنایاتی که متاسفانه دنیای غرب بر آن چشم بسته و در مقابل آن سکوت می کند. در چنین شرایطی وظیفه رسانه های آزاد و البته دانشجویان و جوانان کشور ما دو چندان می شود تا با انعکاس جنایت های رژیم کودکش صهیونیستی، چهره واقعی و خبیث این رژیم کودک کش را به مردم دنیا نشان دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس