ادامه تحریم دادگاه‌های نظام صهیونیستی از سوی اسرای فلسطینی

اسرای تحت بازداشت موقت در زندان‌های رژیم صهیونیستی برای صد و سی و دومین روز متوالی دادگاه‌های صهیونیست را در اعتراض به بازداشت موقت خود تحریم کردند.

به گزارش مشرق، حدود ۵۰۰ اسیر فلسطینی که بدون هرگونه تفهیم اتهامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت موقت هستند و با شعار «تصمیم ما آزادی است» برای صد و سی و دومین روز متوالی در راستای مقابله با سیاست بازداشت اداری به تحریم دادگاه‌های رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

به گزارش عرب ۴۸، تحریم دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی  از سوی اسرای فلسطینی  موجب سردرگمی در اداره زندان‌های صهیونیستی شده  است.

بازداشت شدگان اداری در ابتدای ژانویه گذشته تحریم کامل و قطعی کلیه مراحل قضایی مربوط به بازداشت اداری (بررسی قضایی، تجدیدنظر، عالی) را اعلام کرده بودند.

بازداشت اداری عبارت است از بازداشت بدون اتهام یا محاکمه و بدون اجازه دسترسی به وکیل وی برای بازرسی مدارک و شواهد است که این امر نقض آشکار و صریح مفاد حقوق بین الملل بشردوستانه است، به طوری که اسرائیل تنها طرفی در جهان است که این سیاست را اعمال می‌کند.

مسئولان صهیونیست ادعا می‌کنند که بازداشت شدگان اداری دارای پرونده‌های محرمانه ای هستند که هرگز نمی توان آنها را فاش کرد، بنابراین اسرای فلسطینی از مدت زمان محکومیت خود و اتهامات وارده اطلاعی ندارد.

مدت بازداشت اداری اغلب بیش از یک بار برای مدت سه ماه، شش ماه یا هشت ماه مورد تمدید قرار می گیرد و گاهی ممکن است به یک سال کامل و در برخی موارد به هفت سال نیز برسد.

نزدیک به ۵۰۰ اسیر فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی در اعتراض به بازداشت بدون اتهام یا محاکمه خود و تنها در چارچوب قانون موسوم به بازداشت اداری رژیم صهیونیستی، از حضور در جلسات دادگاه نظامی خودداری کردند.

۵۴۳ اسیر به حبس ابد محکومند و تعداد اسرای بیمار ۷۰۰ نفر است که ۳۰۰ نفر آنها بیماری‌های خطرناک و مزمن دارند.

با این وجود رژیم صهیونیستی همچنان به صدور احکام بازداشت اداری بیشتری ادامه می‌دهد و بر اساس اعلام باشگاه اسرای فلسطینی، تعداد حکم بازداشت‌های صادر شده از ابتدای سال جاری تا پایان فوریه به ۲۰۳ مورد رسیده است.

علاوه بر این اداره امور زندانیان و اسرای آزاد شده فلسطینی پیش از این اعلام کرد که اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی، مجازات‌های جدیدی را برای همه زندانیان محبوس در زندان‌های مختلف این رژیم وضع کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 1
    آخ چه کاری کردن. الان دادگاههای نظامی اسراییل نشستن گریه میکنن
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    احسن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس