سوق دادن فضا به سمت نظامی گری، سنای آمریکا خواستار تشکیل گارد ملی فضایی شد

آمریکا قصد دارد تا پس از زمین این بار فضا را به سمت نظامی گری سوق دهد در همین ارتباط گروهی از سناتورهای آمریکایی با ارائه لایحه‌ای خواستار ایجاد گارد ملی فضایی شدند.

به گزارش مشرق، این در حالی است که روسیه مدتی است آمریکا را به داشتن عملیات پنهانی نظامی فضایی متهم می کند و  بروز جنگ جهانی سوم هشدار می دهد.

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» (TheHill)  دراین باره نوشت: گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه اواخر روز گذشته (چهارشنبه) لایحه تشکیل «گارد ملی فضایی» به هدف آمادگی هرچه بیشتر فضایی را  ارائه کردند.

بنابراین گزارش در مجموع ۱۲ سناتور آمریکایی که شامل پنج سناتور دموکرات و هفت سناتور جمهوریخواه می باشند، بدنبال ایجاد «قانون ایجاد گارد ملی فضایی» هستند.

«داین فاینشتاین» (Dianne Feinstein) سناتور ایالت کالیفرنیا دراین مورد در بیانیه ای اعلام کرد:نبود گارد ملی فضایی  درزمانی که نیروی فضایی تشکیل شد، یک خطا بود و این لایحه آنرا تصحیح خواهد کرد.

آمادگی و برتری  آمریکا در فضا 

درهمین حال «مارکو روبیو» (Marco Rubio)  سناتور جمهوریخواه از ایالت فلورید نیز درباره ارائه این لایحه گفت: ایجاد گارد ملی فضایی موجب تقویت آمادگی فضایی و افزایش بهره وری فضایی خواهد شد.

هیل افزود: هم اکنون حدود یکهزار نیروی گارد ملی در ماموریت ها و امور مرتبط به فضا در نیروی هوایی آمریکا مشغول به کار هستند، چنانچه این لایحه تصویب و جنبه قانونی به خود گیرد آنگاه به راحتی می توان این افراد را  به واحدی کاملا مشخص منتقل کرد.

در ژوئن ۲۰۱۸  دونالد ترامپ  رئیس جمهوری پیشین آمریکا دستور ایجاد نیروی فضایی آمریکا بعنوان زیر مجموعه  نیروی هوایی آمریکا را داد؛   نیروی فضایی آمریکا سرانجام در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی بعنوان  یکی از شش گروه نیروهای مسلح آمریکا با هدف کنترل عملیات نظامی  در فضا تشکیل شد.

هیل می نویسد: آمریکا که قصد دارد برتری فضایی را درحیطه نظامی گیر داشته باشد، ماموریت و هدف نیروی فضایی آمریکا  شامل حفاظت و مدیریت ماهواره ها و رصد بر سیستم های نظارت فضایی است.

سوق دادن فضا به سمت نظامی گری، سنای آمریکا خواستار تشکیل گارد ملی فضایی شد

بودجه ۲۴.۵ میلیارد دلاری نیروی فضایی آمریکا

تارنمای خبری هیل درادامه نوشت: درحالی سناتورهای آمریکایی به دنبال ایجاد گارد ملی فضایی هستند که دولت بایدن برای بودجه سال مالی ۲۰۲۳ مبلغ ۲۴.۵ میلیارد دلار برای نیروی فضایی اختصاص داده است.

روسیه آمریکا به داشتن عملیات سری نظامی فضایی متهم کرد

بدنبال تحریم های فضایی آمریکا علیه روسیه، راسکاسموس نسبت به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد این تحریم ها می تواند بر برنامه های آتی مشترک فضایی بخصوص ادامه همکاری ها مسکو در ایستگاه بین المللی فضایی تاثیر گذارده و درنهایت روسیه همکاری های خود در ایستگاه بین المللی فضایی را قطع کند، امری که باعث نگرانی مسئولان بلند پایه ناسا شده است.

سوق دادن فضا به سمت نظامی گری، سنای آمریکا خواستار تشکیل گارد ملی فضایی شد

فضا پیمای فوق سری X-۳۷ تاکنون شش پرتاب به فضا داشته توانسته است در یکی از پرتاب ها ۷۸۰ روز در فضا بماند؛ پکن و مسکو نسبت به ماموریت این فضاپیمایی که دراختیار پنتاگون بوده،   بدگمان هستند.

«دمیتری روگوزین» رئیس سازمان فضایی روسیه «روسکاسموس» (Roscosmos) سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نسبت به فضاپیمای فوق سری و  مرموز آمریکا گفته بود: احتمالا آمریکا با فضاپیمای فوق سری خود موسوم به «ایکس-۳۷» تسلیحات کشتار جمعی به فضا حمل می کند، چرا که یک حمله فضایی بسیار خطرناکتر از هرگونه حمله از زمین است.

سوق دادن فضا به سمت نظامی گری، سنای آمریکا خواستار تشکیل گارد ملی فضایی شد

رئیس روسکاسموس گفته بود: روسیه بر این باور بوده  که آمریکا ممکن است با کمک فضاپیمای ایکس-۳۷ (Boeing X-۳۷) ساخت شرکت بوئینگ تلاش کند ابزار و ادوات شناسایی و یا  تسلیحات کشتار جمعی  به فضا حمل کند؛ ما اطلاعات چندان قابل درکی از نیات آمریکا  و توانایی فنی این فضاپیما در اختیار نداریم.

فضاپیمای ایکس-۳۷ بدون سرنشین بوده وطراحی و عملکردی همچون فضاپیماهای از دور خارج شده  شاتل آمریکایی دارد، پروژه این فضا پیما ابتدا توسط ناسا و سپس به وزارت دفاع آمریکا منتقل شد، این فضاپیمای مرموز آمریکا رکورد بودن ۷۸۰ روز در مدار زمین را داشته است.

هشدار روسیه  درمورد احتمال وقوع جنگ جهانی سوم باعملیات فضایی آمریکا

«دمیتری راگوزین» رئیس آژانس فضایی روسیه  در مورخ ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ همچنین درباره احتمال  وقوع جنگ  جهانی سوم  با اشاره به فعالیت های مشکوک فضایی آمریکا هشدار  داد.

راگوزین گفت که پیشنهاد روسیه و چین مبنی بر امضای پیمان منع استقرار تسلیحات نظامی در فضا  تاکنون با «سکوت» واشنگتن مواجه شده است.

سوق دادن فضا به سمت نظامی گری، سنای آمریکا خواستار تشکیل گارد ملی فضایی شد

رئیس روسکاسموس نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم درپی عملیات مرموز و خصمانه فضایی آمریکا هشدار داد.

شبکه خبری «راشاتودی» گزارش داده بود : دمیتری راگوزین استدلال کرد که یک حمله  فضایی و از بین بردن یک سفینه فضایی از سوی یک قدرت خارجی می تواند به یک درگیری مسلحانه بیانجامد و منجر به جنگ جهانی بعدی شود.

رئیس آژانس فضایی روسیه، روسکاسموس دراین باره گفته بود: باید به خاطر داشت که ازبین بردن یک فضاپیمای خارجی به معنی جنگ جهانی سوم است، چراکه این یک اقدام خصمانه جنگی بوده و هیچ تردیدی دراین باره وجود ندارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس