کد خبر 1373982
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
مسکو: احتمال وقوع جنگ تمام عیار اتمی وجود دارد

معاون رئیس شورای امنیت روسیه هشدار داد که تسلیح و آموزش نیروهای اوکراینی از سوی غرب می‌تواند خطر تبدیل شدن به یک جنگ اتمی تمام عیار را داشته باشد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز (پنجشنبه) با هشدار درباره عرضه تسلیحات غرب به اوکراین و آموزش نظامیان این کشور برای نبرد با روسیه گفت که این‌گونه اقدامات خطر تبدیل شدن به یک جنگ اتمی تمام عیار را دارد.

وی سپس با اشاره به تلاش‌های غرب و رسانه‌های آن‌ها برای دامن زدن به تنش‌ها گفت که غرب با تمام قدرت تلاش دارند تا این فرضیه را ترویج دهد که روسیه در حال ارعاب جهان با قراردادن یک درگیری اتمی در دستورکار خود است.

مدودف تصریح کرد که غرب از طریق اوکراین یک جنگ نیابتی علیه روسیه به راه انداخته است و سپس درباره عواقب آن هشدار داد و گفت: «پمپاژ اوکراین از طریق کشورهای ناتو با تسلیحات، آموزش نظامیان این کشور در زمینه استفاده از تجهیزات غرب، اعزام مزدور و برگزاری رزمایش کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرز ما همگی احتمال تقابل آشکار و مستقیم ناتو و روسیه را به جای «جنگ نیابتی» افزایش می‌دهد».

معاون رئیس شورای امنیت روسیه سپس تصریح کرد: «چنین تقابلی (بین روسیه و ناتو) همیشه خطرات تبدیل شدن به یک جنگ اتمی تمام عیار را دارد و این یک سناریوی فاجعه بار برای همه است. همین. بنابراین به خود و دیگران دروغ نگویید. فقط باید به عواقب احتمالی اعمال خود فکر کنید».

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد و هدف آن‌ را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت هشت سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند و آنطور که پوتین گفته است در راستای تحقق این هدف قصد خلع سلاح و نازی زدایی اوکراین را دارد و می‌خواهد تمامی مجرمان جنگی مسئول ارتکاب جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس را محاکمه کند.

در حالی آتش درگیری‌ها در اوکراین ادامه دارد که کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده و آمریکا با عرضه تسلیحات سنگین و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه بیشتر به این تحریم‌ها دامن می‌زنند. آمریکا و انگلیس پیشتاز کشورهای تحریک‌کننده اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    4 6
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    5 3
    بزن تموم شه این جنگ اروپا امریکا برن به دوره قار نشینی
    • TR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      0 0
      بچه جون اگه روسه به امریکایه اتم بزنه خب حساب خاور میانه دیگه معلومه
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    14 7
    قطعا استفاده از سلاح اتمی آخرین گزینه روسیه هست زیرا بعد از استفاده از سلاح اتمی شاهد بمباران گسترده مسکو و شهرهای بزرگ خودش خواهد بود و اگر دست ازپا خطا کنه قطعا خودش توسط نیروی هسته ای نابود خواهد شد
    • CA ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      1 2
      هر دو طرف نابود میشن نه فقط روسیه. حتی احتمالا خیلی طرفهای سوم هم نابود بشن. اون عینک غربگرایی رو بردار
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      4 16
      نیویورک واشنگتن میشیگان لس انجلس لندن لندن لندن پاریس برلین همه و همه مورد حمله اتمی واقع خواهد شد و همزمان مسکو را هم انها خواهند زد البته قبلش احتمالا به همدیگر هشدار میدهند تا شهر ها را خالی کنند
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      1 4
      خوب چوب که نیست و یه دونه بمب اتمی هم که نداره روسیه نمیریم و ببینیم آمریکای خائنو که تقاص خاورمیانه و بمب های ژاپنو پس می ده.
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      5 4
      همین جزیره ی انگل لیس ها رو اگه روسیه اول بزنه من دیگه آرزویی ندارم .
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    16 4
    مرگ بر پوتین بعد هم روس های جنایتکار
    • DE ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      0 2
      درد و بلای پوتین بخوره تو سر تو و هرچی عمله امریکاست .
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    6 1
    عزرائیل جان ، نمی خواهی پوتین را ببری؟! فکر نمی کنی وقتشه ؟
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      0 0
      در زمان حمله امریکا و شکست صدام، نظامیان فرستاده اکراین در عراق اماده حمله به ایران بودند.
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    1 0
    این حرف خلاف اخلاق وتعهد بوده و نشاندهنده بی دینی و بی تقوایی سخنران و طرفدارنشان هست
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    مردم کشورهای اروپایی بایستی به خیابان‌ها بیایند و علیه اعتراض کنند. در جنگ اتمی این مردم هستند که تلف خواهند شد و همین رهبران غیر منتخب که همه دستچین آمریکا هستند در پناهگاههای اتمی خواهند رفت و مردم از بین خواهند رفت. بایستی هستم نه به جنگ اتمی و نه به تسلیح اوکراین هم در توییتر و هم در دیمر رسانه ها توسط مردم بازتوییت شود.
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    1 0
    پوتین بلوف می زند پوتین با این کارش روسیه را منزوی کرد و امریکا و اروپا متعهد کرد ممکن است در کوتاه مدت اروپا با بحران انرژی مواجه باشد ولی در دراز مدت جانشینی برای روسیه پیدا خواهند کرد
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    آدم دلش برای ترکیه میسوزه در قرن۲۱ که کشورهایی فرانژادی مثل ایران‌ ماهواره به فضا میفرستند، ترکیه در فکر تفکر قرون وسطاییِ نژاد است. چقدر بدبخت
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    اکه احتمال جنگ اتمی وجود داشت هرگز امریکا اجازه شروع حمله‌روسیه به اکراین رو نمیداد و مثلا به اکراین میکفت سریع صلح کن
  • IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 1
    آره والله ! منم دلم لك زده براى حمله اتمى و لحظه شمارى ميكنم براى اون روز ! چى ميشد خدايا يهوئى همه مون غزل خداحافظى بخونيم و از شرّ اين زندگى نكبت بار و آينده سياهى كه مافياى نفوذى در نظام برامون رقم زده نجات پيدا كنيم ؟! مگه پوتين صداى ما مردم بدبخت ايران رو نمى شنوه كه از اين زندگى ذلت بار و نامحترمانه ديگه خسته شديم ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس