کد خبر 1374897
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
کلاهبردار اینستاگرامی در دام قانون

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: کلاهبردار اینستاگرامی به همت ماموران پلیس فتا در استان دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ ابوطالبی گفت: مالک صفحه‌ای در اینستاگرام با ادعای اینکه شخصی به بهانه تبلیغات و افزایش دنبال کننده مبلغ ۸۰ میلیون ریال از این فرد کلاهبرداری کرده به پلیس فتا مراجعه کرد.

او می گوید: فرد شاکی قصد تبلیغ کسب و کار از طریق فضای مجازی را داشته است که در همین خصوص صفحه‌ای در شبکه اجتماعی ایجاد کرده بود.

ابوطالبی گفت: متهم با وعده تبلیغات و افزایش دنبال کننده مردم را فریب داده بود همچنین افراد بدون تحقیقات و اطلاع از هویت این فرد پول به حساب واریز کرده بودند.

به گفته او متهم با بخشی از مبالغ دریافتی تنها اقدام به تبلیغ پیج خود برای متقاضیان جدید کرده و سرانجام دنبال کننده‌های غیر واقعی با اسامی خارجی نصیب شاکیه و سایر فریب‌خوردگان کرده بود.

او می گوید: با بررسی‌های فنی هویت واقعی متهم در یکی از شهرهای مرکز کشور شناسایی شد همچنین با دستور قضایی پس از مسدودی پیج متهم و ابلاغ شکوائیه به این فرد، مبلغ کلاهبرداری شده از حساب بانکی متهم به شاکیه برگردانده شد.

ابوطالبی می گوید: پرونده از طریق دادسرا به پلیس فتا استان مربوطه برای اقدامات نهایی و صدور کیفر خواست ارجاع شد.

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: به شهرونداند و کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود در صورت مشاهده مصادیق جرائم سایبری مراتب را به پلیس فتا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند یا از طریق وب سایت به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اطلاع دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس