کد خبر 1374905
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
سفر امیرقطر به ایران، نقشه رژیم صهیونیستی را خنثی کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر امیر قطر به ایران تا حدودی نقشه عادی سازی روابط کشور های عربی با رژیم صهیونیستی را خنثی کرد.

به گزارش مشرق، فدا حسین مالکی در مورد اهمیت سفر امیر قطر به تهران گفت:سفر امیر قطر از جهات مختلفی حائز اهمیت است. قطر  کشوری دارای موقعیت خاص استراتژیک در منطقه است و در فراز و نشیب‌های تحولات سیاسی منطقه، سعی  کرده است از سیاست‌های جمهوری اسلامی فاصله نگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عادی‌سازی روابط برخی دولت‌های عربی با رژیم صهیونیستی،گفت:در شرایط فعلی، رژیم صهیونیستی با شیطنت به دنبال نفوذ در کشورهای عربی و منطقه است و در تلاش است،تحریکاتی علیه جمهوری اسلامی در منطقه ایجاد کند،اما سفر امیر قطر به ایرانریال توطئه عادی سازی روابط را تا حدودی خنثی کرد و نشان داد که این کشور به دنبال  تقویت روابط استراتژیک خود با ایران است.

نماینده مردم زاهدان با مثبت ارزیابی کردن روابط دوستانه  تهران- دوحه گفت: روابط و مبادلات تجاری ایران و قطر نیاز به تقویت بیشتری دارد،چون جمهوری اسلامی در موقعیت‌های خاص و شرایط سختی که سعودی برای قطر ایجاد کرد، همواره در کنار مردم قطر بود و تقویت مشارکت در حوزه انرژی  از دستاوردهای این سفر است.

مالکی با اشاره به اعلام آمادگی ایران برای کمک به قطر در برگزاری بازی‌های جام جهانی تصریح کرد:  موضوع همکاری ایران برای برگزاری جام جهانی از دیگر مواردی است که می تواند یکی از موضوعات سفر امیر قطر  باشد قطعا ایران با داشتن ظرفیت‌های حوزه ورزشی و نزدیکی به قطر می‌تواند در این رویداد بزرگ ورزشی با قطر همکاری کند.

وی در مورد گمانه زنی‌ها برای نقش میانجی گری قطر در روابط ایران و آمریکا گفت: قطر ظرفیت میانجی‌گری بین ایران و آمریکا را دارد، قطر می‌داند زمانی که عمان این نقش را بازی می‌کرد با بدعهدی امریکا مواجهه شد اذا با توجه به این تجربه، قطر در این میانجی‌گری خود را در مقابل ایران زیر سوال نمی‌برند چون آمریکایی‌ها نشان دادند که بر عهد و پیمان خود پایبند نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اهمیت سفر امیر قطر را در سه حوزه سیاسی، اقتصادی و ورزشی ارزیابی کرد و گفت: قطری ها  به محصولات و کالاهای ایرانی  نیازمند هستند، تجار و سرمایه گذاران ایرانی باید توجه بیشتری به بازار قطر کنند و به احتمال زیاد این موضوع هم در این سفر مورد ارزیابی و بازنگری قرار می گیرد.

نماینده مردم زاهدان با اشاره به تلاش دولت در تقویت دیپلماسی اقتصادی و تغییر سیاست ارز ترجیحی گفت: رویکرد جدید دولت، تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه است این موضوع  می تواند در توسعه اقتصاد کشور تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه توسعه و تقویت روابط تجاری در  مجلس به عهده فراکسیون استان‌های مرزی کشور است بیان داشت: تقویت مبادلات تجاری می‌تواند تحول اساسی در زمینه تجاری و اقتصادی  کشور به وجود آورد  و باید ارتقا یابد. سطح مبادلات تجاری با برخی کشورهای منطقه و همسایه از جمله قطر باید تقویت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایران IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 6
    وای به مملکتی که عضو کمیسیون امنیت ملیش تو باشی
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      خطهای اولو بخون ببین چی گفته !!!!!!!!!قطر سعی کرده ازسیاستای جمهوری اسلامی فاصله نگیره !!!!!!! داداش تو دیگه کی هستی . این چجور رفته تو اون خراب شده . پس گروههای تکفیری منطقه رو چی میگی
    • IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      من که تا میبینمش یادم به دعوا و صحبت هاش با وزیر بهداشت میفته.
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      دیگه وای نمیخواد
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      به کجا رسیدیم که سفر رییس قطر به ایران با عظمت با تاریخ چندهزار ساله مهم شده
  • بختیاری IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    همیشه اشتباهات تایپی بوده وهست اونهم زیاد. لطفا بیشتر دقت کنید.تشکر
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 2
    قطر در کمک کردن به فلسطین حتی بیشتر از ایران نقش داره اما با زیرکی خودش را از تحریم و دشمنی دور کرده ولی ما چنان غرق مشکلات اقتصادی شدیم که می خوایم دوباره کالابرگ بدیم
    • محمد IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      2 0
      اولا لطفاً بگو چه کمکی کرده دوما مشکل اقتصادی مشکل همه دنیا هست چرا یه جور میگید انگار فقط ایران مشکل اقتصادی داره و بقیه جاها گل و بلبله
  • DE ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 3
    ممکنه درون لباسش ابزار اطلاعاتی جاسوسی کار گذاشته باشن وبه ایران فرستادن
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    موضوع اقتصاد و گردشگری ورزشی هست.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    کجا زندگی می کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس