کد خبر 1374926
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
۸ هزار قطعه کوسه قاچاق در چابهار کشف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: هشت هزار قطعه کوسه و بیش از این مقدار باله کوسه در یکی از سردخانه‌های چابهار کشف و ضبط شد.

به گزارش مشرق، داود میرشکار شنبه شب اظهارداشت: پیرو کشف چندین محموله کوچک کوسه در مرکز استان سیستان و بلوچستان، مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان با رصد اطلاعاتی و همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق به شناسایی یکی از بزرگترین عوامل قاچاق کوسه ماهیان در شهرستان چابهار شدند.

وی گفت: محموله مذکور شامل هشت هزار قطعه کوسه و بیش از این مقدار باله کوسه بود که پس از اخذ دستور مقام قضایی در یکی از سردخانه های شهرستان چابهار کشف و ضبط و متخلفین مربوطه جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی این شهرستان معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: کوسه ماهیان با توجه به نقش مهم آنها در سر زنجیره هرم غذایی دریا ضامن سلامت غذایی تنوع زیستی دریا و انسان ها می باشند به همین دلیل در کانون توجه دوستداران محیط زیست و سازمان های بین المللی قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: قانونگزار جرایم بسیار بالایی در صورت صید غیرمجاز و تجارت غیر قانونی این گونه های با ارزش حیات در نظر گرفته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    با تبليغاتى كه در باره ايران در تهران با عناوين بزرگترين كشور اسلام جهان با عمل اين قاچاق ها كمى مغايرت دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس