کد خبر 1375287
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
قیمت گاز در اروپا سه برابر پیش‌بینی می‌شود

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در صورت قطع گاز روسیه قیمت بهای گاز طبیعی در اروپا ممکن است به سه برابر ارزش کنونی آن برسد.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت گاز طبیعی در اروپا در سال جاری ممکن است به سه برابر قیمت کنونی آن برسد. تحلیلگران موسسه ریستاد (Rystad) در گزارشی هفتگی اعلام کردند که به خاطر قطع احتمالی گاز صادرات روسیه قیمت بهای گاز در این قاره به ۳۵۰۰ دلار در هر هزار متر مکعب برسد.

بر اساس این گزارش، روسیه در سال گذشته ۱۵۵ میلیارد متر مکعب گاز به کشورهای اروپایی ارسال کرد که بیش از ۳۱ درصد از گاز مصرفی در این قاره را شامل می‌شود.

کارشناسان می‌گویند در صورت قطع کامل گاز صادراتی روسیه به اروپا جایگزین کردن آن از سوی کشورهای اروپایی دشوار خواهد بود و پیامدهای گسترده‌ای برای این کشورها به دنبال خواهد داشت.

گزارش ریستاد تاکید می‌کند در صورت توقف گاز روسیه ذخیره کشورهای اروپایی قبل از زمستان به اتمام می‌رسد و ممکن است بعضی از کشورها با فاجعه انسانی روبرو شوند.

قیمت گاز طبیعی در این هفته پس از اعمال اولین تحریم‌های متقابل مسکو بر برخی شرکت‌های انرژی اروپایی افزایش یافت. قیمت گاز در اروپا در معاملات روز پنجشنبه از ۱۲۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب فراتر رفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هوشنگ IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    2 0
    اونایی که مهاجرت کرده اند اروپا، فوری سر خر را کج کنند.
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    خیلی هم خوب، یکم سختی بکشین ببینین تحریم حال میده یا نه!!! البته ناراحت نباشی، هوا که سرد شد خودم از خونهٔ گرمم براتون "لایو استریم" میزارم یکم گرمتون بشه!!! خخخخخخخخخ
  • محمود IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    یکی نیست به این اروپاییان متکبر بیگد .حالا تحریم چه مزه‌ای میدهد.از خر شیطان پیاده بشید گاز و نفت ایران شما را از مشکلات نجات میدهد.فقط گوش به فرمان بایدن احمق نباشید
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    پس جنگ همیشه نعمت وپیشرفت بوده وباعث جلوگیری ازغارتگران،گاوهای شیرده صهیونیسم واستکبار میشود
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    اشوب در اروپا نزدیک است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس