.

روز گذشته منابع روسی اعلام کردند جنگنده میگ31 این کشور نخستین شکار رزمی خود را با سرنگونی یک فروند جنگنده سوخو24 نیروی هوایی اوکراین ثبت کرده است.

سرویس جهان مشرق _ نبرد در جبهه شرقی اوکراین همچنان با شدت بالایی جریان دارد اما ارتش روسیه روزهای طولانی است که موفق به پیشروی در این جبهه نشده و ستون های نظامیان روس زیر فشار سنگینی از سوی توپخانه، نیروی هوایی و تیم های زمینی ضد زره اوکراینی قرار دارند.

مدافعین اوکراینی همچنان در جبهه جنوب شهر ایزیوم و سورودونتسک مقاومت کرده و عنصر زمان به سود آنها و به ضرر ارتش روسیه است زیرا فرصت بیشتری برای آموزش پرسنل و انتقال تجهیزات سنگین از سوی کشورهای غربی برای اوکراین به وجود خواهد آمد و هر چه که این کشور با تسلیحات سنگین بیشتری تجهیز شود، شانس کسب پیروزی میدانی برای مسکو کمتر خواهد شد.

نخستین پیروزی "سگ شکاری" نیروی هوایی روسیه علیه جنگنده‌های اوکراینی/ اعلام رسمی پیوستن فنلاند به ناتو توسط دولت هلسینکی/ اعلام مصادره اموال بانک‌های اوکراینی توسط جمهوری دونتسک +تصاویر

شکارهای جنگنده میگ31 آغاز شد

در میان طیف گوناگون جنگنده های شکاری تحت خدمت نیروی هوایی روسیه، جنگنده Mig-31 ملقب به Foxhound یا "سگ شکاری" منحصر به فرد است؛ این جنگنده که طراحی و ساخت دهه 70 شرکت میکویان در اتحاد جماهیر شوروی محسوب می‌شود برای چند دهه کابوس قوای هوایی کشورهای غربی در هرگونه درگیری هوایی محسوب می‌شد زیرا با سرعتی نزدیک به 3 ماه در مدل های اولیه و رادار قدرتمند زاسلون که نخستین رادار آرایه فازی نصب شده بر روی جنگنده در دنیا بود می‌توانست از فاصله ای بیش از 100 کیلومتر دست به شلیک موشک‌های هدایت راداری R33 علیه بمب افکن های ناتو بزند.

نخستین پیروزی "سگ شکاری" نیروی هوایی روسیه علیه جنگنده‌های اوکراینی/ اعلام رسمی پیوستن فنلاند به ناتو توسط دولت هلسینکی/ اعلام مصادره اموال بانک‌های اوکراینی توسط جمهوری دونتسک +تصاویر

این جنگنده توانمند سابقه حضور در جنگ سوریه را در کارنامه دارد و از روزهای نخست جنگ اوکراین نیز تصاویری از حضور آنها در پایگاه های هوایی در خاک بلاروس و غرب روسیه منتشر شده بود و وظیفه آنها پوشش هوایی مرزهای روسیه و اوکراین برای جلوگیری از حملات جنگنده ها و پهپادهای اوکراینی بود.

نخستین پیروزی "سگ شکاری" نیروی هوایی روسیه علیه جنگنده‌های اوکراینی/ اعلام رسمی پیوستن فنلاند به ناتو توسط دولت هلسینکی/ اعلام مصادره اموال بانک‌های اوکراینی توسط جمهوری دونتسک +تصاویر

روز گذشته منابع روسی اعلام کردند جنگنده میگ31 این کشور نخستین شکار رزمی خود را با سرنگونی یک فروند جنگنده سوخو24 نیروی هوایی اوکراین ثبت کرده است؛ ظاهرا جنگنده اوکراینی در تلاش برای نفوذ به حریم هوایی روسیه و اجرای بمباران بوده که توسط جنگنده میگ31 روسی رهگیری و ساقط شده است.

رئیس جمهور فنلاند رسماً قصد پیوستن به ناتو را تأیید کرد

سائولی نینیستو رئیس جمهور فنلاند دقایقی پیش اعلام کرد که به طور رسمی قصد دارد به ناتو بپیوندد. با انجام این کار، فنلاند در تصمیمی که با تهاجم روسیه به اوکراین آغاز شد، چندین دهه بی طرفی نظامی را رها می کند.

نینیستو و نخست وزیر سنا مارین گفتند: امروز، رئیس جمهور کشور و کمیته سیاست خارجی دولت مشترکاً توافق کردند که فنلاند پس از مشورت با پارلمان برای عضویت در ناتو درخواست دهد. این یک روز تاریخی می باشد و عصر جدیدی در حال آغاز است. در بیانیه مشترک رئیس جمهور و نخست وزیر همچنین آمده است: "اکنون که لحظه تصمیم گیری نزدیک است، ما دیدگاه های برابر خود را اعلام می کنیم. عضویت در ناتو امنیت فنلاند را تقویت می کند. فنلاند به عنوان عضوی از ناتو، کل اتحاد دفاعی را تقویت می کند.

نخستین پیروزی "سگ شکاری" نیروی هوایی روسیه علیه جنگنده‌های اوکراینی/ اعلام رسمی پیوستن فنلاند به ناتو توسط دولت هلسینکی/ اعلام مصادره اموال بانک‌های اوکراینی توسط جمهوری دونتسک +تصاویر

آنها افزودند: "فنلاند باید بدون تاخیر برای عضویت در ناتو درخواست دهد. امیدواریم اقدامات ملی که هنوز برای اتخاذ این تصمیم لازم است، طی چند روز آینده به سرعت انجام شود."

تغییر سریع فنلاند به سمت ناتو احتمالاً در تصمیم نهایی سوئد نیز تاثیر خواهد داشت، حزب حاکم سوئد هفته آینده جلسه ای در مورد پیوستن به ائتلاف ناتو را برگزار خواهد کرد. مسکو روز پنجشنبه به فنلاند هشدار داده بود که در صورت پیوستن به ناتو با عواقب مواجه خواهد شد و در اولین اقدام عرضه برق به این کشور نیز متوقف شده بود.

اعلام مصادره اموال بانک‌های اوکراینی توسط جمهوری دونتسک

به گزارش خبرگزاری ریانووستی کمیته دفاعی جمهوری خود خوانده دونتسک (DPR) در فرمانی که امروز صادر شد، قصد خود را مبنی بر ملی نمودن اموال تمام بانک های اوکراینی که داخل قلمرو این جمهوری هستند را اعلام کرد. بر این اساس از تاریخ صدور این فرمان، کلیه اموالی که متعلق به بانک های اوکراینی در داخل قلمرو جمهوری دونتسک هستند به تملک دولت در خواهد آمد. همچنین این فرمان شامل سرزمین هایی که در آینده به تصرف DPR در خواهد آمد نیز می‌شود.

نخستین پیروزی "سگ شکاری" نیروی هوایی روسیه علیه جنگنده‌های اوکراینی/ اعلام رسمی پیوستن فنلاند به ناتو توسط دولت هلسینکی/ اعلام مصادره اموال بانک‌های اوکراینی توسط جمهوری دونتسک +تصاویر

در ۱۲ می نیز به طور مشابه شورای امنیت ملی و دفاعی اکراین (NSDC) تصمیمی را مبنی بر تغییر مالکیت اموال دولت روسیه و اتباع آن که در سرزمین اوکراین هستند را گرفته بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 117
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    75 31
    روسیه گند زد اگه عرضه روبرویی سخت نداشتنند حداقل ورود نمی کردند. حالا که ورود ضعیف و بی حاصل کردند تمام کشورهایی که ترس از روس ها برای پیوستن به ناتو داشتند به ناتو می پیوندند.
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      9 8
      تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      9 3
      روسیه برای تامین منافع امنیتش وارد جنگ شد بدون ملاحظه پیوستن یا نپیوستن چند کشور به ناتو
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    48 29
    یواش یواش خبرهای جنگ داره کلا ضد روسیه میشه. مثل بسته خبری امروز. پوتین داره غرق میشه.
    • DE ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      فکر کردید روسیه باید یک نامه مینوشت به امریکا و میگفت هژ مون هم نیستی منظور هژمونی تک قطبی تمام شد لطفا نامه را بخونید امضاء کنید پس بفرستید میخوایم جهان را چند قطبی کنیم فرصت نداریم .خخخخ حالا حالا حالا در دنیا جنگ میشه به روس و اوکران که ختم نمیشه چون روسیه بید نیست با این بادها بلرزه یا باید پیروز بشه با باید نابود بشه یعنی همه را هم باخودش ببره پایین چون همینطوری که امریکا فکر میکنه صاحب دنیاست و گنده لات محل خوب همینطور هم بسیاری از کشورها و خصوصا ایران چین هند پاکستان و بسیار ی از کشور های مستقل که جمعیتشون بیش از 5 میلیارد میشه به امریکا میگن اون دوره لات بازی تموم شد فهمت بره بالا. تازه در کشورهای عضو ناتو هم اکثر مردم ضد دخالت های امریکا و آقا بالاسریش هستند .امریکا 43 ساله هیچ پیروزی نداشته وفقط شکست پشت شکست .دلیل نداره اینبار پیروز بشه که لقمه بسیار بسیار گنده تر از دهانش برداشته . در کدام جنگ این 43 ساله تنهایی شرکت کرده همیشه مانند حیوانات درنده همگی در افغانستان عراق سوریه با هم بودند فقط اینبار روغن روی آش را زیاد کردند و چون بنابود اوکراین را بکنند اسراییل دوم تا تغییر خاورمیانه را از اینجا استارت بزنند دارن آخرین سعی و تلاش خودشون را میکنند. .جنگ تبلیغاتی از خود جنگ در دنیای امروز مهمتره.
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      33 3
      با ارتقائی که نسبت به سلف خود پیدا کرده است و به خصوص پرواز در ارتفاع بسیار بالا و پرتاب موشک فرا ابرصوت همچنان کابوسی برای فرماندهان نظامی پیمان های ناتو و وروس باقی مانده است!
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      12 3
      با این که طراحی میگ 31 بر پایه میگ 25 و مربوط به 50 سال پیش است، اما با ارتقائی که نسبت به سلف خود پیدا کرده است و به خصوص پرواز در ارتفاع بسیار بالا و پرتاب موشک فرا ابرصوت کینژال همچنان کابوسی برای فرماندهان نظامی پیمان های ناتو و آنزوس باقی مانده است!
    • DE ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      4 80
      موشک فرا ابرصوت همچنان کابوس روس خخخخ
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      55 1
      ۱۶:۱۸ باز که مشغول هذیان گویی وچرت وپرت هستی
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      9 62
      روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      6 43
      در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    20 93
    دم روسیه کرم بایستی لیبرالیسم که عامل تروریسم و بی ثباتی اقتصادی در زمین هست به زباله دان تاریخ فرستاده بشه. این نظر اکثر فرهیختگان ایران هست
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      49 11
      حالا پوتین با لیبرالیسم مشکل دارد آیا می خواهد اسلام را گسترش بدهد ؟ نقطه مقابل لیبرالیسم چیست ؟, خودش دو دور رییس جمهور شد بعد معاونش را به عنوان محلل رییس جمهور کرد حالا خودش دوباره . توی رییس جمهوری پیر شد.
    • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      6 3
      بله چون خود پوتین از اسلا میستهای چماقدار قرون وستایی است باید با لیبرا لیسم به جنگد تا مانند شما که پاجه خوار روسها هستین کند بزند به هر چی انسانیت است مرگ بر قلدری مرگ بر امریکا
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      2 4
      ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت .
    • DE ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 42
      علی ولی خداست .عبا دالله // باز یکی از منافقین التقاطی و این عبد و ذلیل و برده امریکا معلوم نیست چی تو رک زده و‌بعد کامنت نوشته ‌برو پیش لوله بازکنی و تخلیه چاه افکارت خیلی متعفن شده.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    30 15
    ارتش گوتین توانمند با شکوه و جلوه خاص توان پاشیدن اوکراین را دارد زلنسکی یهودی مکار در کیف پنهان شده است. باید سگ های شکاری بیشتری را ارسال کند تا ابهت پوشال غربی را از هم بپاشد.
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      87 30
      قطعا گوتین غلط است و پوتین شکست خواهد خورد ولی در این که زلنسکس در کیف است اتفاق نظر وجود دارد
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      5 0
      پوتین پاره پوره....
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    15 40
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • رضا عبدی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      21 4
      میخوای 10 بار دیگه هم تکرار کن
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      34 5
      هوالشافی
    • کورو‌ش کبير IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      23 5
      همیشه می‌آی این کامنت رو عینا تکرار میکنی. برو خودت رو تيمارستان معرفی کن. خدایی سه سوت بستری میشی.
    • ایرانی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      28 7
      ولاکن!!! هردفه تکرار میکنی بولوند بولوند رو !!! خون اوردی بست کن
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      87 13
      داداش درسته روسیه در حمله به اوکراین کار غلطی کرده منتهی شما به نظرم به عمد داری جای آمریکا.....جواب ... بنده آدرس غلط نمی دهم .غرب اگر با ما دشمنی می کند واضح و آشکار می گوید .این در به اون در . اما روسیه حرفی نمی زند .تعریف هم می کند اما ضربه هولناک می زند . بد بختی ما از روزی شروع شد که کمونیستها علامه مطهری و شهید بهشتی و رجایی و باهنر را شهید کردند .آیا می دانید همه این تروریستها کمونیست و یا التقاطی بودند . هیچ کدام از آنها مالکیت خصوصی را قبول نداشتند .و به همه می گفتند بورژوا و ارتجاع .وقتی سران یک ملت شهید شود چه می شود . چرا روز به روز ما با غرب دشمن تر شدیم ؟ چه کشوری از این دشمنی نفع می برد ؟ این شما هستید که بصیرت ندارید . ما الان کیسه بکس شما هستیم و فکر نکن حقیقت تابع قدرت است . اگر شما حق بودید به هیچ قیمتی حاضر نمی شدید از آدم پلیدی مثل پوتین در کشتار مردم بی دفاع و نابودی سرمایه های آنها حمایت کنید . مگر نمی بینید پوتین دارد ادعای خدایی می کند و می خواهد هشتاد میلیون آدم را در چهل ثانیه نابود کند ؟ آیا دشمنی با غرب موجب شده شما از جاده عدالت و انسانیت و آزادگی خارج شوید .مگر قرآن نفرموده دشمنی با قومی شما را از مسیر عدالت خارج نکند . شما وجدانت را قاضی کن ....تو گفتی و ما باورمان شد .لطفا خودت را بگذار جای خصم .اجعل نفسم میزانا لکل ش ی لطفا فقط و فقط یک بار بگویید ما می خواهیم کاخ ک ر م ل ین را حسینیه کنیم . .فقط یک بار .اونوقت می فهمید روسیه چه کشوری است .
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      7 4
      عااااااشقتم، با این کامنت خخخخخخخ
    • مم IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      3 0
      چطور راضی می شید هر دفعه همین متن را کپی و پست کنید والله سر درد نمی گیرد و هر وقت خواستیم از اخبار باخبر شویم شما رو مخ بودید تو را خدا دیگه بسه از زمان جنگ اوکراین و روسیه شما فقط همین متن را کپی می کنید
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 0
      اصلا در دنیای اینترنت کسی دیگه متن بالای ۴ خط نمیخونه
  • بهادر IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    19 18
    اتفاقا چند روز است که فشار روس ها در جبهه شرقی بیشتر شده و به سمت دو شهر راهبردی اسلاویانسک و کراماتورسک در حال پیشروی -هر چند آرام- هستند. در جبهه خارکف روس ها عقب نشینی کردن اما در دونباس حلقه محاصره AFU در حال تنگ تر شدن هست.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      برای طول عمر پوتین و پیروزی لشکر روس همگی اجمالا دعا خواهیم کرد.
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      35 15
      خدا وند روسیه را خوار و ذلیل کنه و شر ش را به خودش بر گردونه و تمومی طرفداران روسیه و کمونیستهای ملحد را در دنیا و آخرت رو سیاه کنه . هر چی ملت ایران بد بختی می کشند زیر سر روسیه مکار و منافق است .کاری می کنه که ایرانی. آب خوش از گلویش پایین نرود .
    • NL ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      53 8
      13:02 چه دمی برای اربابت تکون میدی.دوران اربابت تموم شد رفت کجای کاری
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      6 46
      داداش درسته روسیه در حمله به اوکراین کار غلطی کرده منتهی شما به نظرم به عمد داری جای آمریکا و روسیه را برای ما عوض میکنید . قطعا یا نا آگاه هستی و یا غرض خاصی دارید که آدرس اشتباه می دهید. این مشکلاتی که گفتی جنگ و دشمنی و تحریم احتمالا تا الان از طرف روسیه بر ما روا می شده نه آمریکا ما هم نمی دونستم خخخخخ
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      50 8
      ۱۵:۲۵ جناب اولا که روسیه همین مدت پیش بیانه تحریم نفت وگاز علیه ایران داد به نفع منافع خودش دیگه تحریم بزرگتر از این میخوای فک کنم کلا تو باغ تشریف نداری وکلا دنیات با بقیه فرق داره..هرهرهر
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    20 7
    کتیبه آلپ‌ارسلانِ سلجوقی، که در خط دهم نوشته: پهلوانِ جهان، خسرویِ ایران، آلب‌ غازی آغ ارسلان، "آری آلب ارسلان یک ایرانشهری بود."
    • علی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      5 23
      فارس ها هم مثل یونانیها جلوی الب ارسلان زانو خواهند زد
  • ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    27 3
    نه روسیه نه اوکراین جانم فذای ایران
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    32 26
    به زودی با یاری خداوند، مدافعین اوکراینی،دونتسک و لوهانسک را آزاد خواهند کرد و طبق گفته زلنسکی شبه جزیره کریمه که از سال ۲۰۱۴ تحت تصرف داعشی های روس دراومده رو آزاد خواهند کرد.جنگ روسیه واسشون ۱۰۰ درصد باخت شد.
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      16 18
      بیا پایین برو سر بساطت
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      8 4
      با یاری خداوند!!!!!!!!!
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      3 6
      سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      14 0
      خدا اینقدر بیکار نیست
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    6 26
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      16 4
      هوالشافی
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    27 14
    ملت ایران تا همسایه منافقی مثل روسیه دارد هیچ وقت طعم فراوانی نعمت و ارزانی را نمی بیند.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    9 16
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      11 7
      هوالشافی
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    10 2
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • محمد از تهران IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 6
    .. جوابیه .. احمق الان بحث واخبار درمورد اکرایین هست .بحث ترک وفازس نیست ..درضمن امپراطوری سلجوقیان ترک تبار بودن...تفکرات نژاد پرستی جریان انحرافی فاشیستی ایرانشهری ها شاهنامه ای یک توهمات وشعار تحريف وجعل تاریخ هست ..آخرش پوچ هست ...مبنای تاریخی امثال شما ویکی‌پدیا فارسی ومنابع که جریان انحرافی و فاشیستی ایرانشهری ها ترویج می کنند ..
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    14 18
    چرا جنایتکاری مثل پوتین در نزد عده ای قهرمان جلوه می کند ؟, این آدم دیوانه به چه چیزی افتخار می کند .؟؟به اینکه در چند ثانیه می تواند انگلیس را نابود کند . تو اگر انسانی برای نجات بشریت از بد بختی تلاش کن نه نابودی بشریت .تو می خواهی حرث و نسل را از بین ببری .تو الد الخصام هستی یعنی دشمن ترین دشمنان خدا .و بد بخت تر از تو کسانی هستند که دل در گرو تو بسته آند. یکی از دلایل این انحراف نفرت از غرب است .عده ای از افراد به دلایلی دارای روحیه غرب ستیز هستند .ستیزه جویی نسبت به انسانها یک پدیده روحی است .که نیاز به کشف علت دارد.
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      5 9
      درود بر شرفت
    • NL ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      36 9
      برادر پوتین دچار بیماری اسکیزوفری شده و به شدت بیمار روانی هست. این خبیث خونخوار باعث کستار بیگناهان شده است. پوتین پرستان چنان تربیت شده اند که با یک اشاره چشم پوتین جان می دهند و خواص آن را مقابله با غرب بی شرف می دانند. پوتین در تاریخ به خبیث ترین و منفورترین انسان تبدیل خواهد شد. مردم ایران از روسیه و پوتین و در 250 سال گذشته تنفری عمیق دارند تنفری قویتر از تنفر به انگلیس.
    • DE ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 63
      چرا جنایتکاری مثل رییس جمهورهای داعش پرور و‌منافق پرور و جنایتکاری که یک میلیون عراقی را کشتند تا نفت و گاز آنها را غارت کنند و ۲ میلیون افغانرا کشته و زخمی کردند‌و چند میلیون نفر را در هیروشیما و ناکازاکی و ویتنام ....خاکستر کردند چند میلیون سرخ پوست را نسل کشی کردند قرنها ملت ها را غارت میکنند‌ و همین چند روز پیس باز با تحریمهای جدید علیه ایران تحریمها را به ۱۵۰۰ عدد رساندند، در نزد عده ای غربگدا و داعشی قهرمان جلوه می کنند ؟, این آدم های دیوانه به چه چیزی افتخار می کنند .؟؟به اینکه در چند ثانیه می توانند در هیرو شیما و‌ناکازاکی چند میلیون انسان را کباب کنند '؟؟ . شماها اگر انسان بودید برای نجات بشریت از بد بختی تلاش میکردید نه کشتن آنها . امریکا فقط این چند ساله ۷ بیلیارد دلار خرج کشتن انسانها در خاورمیانه کرد . ای بیمارهای روانی اگر یک صدم آن را بیمارستان و مدرسه و خانه ...میساختید‌کل‌خاورمیانه ممنون و دوست شما میشد دیوانه های جانی .شما می خواهید حرث و نسل را از بین ببرید .تو الد الخصام هستید یعنی دشمن ترین دشمنان خدا .و بد بخت تر از شما گاوچرانهای مست ویسکی خور قاتل انسانها کسانی هستند که دل در گرو شما بسته اند و ارباب و عموسام‌ را به جای خدا میپرستند‌. یکی از دلایل این انحراف نفرت از اسلام و انسانیت و آقا بودن و نوکر نبودن است .عده ای از افراد به دلایلی دارای روحیه حقیقت ستیز هستند .ستیزه جویی نسبت به انسانها یک پدیده روحی است .که نیاز به کشف علت دارد . و علت اصلی آن بیفرهنگی وطنفروشی عقده های روانی در کودکی و مازوخیسم و خود آزاریست . یعنی حتما باید نوکر امریکا باشند و رفیق داعش نمیتوانند انسان و آزاد باشند. مخوفترین تروریست های دنیا همیشه امریکایی بوده و هستند.
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 3
      سؤال خوبی کرده ای وقتی غرب که فرزندان قاتلان است که در بمباران اتمی هیروشیما و ناکانی ژاپن - جنایتکاران در ویتنام - جانیان امروز غربی در یمن و عراق سوریه و افغانستان مظلوم و فلسطین و ..قاتلان مردان و زنان و کودکان مظلوم هواپیمای ایرباس در فضای خلیج همیشه فارس و عاملان مرگ بیماران از تحریم داروئ ایران در یک صف هستند و قاتل جانهای بی شمار مذکور غرب است که تقاص مکرهای خودشان را پس می دهند چرا تعجب می کنید غرب دچار سرنوشت شومی خواهد شد که این سرنوشت را پوتین یا دیگری از درون غرب استارت خواهد زد - دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    22 19
    جنگ اکراین نشان داد ابر قدرت واقعی کیه و متاسفانه متاسفانه روسیه چین و... فقط باد کنکی هستند که امریکا بادشون می کنه تا بقیه رو بترسونه وابله ها بااین بند پوسیده برن ته چاه
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      9 8
      احسنت
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      6 4
      ابرقدرت واقعی خداست نه اون آمریکای شیطان بزرگ.بخاطر همینه ایران تونسته مقابل این شیطان بایسته با کمک خدا
  • یه ایرانی US ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    20 8
    هرچی تعداد کشورهای ناتو بیشتر ناتو قویتر و هرچی ناتو قویتر روسیه و چین ضعیفتر و هرچی روسیه و چین ضعیفتر حاکمیتهای نوچه ی این دوتاکشورکمونیستی کمتر.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    7 24
    برآورد نادرست روسیه ناشی از غرور ابرقدرتی عامل به دراز کشیدن جنگ اوکراین است . روسیه تمام جوانب و اهداف را در نظر نگرفته .استراتژیک درست جنگی را بکار نبرده است . از تسلیحات پیشرفته خود به اندازه کافی استفاده نکرده و گردان به گردان و محتاطانه و نادرست استفاده می کند با جنگ روانی و ارتباط با عقبه آشنایی نداره .. عجیبه با داشتن شبکه بزرگ ماهواره ای و پارازیت براحتی مواضع و تحرکاتش مشخص میشه و برعکس مواضع و تحرکات مقابل کامل کشف نشده . یک مقایسه ساده بین جنک عراق با جنگ اوکراین تفاوتهای زیاد آن را از ابتدا مشخص میکنه .
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    21 13
    اینایی که اینقدر عریان و وقیحانه سنگ نوکری روسیه رو به سینه می زنن حال منو به هم می زنن
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      10 6
      اینا حال تمام مردم ایرانو به هم میزنن
    • محمد IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      14 7
      وبعکس اونایی هم که سنگ نوکری غرب و آمریکا رابه سینه میزنند حال بیشتر مردم ایران را به هم میزنن
    • NL ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      8 7
      اینان وطن فروشانی بیش نستن که در طول تاریخ مجری اوامر اربابانشون در روسیه بودن
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      5 6
      اینایی که اینقدر وقیحانه سنگ نوکری روسیه رو به سینه می زنن حال منو به هم می زنن.....جواب.. اینها حال همه را به هم می زنند . کار شون از اول انقلاب طرفداری از روسیه و سوسیالیسم بود . تمامی گروهک‌های تروریستی همه طرف روسیه بودند .این بازی ستیز با غرب را اینها راه انداختند . اول انقلاب همه چیز متعادل بود .همه آزاد بودند . همه مقامات با مردم زندگی می کردند .کسی ظلم نمی کرد .این کمونیستها جامعه ایران را از تعادل خارج کردند.
    • DE ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 1
      ما تقاص خون داعش را از پوتین خواهیم گرفت. پوتین قاتل
    • DE ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 1
      داعشی ها برای کشتن پوتین روز شماری میکنند
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    15 7
    این جنگ نشان داد سرنوشت ظلم و ظالم شکست است حتی اگر بزرگترین ارتش دنیا در اختیارت باشه . خوشبختانه شکست پوتین باعث تنبیه و درس عبرت برای همه اشغالگران و زورگویان و متجاوزانه .
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    24 9
    مثل روز روشنه که روسها که به یه کشور مستقل حمله کردن و درحال کشتار مردم عادی هستند در جبهه باطل هستتد پس کشتن روسهای متجاوز ثواب داره
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    8 12
    روسیه باید به فنلاند اعلام جنگ کند، نباید به ناتو فرصت توسعه داد. جنگ جهانی سوم در هر صورت رخ خواهد داد، چه الان، چه ١٠ سال آینده، نباید ترسی داشت.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    15 8
    یه انسان عاقل چرا از جنایات آشکار روسها حمایت کنه و برای ملعونی مثل پوتین ذوق کنه ؟ حتی داعش هم روش نشد از روسها دفاع کنه.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    9 7
    هر چه ناتو بزرگتر شود از هم گسستگی و پاشیدگی آن راحت‌تر. حالا مردمان این کشورها باید قربانی جنگهایی شوند که هیچ نقشی در آن ندارند و خدمتگزار ماشین جنگی باشند و در صورت جدی‌تر شدن جنگها، هدف بمب هسته ای.
  • علی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    40 4
    امروز آمریکا شده گنده لات و کشورهای اروپایی هم شدن یک سری ناوچه کثیف و خاک تو سرش! عربده‌کشی میکننن و کسی هم جلوداران نیست ، همه خوشان را زدن به کری! الا روسیه که با گسترش بی بندو بار ناتو که فقط به نفع آمریکاست ، مخالفت کرد . چین و هند و برزیل و کوچیکا و بزرگا همه خودشان را زدن کری ، حالا روسیه تنها ی تنها ! مانده توش!! این که نشد دنیا ، دیوانه خانه اس بخدا.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 10
    نیروهای ویژه روسیه باید هلی برن شن توی پشت خط دفاع اوکراین
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    4 16
    ،پهباد ایرانی 40 دقیقه دروسط اسراییل چشم چرانی میکرد،وهیچ پدافند و جنگنده حتی اف 35 نزدش،برید مطالعه کنید این موشک عماد وسجیل و فلان که‌ آمریدکارو،پایگاه بزرگ عین الجسد با 12 موشک با سرجنگی ضعیف‌ و اینکه نیم ساعت قبل آن یه موشک به عنوان اخطار و آماده باش بهشون‌‌ زدن،ولی نه پدافندی عمل کرد نه پهبادی تونست تکان بخوره‌ خخخخ‌ غرب پرستای خود تحقیر،لیاقتتان همان حسن هستش با مارک ایتالیایی و موکلین علوی قوی داشت چون میفهمید مردم چه مشکلی دارن فقط از صورتشان، نمیدانم چه حسن و معاونش بینی چه کار این اقتصاد کردن که هیچ مغزی حتی انیشتین هم به راحتی نمیتانه کنترل کنه،البته خدارو شکر سید محرومان طلسمش رو تا حد زیادی شکسته، توووررچییه هم آخرای کشورش هستش چون با ورود فنلاند و سوئد و جمعیت 30 میلیونی کوردهای این منطقه به علت شکنجه های عر دوپا به بهانه ناتو واسم جدید ترکیه را ریشه کن میکنن زنده باد ایران
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    7 4
    ایران همیشه در قلب مایی گرچه گشته ای تو ویران
    • DE ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      6 61
      ایران همیشه در قلب مایی.
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      3 1
      چو ایران نباشد تن من مباد .بدین بوم و بر زنده یک تن مباد ایرانی چه فارس چه ترک چه کرد چه بلوچ چه سایر اقوام عزیز همه و همه عاشق ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم .با تمامی تمایلات سیاسی در یک کلمه وحدت نظر داریم .زنده باد جمهوری اسلامی ایران .زنده باد ایران .
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    9 9
    در پلیدی پوتین جنایتکار همین یک جمله کافی است .مدتها قبل از جنگ اوکراین پوتین رسما اعلام کرد که اگر روسیه نباشد ما همه دنیا را نابود می کنیم . دنیا بدون روسیه یعنی دنیا بدون دنیا . کدوم آدم درستی بود و نبود کشورش را به بود و نبود دنیا متصل می کند ؟ هر امتی اجلی دارد و وقتی اجلش برسد از بین می رود .نباید همه دنیا را نابود کند .هیچ کشوری ابدی نیست .فقط خداوند است که می ماند و بس.
  • صمصام IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    16 45
    خدا وکیلی یکی مودبانه جواب بده در روابط بین الملل اگر کشوری بخواهد در پیمان یا گروهی عضو شود آیا باید ازکشور دیگری اجازه بگیرد ؟؟؟ الان روسیه به چه حقی به خاطر عضویت کشورها در ناتو بساط جنگ با انها راه انداخته است ؟!! مثلا الان که امارات و قطر و عراق عضو شورای ضد ایرانی خلیج فارس هستند جمهوری اسلامی باید اونها را مورد تهاجم و اشغال قرار دهد ؟!!!!!
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      8 2
      خوب پوتین هم برود پیمان ورشو را احیا کند .کسی دستش را نگرفته است .
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      5 4
      پوتین به خوبی می داند پیمان ناتو به روسیه حمله نمی کند .پوتین دو تا نگرانی دارد .آنطور که بنده متوجه شدم. یکی ناتو مانع کشور گشایی و تجاوز روسیه می شود و دیگر پوتین از انقلاب مخملی می ترسد .
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      9 3
      ناتو با ایران هم مرز دارد(ترکیه) و ایران هیچ واکنشی نشان نداده و نمیده چون مسائل ترکیه به خودش مربوطه،شوروی نمیدونم چطور اینقدر جسارت میکنه تو کار کشور مقتدر و با عظمتی مثل فنلاند بخواد نظر بده.اینا که توی یک اوکراین زاییدن چطور باز شاخ و شونه میکشن؟؟ ارتش جمهوری اسلامی به مراتب از اوکراین قوی تره،با این وجود ارتش روسیه هم در مقابل ایران عددی نیست.ارتش روسیه را باید در کنار ارتش جیبوتی طبقه بندی کرد،ارتش پنجم جهان...خخخخ
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      5 1
      ارتش ایران از ارتش روسیه هم قوی تر است و هم دست خدا بالای سرش است . ایران با این قدرتی که دارد و به نظر بنده ابرقدرت منطقه است اما به کشورهای کوچک احترام می گذارد و با آنها مثل برادر رفتار می کند.
  • مصطفی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    10 8
    تموم ابهت روسیه درهم شکسته شد؛خداروشکر این ابرقدرتهای پوشالی نشون دادن فقط حرف زدن بلدن؛
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 6
    بنده حتی یک کلمه از غرب دفاع نکردم .آسیاب به نوبت .هرجا اشکالی در عملکرد یک کشور غربی ببینم همان موقع می گویم ولی الان نوبت بر خورد و تبری از رفتار پوتین است .اما دوستان فوری گریز می زنند و ما را به دفاع از غرب متهم می کنند و دوست دارند ما در زمین آنها بازی کنیم . نه داداش ما با خیلی از غربیها در گیر جنگ هستیم و به موقع خودش حق آنها را کف دستشون می گذاریم ولی حالا نوبت دشمنی با پوتین فرعون صفت است .دولت کار خودش را خوب انجام داد . دستش درد نکند ولی ما ملت از دولت دستمان باز تر است و ممنون از مشرق نیوز که این فضا را ایجاد کرده .یا علی مدد.
    • DE ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      5 64
      خخخخ غرب تمام بدبختی ها را سر ماها آورده و داره میاره این یکی چشمهاش لوچه اشتباهی پوتین را میبینه خخخخ . گنه کرد در بلخ آهنگری به ششتر زدند گردن مسگری . اون امریکای جنایتکار ما را تحریم کرده با اونوکرهای ناتوش تو دق دل داعش کشی را در دل پوتین درمیاری .شماها به موقعش دق دلی حسابی از ایران هم درمیارین بخاطر مبارزه سردرا شهید سلیمانی دقیقا حرفهاتون منافقانه و چرت و پرته
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      48 18
      آقای حححح با ای پی آلمان ...بحث بنده فعلا بر سر بد بخت کردن مردم ایران نیست اگر چه ریشه بد بختی مردم ایران سیاستهای روسیه است .بحث بر سر رفتار زشت و غیر انسانی پوتین است .که دنیا را در پرتگاه نابودی قرار داده است . یه کاردی در دست گرفته و دیوانه وار به همه حمله می کند . چندی پیش به آمریکا هشدار داد که اگر از فلان موشک استفاده کنی ما به جای آن اتمی می زنیم . سوال این است آیا کشوری که عضو دایم شورای امنیت است و باید الگو باشد باید دنیا را با بمب اتمی تهدید کند .تا جایی که مکرون به اوکراین گفته بخشی از خاک اوکراین را به پوتین بدهید تا آرام بشود . آیا این رفتار برازنده یک ابر قدرت است .حالا تو بیا و جنگ افغانستان و عراق را مثال بزن .چون می دانی ما نمی خواهیم وارد بحث در این موضوع شویم از روی عمد آن موضوعات را پیش می کشی . یا اطلاعات سیاسی نداری یا عمدا خودت را به بی اطلاعی می زنی . ما عمدا نمی خواهیم وارد بحث سیاسی شویم که خط قرمز است .و تو عمدا بحث را به خط قرمز می کشانی .تو نمی دانی چرا جنگ افغانستان و عراق اتفاق افتاد و چه کشورهایی همکاری کردند ؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      25 0
      ۱۸:۵۸ انشاالله پوتین به یه بیماری نا علاج مبتلا شده وداره سقط میشه انشالله که باهاش محشور بشی
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    12 57
    اینکه ایران به واسطه انقلاب اسلامی ابهت پوشالی آمریکای تروریست رو شکسته برای برخی گرون تموم شده! حمایتشون از زلنسکی صهیونیست هم بخاطر همینه که نکنه روسیه هم ابهت پوشالی آمریکای تروریست رو بشکنه
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      96 33
      نه داداش .خودت را در گیر اینها نکن .کسی از اوکراین حمایت نمی کند .ما با پوتین دشمنی می کنیم .چون فرعون است .اگر خدای نکرده نظام مقدس جمهوری اسلامی نباشد و خدا نخواهد بنده و خانواده ام همه چیزم را از دست می دهم . به همین دلیل دوست ندارم آدم کثیفی مثل پوتین و روسیه را دوست داشته باشم . .
    • DE ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      6 62
      نه داداش .خودت را در گیر اینها نکن .کسی از اوکراین حمایت نمی کند .ما با پوتین دشمنی می کنیم ......چون زد داعش را ناکار کرد کلی ارباب عموسام سرمایه گذاری کرده بود در سوریه پوتین زد داغون کرد .ابر قدرت امریکا شده بود آمبولانس داعش خخخخخ روسیه میزد دمار داعش را در میاورد امریکا لت و پار شده ها را بار میزد میبرد اسراییل بستریشون میکرد. عین نوکر. امریکا جرات نکرد چند سال به روسیه بگه بالای چشمت ابروست حالا دمودر آورده چون باز از چند هزار کیلکمتری داره فحش میده سگ ترسو.نوکراش هم کم آوردند . اکثر اینها که کامنت مینویسند و سعی میکنند جنایات امریکا و بلایای که تا همین امروز داره سر ملت ما میاره را لاپوشونی کنند و پوتین ضد داعش را لعن میکنند یا منافقین هستند یا داعشی ها یا رانتخوارها و دزدو غارتگرانی که کلی اموال مردم ما را دزدید در اوکراین سرمایه گذاری کردند‌همه اش دود شد فقط یه نفر دلال ۵۰۰۰۰۰ پونصد هزار دلارش در بانکهای اوکران هپل هپو شد . اینها نه نظام‌براشون مقدسه نه خدا وفقط شکم و زیر شکم. اگر سردار سلیمانی و نیروی های اسلام و نیر وی هوایی روسیه در سوریه نبود الان این غربگداها داشتند کفش های داعش را لیس میزدند . حالا منافقانه چون جرات اهانت به شهید سلیمانی را ندارند فعلا پوتین را میکوبند تا به فکر عقب افتاده شون نوبت سپاه و بسیج و انقلاب اسلامی هم برسه و برای رد گم کردن مینویسند نظام مقدس جمهوری اسلامی.!!!!
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 1
      ۱۸:۰۳ واقعا اندازه مغزت قد یه نخد هم نیست امریکا قدرت برتر نظامی واقتصادی دنیاست وکل اروپا وجهان تحت سلطش هست افکار امثال شماها ودشمنی با امریکا فقط از ایران خرابه ای بیش نگذاشته کی میخواین اینا بفهمید
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 4
    میگ ۴۱ گزینه خوبی هست
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 2
    میگ ۳۱ و سوخو ۳۵ بخریم .
    • DE ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      میگم میگ و سوخو بخریم..
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    با سلام. یهودی های صهیونیست (اسرائیلی های جنایتکارو ملعون) از نسل حضرت ابراهیم (ع) و حضرت یعقوب (ع) نیستید؛ آن ها از نسل «یأجوج و مأجوج (گاگ و مگاگ) یعنی قوم خزریان» هستند؛ آن ها اقوامی بت پرست بودند که به خاطر سیاست یهودی شدند؛ اجداد آن ها هرگز در فلسطین زندگی نکرده اند؛ این کشور سرزمین واقعی آن ها نیست؛ آن ها فلسطین را به زور اشغال کرده اند. یهودی های صهیونیست فقط حق دارند در آتش جهنم برای خودشان کشور داشته باشند. بر روی کرۀ زمین کشوری با عنوان اسرائیل وجود ندارد. کشور مظلوم فلسطین فقط به مردم مسلمان عرب زبان بومی آنجا که از چندین هزار سال پیش در آن جا ساکن بودند تعلق دارد. یهودی های بومی فلسطین (بنی اسرائیل) اولین ساکنین فلسطین نبودند؛ بلکه زمانی بسیار طولانی، قبل از مهاجرت حضرت ابراهیم (ع) به فلسطین، این سرزمین دارای سکنه و از سابقۀ تمدن چند هزار ساله برخوردار بود؛ در 3500 سال پیش از میلاد حضرت عیسی (ع)، قوم های «سامی» از قلب حجاز (عربستان) به سوی مصر، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین کوچ کردند؛ بعضی از آنها (فنیقی ها) در لبنان ساکن شدند؛ بعضی از آن ها (کنعانی ها) هم در فلسطین ساکن شدند. کنعانی ها اولین ساکنین شناخته شده در کشور فلسطین بودند؛ آنها حدود دو قرن قبل از میلاد، دولتی تحت عنوان «کنعانیه» را در آنجا تأسیس کردند. حضرت ابراهیم خلیل الله (ع) در شهری به نام «اورِکلدان» در عراق به دنیا آمد؛ سپس بعد از گذشت صدها سال به دستور خداوند یکتا، ابتدا به فلسطین (منطقۀ کنعان) و سپس به حجاز (عربستان) و مصر هجرت کرد. بعد از اینکه حضرت عیسی (ع) در شهر «ناصرۀ فلسطین» به پیامبری مبعوث شد، قوم بنی اسرائیل به دو بخش «یهودی» و «مسیحی» تقسیم شدند؛ بعضی از آن ها به حضرت عیسی (ع) ایمان آوردند و مسیحی شدند و بعضی از آن ها هم سرپیچی کردند و با مسیحی ها درگیر شدند؛ بنابراین همۀ بنی اسرائیل، یهودی باقی نماندند. بعد از گذشت چند قرن، پیامبر اسلام (ص) به رسالت مبعوث شد و در سال 638 میلادی سپاهیان اسلام وارد «بیت المقدس» شدند و با مردم فلسطین پیمان صلح امضا کرده و آن ها را در پذیرش دین آزاد گذاشتند و چون حقانیت دین اسلام را دیدند، بیشتر آن ها مسلمان شدند. از قرن 7 میلادی به بعد فلسطینی ها پیروان سه دین بزرگ «اسلام_مسیحیت_یهودیت» را تشکیل دادند؛ که مسلمان ها دارای بیشترین جمعیت بودند.
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    در سال 1896 میلادی، تئودور هرتسل کتاب «دولت یهود» را منتشر کرد؛ او در آن کتاب خواستار «ایجاد دولتی برای یهودیان سراسر دنیا در کشور فلسطین» شد؛ صهیونیست های اروپا هم از این تفکر استقبال کردند. در جنگ جهانی اول که از تاریخ 1914/07/28 تا تاریخ 1918/11/11 اتفاق افتاد، امپراتوری عثمانی از نیروهای متفقین شکست خورد؛ و در نهایت نیروهای متفقین، سرزمین های امپراتوری عثمانی را طبق توافقنامۀ «سایکس _ پیکو» بین خودشان تقسیم کردند. شکست امپراتوری عثمانی از نیروهای متفقین باعث شد سرزمین فلسطین توسط انگلیس اشغال شود. بر اساس این توافق قرار بود استان‌های خارج از عربستان به مناطق تحت کنترل و نفوذ انگلیس و فرانسه تقسیم شود؛ و در نهایت در سال 1920 میلادی احکام قیمومیت انگلیس بر سرزمین‌های اشغالی و نیز فلسطین امضا شد. قیمومیت انگلیس بر فلسطین در تاریخ 1924/07/24 در سازمان ملل تصویب شد و تا سال 1948 میلادی ادامه داشت. در تاریخ 1917/11/02 میلادی، اعلامیۀ بالفور توسط وزارت خارجۀ انگلیس نوشته شد؛ و در آن از موضع مثبت دولت انگلیس برای «ایجاد خانۀ ملی برای یهودیان مهاجر در کشور فلسطین» خبر داده شد. بعد از صدور این اعلامیه تعداد زیادى از یهودیان سراسر دنیا در طی 7 مرحله مهاجرت، وارد سرزمین فلسطین شدند؛ و در نهایت چهار گروه تروریستی «هاشومیر _ هگانا _ اتسل _ لِحی» از میان این مهاجران به وجود آمد. در تاریخ 1947/11/29 سازمان ملل طبق «قطعنامۀ 181» طرح تقسیم فلسطین را به دو دولت «عرب ها (ساکنان بومی فلسطین)» و «عبری ها (یهودیان مهاجر)» تصویب کرد و مقرر شد شهر بیت‌المقدس به صورت بین‌المللی اداره شود. این قطعنامه مقدمه اشغال نهایی فلسطین مظلوم توسط یهودیان مهاجر بود و در نتیجۀ آن از تاریخ 1947/11/30 تا 1948/05/14 میلادی میان مردم مظلوم فلسطین و یهودیان ملعون مهاجر جنگ های خونینی در گرفت. در تاریخ 1948/05/14 میلادی (روز نکبت) چند ساعت بعد از پایان دورۀ قیمومیت انگلیس بر فلسطین، تشکیل دولت غیر قانونی اسرائیل جنایتکار توسط بن‌گوریون اعلام شد؛ سپس سه گروه تروریستی «هگانا _ اتسل _ لِحی» با هم ادغام شدند و نیروهای نظامی این رژیم نامشروع را تشکیل دادند؛ آن ها گروه هایی با زبان های مختلف هستند که از «آسیای مرکزی_قفقاز_اروپای شرقی_اروپای مرکزی_اسپانیا_آفریقا_روسیه_رومانی_فنلاند» به فلسطین مهاجرت کرده اند.
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    12 2
    آن هایی که می گویند: «فلسطین به ما چه؟ ؛ ما خودمان هزار تا مشکل داریم.» این را بدانند که تمام مشکلات دنیا (کرونا_جنگ_قحطی_تحریم_گرانی_بی کاری) به خاطر وجود نحس اسرائیلی ها است. دزد و قاتل در هر منطقه ای که نفوذ کند، خیر و برکت از آنجا می رود. اسرائیلی های جنایتکار فقط دشمن فلسطینی ها نیست؛ دشمن همۀ ما است. تا زمانی که این دشمنان زنده هستند مشکلات ما حل نخواهد شد. وقتی که فقط با یک جملۀ ساده که از دهان کثیف دشمنان بیرون می آید، دلار گران می شود یعنی «گرانی» تقصیر آمریکا و اسرائیل است. وقتی که با ایجاد جنگ روسیه و اوکراین قحطی گندم و روغن به وجود می آید یعنی «گرانی» تقصیر آمریکا و اسرائیل است. وقتی که کالاهای غیر ضروری توسط نفوذی های دشمن به ایران وارد می شود و در نهایت تولید کننده هم ورشکست می شود یعنی «بی کاری» تقصیر آمریکا و اسرائیل است. وقتی که با ساخت و انتشار یک ویروس، اقتصاد یک کشور فلج می شود یعنی «بی کاری» و «گرانی» تقصیر آمریکا و اسرائیل است. من مطمئن هستم با نابودی آن ها همۀ مشکلات دنیا حل می شود.
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      9 3
      ۱۹:۰۶ فلسطین هیچ ارزشی ندارد
    • مهدی مختاری 291 IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      پاسخ به «۱۹:۴۷» : فلسطین همه چیز من است. ما تا فلسطین مظلوم را از چنگال شما (صهیونیست های ملعون) آزاد نکنیم آرام نمی شویم. وجود شما صهیونیست های نکبت و ملعون در دنیا فقط باعث عذاب و بدبختی مردم دنیا است؛ ما تا شما را نابود نکنیم راحت نمی شویم. ما تصمیم جدی گرفته ایم تا انتقام خون های به ناحق ریختۀ کل تاریخ را از شما بگیریم و می گیریم؛ = انتقام همۀ این مظلومان: از هابیل تا پیامبران (ص)_از پیامبران (ص) تا امامان (ع) و یاران با وفای آنها_از امامان (ع) تا عالمان اسلامی_از دانشمندان هسته ای تا فرماندهان نظامی_از شهیدان 8 سال دفاع مقدس تا شهیدان مدافع حرم_از شهیدان مدافع حرم تا شهیدان جنگ یمن_از ورزشکار تا دانشجو_از معلم تا دانش آموز_از نمازگزار تا رهگذر_و نیز شهیدان مظلوم در سراسر دنیا.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    10 8
    حالا تو چرا پاچه خواری پوتین رو میکنید بدبخت خاک تو سر مزدوران کنند
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    شما چرا ذوق مرگ شدید؟
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 1
    جنوب‌اکراین و اودسا اولین بار توسط ایرانیان به تمدن رسید‌ و به زودی به خاک ایران باز میگردد.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 1
    جنگ اوکراین فقط 4 بازنده دارد المان و فرانسه و ژاپن و انگلیس که نفت و گاز را گرانتر می خرند همان 4 کشوری که در جنگ جهانی نابود شدند و الان با یک سیاست پیچیده ای دارند خودشان را نابود می کنند اما روسیه و امریکا که فروشنده نفت و گاز هستند دارند در سایه افزایش قیمت انرژی قدرت پیدا می کنند باید این چهار کشور این جنگ امریکایی را با تحریم خود امریکا تمامش کنند
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    4 2
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    همان گونه که بیماری ها ی ویروسی واگیر دار است دیوانگی هم واگیر دار است .گاهی اوقات در جایی از دنیا رییس جمهوری روی کار می آید که یا رفتار دیوانگی دارد یا اینکه خودش را به دیوانگی می زند تا خودش را غیر قابل پیش بینی معرفی کند . مثل ترامپ .اما بعد از مدتی رییس جمهور های دیگر نیز دچار دیوانگی می شود و یا اینکه خودشان را به دیوانگی می زنند مثل پوتین که پایش را جای پای ترامپ گذاشته . هر روز موشک‌های اتمیش را به رخ مردم دنیا می کشاند مثل اینکه تنها کشوری که بمب اتمی روسیه است .که در چندین ثانیه یک کشور را می تواند نابود کند .و خودش نابود نشود .
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 1
    ارتش ایران از ارتش روسیه هم قوی تر است و هم دست خدا بالای سرش است . ایران با این قدرتی که دارد و به نظر بنده ابرقدرت منطقه است اما به کشورهای کوچک احترام می گذارد و با آنها مثل برادر رفتار می کند.
  • صالح IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    بااینکه طرف روسیه هستم در این جنگ اونم بخاطر منافع کشورم ولی باید بگم برخلاف تصورات وپیشبینی ها روسیه بدجوری باخت. امریکا روسیه را تو این باتلاق کشوند. روسیه خوایت جلوی اوکراینو بگیره نه تنها نتونست بلکه بقیه هم رفتن عضوناتو بشن. مشخص شد فرماندهان و ارتش روسیه به شدت بی تجربه و در جنگ ناشی هستن وحساب خیلی چیزارو نکرده بودن. شروعشونم واقعا ناشیانه بود....اونها هرگز در جنگ واقعی حضور نداستن وبه همین خاطر بسیار بی تجربه هستن برعکس امریکای ها. روسیه در زدن زیرساختها خیلی خوب عمل کرد اما در میدان بسیار بد عمل کرد و مثل رجوی خیال کرد الان میره دوساعته میرسه به پایتخت. چقد امریکا خرش میره بقران هیچ کشور اروپایی توان نداره بیشتر از چند ماه تو جنگ با روسیه و ایران دوام بیاره ولی امریکا که کمک میکنه همشون شاخ میشن
  • GB ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    الکی جو ندید. این میگ۳۱ نمونهٔ ارتقأ یافتهٔ همون میگ۲۵ است که اف۱۴ های ایرانی چندین فروندشون را ساقط کردند و عراق تصمیم گرفت دیگه به فضای هوایی ایران نفرستشون. سوخو۲۴ که بیشتر بمب افکن است و قدرت مانور چندانی در نبرد هوایی نداره بنابراین شکارش چندن کار شاقی نیست. میگ۳۱ اگه راست میگه سوخو۲۷ را که قدیمیتر از خودش هم هست را سرنگون کنه!
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 3
    «ناتو، همسایۀ دیواربه‌دیوار روسیه» سرانجام توفانی که با جنگ اکراین وزیدن گرفت، در آستانۀ آن است که برگی از تاریخ را ورق بزند. فنلاند امروز رسماً اعلام کرد می‌خواهد به ناتو بپیوندد. این تحولی بزرگ در تاریخ سیاسی اروپاست! کافی است کمی رسانه‌های جهان را نگاه کنید تا به این مسئله پی ببرید... نشریۀ مهمی مانند اشپیگل می‌نویسد: «عصر جدیدی آغاز می‌شود». با هیچ توجیهی نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد که پیوستن فنلاند به ناتو شکست بزرگی برای روسیه است. هر چه از ابتدای جنگ گذشت و ترس اروپایی‌ها از میزان اراده و توانایی نظامی روسیه بیش‌تر ریخت، هم در کمک کردن به اکراین جسورتر شدند و هم در گسترش ناتو راسخ‌تر شدند. کیفیت و کمیت کمک‌هایی که از سوی غرب به اکراین سرازیر می‌شود، نشان می‌دهد غرب عزمش را جزم کرده تا اجازه ندهد روسیه در اکراین حتی یک پیروزی خفیف به دست آورد. البته مقاومت شگفت‌آور اکراینی‌ها نیز ارادۀ غرب را تقویت کرد، زیرا مطمئنند کمکشان به دست رزمندگان بااراده‌ای می‌رسد. مقاومتِ چند صد نیروی آزوف در کارخانۀ فولاد ماریوپول را باید در زمرۀ دلاوری‌های تاریخ بنویسیم؛ چه از اکراینی‌ها خوشمان بیاید چه نه.
    • DE ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      3 65
      حالا دیگه راننده و سرایدار و باغبون و آشپز کنسولگری اوکراین هم شده ان تحلیلگر. ۲۵۰۰۰۰ دویست و پنجاه هزار نفر در ماریو پول هستند و‌چندین هزار تروریست و داعشی و مزدور با حقوقهای ماهی ۱۰۰۰۰ ده هزار دلار در آزوف استیل. حداقل دروغ که مینویسی عدد رقم ننویس که آبروت نره . هر کاری بکنید یا داعشی هستید که به خون‌روسیه بخاطر شکستتون از روسیه در سوریه چند نسل دیگر هم میسوزید‌یا منافق و سرسپرده و مامور یا‌جاسوس کشورهای خارجی .اگر روسیه یک قدم به طرف غرب بگذاره همه دنیای نفاق و داعش و تروریست ها میریزن روی سرش ولی اگر غرب دهها کشور را برخلاف معاده های امضا شده بین المللی عضو ناتو کنه و درو تا دور روسیه را بگیره بخاطر غارت نفت و گاز و معادن روسیه همین تروریست ها داعشی ها ومنافقین و نوکران غرب برای امریکا کف میکنند و دست میزنند . بی ناموسی هم حدی داشت قبلا لیکن الان از حد نجومی آن هم گذشته است.
  • DE ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    من هم قبول دارم روسیه بید نیست من معتقدم روسیه بادکنکه .دست بزنی میترکه
  • سید روح اله DE ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 28
    آدم واقعا از اندیشه ضعیف بعضی از این اروپایی ها واقعا تعجب میکنه آخه فنلاند لااقل به اوکراین نگاه کن و بعد عاقلانه تصمیم بگیر. حتی زمان این تصمیم از خود تصمیم اشتباه تر است. ولی قحطی و آشوب در اروپا دولت مردانشان را سر عقل خواهد آورد. و به زودی عقلانیت جای تصمیمات احساسی را میگیرد.
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 0
      ۰۶:۲۵ تو درحد واندازه ای نیستی که بخوای برای فنلاند نظر بدی فنلاند بهترین کارممکن را کرد ریشه کمونیست باید ریشه کن بشه
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    بزرگترين روسوفيلا و روسيه دوستها هم فکر نميکردن روسيه به اين خفت و خواري و فلاکت و بدبختي برسه، اميدوارم شر روسيه براي هميشه از سر دنيا کم بشه ،ضربه اي که روسيه در طول تاريخ به ايران زد هيچکس نزد دليل تنفر ايرانيها همه دلايل تاريخيه موجوده.ما ايرانيها از تحقير و اضمحلال روسيه به شدت استقبال ميکنيم.
    • DE ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 2
      بزرگترين روسوفيلا و روسيه دوستها هم فکر نميکردن روسيه به اين خفت و خواري و فلاکت و بدبختي برسه، البته بدتر هم میشه صبر کن هنوز روسیه ی تنها در مقابل کل ناتو و امریکا ...مانند امریکا که مثل بند تمبون با تمام اسلحه های مدرنش جلوی مردم دست خالی افغانستان در رفت نرسیده هنوز جا داره . اميدوارم شر روسيه براي هميشه از سر دنيا کم بشه که پدر تروریست های امریکایی داعشی در سوریه رو در آورد وتار و مارشون کرد.ضربه اي که روسيه در طول تاريخ به ایران زد هيچکس نزد( اینجاش رو دیگه خیلی احمقی در طول تاریخ ایران اصلا روسیه وجود نداشت هنوز. تو گاگول تفاوت روسیه و شوروی را نمیدونی الکی ذَُرت پرت میکنی) اون شوروی بود که هرجا حمله میکرد لشکر اوکراینش جلوتر از همه بودند .مانند جنگ صدام علیه ایران که 5000 نفر لشکر اوکراینی براش مزدوری میکردند. و سوخو ومیگ های شوروی را برای بمباران رزمندگان ما میپروندند. تنفر مردم جهان از امریکای جنایتکار بخاطر کشتن دهها میلیون انسان است . فقط عراق یک میلیون مسلمان کشتند افغانستان 2 میلیون کشته و زخمی وچندین میلیون آوارده ناکازاکی هیرو شیما وییتنام کدام جنگی و قتلی تا حالا اتفاق افتاده که عموسامت داخلش سود اوری نکرده .همین جنگ اوکراین داره میلیاردها اسلحه به اروپایی ها میفروشه میگه تمام اسلحه های شوروی سابق اخِ جیزِ بدهید دلقینسکی بپوکونه تا من نو ترش را بهتون بفروشم .خیلی ساده و بچه ای واقعا . احمق , روسیه ما را 43 ساله تحریم کرده یا امریکات ؟ روسیه سردار ما را شهید کرد یا امریکای جنایتکار . شاه وطنفروش و پدر دیکتاتورش را روسیه با کودتا های خونین سر کار آوردد یا انگل لیس و امریکا ....برو اول تاریخ بخون بعد کُرکُری . مرگ بر غربگداهای وطنفروش که مانند حرب خائن توده که عاشق شوروی بود عاشق و کور عموسام هستند.اونها رفتند ذباله دان تاریخ شما غربگداها هم با افول امریکا میرین در بزغاله دان تاریخ.
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 2
      ۱۸:۴۴ آقای حححح حسین با ای پی آلمان ...بحث فعلا بر سر بد بخت کردن مردم ایران نیست اگر چه ریشه بد بختی مردم ایران سیاستهای روسیه است .بحث بر سر رفتار زشت و غیر انسانی پوتین است .که دنیا را در پرتگاه نابودی قرار داده است . یه کاردی در دست گرفته و دیوانه وار به همه حمله می کند . چندی پیش به آمریکا هشدار داد که اگر از فلان موشک استفاده کنی ما به جای آن اتمی می زنیم . سوال این است آیا کشوری که عضو دایم شورای امنیت است و باید الگو باشد باید دنیا را با بمب اتمی تهدید کند .تا جایی که مکرون به اوکراین گفته بخشی از خاک اوکراین را به پوتین بدهید تا آرام بشود . آیا این رفتار برازنده یک ابر قدرت است .حالا تو بیا و جنگ افغانستان و عراق را مثال بزن .چون می دانی ما نمی خواهیم وارد بحث در این موضوع شویم از روی عمد آن موضوعات را پیش می کشی . یا اطلاعات سیاسی نداری یا عمدا خودت را به بی اطلاعی می زنی . ما عمدا نمی خواهیم وارد بحث سیاسی شویم که خط قرمز است .و تو عمدا بحث را به خط قرمز می کشانی .تو نمی دانی چرا جنگ افغانستان و عراق اتفاق افتاد و چه کشورهایی همکاری کردند ؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس