آمریکا با هدف فشار علیه مقاومت، عامل فروپاشی اقتصادی در لبنان است

«حسین الحاج حسن» با اشاره به مشارکت گسترده مردم لبنان در انتخابات پارلمانی به نفع مقاومت و بر خلاف تلاش های آمریکا، گفت واشنگتن با هدف فشار علیه مقاومت، عامل فروپاشی اقتصادی در لبنان است.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، «حسین الحاج حسن» نماینده پیروز مقاومت در حوزه انتخاباتی استان «بعلبک الهرمل» در مراسم استقبال از هیئت‌های مردمی و نمایندگان احزاب که برای تبریک با او دیدار کردند، گفت: از طرف خودم و دوستان برنده‌ام در فهرست امید و وفاداری، به همه عزیزان در استان بعلبک الهرمل، علمای دین، همه اقشار جامعه و رأی دهندگان درود می‌فرستم و از آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: بر خلاف تمام تلاش‌های آمریکا، ما شاهد مشارکت ۶۳ درصدی مردم به نفع فهرست مشترک حزب الله و جنبش امل در بعلبک الهرمل بودیم.

حسین الحاج حسن ادامه داد: آمریکا از زبان «دیوید شنکر» معاون سابق وزارت امور خارجه این کشور اعتراف کرد که عامل فروپاشی اقتصادی در لبنان بوده است تا افکار عمومی را علیه حزب الله و متحدانش تحت فشار قرار دهد و برای خرید آرای لبنانی‌ها جهت تأثیرگذاری بر انتخابات تلاش‌های زیادی کرده است.

انتخابات پارلمانی لبنان ۲۵ اردیبهشت ماه در فضایی آرام و دموکراتیک در داخل این کشور و بدون مشکل خاصی برگزار و نتایج آن امروز سه شنبه اعلام شد. در مجموع حزب الله و جنبش امل ۳۱ کرسی، حزب سوسیالیست ترقی خواه به ریاست ولید جنبلاط ۹ کرسی، حزب نیروهای لبنانی به ریاست سمیر جعجع ۲۰ کرسی و حزب جریان ملی آزاد به ریاست جبران باسیل نیز ۱۸ کرسی پارلمان لبنان را بدست آوردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس