کد خبر 1376538
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
استیلی: از بازی با کانادا ۲۰۰ هزار دلار سود می‌کنیم/ شأن تیم ملی حفظ شد

مدیر تیم ملی فوتبال با بیان اینکه از بازی با کانادا سود می‌کنیم گفت: برخی تخریب‌ها در این باره ناجوانمردانه و مستند بر اطلاعات غیر واقعی است.

به گزارش مشرق، حمید استیلی درباره دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کانادا اظهار داشت: تا قبل از اعلام خبر برگزاری این بازی، فشار انتقادات در این مسیر بود که چرا تیم ملی و فدراسیون هیچ مسابقه‌ای در پیش ندارد و برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی هزینه نمی‌کند یا اینکه با این وضعیت امکان برگزاری هیچ مسابقه خوبی را نخواهیم داشت، در حالی که حالا یک بازی بسیار خوب و مفید از نظر فنی و حتی اقتصادی فراهم شده، مسیر تخریب‌ها تغییر کرده است.

وی در مورد نحوه توافق با فدراسیون فوتبال کانادا خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال چند هفته درگیر رسیدن به یک روش و توافق موفق در این بخش بود. واسطه‌های متعددی به میان آمده بودند اما سعی کردیم ارتباط به صورت مستقیم و بدون واسطه شکل بگیرد تا هم مبلغ قابل توجهی به واسطه‌ها پرداخت نشود و هم توافق کاملاً به سود فدراسیون و شفاف باشد. با زحمات امور بین الملل فدراسیون این توافق به صورت کاملاً مستقیم و بدون هیچ‌گونه واسطه‌ای به شکل شفاف صورت گرفت. باید از تلاش‌های دوستان در این بخش تشکر کنیم اما بی‌انصافی‌ها باعث می‌شود خستگی به تن همه ما بماند.

استیلی در خصوص مبلغ مورد توافق برای دیدار با کانادا به تسنیم گفت: بر اساس توافق صورت گرفته، فدراسیون فوتبال ایران ۴۰۰ هزار دلار از طرف کانادایی دریافت می‌کند و همه هزینه‌های اقامت و حمل و نقل هم با کشور میزبان است. هزینه بلیت پرواز بر اساس محاسبه صورت گرفته کمتر از ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود. بر این اساس انجام این بازی حدود ۲۰۰ هزار دلار برای فدراسیون سود دارد و از این مبلغ می‌توانیم برای تنظیم بازی‌های بعدی استفاده کنیم.

مدیر تیم ملی افزود: انتقاد می‌کنند چرا این مبلغ بیشتر نیست در حالی که با شرایط و واقعیت‌های این بخش روبه‌رو نیستند. در این مسیر حداقل با ۲۰،۳۰ کشور مختلف جهان مذاکره کردیم. کشوری که به جام جهانی صعود نکرده و در رنکینگ از ما پایین‌تر است برای انجام یک بازی تدارکاتی ۱.۵ میلیون دلار از فدراسیون فوتبال ایران درخواست می‌کند. چرا باید چنین درخواستی را قبول کنیم آن هم در شرایطی که واسطه‌های مشکوکی که سابقه خوبی ندارند درخواست برگزاری بازی می‌دهند و مشخص می‌شود به دنبال کسب منافع آنچنانی هستند. چرا باید با اینگونه افراد همکاری کنیم؟ بعضی از مسائل و تخریب‌هایی که مطرح می‌شود واقعیت ندارد و صادقانه نیست. اینکه تیم ملی و فدراسیون خودمان را در این شرایط و در مسیر آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی تخریب کنیم جوانمردانه نیست.

وی یادآور شد: قبل از این برای بازی برابر ضعیف‌ترین تیم‌ها هم هزینه زیادی می‌دادیم و با تیم‌های نه چندان مطرح و گمنام رودررو می‌شدیم. این یک موفقیت برای تیم ملی ماست که شأن تیم ملی حفظ شده و با یک تیم قوی و شایسته بازی می‌کنیم، هیچ هزینه‌ای نداریم و حتی موفق به درآمدزایی هم شده‌ایم. نباید ارزش این کار کمرنگ شود.

«اولویت باید برای همه ما منافع ملی و شرایط تیم ملی باشد». استیلی با بیان این جمله عنوان کرد: اسکوچیچ می‌گوید کانادا بهترین حریف ممکن برای این مقطع است و شبیه‌سازی مناسبی برای بازی با آمریکا خواهد بود، تیمی است که با شایستگی و قدرت به جام جهانی صعود کرده و در بازی مقابل آمریکا بهترین عملکرد را داشته است. فدراسیون توافقی انجام داده که به سود منافع ما و تیم ملی است و در تاریخ بازی‌های تدارکاتی تیم ملی کم نظیر است. این همه تخریب و مطرح کردن اطلاعات و اخبار غیر واقعی در مورد این بازی نه اخلاقی است و نه به سود منافع فوتبال ملی.

وی گفت: اگر امروز وضعیت بازی اول ما در فیفا دی مشخص نبود چقدر فدراسیون تحت فشار قرار داشت؟ منتقدان و کسانی که مخالف برگزاری این بازی هستند بگویند چه بازی و شرایط بهتری را پیشنهاد می‌کردند که به جای پرداخت ۱.۵ میلیون دلار به یک تیم ضعیف با یک حریف قابل قبول بازی کنیم و درآمد هم داشته باشیم. همه تلاش ما باید انجام بازی‌های با کیفیت برای تیم ملی باشد و اگر لازم شد باید هزینه هم کنیم اما حالا که یک بازی خوب بدون واسطه‌گری و پرداخت هزینه و حتی با درآمد برای فدراسیون فراهم شده این میزان تخریب واقعاً عجیب و غیر منطقی است.

استیلی در خصوص تعداد نفرات لیست ویزای تیم ملی گفت: فهرست نهایی بازیکنان تیم ملی برای سفر به کانادا هنوز اعلام و مشخص نشده است. طبیعی است که برای تعداد بیشتری از بازیکنان درخواست ویزا کنیم، چرا که بعد از اعلام فهرست نهایی از سوی کادر فنی فرصت کافی برای دریافت ویزا وجود ندارد. بر این اساس تعداد اعلام شده برای لیست دریافت ویزا مطابق تعداد نفرات اعزامی به کانادا نخواهد بود. فدراسیون فوتبال همچنان به تلاش خودش ادامه می‌دهد تا در فیفا دی پیش‌رو دیدارهای بیشتری داشته باشیم و البته هدف ما این است که همچنان با تیم‌های قدرتمند و مدعی که می‌توانند به آماده‌سازی تیم ما کمک کنند بازی کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    پول شیرینی بچه هاست.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    بعید می دانم که این بازی انجام شود . از روزی که اعلام شد بازی بین تیم ایران و کانادا برگذار می گردد .تمام گروه های به اصطلاح اپوزوسیون و طرفداران حقوق بشر و معاندین و ... بسیج شده اند تا از انجام این بازی جلوگیری شود . بعید نیست که دولت سرسپرده جاستین ترودو تحت فشار این افراد و احتمالا دولت آمریکا این بازی را لغو کند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس