تحریم‌های جدیدی واشنگتن در ارتباط با نیروی قدس سپاه

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه ای از اعمال تحریم هایی در ارتباط با نیروی قدس سپاه خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه داری آمریکا امروز چهارشنبه از اعمال تحریم هایی علیه چند فرد و شرکت مرتبط با نیروی قدس سپاه خبر داد.

بر اساس بیانیه صادره در وبگاه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه‌ داری (OFAC) ادعا کرد که یک شبکه بین‌ المللی به رهبری نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که باعث تسهیل فروش صدها میلیون دلار نفت ایران شده را در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا در این باره آمده است که این کشور ۱۰ فرد از جمله یک شهروند روسیه و ۹ شرکت از جمله یک شرکت روسی را به بهانه «ارتباط» با سپاه پاسداران تحریم کرده است.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند که ۱۰ فرد حقیقی از اتباع کشورهای ایران، ترکیه و افغانستان بوده و ۹ شرکت مورد تحریم نیز در هنگ کنگ، لبنان، چین، ایران، روسیه، کره جنوبی و امارات مستقر هستند.

در بیانیه مذکور بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی آمده است: دفتر کنترل دارایی‌ های خارجی وزارت خزانه‌ داری آمریکا امروز یک شبکه قاچاق نفت و پولشویی که تحت هدایت مقام‌ های نیروی قدس سپاه پاسداران قرار دارد را تحریم کرده است. شبکه مذکور مسئول تسهیل فروش صدها میلیون دلار نفت ایران برای نیروی قدس و حزب‌ الله بوده است.

این وزارتخانه مدعی است که این شبکه منابع حاصل از فروش میلیون‌ ها دلار نفت ایران را در اختیار نیروهای قدس و حزب الله لبنان قرار می داده است!

در همین ارتباط، «برایان نلسون» (Brian Nelson) معاون وزیر خزانه‌ داری آمریکا مدعی شد که واشنگتن خود را در قبال پاسخگو کردن ایران به اقداماتش متعهد می داند.

وی در این خصوص ادعا کرد: با آنکه که ایالات متحده آمریکا کماکان به دنبال بازگشت به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک است ما تردیدی در هدف قرار دادن کسانی که اقدام به فراهم کردن حمایت‌های مالی برای نیروی قدس یا حزب‌الله کنند نخواهیم داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • وطنم ایران IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 7
    ای بابا اون سریم مثالا پهپادا رو تحریم کردن. تو تاجیکستانم کارخانه زدیم. بزار تحریم کنن دلشون خوش باشه ...
    • DE ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      0 0
      در همین ارتباط بند تمبونی مثل کل ارتباطات بند تمبونی عیال لات متهمه یانکیگاه «بریان راسو این سگ ترسو معادن وزیر خزینه‌ داری آمریکاه مدعی شد که هوشنگجون منظور واشنگتن خود را در قبال صهیونیستها جهت تهمت زدن به ایران و یاوه سرایی علیه ایران متعهد می داند./ حالا فک میکنند ایران فقط یه شبکه داره خخخ احمق های گاوچرون ۴۳ ساله ما کلا مشبک شدیم. ما قبل از شما کلا خودم مون وب بودیم و هستیم آدرس دبل یو دبل یو دبل یو، جورج موش یه هُو .کپ کن منظور یی هو دات کُم. حالا شبکه یک رو شناختی بزن شبکه ۲ اون صدتا کانال داره.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    5 1
    پول نفت را می‌دهید به حزب‌الله؟
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      2 7
      نخیر.میفرستیم آلبانی شما استفاده کنید
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 4
    امریکای جنایتکار
  • امیرعلی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 5
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس