فلسطین

با توجه به قصد صهیونیست ها برای برگزاری رژه پرچم ها و هشدار صریح سازمان های مقاومت فلسطین در این رابطه، وضعیت در سرزمین های اشغالی به سمت شروع یک درگیری نظامی احتمالی می‌رود.

سرویس جهان مشرق _ از چند روز گذشته و با نزدیک شدن به برنامه سالانه رژه پرچم ها، وضعیت در شهر بیت المقدس روبه امنیتی تر شدن رفته است و نیروهای پلیس و امنیتی رژیم صهیونیستی به صورت گسترده ای در سرتاسر شهر حضور پیدا کرده اند.

رژه پرچم ها، مراسمی صهیونیستی است که هرساله در روز ۲۸ ماه ایار (یکی از ۱۲ ماه یهودیان) و با حضور راهپیمایان اسرائیلی در شهر بیت المقدس برگزار میشود و در خلال آن، صهیونیست ها مقدسات و شخصیت های الهی اسلام را مورد توهین و هتک حرمت قرار میدهند.

با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری مراسم رژه پرچم ها، سازمان های مقاومت فلسطینی نسبت به برگزاری این مراسم در شهر بیت المقدس و هتک حرمت مسجد الاقصی هشدار جدی داده و اعلام کرده اند که در صورت برگزاری مراسم، رژیم صهیونیستی باید منتظر پاسخ سازمان های مقاومت فلسطینی باشد. حماس و سازمان جهاد اسلامی فلسطین به مقامات صهیونیستی و دیگر کشورهای همسایه فلسطین اشغالی به صورت واضحی این پیام را منتقل کرده اند که هرگونه اقدام توهین آمیز صهیونیست به مسجد الاقصی میتواند عواقب سختی برای صهیونیست ها داشته و دو طرف را وارد یک درگیری مستقیم نظامی کند.

شرایط حساس و متشنج امنیتی در بیت المقدس/ اسرائیل به سمت آغاز یک جنگ دیگر می‌رود؟
تهدید حماس در آستانه رژه پرچم ها: اجازه هتک حرمت به الاقصی را نخواهیم داد
شرایط حساس و متشنج امنیتی در بیت المقدس/ اسرائیل به سمت آغاز یک جنگ دیگر می‌رود؟
حماس اسرائیل را تهدید کرد:
اگر رژه پرچم در بیت المقدس لغو نشود، اسرائیل خود را در در خطر ورود به یک جنگ دیگر قرار میدهد

از سوی دیگر، سید حسن نصر الله نیز در سخنرانی اخیر خود ضمن اشاره به این موضوع، به مقامات رژیم صهیونیستی اینگونه هشدار داد که در رسانه های عبری زبان بازتاب گسترده ای داشت : «در طول چند روز آینده شاید حوادثی رخ دهند که موجب انفجار اوضاع در منطقه شوند. امروز مقاومت فلسطین تصمیم قاطع و نهایی خود را اتخاذ کرده و آن، این است که به هرگونه تعرض به مسجدالاقصی و یا برپایی راهپیمایی پرچم واکنش نشان می دهد».

هشدار ها و تهدیدهای سازمان های مقاومت فلسطینی کار را به جایی رساند که برخی از اعضای دولت ائتلافی فعلی اسرائیل، برگزاری رژه پرچم را یک اقدام تحریک کننده و عامل به خطر انداختن جان انسانها خواندند و خواستار تجدید نظر در برگزاری مراسم شدند. تامار زندبرگ وزیر دولت رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه گفته است که " مراسم رژه پرچم جان اسرائیلی ها را به خطر می اندازد. ما همه قربانیان آن هستیم".

شرایط حساس و متشنج امنیتی در بیت المقدس/ اسرائیل به سمت آغاز یک جنگ دیگر می‌رود؟
اعضای دولت ائتلاف علیه رژه پرچم ها:
  " این مراسم یک اقدام تحریک کننده بی ارزش و تهدید کننده زندگی انسان ها است"

در طرف مقابل، صهیونیست ها نیز حاضر به قبول عدم برگزاری رژه پرچم ها در بیت المقدس نیستند و با فراخوان گسترده نیروهای پلیس در بیت القدس، شرایط را متشنج تر کرده و زمینه شروع درگیری در سرزمین های اشغالی را ایجاد کرده اند. صهیونیست ها مدعی هستند که بیت المقدس پایتخت اسرائیل(فلسطین اشغالی) و متعلق به آنها است، اما این ادعای آنها در حالی است که بسیاری از دولت های سیاسی در جهان، حاضر به انتقال سفارت های خود از تل آویو به بیت المقدس نشده اند و ادعای صهیونیست ها مبنی بر اینکه بیت المقدس پایتخت اسرائیل است، کماکان توسط سازمان های بین المللی و اکثر دولت های سیاسی به رسمیت شناخته نشده و از همین رو اقدام صهیونیست ها در تصرف اراضی شهر بیت المقدس آشکارا یک مسئله غیر قانونی است.

شرایط حساس و متشنج امنیتی در بیت المقدس/ اسرائیل به سمت آغاز یک جنگ دیگر می‌رود؟
روزنامه اسرائیل هیوم:
دلیلی وجود ندارد که در پایتخت خودمان (بیت المقدس) آزادانه و با افتخار راهپیمایی نکنیم

علی رغم هشدار صریح حماس و جهاد اسلامی فلسطین، مقامات صهیونیستی در حال حاضر با تلاش برای ایجاد آمادگی های نظامی و امنیتی در بیت المقدس، سعی در برگزاری کامل رژه پرچم هارا دارند. با توجه به هشدار های مستقیم و صریح جبهه مقاومت فلسطین و دبیر کل حزب الله لبنان در رابطه با هتک حرمت مسجد الاقصی و برگزاری رژه پرچم ها، باید دید صهیونیست ها حاضر به تحمل پیامد های این اقدام خود خواهند شد یا نه.

شرایط حساس و متشنج امنیتی در بیت المقدس/ اسرائیل به سمت آغاز یک جنگ دیگر می‌رود؟
آمادگی (نظامی - امنیتی) در بیت المقدس به جهت برگزاری رژه پرچم ها:
حماس و جهاد اسلامی جلسه اضطراری برگزاری کردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    8 0
    امید داریم در جنگ جدید هیچ آتش بسی صورت نگیرد و نیروهای مقاومت فلسطین با همکاری حزب الله و جبهه جولان و سپاه قدس و النجبا عملیات آزادسازی شهرهای اشغالی فلسطین را شروع کنند و قدس را آزاد کنند. یهودیان صهیون را تکه تکه و به مدیتراته خواهیم ریخت.
    • دانا IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      اوضاع بگونه ایست که اگر کوچکترین درگیری صورت گیرد مبدل به جنگی تمام عیار میگردد و در این جنگ رژیم غاصب اسراییل از روی زمین محو خواهد شد!
  • موبین IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    7 0
    درطول تاریخ نکبت بار حیات این غده سرطانی، هیچ زمانی همانند اکنون در معرض نابودی نبوده است. شرش را کم کنیم.
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    کفتارهای خونخوار بزودی رژه تابوتهای شمارو خواهیم دید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس