کد خبر 1381201
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
داورزنی: لغو دیدار با کانادا را نمی‌توانیم به بی‌ثباتی فدراسیون فوتبال ربط دهیم/ وزارت ورزش و شخص وزیر تدبیر بهتری بیاندیشند

رئیس فدراسیون والیبال گفت: لغو دیدار تیم ملی فوتبال با کانادا کاملا موضوعی سیاسی بود و خیلی نمی‌توانیم به فدراسیون فوتبال ربط دهیم.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی در حاشیه مراسم تجلیل و رونمایی از سردیس چهار چهره ماندگار ورزش ایران اظهار داشت: معمولا در قهرمانی‌ها، مردم فقط خود قهرمان را می‌بینند که در یک مسابقه جهانی، المپیکی یا آسیایی مدال گرفته و مورد تشویق قرار می‌دهند و از زحماتش تقدیر می‌کنند. این را باید بدانیم که برای قهرمان شدن و اینکه در میدان‌های المپیک و جهانی بتوانیم به موفقیت برسیم نیازمند مدیرانی هستیم که شرایط را برای رشد قهرمانان فراهم کنند. کسانی که این شرایط را فراهم می‌کنند تا قهرمانان ما بدرخشند و باعث عزت و افتخار برای کشور شوند.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: اقدام خوبی که کمیته ملی المپیک انجام داد این بود که از روسای سازمان تربیت‌بدنی و روسای فدراسیون‌هایی که در طول ۴۰ سال گذشته باعث افتخارات زیادی در ورزش کشور شدند و به سبب زحمات آنها ما شاهد افتخارات بسیار خوبی در ورزش  بودیم، مورد تقدیر قرار گرفتند و نامی از آنها برده شد و سردیس آنها در ویترین افتخارات موزه المپیک گذاشته خواهد شد. معمولا ما بعد از اینکه افراد از بین ما می‌روند از آنها تقدیر می‌کنیم، ولی کمیته المپیک کار خوبی را شروع کرده که از مدیران ورزش کشور که در طول ۴۰ سال گذشته خدمات خوبی داشتند، مانند آقایان غفوری‌فرد و هاشمی‌طبا و ... که زحمات بسیار خوبی کشیدند، تقدیر کرد و سردیس آنها در تالار افتخارات کمیته ملی المپیک قرار خواهد گرفت. این اقدام ارزشمند است و برای جوانان و نوجوانان ما یادآوری خواهد شد که چه کسانی در سالهای گذشته برای اعتلای ورزش کشور کار کردند.

بیشتر بخوانید:

مشکلی برای انتخابات کمیته نداریم/ درباره لغو دیدار ایران و کانادا قضاوت نمی‌کنم

وی درباره لغو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل کانادا تصریح کرد: به نظر من برنامه‌ای که تدوین شده بود، نباید به یک فضای دیگری کشیده می‌شد. به هر ترتیب مسابقات مختلفی در دنیا برگزار می‌شود و کشورهای مختلف میزبان هستند و موظف هستند که شرایط لازم را فراهم کنند. همین الان فدراسیون والیبال کانادا از تیم بانوان والیبال ما دعوت کرده است و  مجموعه هزینه‌ها را بخش خصوصی در کانادا تامین کرده و پرداخت می‌کند. اگر این بحث برای ما به سمتی برود که تبدیل به سوژه سیاسی شود خیلی موافق نیستیم و کار خوبی نیست. متاسفانه ما شاهد بداخلاقی‌هایی از سمت کسانی هستیم که خودشان را ایرانی و وطن‌پرست می‌دانند. اینکه تیم ملی یک کشوری که بنا به ضرورت برای یک بازی تدارکاتی به کشوری دعوت می‌شود و فضاسازی‌هایی صورت می‌گیرد و  کسانی که هیچ علاقه‌ای به ایران و هموطنان ما ندارند شروع به جوسازی می‌کنند. متاسفانه بی‌تدبیری دولت کانادا هم در این بحث مزید برعلت شده است. ورزش  زبان مشترک همه ملت‌ها است و یک بازی تدارکاتی نباید به اهداف سیاسی تبدیل شود که عمدتا براساس شایعات و ظلمی است که اتفاق می‌افتد. من این رفتارها را نمی‌پسندم و معتقدم که ورزش باید در مسیر غیرسیاسی‌اش پیش برود و مردم باید از طریق ورزش با هم صحبت کنند و در کنار هم باشند.

داورزنی در واکنش به این موضوع که این اتفاقات به دلیل شرایط بی‌ثبات فدراسیون فوتبال به وجود نیامده است؟ گفت: اتفاقی که در حوزه فوتبال برای بازی با کانادا افتاده است کاملا سیاسی است. الان ما  نیاز داریم که هرچه زودتر فوتبال کشورمان ثبات پیدا کند و مدیریت فدراسیون فوتبال تعیین تکلیف شود، اما اتفاقی که افتاد و موضع‌گیری نخست‌وزیر کانادا یک موضوع کاملا سیاسی است و خیلی نمی‌توانیم به فدراسیون فوتبال ربط دهیم. فدراسیون برای انجام سفر و برگزاری این مسابقه روال خودش را طی کرده است، قطعا در چنین شرایطی، نگرانی مردم برای نحوه شرکت تیم ملی در جام جهانی، همچنین نگرانی‌ای که بازیکنان، کادرفنی و مردم از شرایط تیم ملی دارند بحث کاملا درستی است و هرچه زودتر باید مدیریت فدراسیون فوتبال تعیین و تکلیف شود و همچنین وزارت ورزش و شخص وزیر تدبیر بهتری بیاندیشند تا شاهد ثبات فدراسیون فوتبال باشیم.

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که بحث دریافت غرامت ۱۰ میلیون دلاری از کانادا درست است؟ خاطرنشان کرد: این موضوع را واقعا نمی‌دانم و باید از دوستان در فدراسیون فوتبال پرسید که توافقات چگونه بوده است و بر چه مبنایی این مسئله مطرح شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس