کد خبر 1381505
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
ویژگی‌های موشک «حیدر ۱» و پهپاد کروز «حیدر ۲»

امیر تقی‌خانی توضیحاتی را درخصوص مهمات جدید و پهپادهای موجود در پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳ ارتش جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

به گزارش مشرق، امیر «شاهین تقی‌خانی» معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از هم‌وطنان در حادثه متروپل آبادان اظهار داشت: ارتش در حوزه پهپادی رشد کمّی و کیفی چشمگیری داشته و مدت‌هاست خط تولید برخی پهپادها را راه‌اندازی کرده است.

وی طراحی و تولید و تجهیز پهپادها را اقدامی متکی به دانش و فناوری خواند و افزود: ما بخش‌هایی از این دستاوردها را در پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳ ارائه کردیم و جدا از انواع پهپادهای شناسایی، رزمی و انهدامی، گونه‌های متنوعی از مهمات جدید ایرانی را در معرض دید قرار دادیم.

سخنگوی ارتش با اشاره به تولید پهپادهای ارتقایافته و پهپاد جدید ضد رادار «امید» عنوان کرد: موشک «حیدر ۱» نیروی زمینی ارتش توسط پهپادهای بزرگ حمل شده و با برد ۲۰۰ کیلومتر اهداف را از دور نشانه می‌گیرد.

امیر تقی‌خانی ادامه داد: پهپاد «حیدر ۲» نیز یک پهپاد کروز با برد چند صد کیلومتر است که توسط نیروی زمینی ارتش طراحی شده و می‌تواند مأموریت‌های ابلاغی را صدها کیلومتر دورتر به انجام برساند.

وی با تأکید بر ایرانی بودن مجموعه بمب‌ها، موشک‌ها، راکت‌ها و تجهیزات نصب شده بر روی پهپادها گفت: این دستاوردها، محصول ذهن خلاق جوانان ارتش، وزارت دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان است که دشمن را از هر اقدام نابخردانه‌ای علیه جمهوری اسلامی بر حذر می‌دارد.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز شیوه‌های ترکیبی نبرد جایگاه ویژه‌ای برای پهپادها ایجاد کرده است.

امیر تقی‌خانی با بیان اینکه بالگرد، هواپیما، تانک، ناو و دیگر تجهیزات سازمان‌های نیروهای مسلح، همچنان جایگاه ویژه خود را در سازمان رزم دارند، گفت: تغییر شکل و شیوه تهدیدات و نیازهای امروز ایجاب می‌کند که از تجهیزات و شیوهای دیگری نیز استفاده کنیم که پهپادها با قابلیت‌های مختلف، مأموریت‌های متناسب با نیازها را در نیروهای چهارگانه زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی اجرا می‌کنند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس