.

دستگاه دیپلماسی کشورمان باید ضمن هشیاری نسبت به تله‌گذاری غربی‌ها، بر برجسته‌سازی روند همکاری صادقانه ایران با آژانس متمرکز شود و ضمن اعتبارزدایی از گزارش‌های جعلی، در همکاری با آژانس که قرار است گزار

به گزارش مشرق، کیهان نوشت: هم‌زمان با گمانه‌زنی‌ها درخصوص به بن‌بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۴ و همچنین افزایش فشار غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که یک نهاد فنی، حقوقی و کارشناسی است، طبق رویه سیاسی مسبوق به سابق، با انتشار دو گزارش غیرسازنده و خصمانه درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادعاهای جعلی و ساختگی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد.

گزارش گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که حاکی از خروج این نهاد از مسیر فنی است، دستمایه فضاسازی رسانه‌های غربی- به‌طور ویژه خبرگزاری انگلیسی «رویترز»- قرار گرفت و همچنین اظهارات مداخله‌جویانه برخی کشورهای غربی را به دنبال داشت.

نقش رژیم صهیونیستی در ادعاهای آژانس

انتشار گزارش‌های سیاسی و غیرسازنده آژانس و پوشش آن از سوی رسانه‌های غربی و صهیونیستی و هم‌زمانی آن با ادعای واهی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران، نشان می‌دهد که گزارش‌های اخیر این نهاد بر اساس اطلاعات و داده‌های جعلی و ساختگی است که توسط رژیم صهیونیستی و کشورهای معاند در اختیار آژانس قرار گرفته است.

دیروز سه‌شنبه و به‌دنبال انتشار گزارش جدید آژانس اتمی بود که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در راستای تحریک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای حکام برای صدور قطعنامه علیه ایران با انتشار کلیپی، ایران را به سرقت اسناد طبقه‌بندی‌شده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم کرد!

وی در حساب توییتری خود مدعی شد: «ایران اسناد طبقه‌بندی‌شده آژانس را سرقت کرد و از آن برای فرار سیستماتیک از تحقیقات هسته‌ای بهره برد!»

گزارش آژانس؛ اهرمی برای فضاسازی و فشار

ادعای مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه کشورمان در حالی مطرح شده است که ایران همیشه اعلام کرده برنامه هسته‌ای‌اش، صلح‌آمیز است. همچنین جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی منتشر شده است که مذاکرات هسته‌ای برای احیای توافق هسته‌ای پس از توقف در ماه مارس، همچنان در بن‌بست مانده است.

به‌زعم برخی کارشناسان و تحلیلگران سیاسی، گزارش سیاسی و خصمانه آژانس که مبتنی بر داده‌های جعلی رژیم صهیونیستی است آن‌هم در فضایی که مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۴ به بن‌بست منتهی شده، صرفاً به‌عنوان یکی از ابزارهای فشار علیه جمهوری اسلامی ایران و در راستای امتیاز گیری برجامی و شگردهای روانی و تبلیغی منتشر شده است.

لزوم بازنگری در همکاری ایران با آژانس

بر همین اساس به نظر می‌رسد دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید ضمن هشیاری نسبت به تله‌گذاری غربی‌ها، بر برجسته‌سازی روند همکاری صادقانه ایران با آژانس متمرکز شود و ضمن اعتبارزدایی از گزارش‌های جعلی مبتنی بر داده‌های غلط صهیونیست‌ها، در همکاری با آژانس که قرار است گزارش‌هایش دستمایه تصمیمات شورای حکام قرار گیرد، بازنگری کند.

ادعاهای دروغ

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که قرار است که گزارش‌های جدیدش هفته آینده در شورای حکام بررسی شود، روز دوشنبه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که میزان ذخیره اورانیوم غنی‌شده ایران بیش از ۱۸ برابر حد مجازی است که به ‌موجب توافق هسته‌ای اجازه داده شده بود.

آژانس همچنین اعلام کرد که ایران در ارائه پاسخ‌های «معتبر فنی» به سؤال‌های آژانس درباره پیدا شدن مواد هسته‌ای در ایران طی سه سال گذشته ناکام بوده است.

طبق گزارش الجزیره، آژانس همچنین مدعی شده ذخیره اورانیوم غنی‌شده ایران از آخرین گزارش سه‌ماهه ما به میزان ۶۱۲ کیلوگرم افزایش یافته است.

رویترز نوشت: آژانس در گزارش فصلی تازه خود به شورای حکام گفته است که ایران پاسخ‌های کمی به سؤالات قدیمی آژانس درباره منشأ ذرات اورانیوم یافت‌شده در سه سایت اعلام‌نشده، داده است.

در ادامه این مطلب آمده است: عدم پیشرفت در گفت‌وگوهای ایران و آژانس می‌تواند منجر به درگیری دیپلماتیک جدیدی با غرب در جلسه هفته آینده شورای حکام آژانس اتمی شود. اگر قدرت‌های غربی به‌دنبال قطعنامه‌ای در محکومیت تهران باشند، این موضوع می‌تواند ضربه سنگین‌تری به تلاش‌ها برای احیای برجام بزند.

براساس اعلام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در آخرین گزارش این سازمان در خصوص برنامه هسته‌ای ایران تخمین‌ زده شده تا ۱۵ مه ۲۰۲۲، کل ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران ۳۸۰۹.۳ کیلوگرم بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است میزان ذخیره اورانیوم غنی‌شده تا میزان ۲۰ درصد، اکنون ۲۳۸.۴ کیلوگرم تخمین زده می‌شود که ۵۶.۳ کیلوگرم از زمان آخرین گزارش در ماه مارس بالاتر رفته است. این در حالی است که میزان اورانیوم غنی‌شده تا

۶۰ درصد با افزایش ۹.۹ کیلوگرمی، به ۴۳.۱ کیلوگرم رسیده است.

ایران: گزارش آژانس یکطرفه و غیرمنصفانه است

بر همین اساس بود که «محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین و آژانس در پی انتشار دو گزارش جدید دوشنبه‌شب رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد راستی‌آزمایی اجرای برجام و اجرای پادمان در جمهوری اسلامی ایران گفت: اولین گزارش مربوط به اجرای موافقت‌نامه پادمان در جمهوری اسلامی ایران است که به روند انجام مذاکرات مربوط به موضوعات باقیمانده پادمانی بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس براساس نقشه راه مورد توافق در بیانیه مشترک توافق شده بین گروسی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در پنجم مارس ۲۰۲۲ می‌پردازد.

گفتنی است، در سفری که گروسی اواسط اسفندماه به تهران داشت و در پی گفت‌وگوهای انجام‌شده، بیانیه مشترکی از سوی ایران و آژانس صادر شد. بر اساس توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سازمان انرژی اتمی حداکثر تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ توضیحات کتبی مرتبط با سؤالات مطرح‌شده توسط آژانس درباره موضوعات مربوط به سه مکان که ایران به آنها نپرداخته را به همراه اسناد پشتیبان مربوط، به این نهاد ارائه دهد.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری خاطرنشان کرد: اسنادی که ۲۹ اسفند باید می‌فرستادیم، در اختیار آژانس قرار گرفته است و احتمالاً نمایندگان آژانس برای مرور پاسخ‌ها باید به ایران بیایند و بعد گزارش نهایی را تهیه کنند و امیدوارم بدون نفوذپذیری از دشمنان ما کار خود را در چارچوب کارشناسی و منطقی رسیدگی کرده و جمع‌بندی نهایی و گزارش آن را ارسال کنند.

غائبی در همین خصوص افزود: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم اینکه از همان ابتدا معتقد بود طرح ادعاهای مطروحه علیه آن براساس اطلاعات ساختگی است که توسط رژیم صهیونیستی و کشورهای معاند در اختیار آژانس قرار گرفته است، برای نشان دادن حسن‌نیت خود و رد ادعاها و اتهامات مطرح‌شده از طریق اعلام آمادگی برای تعامل مستدل و فنی با آژانس تلاش کرد تا ضمن توافق با آژانس برای وارد شدن به یک روند مذاکراتی، با هدف حل‌وفصل نهایی این ادعاها، با شرکت در سه نشست فنی تفصیلی جداگانه با مسئولان ذی‌ربط آژانس طی دو ماه گذشته، توضیحات و مستندات فنی لازم را درخصوص ادعاهای مطروحه شده در اختیار آژانس قرار دهد.

غائبی ادامه داد: گزارش مدیرکل آژانس منعکس‌کننده همکاری‌های گسترده ایران با آژانس نیست. جمع‌بندی گزارش عیناً همان مطالبی است که مدیرکل حتی پیش از پایان مراحل پیش‌بینی‌شده در بیانیه مشترک، در پارلمان اروپا قبل از برگزاری دور سوم مذاکرات فنی ارائه کرد.

به گفته نماینده ایران، این گزارش متأسفانه با کنار گذاشتن استدلالات مبسوط، مستدل و فنی مطرح‌شده از سوی طرف ایرانی و نامعتبر خواندن غیرمنصفانه آن‌ها، همچنان بر مفروضات از پیش تعیین‌شده آژانس تکیه کرده و بر این اساس جمع‌بندی یک‌طرفه خود را ارائه می‌دهد.

این دیپلمات ارشد ایرانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران این رویکرد را غیرسازنده و مخرب نسبت به روابط و همکاری‌های جاری و نزدیک ایران و آژانس ارزیابی کرده و معتقد است آژانس بایستی متوجه عواقب مخرب انتشار چنین گزارش‌های یکسویه‌ای که می‌تواند بهانه لازم را در دست مخالفان روابط ایران و آژانس و مخالفان قسم‌خورده احیای برجام قرار بدهد، باشد.

وی در توضیح گزارش دوم بیان کرد: گزارش دوم یک گزارش به‌روزرسانی فنی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه نظارت بر اجرای برجام وفق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که حاوی آخرین تحولات و همچنین اطلاعات فنی جدید در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

سرپرست نمایندگی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یادآور شد: تمامی فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران در چارچوب معاهده ان.پی.تی و براساس اقدامات جبرانی قانونی پیش‌بینی‌شده در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی متعاقب توقف اجرای تعهدات هسته‌ای ایران ناشی از عدم اجرای تعهدات طرف‌های دیگر برجام، انجام شده و بر این اساس آژانس تا زمانی که توافق احیای برجام صورت نپذیرد، دسترسی به اطلاعات حافظه دوربین‌های مستقر خود و سایر اطلاعات دیگر در این زمینه نخواهد داشت. غائبی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به ضرورت پرهیز آژانس از درج اطلاعات جزئی فعالیت‌های هسته‌ای خود بر اساس اهمیت رعایت اصل محرمانگی براساس مقررات آژانس، به مسئولان این سازمان هشدار داده و مراتب اعتراض خود را اعلام کرده، مسئله‌ای که متأسفانه موردتوجه جدی آژانس قرار نگرفته است.

خطیب‌زاده: گزارش آژانس متوازن و منصفانه نیست

همچنین، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان دیروز سه‌شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛ گفت: متأسفانه این گزارش بازتاب‌دهنده واقعیت گفت‌وگوهای ایران و آژانس نیست. بعد از توافقی که بین ایران و آژانس در تهران انجام شد به‌صورت مکتوب ایران پاسخ‌هایی را به آژانس داشت و چند دور مفصل نشست حضوری برگزار شد که پاسخ‌های فنی و ارائه مستندات از سوی ایران صورت بگیرد.

متأسفانه آنچه در این گزارش دیده می‌شود چیز جدیدی نیست و همانی است که گروسی در پارلمان اروپا پیش از دور سوم گفت‌وگوهای ایران و آژانس به‌صورت شتاب‌زده اعلام کرد. این گزارش از همان موقع و حتی قبل از نشست سوم ایران و آژانس جمع‌بندی شده بود و به نظر می‌رسد شتاب‌زدگی در این جمع‌بندی وجود دارد. گزارش منصفانه و متوازن نیست و بیم این می‌رود فشار صهیونیست‌ها و برخی کنشگرها باعث شده مسیر گزارش معمول آژانس از فضای فنی به سیاسی منتقل شود و انتظار ما این است که این مسیر اصلاح شود.

فرانسه خواستار پاسخگویی ایران به سؤالات آژانس اتمی شد!

بعد از درز گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، وزارت خارجه فرانسه دیروز (سه‌شنبه) از ایران خواست فوراً به سؤالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته خود پاسخ دهد.

انتقاد دیپلمات روس از درز مجدد گزارش آژانس اتمی به رسانه‌ها

انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران در رسانه‌های غربی به سردمداری خبرگزاری «رویترز»، با انتقاد تند نماینده روسیه در مذاکرات وین همراه شد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از درز مجدد گزارش آژانس اتمی درباره ایران به رسانه‌ها انتقاد کرده و آن را موجب گمانه‌زنی‌های غیرضروری پیش از نشست شورای حکام دانست.

اولیانوف بامداد سه‌شنبه در صفحه توییتر خود نوشت: «مثل همیشه، گزارش‌های مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران امروز بلافاصله در رسانه‌های گروهی منتشر شد.»

وی دلیل انتقاد را این‌گونه شرح داد: «می‌توان انتظار گمانه‌زنی‌های زیادی را در روزهای آینده و بحث‌های داغ در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشت».

چین: از حل مسائل باقی‌مانده بین ایران و آژانس اتمی حمایت می‌کنیم

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم در نشست خبری دیروز سه‌شنبه گفت که چین از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران برای حل همه مسائل پادمانی باقی‌مانده از طریق گفت‌وگو و رایزنی حمایت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    15 1
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      5 1
      با توجه به این که بنگاه بین المللی نیروی هسته ای هرگز پرونده ایران را مختومه نخواهد کرد و آن را به ابزاری برای تحت فشار گذاشتن ایران توسط غربی ها کرده است، بهترین سیاست این است که ایران با بازی دادن این بنگاه به روش خود یانکی ها در مذاکرات هسته ای یعنی مذاکره برای مذاکره، سبب خستگی و فرسودگی شان شود و به همان روشی که کره شمالی و هند و پاکستان سیاست خود را در هسته ای شدن پیش بردند، برنامه هسته ای خود را تکمیل کند!
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 1
      کاربران محترم عزیزصبرخوبه،ایران درقبال روباه های مکاروحیله گراروپایی وآمریکاداره بهترین سیاست وراهکاررادنبال میکنه،اینقدرعجول وتندخو نباشید
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    8 0
    آژانس اتمی و تمامی نهادهای بی اصطلاح بین المللی بطور کامل در سیطره یهودیان افراطی صهیونیست ها هستند حافظ منافع یهود و اسرائیل ... رییس آژانس اتمی تا بازرسان اتمی همه و همه گماشتگان یهود و اسرائیل هستند ..
  • رضا IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 11
    گناه آژانس چيه وقتى شما بند رو آب داديد ؟! اصلاً همين غنى سازى شصت درصدى كه عالم و آدم ميگن صرفاً استفاده نظامى داره و لاغير ، اگر قصد و قصود بدى نداريد چرا ادامه اش ميديد ؟! وانگهى با وجود دشمنان حرامزاده اى مثل اسرائيل و امريكا توقع داريد بيانيه آژانس غير از اين باشه ؟!
    • محمدایوب IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      14 0
      رضا نفتالی بنت مگر ما مانند تو هستیم که دریک مهمانی ...نفهم طبیعت دشمن دشمنی است چنانچه پایت لیز بخورد میگوید ....شهروند محترم اسراییل کسی بند رااب نداده 60درصد هم اگر برای نظامی باشد به خاطر آن است که قوی باشیم که اگر ضعیف باشیم مانند افغانستان وسوریه ولبنان ولیبی ویمن حمله میکنند امثال تورا جای ...یا می برند یا سر میبرند می اندازند جلوی سگهایشان یا مانند افغانستان اگر خواستند بروند سگهایشان را با هواپیما میبرند وامثال تو باید به چرخهای هواپیما آویزان شوی ویا ...نفهم اسراییل بمب اتم داره کاری به او ندارند آنوقت تو می گویی 60درصد برای چه می‌خواهیم بع بع بع بع
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      6 0
      آژانس اتمی و تمامی نهادهای بی اصطلاح بین المللی بطور کامل در سیطره یهودیان افراطی صهیونیست ها هستند حافظ منافع یهود و اسرائیل ... رییس آژانس اتمی تا بازرسان اتمی همه و همه گماشتگان یهود و اسرائیل هستند ..
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      9 0
      خود این صهیونیست ها میگن خروج آمریکا از برجام اوضاع رو [برای آمریکا و این رژیم جعلی ] بدتر کرده اونوقت این آقا رضا مدعی هست که بند رو با غنی سازی ۶۰ درصدی اب دادیم / غنی سازی ۶۰ درصدی اولا درجهت نیازهای و متعارف است ثانیا پاسخ مناسبی به بدعهدی های آمریکا و اروپاست / توقع داری هم تحریم باشیم و هم تعهدات خودمون رو یکطرفه اجرا کنیم / مطمئنی آقا رضا شما از آلبانی کامنت نگذاشتی این حرفها مربوط به یک هم وطن دلسوز و منطقی نیست و بیشتر شبیه مواضع منافقانه است
  • IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    5 4
    روسیه .وایران نفت وگازرابه اروپا توقف کندوجلوصادرات عربستان راهم بگیرند تنگه هرمزرامدتی ببندند.اروپا وحتی امریکانابودمی شوند
  • علی IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    10 0
    با نشان دادن حسن نیت بیمورد دستگاه دیپلماسی در ماههای گذشته برای صدمین بار فریب دیپلمات یکلا قبای آژانس را خوردیم
  • عبدالله IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    5 0
    عزیزان دست اندرکار ،این گروسی و امثال ایشون فاسدند. ملحدند ،بی شرفند پست و کثیف و نجسند. چرا وقت تلف میکنید.این برجام با این زیادی خواهی ها و اتهام ها قطعاًبه جایی نمیرسه ،راهشون ندید و محکم در مقابل این مفسدین تبهکار بایستید. غنی سازی رو تا اون جا که ممکنه افزایش بدید اونوقت می بینید که مثل سگ التماس می کنند.
  • حامد IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    9 0
    ما هم باید راه اسراییل را برویم و از این پیمان بی فایده و پرضرر خارج بشیم
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    18 0
    در وزارت خارجه و دولت چه خبر است ، شاید این دولت هم مثل دولت ليبرال ها، می خواهد ثابت کند که آمریکا وغرب غیر قابل اعتمادند ، اگه غیر اینه پس به چه دلیل باز همان راه رفته و عبرت آموز را بارها و بارها تکرار می کنید؟؟؟ مگر رهبری بارها تاکید نکردند که مذاکرات با غرب و آمریکا و معاهدات استعماری مثل ان پی تی ، FATF،معاهده پاریس و...جز استثمار و تحقیر چیزی ندارد ، چرا باز در این دولت هم به رهبری و مردم ، بی توجهی می شود ؟ آیا دولت از مشاوران نفوذی خط می گیرد؟؟؟
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    6 1
    به هیچ عنوان حتی درصورت جنگ حق ندارید پیشرفتهای ایران را وابسته کنید به اژانس وتله برجام(چون ایتقدر اینها زیاده خواه هستند که تا یک حکومتی را کاملا دراختیار نگیرند ول کن نیستند
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 1
    همه ظریف نیستن
  • DE ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 3
    بسم الله این گوی ومیدان از همین فردا تمام مراودات با آژانس راقطع وراه خود را بروید سر مردم را درد نیاورید این موضوع دیگر خیلی طولانی شده وبی خود پس بجای شعار عمل کنید
  • FR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    4 0
    گوش ما از خيانت آژانس و غربي ها پر است ! و ديگه حتي ميل به خواندن اين جور مقاله ها را ندارم و فقط تيترش را خواندم… ايران نبايد انگلستان را بابت قحطي ١٢٩٩ در لين مذاكرات شركت دهد تا غرامت نسل كشي ان تا قرنها از انها گرفته نشده است ! ايران نبايد با المان و فرانسه بابت خسارات جنگ دوم جهاني و دادن سلاح شيميايي تا نگرفتن كل خسارات با انها مذاكره كند !
  • FR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    در اين زمينه ها تمام وزراي برجام تحت جو غربي قرار ميگيرند و شُل عمل ميكنند !
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    یک میلیارد بار هم سوال غیر فنی توسط آژانس پرسیده شود نبایستی جواب داد چون غیر فنی و خارج از حیطه اختیارات و پروتکل های آژانس هست. علت در این هست که همچون سازمان بهداشت باصطلاح جهانی این سازمان نیز غیر انتخابی هست و برای ترمیم آن بایستی اولا انتخابی و با رای گیری این سازمان انتخاب گردد و دوما قاعده‌ای همچون شورای امنیت برقرار گردد تا کشورهای قدرتمند مستقل دارای حق وتو باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس