ترکیه

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن ادعای حمایت از مسئله فلسطین، در عین حال گفت که این کشور به گفت‌وگو با رژیم موقت صهیونیستی ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز سه‌شنبه گفت که این کشور با رژیم موقت صهیونیستی بر سر ادامه گفت‌وگو به توافق رسیده است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از چاووش اوغلو گزارش داد که در جریان سفر اخیر خود به رام الله و تل‌آویو، با یائیر لاپید وزیر خارجه صهیونیستی موضوعاتی را مطرح کرد که در نشست با تشکیلات خودگردان فلسطین بررسی کرده بود.

وی با بیان اینکه این موضوعات «بسیار مفید» بود، گفت که در جریان دیدار با لاپید، بر سر بررسی تعیین سفیر به توافق رسیده است. قرار است این وزیر صهیونیست به آنکارا سفر کند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین مدعی شد که گفت‌وگوی این کشور با رژیم صهیونیستی، علیه مسئله فلسطین نیست، بلکه «این گفت‌وگو در کاهش تنش، نقش خواهد داشت».

بیشتر بخوانید:

تقویت روابط آنکارا و تل‌آویو بعد از مذاکراتی «صریح»

وی با این ادعا که خطوط قرمز ترکیه درباره فلسطین روشن است، خاطر نشان کرد: «مسئله فلسطین، قدس و مسجدالاقصی و وضعیت کنونی آن، مسائل بسیار حساسی برای ما به شمار می‌رود».

در همین ارتباط، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به تازگی گفت که رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای همکاری با ترکیه در حوزه گاز طبیعی اعلام کرده و وزیر انرژی ترکیه نیز به زودی گفت‌وگوها در این زمینه را با رژیم تل آویو آغاز خواهد کرد.

اردوغان پیش از این نیز با اشاره به روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی در حوزه انرژی، گفته بود: «موضوع گاز طبیعی می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین گام‌هایی باشد که می‌توانیم با هم در روابط دوجانبه برداریم. امیدوارم از مذاکرات (در زمینه انرژی) نتیجه بی نقصی حاصل شود.»

به دنبال سفر اواسط اسفندماه سال گذشته «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم  موقت صهیونیستی به ترکیه و میزبانی رجب طیب اردوغان از او، روابط آنکارا و تل‌آویو گرم شده است.

رئیس‌جمهور ترکیه البته به ادعای حمایت از فلسطین ادامه داده و بعد از انتقادات از سفر هرتزوگ مدعی شد: «اقداماتی که برای روابط سیاسی-اقتصادی با اسرائیل انجام می‌دهیم یک موضوع است و قضیه بیت‌المقدس موضوعی دیگر. راه دفاع مؤثر از آرمان فلسطین، داشتن یک رابطه معقول، منطقی، منسجم و متعادل با اسرائیل است.»

پس از سفر سفر اسحاق هرتزوگ به آنکارا و دیدار او با رجب طیب اردوغان،  وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی در سفری به «آتن» پایتخت یونان گفته بود که «همه می‌دانند روابط بین اسرائیل و ترکیه بهبود پیدا کرده و این امری سرّی نیست.» 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 1
    عالی
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 1
      خوب معلومه برای شما صهیونیست‌ها عالیه مناخیم!!!
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    اسرائیل برای تقویت خودش با شما گفتگو می کنه یا تضعیف خودش؟ اگه اسرائیل داره با شما گفتگو می کنه که نفع ببره خوب علیه فلسطینه . اگه اومده با شما گفتگو کنه که خودزنی کنه ،که حق با شماست گفتگوی شما علیه فلسطین نیست. خداوند و وجدانهای بیدار شما را قضاوت خواهند کرد. امیدوارم حق با شما باشد
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    تورک قارداشلاریم !!!,جواب مارمولکای کویری فارس و روباهای کوهی کورد تروریست رو ندید بذارید تو توهمات و تخیلات خود خوش باشند!!اینا بدون تورک اصلا تاریخی ندارندو مدنیت و تمدنی شناخته نمی‌شوند و شناسنامه و شجره شأن بدون تورک نامفهوم و ناشناسه !!خودشون هم بهتر میدونند فقط از شدت سبک مغزی و عقده و بخالت اینطوری خودشون رو جر می‌دهندو ضد تورک حرف میزنند !!
    • اطلس IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      تاریخ مدنیت و تمدن ایران قبل از هجوم تجاوز و مهاجرت دشت قبچاق در شیراز ،خوزستان ،سیستان و ایلام و....موجوده ،شما آویزان تمدن ایران و رم شدید برای عرض ارادت و هویت ،شناسنامه و شجره ایران در تاریخ جهان است
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    ما رو گوش دراز فرض کردی یا واقعا خودت گوش دراز هستی؟ همین که گفتگو میکنی یعنی به رسمیت شناختی.-
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    اردوغان میخواهد ترک ها را به توله سگ های اسرائیل تبدیل بکند. و ای کور خونده ترک های غیرت مند ایران بر ویرانه های کاخ های نژادپرستی ی پانترک آنکارا، مسجد خداپرستی میسازد
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    این خره یا خودش رو زده به خریت؟ مگه میشه در یک کشور 2تا دولت باشه با اسرائیل گفتگو بکنی یعنی تف کردی به صورت فلسطین
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 1
    اردوغان اگه خیلی عاشق عثمانی است برود و غزه که زمانی خاک عثمانی بود را پس بگیرد. ولی ترکیه درازگوشی است که اسرائیل سوارش شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس