کد خبر 1382561
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
سلبریتی‌ها، متروپل، عقده‌های سیاسی و دیگران

ده روز از حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان می‌گذرد، حادثه‌ای که نه تنها بازتاب گسترده‌ای در رسانه ها داشت بلکه باعث اندوه مردم در سراسر ایران شد.

به گزارش مشرق، ده روز از حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان می‌گذرد، حادثه‌ای که نه تنها بازتاب گسترده‌ای در رسانه ها داشت بلکه باعث اندوه مردم در سراسر ایران شد. طی این ده روز نه فقط آبادان بلکه تمام ایران آبادان شد و در سوگ عزیزان از جانباختگان این حادثه به عزا نشست. داغ متروپل اتفاقی بود که واقعه پلاسکو را برایمان زنده کرد و ما را به روزهای تلخ ریزش ساختمان پلاسکو برد.

از لحظات اولیه وقوع این حادثه در کنار مردم آبادان، نیروهای آتش‌نشانی، هلال‌احمر، اورژانس، سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و سایر گروه‌های امداد و نجات وارد محل حادثه شدند و به‌صورت شبانه‌روز پای کار ایستادند و همچنان بی‌وقفه در حال خدمت‌رسانی هستند.

آخرین خبرها از این حکایت دارد که تکلیف تمام پیکرهای زیر آوار متروپل تا ۲۴ ساعت آینده مشخص می‌شود. تا این لحظه ۳۷ نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

آنچه نه تنها در فرهنگ ما ایرانی‌ها که شاید در سراسر دنیا جای دارد این است که مردم به داغدیده‌ها تسلی می‌دهند و با ابراز همدردی با آنها همراهی می‌کنند؛ فرهنگی که مردم در این حادثه نیز آن را به نمایش گذاشتند. 

اما نکته قابل توجه این است که برخی چهره‌های مطرح از جمله بازیگران، فوتبالیست‌ها و دیگر سلبریتی‌ها به جای همدردی با مردم عزادار آبادان، با دشمنان ایران و ایرانی همصدا شدند و این حادثه تلخ را دستمایه عقده‌های سیاسی خود کردند و حتی از آن برای جذب فالوور استفاده کردند.

آنچه در سایر کشورها رایج است، این است که افراد مشهور و سلبریتی‌ها در چنین مواقعی هم‌صدای مردم عزادار می‌شوند و به جای پاشیدن نمک بر زخم، مرهم زخم می‌شوند و از مردم می‌خواهند که برای بازماندگان حوادث دعا کنند.

سلبریتی‌های خارجی؛ برای جان باختگان دعا کنید

سلبریتی‌ها، متروپل، عقده‌های سیاسی و دیگران

سلنا گومز، خواننده آمریکایی

گومز نوشته است: «اگر کودکان در مدرسه ایمن نباشند، کجا ایمن هستند؟ معلمی در حین انجام کارش کشته شد. شغل ارزشمندی که متأسفانه کمتر از آن قدردانی می‌شود.»

سلبریتی‌ها، متروپل، عقده‌های سیاسی و دیگران

کیاری کندرل سیفس با نام هنری افست، خواننده و رپر آمریکایی

افست نوشته است:«برای کسانی که در حادثه تگزاس کشته شدند باید دعا کنیم، این دنیا به یک خدا نیاز دارد.»

سلبریتی‌ها، متروپل، عقده‌های سیاسی و دیگران

لبران ریمون جیمز بسکتبالیست آمریکایی

ریمون جیمز نوشته است:« من برای خانواده و کودکانی که در حادثه مدرسه اووالد تگزاس مجروح و کشته شدند دعا خواهم کرد، شاید این برایشان کافی باشد؛ این بچه ها در مدرسه در معرض خطر هستند، با اینکه «در مدرسه» یعنی اینجا باید جای امنی برای بچه‌ها باشد.

سلبریتی‌های داخلی؛ نگاه سیاسی و خود تحقیرانه 

سلبریتی‌ها، متروپل، عقده‌های سیاسی و دیگران

واکنش علی کریمی به حادثه متروپل

مقایسه همین چند توییت کافی است تا تفاوت دو نگاه مختلف به حوادث را دید، سلبریتی‌های آمریکایی در واکنش به حادثه تیراندازی در شهر یووالد، مردم را به دعا کردن برای خانواده متوفیان دعوت می‌کنند و در مقابل علی کریمی با یادآوری اتفاقات تلخ گذشته به گونه‌ای تلقین می‌کند که انگار فقط و فقط در ایران چنین اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد و همه دنیا در گل و بلبل به سر می‌برند.

نمک زخم!

این‌ها واکنش تعدادی از سلبریتی‌هاست، سلبریتی‌هایی که با پست‌ها و هشتگ‌های اینستاگرامی در پس از هر واقعه‌ای فقط خود در مقام مدعی العموم بر می آیند یا در همین حادثه اخیر در آبادان با یک پست به بهانه تسلیت سر و ته قضیه را به هم می آورند و به دلایلی واهی به نظام می‌تازند.

سلبریتی‌ها، متروپل، عقده‌های سیاسی و دیگران

رضا کیانیان

سلبریتی‌ها، متروپل، عقده‌های سیاسی و دیگران

شقایق دهقان

سلبریتی‌ها، متروپل، عقده‌های سیاسی و دیگران

تینا پاکروان

سلبریتی‌ها، متروپل، عقده‌های سیاسی و دیگران

الیکا عبدالرزاقی

سلبریتی‌ها، متروپل، عقده‌های سیاسی و دیگران

منیژه حکمت

سلبریتی‌ها، متروپل، عقده‌های سیاسی و دیگران

امیر غفارمنش

مرهم زخم!

از سوی دیگر برخی از سلبریتی‌ها و ورزشکاران، هم صدای مردم داغدار آبادان شدند، آنان که میتوانستند راهی آبادان شدند تا کمک حال امدادرسانان باشند و آنان که حضور فیزیکی شان ثمری نداشت سعی کردند با همدردی مرحم درد شوند.

حضور شهربانو منصوریان پابه پای امدادگران متروپل در حال کمک‌رسانی با کلاه و لباس مخصوص آتش‌نشانی

سلبریتی‌ها، متروپل، عقده‌های سیاسی و دیگران

حضور «محمدرضا صفدریان» قهرمان جهان در رشته یخ نوردی، در میان امدادگران برج متروپل

سلبریتی‌ها، متروپل، عقده‌های سیاسی و دیگران

حسین سلامی، فوتبالیستی که روحانی شد و حالا در متروپل است

حسین سلامی، فوتبالیست آبادانی و بازیکن اسبق تیم فوتبال صنعت نفت است که در دهه ۸۰ کاپیتان این تیم بود و در همان سال‌ها یکی از بازیکنان اخلاق‌مدار به شمار می‌رفت. او که چند سالی است به لباس روحانیت ملبس شده روزهای ابتدایی حادثه متروپل بطور خودجوش به زادگاه خود بازگشته و در این حادثه به امدادگران و زحمتکشان خدمت می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    45 2
    (سلبریتی)انگلهای مفت خور
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      11 1
      در غرب سلبریتی ها برده هستن . بر خلاف اظهار نظرهای نادرست سلبریتی های ایرانی اگر خارجی ها در مهد دموکراسی منطقی هم انتقاد کنن تنبیه میشوند
    • بختیاری IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      24 0
      به هرحال هر تکه استخوان یک دم تکان دادنی در جواب داره.اما اینجا برعکس هست ابتدا دم تکان می دهند تا اقامت یا ویزایی داده شود.یا ویزا و اقامت قبلی که از خون ملت کاسب شدن ماندگار باقی بماند.دســــــــتـــــــــــــمال تـــــــــــوالــــــــت همیشه همان خواهند ماند و هیچوقت جانشین دستمال بستن معروف موقع سردرد، التیمام بخش درد نخواهد شد. تفاوت سلبریتی های غربی که هیچ فرهنگ وغیرتی ندارند در همین هست که آنها برای رفتن به کشوری دیگر از خون و اندوه ملت خود مایه نمیگذارند.
    • حسین IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      4 0
      حالا اگر پای یک سگ در امریکا و اروپا شکسته بود سلبریتی های ایران چه نوحه ها که نمیگفتند و چه کمپین ها که برای تیغ زدن مردم راه نمی انداختند. البته باید ادم مواظب باشه ویزایش باطل نشود.
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 6
    سلبریتی
  • امیر IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    18 1
    دوستان و همراهان همیشگی این سرزمین خدایی . بیاد داشته باشید که همیشه تفاله های پر از گند ، در مراحل حساس و بزنگاه ها ، چهره شوم و .... مانند خودشون رو نشان میدن . و ما ایرانیان هرگز نیازی به بودن اینان نداریم . پس هرگز نه باید انتظاری داشته باشیم و نه الحمدالله نیازی . والسلام
  • امیر IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    26 7
    خدمت ع ل ی کریمی . میشه هر چند وقت یکبار زوزه خوکان را نکشی و گوش ما ایرانیان آرامش داشته باشه
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      13 2
      ایشان مصداق مثال " یارب مباد که گدا معتبر شود " هستند
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    21 0
    تابستان گذشته یک برج مسکونی در میامی آمریکا فروریخت و مردم آمریکا گفتن یاد حادثه 11 سپتامبر افتادیم.بعد از گذشت بیش از یک هفته از آوار برداری هنوز حدود 100 نفر مفقود بودن.طبق آمار رسانه ها تعداد قربانیان این حادثه به بیش از 160 نفر رسید.ولی اون موقع نه رسانه های مستقل ! و نه سلبریتی هاشون نفرت پراکنی نکردن.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    10 2
    در روز هایی که فرهاد مجیدی روی دوش هواداران استقلال جشن قهرمانی گرفت و باعث شادی دل هواداران آبی شد علی کریمی بدون حتی یک افتخار بعد از دوران بازی داره تو صفحه ش آهنگ حبیب میزاره و جملات قصار نثار ملت میکنه! پانوشت: من پرسپولیسی هستم
  • احمد TR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 10
    همدردی خوبه ولی کارساز نیست مردم ایران عزادارندعملین اگر سریع مجازات می شدند تنها امید مردم بود
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      15 0
      چره در اتفاقات مشابه در کشور های دیگه مثل اتفاق سال پیش میامی در فلوریدا که نزدیک به ۴ برابر متروپل کشته داد همچین جوی حاکم نیست و در ایران هر اتفاق مشابهی هزاران برابر ضریب و تخریب رسانه ای داره؟ این سوال ها و مقایسه ها رو برای خودتون مرور کنید به نتایج جالبی خواهید رسید
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    16 0
    در روایات و فرهنگ ما توصیه شده که به داغدار التیام بدید و ارومش کنید. کسی که داغدیده هست اصلا حوصله و طاقت حرف ها و نق نق های سیاسی اجتماعی رو نداره.
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      8 0
      احسنت به شما
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    11 2
    این لاشخورها با خون هم وطنانمون مهر پاسپورتشون رو میزنن و لایک گدایی میکنن
  • US ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 2
    مشرق و دیگر هیچ
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    8 0
    برای این جماعت درپیتی و اربابان غربیشون یک ایرانی خوب یک ایرانی مرده هست !! نون تو خون ایرانی میکنن و شادمانه میرقصند ! تف تو شرف نداشتتون !
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    7 0
    سینما رو تخته کنین بهتره یه مشت خائن
  • س IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    6 0
    به کف روی سیل میمانند وبه زودی ازبین میروندواماا لزبد فیذهب جفا
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    از یک جامعه شناس و روانشناس بپرسید.ببینید از کجا منشا میگیره.برای ما بگذارید
  • سلام IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 1
    من کاری به مهملات سلبریتی ها ندارم ،اما اینها مشکلاتی هست که مربوط به دیروز وامروز نیست بلکه سالهاست در این مملکت گریبانگیر ساختمان های غیر اصولی و گرانی وهوای بد خوزستان و..... هستیم ،پس بنابراین اگر شخصی محترمی می‌خواهد ریاست دولت را بدست بگیرد باید برای این دردهای شايع راهکار ومرحم داشته باشد وبا توجه به اینکه سالهاست مردم هی تحمل کرده اند و مسئولان متفاوتی را دیده‌اند وعلاجی ندیده اند ،حال می‌شود گفت که کفگیر صبرشان به ته دیگ رسیده و شما مشرق جان قرار نیست هر چیزی را توجیه کنید
    • علی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 1
      ایول ،این شد حرف حساب
  • احد IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    3 0
    نتیجه سالها هنرنمایی این به اصطلاح هترمندان تولید هزاران بچه طلاق ،خانواده ای از هم گسسته و تا بنیان
  • DE ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    3 0
    واقعا این سلبریتی ها گندش رو درآوردند دیگه! یک استدلال منطقی هم ما از این جماعت سربار نشنیدیم.
  • DE ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    اکثر سلبریتی های ایرانی متاسفانه خودشیفته های بی بخاری بیش نیستند.پس روی این ها که حتی نمی توانن یک فیلم درست و حسابی تحویل دهند اصلا حسابی باز نفرمائید. تو فیلم های دست و پاشکسته شون مچل موندن! حتی بازیگران بدرد بخوری نیستند! هرسال هم بدتر میشه! همگی یکهو میشن دکتر مثل مهناز افشار و با شیر های خشک فاسدش جان نوزادان بسیاری رو به خطر انداخت ویا کارشناس اجتماعی هیچی ندان کاهدان ! به هیکل اینا فقط باید خندید!
  • DE ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 0
    متاسفانه سینما نه کیفیت داره نه اخلاق! هر کسی با چهل تا جراحی زیبایی مثل چهل تیکه میاد میشه بازیگر! برای همین محصولاتشون درجه سه از اب درمیاد. آموزش و تربیت بازیگری در ایران اصولی و کیفی نیست. یک مشت قرتی اومدن مثلا شدن بازیگر! خدا به داد برسه!
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    # نه به سلبریتی
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    سلبریتی چهره است نه مغز متفکر اوفقط دیده می شود اما نمی بیند !!!
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    بسم الله نویسنده محترم خدا قوت و تشکر.
  • زهرا IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    مقصر خود تلویزیون ماست که این آدم های ناچیز رو بزرگ و بزرگ کرد و تو هر مناسبتی و هر جشن و عیدی از این جماعت مفت خور و خائن دعوت کرد و اینا هم اومدن تو برنامه های اعیاد و مناسبت های تلویزیون نشستن حرف زدن و اجازه اظهار نظر پیدا کردن وقتی مهمان برنامه ها فقط و فقط بشن از این قشر از جامعه که اصلا ربطی به اعیاد و مناسبت ها ندارن کم کم تبدیل به الگو میشن برای جوان ها و بعدم اینجوری وقتایی که بهشون ربط نداره هم اظهار نظر کارشناسی میکنن در حالیکه فقط پول دارن
  • ایرانی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    3 1
    سلبریتی گرین کارتتو زمین بگذار
    • پدرام IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 0
      دققیییییققااااا
  • مهدی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 1
    چرا محاکمه نمی شوند؟ چرا بخاطر سیاه نمایی ها و خیانت هایشان از کشور اخراج نمی شوند ؟ اگر سیستم قضایی با این تفاله های برخورد کرده بود امروز انقدر وقیح نبودند
    • IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      0 0
      به خاطر حرف؟همه چی محاکمه نمیشه
  • حمید IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 0
    سلبریتی های وطن فروش
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    افسوس که درس نخواندیم در مکتب کریمان __تا در ک کنیم که قادر بودیم شویم نریمان __ با آن که خود مسلمان دانیم ولی ز قر آن __دور بوده ایم و هستیم غافل ز هر چه برهان __ بر خواسته ی شیاطین تسلیم می شویم زود __غرق می شویم به چشمه ، نه لا اقل به یک رود __ غرقیم در فساد و تاریکی جهالت __فرض کرده ایم خود را در بهترین حالت _ باشیم جدّی و شاد ، فهمیده و بسی راد __روی آوریم به قر آن ، فهمیم معانیش را ، داریم همیشه در یاد __گوئیم سخن به برهان اما بمهر و تدبیر __پرهیز کنیم بگفتن از زشتی و ز تحقیر __ ۰
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    دعا برای جانباختگانی که میشد جلوی جانباختنشون رو گرفت.به جای مرهم شدن برای زیر آوارماندگان جلوی آوار شدن ساختمان ها روی مردم رو بگیرید.
  • پ IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    این ها که انقدر آبادان آبادان می کنند ،یک کم از اون پولهای مفت بازیگری رو خرج این مردم کنند بعدش حرف بزنن.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    همین دیروز صد نفر مردم برزیل روآب برد و زیر گل و لای مدفون شدن ،فقط به خاطر لایروبی نکردن رودخانه اونوقت همتون ساکت شدید
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    اون علی کریمی رو بگو تو‌در عمرت شده یک کودک کار رو ببری خونت بهش‌یک شام بدی؟ هرچی داری از فوتبال دولتی ایران داری بدون پرداخت مالیات معروف‌شدی تا توانستی به خارج بروی. دوزار مقاوم اسیایی هم‌نتوانستی برای ایران‌بیاوری هیچ مالیات هم پرداخت نکردی.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    چشم عقل دشمن اسلام کور __بوده هر چه می زند بیچاره زور __ می کند بیشتر ز مقصد خویش دور __نا توان تر می شود حتی ز مور __
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    چشم عقل دشمن اسلام کور __بوده هر چه می زند بیچاره زور __ می کند بیشتر ز مقصد خویش دور __نا توان تر می شود حتی ز مور __

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس