کد خبر 1382929
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
۳ جوان محکوم به قصاص در بم از اعدام رهایی یافتند

رئیس دادگستری شهرستان بم از رهایی سه محکوم به قصاص از اعدام در این شهرستان در ادامه پویش به حرمت علی می بخشم خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین رمضانی‌زاده از رهایی سه محکوم به قصاص از اعدام در شهرستان بم خبر داد اظهار داشت: طی چند روز گذشته در راستای پویش "به حرمت علی می بخشم" و با تلاش شبانه روزی انجمن حمایت از زندانیان و شورای حل اختلاف، سه فقره پرونده قتل عمد منتهی به رضایت اولیا دم و رهایی محکومین به قصاص از مجازات اعدام شده است.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، عنوان کرد: خانواده‌های اولیای دم با گذشت از قصاص این محکومان به سه جوان نادم و پشیمان، زندگی دوباره بخشیدند.

رئیس دادگستری شهرستان بم افزود: این خانواده‌ها با این اقدام خداپسندانه موجبات شادمانی خانواده‌های محکومان را فراهم آورده و همچنین سبب اصلاح آنان و بازگشت مجدد آنها به آغوش خانواده‌هایشان و اجتماع شدند.

وی با تشکر از زحمات مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان، اعضای شورای حل اختلاف و سایر افرادی که در این ارتباط تلاش کردند، افزود: یکی از رسالت‌های انجمن حمایت از زندانیان علاوه بر توجه بر وضعیت زندانیان و خانواده‌های آنها، تلاش در جهت صلح و سازش منتهی به کاهش مجازات حبس، آزادی زندانیان و عدم اجرای مجازات اعدام در مواردی که موجبات اصلاح مرتکب فراهم شده، است که انجمن شهرستان بم به این موضوع توجه جدی نموده و از تمام ظرفیت های موجود در این ارتباط استفاده می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس