«دزدان دریای مدیترانه»؛ دزدی نفت ایران به کارگردانی آمریکا

رهبر معظم انقلاب در پاسخی قاطع به نفت دزدی مشترک یونان و آمریکا اعلام کردند نفت دزد شمایید ما نفت خود را پس گرفته ایم.

به گزارش مشرق، یک ماه قبل یک نفتکش تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران که به دلیل بروز طوفان شدید، برای در امان ماندن از سانحه به سواحل یونان رفته و از مقامات ساحلی این کشور تقاضای کمک کرده بود، به بهانه حمل نفت روسیه و تحریم این کشور از سوی آمریکا و اروپا، نه تنها کمکی دریافت نمی‌کند، بلکه با حکم صوری دادگاهی در آتن مصادره و نفت آن تخلیه می‌شود.

اقدام دولت یونان مصداق دزدی دریایی است

اقدامی که در عرف بین الملل، مصداق عینی دزدی دریایی است و دولت یونان آن را به رهبری و کارگردانی و دستور آمریکایی‌ها اجرا کرده است.

کشتی ایرانی نقص فنی داشت و از یونان درخواست کمک کرد ولی به جای امدارسانی، آن را توقیف کردند

این در حالی است که کشتی تحت پرچم ایران نزدیک سواحل یونان، با شرایط آب و هوایی نامناسب مواجه شده و دارای مشکلات فنی بوده، مطابق قوانین بین المللی درخواست کمک کرده است و بر اساس مقررات و استانداردهای فنی و بین المللی، کشتی‌هایی که در وضعیت خطر ایمنی قرار می‌گیرند و درخواست کمک رسانی دارند باید از سوی کشوری که در نزدیکی سواحل آن قرار گرفته اند به نقطه امن سواحل منتقل شوند و پس از آن، اقدامات لازم برای تعمیرات صورت پذیرد و بعد از رفع خطر به مسیر بین المللی خود ادامه دهند.

ولی یونانی‌ها علی رغم عضویت در سامان بین المللی دریانوردی (IMO) و همچنین پذیرش قوانین بین المللی دریانوردی در اقدامی عجیب، کشتیِ تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران را نگه داشته و بار آن که نفت بوده را توقیف می‌کند.

آمریکایی‌ها نفتِ کشتی تحت پرچم ایران را تخلیه کردند و بردند / ‬ ایجاد آلودگی نفتی در آب‌های مدیترانه

در طول این یک ماه نیز بارها سازمان بنادر و دریانوردی از طریق IMO و همچنین وزارت امور خارجه کشورمان از دولت یونان خواسته اند که کشتی ایرانی رفع توقیف شده و به راه خود ادامه دهد که با دستور آمریکایی‌ها، دولت یونان حاضر به همکاری نشد.

نهایتاً آمریکایی‌ها تصمیم به مصادره محموله نفتکش تحت پرچم ایران به یک نفتکش دیگر و بر روی آب کردند که به دلیل نقص فنی در کشتی اولیه، قطعاً مشکلات زیست محیطی برای دریای مدیترانه به وجود آمده است.

همچنین طبق کنوانسیون بین المللی حفاظت از محیط زیست دریایی (مارپل)، محدودیت‌هایی برای انجام هرگونه عملیات جابه جایی سوخت و عملیاتی که موجب آلودگی محیط زیست ناشی از کشتی‌ها می‌شود، وجود دارد که متأسفانه دولت یونان هیچ یک از این موارد را رعایت نکرده است.

دلاوران نیروی دریایی سپاه نفت مان را پس گرفتند

حال در برابر این دزدی دریایی یونانی‌ها، دریادلان نیروی دریایی سپاه دو نفتکش تحت پرچم یونان را در پی بروز برخی تخلفات متوقف کرده و به سواحل جنوبی کشورمان هدایت کرده اند.

سربازان سپاه ۶ خرداد امسال با هلیکوپتر بر روی عرشه نفتکش دلتا پوسایدون در نزدیکی سواحل عسلویه فرود می‌آیند و آن را توقیف می‌کنند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران جمعه گذشته علاوه بر این کشتی، کشتی پردونت واریور با پرچم یونان را هم در نزدیکی آب‌های بندر لنگه حوالی جزایر فارور توقیف کرد.

 «دزدان دریای مدیترانه»؛ دزدی نفت ایران به کارگردانی آمریکا

هر دو کشتی توقیف شده ظرفیتی مجموعاً حدود ۳۰۰ هزار تن (هر کدام حدود ۱۵۰ هزار تن) معادل ۱.۸ میلیون بشکه نفت یا دیگر فرآورده‌های نفتی را دارند که در صورت بارگیری کامل، اکنون این مقدار از محصول در اختیار ایران است.

سروصدای رسانه‌ای غربی‌ها

در حالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب، ما نفت خود را بازپس گرفتیم و این آمریکا و یونان بودند که نفت ایران را دزدیدند، اما غربی‌ها در اقدامی هماهنگ و هم راستا ایران را متهم به دزدی دریایی کردند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، ستاد فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا، وزارت خارجه فرانسه، ایونیس پلایوتاکیس وزیر کشتیرانی یونان، ملینا تراولوس، رئیس اتحادیه کشتی‌داران یونان، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، اتحادیه اروپا و برخی افراد، کشورها یا نهادهای غربی از جمله اشخاصی بودند که اقدام سپاه برای «بازپس گیری نفت ربوده شده ایران از سوی دولت یونان» را به دروغ دزدی دریایی ایران نامیدند.

سازمان بنادر: خدمه نفتکش‌های یونانی بازداشت نیستند / ‬ ما آنها را مهمان تلقی می‌کنیم

غربی‌ها در اقدامی هماهنگ، اعلام می‌کنند که شرایط جسمی و روحی خدمه کشتی‌های نفتی یونانی مساعد نیست؛ حتی یونانی‌ها خدمه کشتی‌های خود را بازداشت شده عنوان و از جامعه جهانی برای آزادی آنها درخواست کمک می‌کنند.

 «دزدان دریای مدیترانه»؛ دزدی نفت ایران به کارگردانی آمریکا

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان رئیس شورای هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور، با انتشار بیانیه‌ای با تکذیب بازداشت خدمه کشتی‌های یونانی، آنها را در صحت و سلامت کامل عنوان می‌کند.

سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تکذیب بازداشت خدمه این دو نفتکش یونانی، تصریح کرد: تمامی خدمه هر دو کشتی یونانی در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند و در حالی که روی کشتی قرار دارند، مطابق قوانین بین‌المللی از آنها محافظت، نگهداری و هر گونه خدمات لازم به آنها ارائه می‌شود.

این سازمان اعلام کرد: بر اساس قوانین بین الملل، جمهوری اسلامی ایران خدمه کشتی‌های توقیف شده یونانی در سواحل ایران را «میهمان» تلقی می‌کند.

رهبر معظم انقلاب: چه کسی دزد است؟ شما نفت ما را دزدیدید

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب نیز امروز در بیاناتشان در مراسم گرامی داشت سالگرد رحلت حضرت امام (ره) با گریزی به این اقدام غربی‌ها گفتند: نفت ایران را در سواحل یونان می‌دزدند بعد دلاوران از جان گذشته جمهوری اسلامی جبران و کشتی نفتی دشمن را ضبط می‌کنند.

ایشام افزودند: اما آنها در تبلیغات سراسری و امپراتوری رسانه‌ای فراگیر ایران را به دزدی متهم می‌کنند؛ چه کسی دزد است؟ شما نفت ما را دزدیدید؛ ما آن را از شما پس گرفتیم؛ پس گرفتن مال دزدی که دزدی نیست شما دزدید.

آیت الله خامنه ای گفتن: آمریکایی‌ها به دولت یونان دستور دادند دولت یونان هم عمل می‌کند و نفت ما را می دزدد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    5 45
    باید از ترکیه حمایت کنید
    • DE ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      30 2
      باید از ترکیه حمایت کنید. از اینکه چند میلیارد دلار گردش مالی داعش در کشورش بود و هست و از اینکه میلیونها دلار بابت آموزش و پشتیبانی داعش به جیب زد از بابت اینکه نوکر صهیونیزم است .از بابت اینکه صدها هزار نفر مسلمان را داعش دست پرورده اردوپا در سوریه و عراق وافغانستان ....کشت و آواره کرد از بابت اینکه تمام اموال غارت شده و خصوصا اشیا'ء عتیقه سوریه و عراق را دلال های پان به صهیونیستهای عتیقه خر فروختند...و صدها خیانت دیگر....ما با ابلیسان همکاری نمیکنیم.
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      27 3
      ترکیه‌کنتفق از کافر یدتر است.‌باز تکلیف مون با یونان مسیحی معلومه
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      15 1
      ترکیه دزد نفت سوریه
    • CA ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      11 0
      از کوزه همان برون تراود که دروست. غربیها هم با تمدنی که بر پایه دزدی و غارت از سایر ملل بنا شده نمیتونن ذات پلید خودشون رو پنهان کنن و ناچار دست به دزدی میزنن و عادت ندارن کسی مچشون رو بگیره. به امید خدا این دستی که به دزدی عادت کرده رو قطع خواهیم کرد. ترکیه هم یک نوکر پاچه خوار حزب باد و مستعمره هست عدد این حرفها نیست.
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      10 0
      زنده باد رهبر معظم انقلاب واقعا بیانش متین و بزرگ بود
    • DE ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      7 0
      رجب هیتلر عاروغان خودش شاه دزده
  • وطن دوست TR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    29 3
    حمایت ازترکیه !!! عجب حرف مزخرفی ترکیه خودش دزد هست و دوست اسراییل و اردوغان نوکر امریکا و اسراییل هست
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    23 6
    آتن یکی از شهر های جدا شده ایران‌است که باید به خاک اصلی بازگردد
    • متوهم IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      5 0
      اون آتن نیست آنتروپ است که مال ایران بود.
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      6 2
      ؟؟؟این دیگه از کجا در اومد؟ درست در دوران هخامنشی جنگ های ایران یونان داشتیم و گاهی سرزمین های هم رو متصرف می شدیم و از دست می دادیم ولی آتن شهر مانبوده...گرجستان و ایروان ووو بگی یه چیزی۷۸۶۳
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    22 1
    درود بشرف بچه های نیروهای مسلح. خفت و خواری رو از ملت ایران بدور کردن خدا یارو یاورتان باد
  • مهر آب IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    14 1
    حالا شیطان بزرگ بیا کشتیهاته ازادکنن. یونان برای آخرین بارت باشه ازاین غلطها بکنید.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    16 0
    درود بر ایران اسلامی
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    9 0
    همینه آقا...دوران بزن درو تمام شده و دوران جدیدی آغاز شده...
  • حسین IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    13 0
    درود بر رهبر ازاده ایران و سلام بر دلاور مردان سپاه.
  • CA ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    6 0
    از کوزه همان برون تراود که دروست. غربیها هم با تمدنی که بر پایه دزدی و غارت از سایر ملل بنا شده نمیتونن ذات پلید خودشون رو پنهان کنن و ناچار دست به دزدی میزنن و عادت ندارن کسی مچشون رو بگیره. به امید خدا این دستی که به دزدی عادت کرده رو قطع خواهیم کرد. ترکیه هم یک نوکر پاچه خوار حزب باد و مستعمره هست عدد این حرفها نیست.
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    12 0
    اروپایی ها انگ دزدی به ما میزنند!؟ اما حتی این حضرات !! اروپایی به کشورهای متحد خودشان هم رحم نکردند از دزدیدن محموله واکسن گرفته تا دزدیدن محموله ماسک در دوران ۲ ساله کرونا / یعنی شما تروریسم دولتی میخواین آمریکا و اسرائیل ، سارق دولتی میخواین آمریکا و کشورهای اروپایی / ۱- محموله ۲۰۰ هزارتایی ماسک قرار بود از چین برسه به آلمان در بانکوک مصادره میشود ۲- یکی از استانداران کانادا از ممانعت از تحویل ۳ میلیون ماسک خبر داده بود ۳_ فرانسه از آمریکا بدلیل تصاحب ماسک های سفارشی این کشور در چین با پرداخت پول بیشتر گلایه مند بود ۴- وزیر تجارت تونس از غارت یک‌ کشتی حامل مواد الکلی و ضدعفونی کننده توسط ایتالیا در دریای مدیترانه خبر داده بود ۵- یا محموله اهدایی ماسک چین به ایتالیا در کشور چک توقیف می‌شود و... / خوب کشورهای بالصطلاح متحد ؛)) اروپایی - آمریکایی از همدیگر دزدی و سرقت کرده اند آنوقت ایران رو به دزدی دریایی متهم میکنند !!؟ ؛)) یعنی کاری که اروپایی ها در سرقت از یکدیگر کرده اند بسیار بدتر از سرقت نفت ایران توسط آمریکاست چرا!؟ چون آمریکا با ایران دشمنی دارد اما کشورهای اروپایی از کشورهای متحد و دوست خودشون دزدی و سرقت کردند ؛))) / اونوقت اسم خودشون رو هم کشورهای متمدن !! و حامی حقوق بشر !! گذاشتن ؛)) / تمامی این اتفاقات و دزدی هایی که عرض شد رو خبرگزاری فارس در تاریخ ۱۴۰۰/۱/۲ تحت عنوان « غرب وحشی در آیینه کرونا ،از غارت فروشگاهها تا سرقت تجهیزات پزشکی » منتشر کرده و مستند است / کاش این دزدی ها رو به این حضرات اروپایی و آمریکایی یا آوری کنید تا دیگه ما رو دزد خطاب نکنند و هر خصلتی که لیاقت خودشون هست رو به دیگران نسبت ندهند
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      1 0
      پیامی خطاب به اروپایی ها و آمریکایی هوایی که ما ایرانی ها رو دزد خطاب کردند : The word "thief" is appropriate for Europeans and Americans who did not show mercy to their allies and stole masks, vaccines and disinfectants from each other. We are not thieves and we took back our oil stolen by Greece and the United States
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 0
    پیامی برای آمریکایی ها و اروپایی هوایی که مارو دزد خطاب کردند : The word "thief" is appropriate for Europeans and Americans who did not show mercy to their allies and stole masks, vaccines and disinfectants from each other. We are not thieves and we took back our oil stolen by Greece and the United
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    2 0
    پیامی خطاب به اروپایی ها و آمریکایی هوایی که ما ایرانی ها رو دزد خطاب کردند: The word "thief" is appropriate for Europeans and Americans who did not show mercy to their allies and stole masks, vaccines and disinfectants from each other. We are not thieves and we took back our oil stolen by Greece and the United States واژه «دزد» لایق اروپایی ها و امریکایی ها است که به کشورهای متحد خودشان هم رحم نکردند و از یکدیگر ماسک و واکسن و مواد ضدعفونی کننده میدزدیدند . ما دزد نیستیم و نفت دزدیده شده خودمان توسط یونان و امریکا را پس گرفتیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس