کد خبر 1383428
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
استخوان مرغ یک زن را راهی اتاق عمل کرد

گیر کردن استخوان مرغ در گلو، بانوی ۷۷ ساله را راهی اتاق عمل بیمارستان کوثر سمنان کرد.

به گزارش مشرق، بانوی ۷۷ ساله‌ای به دلیل گیر کردن استخوان مرغ در مسیر لوله گوارش به بیمارستان کوثر سمنان اعزام شد و در اقدامات اولیه، خارج کردن آن از طریق آندوسکوپی مقدور نشد و بیمار برای انجام عمل جراحی راهی اتاق عمل شد.

در این جراحی یک‌ساعته فوق تخصصی که عمل‌ ترمیم اینلت مری و ترمیم نای و پنومومدیاستن و خارج کردن جسم خارجی بود، استخوان سه سانتی‌متری از مسیر گوارش خارج و قسمت‌های آسیب‌دیده‌ ترمیم شد.

این عمل جراحی توسط دکتر پریا حامدی متخصص گوش، حلق و بینی و دکتر حمیدرضا همتی فوق تخصص جراحی قفسه سینه به همراه تیم بیهوشی به سرپرستی دکتر علی‌اکبر همتی متخصص بیهوشی و کادر مجرب اتاق عمل انجام شد.

بیمار پس از این عمل جراحی راهی واحد ریکاوری و بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کوثر سمنان شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی خان IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 9
    حتما خوب خوب نجویده و یهو قورتش داده ، البته آدم نباید استخوان را بخوره .
    • IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      بیچاره فکرکرده قیمت مرغ مثل قدیمه یهویکی بهش خبررسونده کیلو50هزارتومنه واین شده ک استخوان پریده توگلوش ک چرازودترنگفتی حداقل یدرصدمرغ رامیزاشتم غذاخخخ حتی اگه شنیدیدسکته برای مرغ واجناس دیگه تعجب نکنید.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    12 5
    زنده باد علم! ننگ بر ایدئولوژی
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      23 1
      اون عقل خدادادی البته اگه داشته باشی را به کار بنداز و از حالت فابریکی خارجش کن. خداوند عقل و تفکر را برای کشف مجهولات داده نه برای نشخوار کردن مهملات ملحدین! افتاد یا بیشتر توضیح بدم؟
    • استاد دانشگاه IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      3 1
      میشه بفرمایید این دو چه ربطی به یکدیگر داشت ؟ بنده خودم پژوهشگر هستم و به مروجین ایدئولوژی بجای علم انتقاد دارم ولیکن هر چیزی در جایگاه خود محترم هست متاسفانه علت واپسگرایی ما ایرانیان در خیلی از زمینه ها این است یا از این ور بام می افتیم یا از اون ور بام گویا حد وسط را گم کرده ایم
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      1 1
      کل علمای عالم در مقابل علم آقامون که تشریف میارن برابر2/27(کمتر از 7 درصد) هست، اونوقت علم تو چقدره؟ اگه منفی نباشه تقریبا صفره! حالا به چی میندازی؟ به ایدئولوژی لاییکی؟!
    • Arash IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      2 0
      اگر یک نفر هزار سال پیش در مورد پرواز در آسمان حرف میزد،، اونو مسخره میکردند، و میگفتند خیال بافی نکن بچه،، علم، حد و مرز و زمان نمیشناسه،،، تمام عالم بر مبنای علم بنا شده،و اونچه که با چشم ضعیف دیده نشد، با تلسکوپ و میکروسکوپ دیده شده،، اما آیا هر چه با چشم ضعیف ما دیده نشه، آیا وجود نداره؟؟؟ ، آیا مطمئنیم که چشم ضعیف ما قادر است تمام موجودات عالم هستی رو ببینه؟؟؟ آیا تمام علم، علم تجربه است و علوم عقلی در درک حقیقت ناتوانند؟
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      4 0
      گور بابای علم و دانش هیچ کمکی به من نمیکنه و نیاز مرا نمیتواند تامین کند شکمم را گوسفندو گندم سیر میکنه شش های عزیزم را اکسیژن هوا و نیاز های عاطفی ام را همسر همه اینها را هم خداوند مهربانم از چند هزار سال قبل برام خلق کرده نیاز مبرم دیگری هم ندارم بود بود نبود نبود علم فقط باعث دردسر و اعصاب خردی گرفتاری برا من هست علم ایاب و ذهاب سریع باعث گسترش کرونا در جهان شد وگرنه در یکی دو روستا تمام میشد تازه اگر خود علم وحشی ان را نساخته باشه با اختراع موتور سیکلت و برق و لامپ دزد ها راحت تر میتوانند جنایت و غارت کنند خدا از ادیسون نمیگذره و او را به جهنم میبره بخاطر این زحمت افرینی برای من اینم بگم ها مخلص همه دانشمندان عزیز و اهل خدمت به بشر هستم در جواب این دوونه گمراه این مطالب را نوشتم
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 0
      آقای باسواد، دانشمند من رشته ام بیوتکنولوژیه، تونستیم از کوچکترین ذره یه موجود مثل سلول، دانه گرده، تخمک و یا پروتوپلاسم به یه موجود کامل و تمایز یافته دست پیدا کنیم ولی خلق نتونستیم بکنیم، چون همیشه نیازمند یک ذره ای از یک موجود کاملتر هستیم که روح در آن وجود داشته باشد، مثلا شما میتونید یه رشته DNA بسازید یا از کنارهم گذاشتن اسیدهای آمینه پروتئین بسازید ولی همین رشته DNA یا RNA رو باید در یک موجود دیگه مثل باکتری یا ویروس جاگذاری کنیم یعنی در نهایت همیشه نیاز به یک ذره حاوی حیات داریم. و این روح یا حیات قابل ساختن نیست و حتی کوچکترین اطلاعاتی در مورد آن نداریم. علم ما در مقابل خالق حتی یک قطره در میان یه اقیانوس نیست، پس زیاد جوگیر نشو، تا اینجا هم شاید خداوند خواسته که برخی از رموزات جهان رو افشا کنه. من و تو چکاره ایم.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    2 1
    زنده باد علم!
  • ابی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    2 0
    این نتیجه ایدیولوژی اطلبوالعلم من المهد الی الحد است که اسلام سفارش کرده و جمهوری اسلامی این متخصصان را تربیت کرده و کانون توریسم پزشکی منطقه شدیم وگرنه تو رژیم شاه بی هویت علم کیلویی چند ،فقط بچسب پزشک هندی رو تا از وبا نمیری درود بر خمینی
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 0
      دیدم چقدر هم اعتقاد دارن بهش! برو پسر جان.
  • وطن پرست انقلابی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    برای چه یک فرد ۷۷ ساله باید مرغ بخورد؟؟؟ چرا فرهنگ گیاهخواری را در بین مردم ایران رواج نمیدن؟؟؟ با روان و تبلیغ فرهنگ گیاهخواری هم مشگل گرانی نان و مرغ و روغن و برنج حل میشود هم مشکل سلامتی و داشتن چربی و فشارخون و نقرص و هزارتا کوفت و زهرمار ... فیزیولوژی بدن هر انسانی طوری هست که تا سن رشد یعنی تا سن حدود سی و پنج سالگی باس قند و چربی و نان و گوشت و میوه و هر غذایی را بخورد ولی وقتی سن رشدش تمام شد غیر از گیاهخواری برای بدنش سم است و ضرر دارد.. خوردن گوشت و مرغ و برنج و نان و شیر به صورت روزانه برای کسی هست که کارگر هست و فعالیت بدنی شدید همراه با عرق ریختن دارد..افراد غیر کارگر مثل کارمند مغازه دار و یا خانه دار که فعالیت بدنی شدید ندارن باس گیاهخواری کنند و اگر نه دچار کلسترول و قند و چربی و بیماریهای قلبی و عروقی میشود ...خود اسلام هم گفته فقط وقتی گرسنه هستید غذا بخورید آنهم به اندازه چهار لقمه کوچک تا سلامت بمانید...
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 0
      همون سبزیجات و میوه جات هم قیمتشون سر به فلک کشیده ، فقط مونده نون که اون رو هم سال آینده گرون میکنند .
  • بوسجين IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    چه معركه اي بر پا كرده ان
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    درروایات اسلامی ازامام سجاد علیه السلام آمده است که هنگام خوردن گوشت :«استخوانها را کاملًا تمیز نکنید؛ زیرا جنّیان را هم در آنها بهره ای است و اگر چنین کنید، چیزی از خانه می رود که از این [بهره شما از تمیز کردن استخوان،] بهتر است». البته به ظاهر منظور از بهره جنیان ازاستخوان همان خطرات آن درگیر کردن استخوان درگلو ومسیر گوارش است که دراین زن منجر به عمل جراحی و خارج کردن این ضایعه استخوانی شده است . و متاسفانه ما اغلب این هشدارها وتوصیه های بزرگان دین خود را که درجهت حفظ سلامت تن وروان مان بیان فرموده اند مورد توجه قرارنمی دهیم و بی شک تاوان این بی توجهی و ساده انگاری را برخویش تحمیل می کنیم .
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    با استخون خورده؟؟؟
  • ارش IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    چون زنها پرخور هستند .وقتی بدون اجازه شوهر غذا میخورد همین میشه.زن باید وقتی شوهر و بچه ها سیر شدند ته مانده غذا بخورد .و اونم مقدار کم .حرفی زد باید کتک زده شود تا بفهمد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس