کد خبر 1383647
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
وزارت خارجه قطر سفیر هند را فراخواند

به دنبال اظهارات ضداسلامی یکی از اعضای حزب حاکم هند، وزارت امور خارجه قطر سفیر هند در دوحه را فراخواند.

به گزارش مشرق، پس از اظهارات توهین آمیز یکی از اعضای «بهاراتیا جاناتا» حزب حاکم هند، وزارت امور خارجه قطر سفیر هند در دوحه را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را به نماینده دهلی نو ابراز دارد.

انتشار توئیت اهانت آمیز به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) توسط سخنگوی رسمی حزب حاکم هند که رهبر آن نیز «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور است، سیل گسترده ای از واکنش اعتراض آمیز کاربران شبکه های اجتماعی را به همراه داشت.

سیاستمدار مذکور در توئیت خود درباره علت ازدواج پیامبر اکرم (ص) با عایشه که کمتر از ۱۰ سال سن داشت سوال کرده بود که خشم کاربران را در جهان عربی و اسلامی برانگیخت. آنها این سخن وی را تجاوز از خطوط قرمز دانستند و تاکید کردند که توهین به پیامبر (ص) تحت تاثیر سیاست نژادپرستانه مودی علیه مسلمانان است.

پس از بالا گرفتن این اظهارات توهین آمیز، منابع هندی امروز اعلام کردند که سخنگوی حزب بهاراتیا جاناتا در پی توهین به ساحت پیامبر گرامی اسلام برکنار شده است.

حزب حاکم هند با صدور بیانیه‌ ای ضمن اعلام خبر برکناری سخنگوی خود، تاکید کرد: ما به همه ادیان احترام می‌گ ذاریم و با ایدئولوژی‌هایی که به هر دین و عقیده‌ای اهانت می‌کند، مخالفیم.

شایان ذکر است حزب حاکم هند در بیانیه خود عذرخواهی نکرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    عایشه حداقل هنگام ازدواج با پیامبر ۱۷ سال داشت است و این استاد راعفی پور گفت از طریق منابع اهل سنت اثبات می کند به علاوه ازدواج پیامبر با عایشه ازدواج سیاسی برای متحدشدن با پدرش ابوبکر بوده است
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    این داستان مجعول که در برخی کتابهای اهل سنت آمده است سبب انواع سوء استفاده ها شده است. این در حالی است که اولا سن واقعی عایشه در آن زمان 17 سال بوده، و حتی تا قبل آن قرار بوده با طلحه ازدواج کند، ثانیا این ازدواج به اصرار شدید خود عایشه و پدرش ابوبکر انجام شد، ثالثا بعد از آن که آیه 28 سوره احزاب نازل شد و به همه همسران پیامبر صلی الله علیه و آله اختیار داد که یا با آن زندگی زاهدانه بسازند و یا اگر طالب مال و دنیا هستند طلاق بگیرند، عایشه حاضر به طلاق گرفتن نشد. پس نه ازدواج در سن کم بوده و نه به خواست پیامبر بوده و نه اجباری بوده. حداقل انتظار می رود شیعیان به دام برخی مطالب مشهور اما بی سند نیفتند.
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    هندی های نجس و کافر رو چه به این نظرها . شما فعلا برید برای مستراح خودتون یه فکری بکنید که ششصد ملیون هندی برای قضای حاجت هر جایی رو آلوده نکنند . اخه گاو پرست ها شما نجس ها رو چه به اظهار نظر درباره ی پیامبر اسلام .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس