کد خبر 1383915
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
آشنایی با جدیدترین حریف ایران در جام جهانی

تیم ملی ولز که شب گذشته حریف ایران در جام جهانی شد، در ۱۰ سال اخیر به شدت پیشرفت کرده و امیدوار است با گرت بیل بار دیگر تاریخ‌سازی کند.

به گزارش مشرق، تیم ملی ولز شب گذشته در انتخابی جام جهانی مقابل تیم ملی اوکراین به برتری رسید تا پس از ۶۴ سال راهی جام جهانی شود.

*حذف با پله ۱۷ ساله در خاک اتریش

آشنایی با جدیدترین حریف ایران در جام جهانی

آخرین باری که اژدهای سرخ‌ راهی این رقابت شد به جام جهانی ۱۹۵۸ بازمی‌گردد، زمانی که ولز برای اولین و آخرین بار به این رقابت رسید ولی مقابل پله جوان تن به شکست داد. پله ۱۷ ساله در آن مسابقه فوق‌العاده ظاهر شد و توانست با «ژوگوبونیتو» مقابل یکی از تیم‌های بریتانیا بیایستد و حذف آنها را رقم زد.

ولز در آن دوره در گروه خود مقابل سوئد افسانه‌ای به تساوی رسید و توانست مقابل مجارستان و مکزیک به تساوی دست پیدا کند. در آن دوره بزرگ‌ترین ستاره ولز «ایوور الچرچ» بود. بازیکنی که همچنان پس از گذشت سال‌ها ، سومین گلزن برتر تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

*افسانه‌ای به نام «گرت بیل» ؛ بزرگترین فرمانده کشور ولز

آشنایی با جدیدترین حریف ایران در جام جهانی

ولز را می‌توان به ۲ دوره قبل و بعد از حضور گرت بیل تقسیم کرد. نسل طلایی که با رهبری ستاره وقت رئال مادرید بهترین اتفاقات را برای فوتبال این کشور رقم زدند و پشت سر هم تاریخ ساز شدند.

تیم ملی ولز برای اولین بار در تاریخ خود در سال ۲۰۱۶ به جام ملت‌های اروپا رسید و در آن دوره نیز یک شاهکار رقم زد و در جمع ۴ تیم نهایی قرار گرفت. نمایش دیدنی گرت بیل به داستان زیبای یورو بدل شد و همه اندیشیند که این پایان ولز افسانه‌ای است اما پسران اژدها داستانی زیباتر برای مردم کشورمان نوشتند و ضمن صعود دوباره به یورو ۲۰۲۰ و جام ملت‌ها ، پس از ۶۴ سال به جام جهانی راه پیدا کردند.

گرت بیل با ۳۸ گل با اختلاف بهترین گلزن تیم ملی ولز است و مشخصا مهمترین ستاره این تیم در جام جهانی خواهد بود.

*بررسی مسیر درخشش اژدهای سرخ ؛ از کولمن تا گیگز و پیج

آشنایی با جدیدترین حریف ایران در جام جهانی

مسیر احیای تیم ملی ولز با کریس کولمن از سال ۲۰۱۲ آغاز شد. این تیم در سال ۲۰۱۶ ثمره تلاش‌های خود را دید و در یورو شاهکاری به پا کرد. پس از جام ملت‌ها، رایان گیگز هدایت این تیم را برعهده گرفت. با اینکه عمر ستاره سابق منچستریونایتد در نیمکت ولز با اتفاقات غیراخلاقی و حاشیه‌ای کوتاه بود ولی گیگز در روزهای نیمکت نشینی گرت بیل در رئال مادرید به او از لحاظ ذهنی کمک شایانی بکند و باعث شود تا عِرق ملی دوباره بازگردد و این بازیکن بتواند رهبری تیم را برعهده گیرد.

پیش از جام ملت‌ها با توجه به اتهامات علیه رایان گیگز در خصوص کتک زدن نامزدش ، راب پیج افتخار بدست گرفتن هدایت تیم ملی نصیبش شد و توانست این تیم را در یورو ۲۰۲۰ در گروه دوم کند و دوباره راهی مرحله حذفی شود. ولز در مرحله حذفی البته اسیر تاکتیک‌های دانمارکی‌ها شد و با ۴ گل شکست سنگینی را تجربه کرد.

تیم ملی ولز در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز روند عالی خود را ادامه داد و توانست در رقابت سخت با تیم ملی جمهوری چک  به رده دوم صعود کند و راهی پلی‌اف شود. نکته جالب برای ولز این است که در انتخابی جام جهانی تنها یک بار شکست خورد و تنها باخت این تیم به مارس ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰ ) بازمی‌گردد که مقابل بلژیک تن به شکست ۳ بر یک داد. پس از آن در ۷ بازی بعدی به آمار ۴ برد و ۳ تساوی رسید و توانست عملکردی عالی به ثبت رساند.

آشنایی با جدیدترین حریف ایران در جام جهانی

در پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ ، شاگردان پیج با درخشش دوباره گرت بیل مقابل اتریش به برتری رسیدند تا با برنده اوکراین و اسکاتلند بازی کنند. دیشب باز هم گرت بیل با یک کاشته دیدنی باعث پیروزی تیمش شد تا پس از ۶۴ سال این تیم به جام جهانی راه پیدا کند.

*بررسی تاکتیکی تیم‌ملی ولز ؛ با قدرت در خط حمله، متزلزل در دفاع

تیم ملی ولز معمولا با سیستم ۳-۳-۴ بازی می‌کند و از ستاره‌های بزرگ این تیم غیر از بیل می‌توان به «وین هنسی»، دروازه‌بان این تیم، «بن دیویس»، «ارون رمزی»، «دن جیمز»، «کیفر مور» و «نیکو ویلیامز» اشاره کرد.

تیمی که با ستاره‌های قدیمی و استعدادهای نوظهوری مثل ویلیامز، آمپادو و جیمز که در تیم‌های لیورپول ، چلسی و منچستریونایتد نام خود را بر سر زبان‌ها انداختند، بسیار همگن و متحد شده و می‌تواند خطری جدی برای تیم ملی کشورمان محسوب شود.

از لحاظ خط حمله، تیم ملی ولز بسیار خطرناک است. این تیم در انتخابی جام جهانی در قاره اروپا توانست در ۱۰ بازی ۱۷ گل بزند و آمار ۱.۷ گل در هر بازی را به ثبت رساند. از لحاظ دفاعی البته آنقدر خوب نبود. ۴ بار کلین‌شیت کرد ولی در ۱۰ بازی ۱۰ گل خورد و آمار یک گل در هر بازی را به ثبت رساند.

مهمترین مهره در خط دفاعی تیم ملی ولز، وین هنسی، دروازه‌بان این تیم است. گلری که با واکنش‌هایش در ولوز و مشخصاً کریستال پالاس مشهور شد ولی در سن ۳۵ سالگی به نیمکت برنلی رسید و نتوانست بازی زیادی انجام دهد. با اینکه هنسی در این فصل نیمکت نشین بوده ولی جزو مهره‌های بزرگ در تیم ملی محسوب می‌شود.

آشنایی با جدیدترین حریف ایران در جام جهانی

در خط دفاعی بن دیویس، مدافع تاتنهام مهمترین عنصر محسوب می‌شود. مدافعی که با پوچتینو رشد کرد ولی اکنون زیر نظر کونته، بهترین لحظات خود را سپری می‌کند. جو رودون و نیتان آمپادو نیز دیگر بازیکنان در خط دفاعی هستند.

در نکته آخر می‌توان به افت شدید «ارون رمزی»، مهمترین ستاره تیم ملی ولز در خط میانی اشاره کرد. بازیکنی که در یوونتوس نیمکت نشین شد و چون پیشنهادی از هیچ جا نداشت، به رنجرز رسید. رمزی در رنجرز در ۲ هفته گذشته فاجعه‌ای بزرگ رقم زد و پنالتی حساس این تیم در فینال را از دست داد تا گلاسکو در آستانه قهرمانی در لیگ اروپا، جام را به اینتراخت فرانکفورت بدهد.

*بازی با ولز ؛ مهمترین دیدار برای ایران

آشنایی با جدیدترین حریف ایران در جام جهانی

تیم ملی کشورمان در ابتدا با تیم ملی انگلیس در تاریخ ۳۰ آبان بازی می‌کند و سپس باید در ۴ آذر به مصاف ولز برود. تیم ملی کشورمان در ۲ جام جهانی گذشته ابتدا با تیم‌های غیر صدرنشین بازی کرد و سپس به مصاف آنها رود. نتیجه گیری مقابل نیجریه و مراکش باعث شد تا دیدارهای ما با آرژانتین و پرتغال و اسپانیا بسیار هیجان انگیز شود. در این دوره ما ابتدا با انگلیس، تیم قدرتمند و مدعی قهرمانی بازی خواهیم کرد و به همین دلیل دیدار دوم مقابل ولز مهمترین مسابقه ما برای صعود خواهد بود.

یاران گرت بیل که پس از ۶۴ سال به جام جهانی رسیدند، امیدوارند یک تاریخ سازی دیگر انجام دهند و به مرحله حذفی برسند. تیم ملی ایران نیز با اینکه روند آماده سازی خوبی تاکنون نداشته اما مصمم است تا برای اولین بار راهی مرحله حذفی شود. به همین دلیل مسابقه با یاران بیل برای تیم ملی ایران اهمیت فراوانی دارد که امیدواریم لبخند آخر را یاران طارمی مقابل ستاره سابق رئال مادرید بزنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس