مکزیک دعوت دولت بایدن برای حضور در «اجلاس قاره آمریکا» را رد کرد

رئیس جمهور مکزیک دعوت دولت آمریکا برای حضور در نشست سران قاره آمریکا در لس‌آنجلس را رد کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور مکزیک روز دوشنبه اعلام کرد در «نشست قاره آمریکا» که قرار است در لس‌آنجلس برگزار شود شرکت نخواهد کرد. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته اقدام مکزیک به منزله ضربه‌ای به تلاش‌های آمریکا است که قصد دارد دولت‌های قاره آمریکا را برای رایزنی در خصوص بحران مهاجرت گرد هم بیاورد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس‌جمهور مکزیک تایید کرد که در این مراسم حاضر نخواهد شد.

لوپز اوبرادور گفت که این نگرانی در مورد فهرست مهمانان بود که باعث شد او از حضور در این مراسک صرفنظر کند. رئیس جمهور مکزیک خواستار حضور کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا در این مراسم بود، اما واشنگتن مخالف این مسئله بوده است.

سران برخی کشورهای دیگر از جمله گواتمالا، هندوراس و السالوادور نیز در این اجلاس شرکت نخواهند کرد. رئیس‌جمهور مکزیک گفت: «اگر همه کشورها دعوت نشوند نمی‌توان اسم این اجلاس را اجلاس همه کشورها گذاشت.»

«خورخه کاستاندا» وزیر خارجه سابق مکزیک که اکنون در «دانشگاه نیویورک» تدریس می‌کند، گفت، در حالی که دولت بایدن اصرار دارد که رئیس جمهور در لس آنجلس چشم انداز خود را برای آینده ای پایدار، انعطاف پذیر و عادلانه برای نیمکره ترسیم کند، اما  دعوای لحظه آخری بر سر فهرست مهمانان مشخص است که آمریکای لاتین در اولویت رئیس جمهور آمریکا نیست.

ایالات متحده میزبان این اجلاس برای اولین بار از زمان آغاز به کار آن در سال ۱۹۹۴ در میامی به عنوان بخشی از تلاش برای حمایت از توافقنامه تجارت آزاد از آلاسکا تا پاتاگونیا است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    درسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس