افزایش بحران در فوتبال کانادا

فدراسیون فوتبال کانادا در روزهای فیفادی با مشکلات بزرگی در خصوص بازی دوستانه مواجه شده و هنوز نتوانسته پول بلیت هواداران در دیدار لغو شده مقابل ایران را به آنها بازگرداند.

به گزارش مشرق، تیم ملی کانادا پس از ۳۶ سال برای دومین بار راهی جام جهانی شد تا یک جشن باشکوه در کشورش برگزار کند اما اتفاقات اخیر باعث شده تا بهترین تیم آمریکای شمالی و مرکزی به شدت درگیر حواشی شود. این تیم با ستاره‌هایی مثل جاناتان دیوید و آلفونسو دیویس رویاهای بزرگی را برای خود ترسیم کرد ولی از شروع فیفادی و لغو بازی با ایران با مشکلات بزرگی مواجه شده است.

افزایش بحران در فوتبال کانادا

کانادا در انتخابی جام جهانی پدیده شد و توانست بالاتر از مکزیک، کانادا و کاستاریکا صدرنشین قاره آمریکای مرکزی و شمالی لقب گیرد. این تیم در ۱۴ بازی، آمار ۸ برد، ۴ تساوی ، ۲ شکست، ۲۳ گل زده و ۷ گل خورده را ثبت کرد و نشان داد تصمیم دارد در جام جهانی یکی از پدیده‌ها نام گیرد. البته فیفادی اول برای این تیم اصلا خوب آغاز نشد. این تیم در ابتدا به دلایل غیرسیاسی بازی مقابل تیم ملی کشورمان را لغو کرد و سپس با اعتراض دسته جمعی بازیکنان تیم ملی ، مجبور به لغو بازی با پاناما شد.

در این خصوص تام ماینکنشت، مدیر ورزشی حرفه‌ای در کانادا با سایت CBC صحبت کرد و این اتفاقات را یک خودزنی بزرگ دانست. او گفت: خیلی واضح است که فوتبال کانادا با لغو بازی دوستانه خیلی سریع ضرر اقتصادی می‌بیند و هزینه از بین نمی‌رود. پس از اتفاقات اقتصادی، شهرت بین المللی شما خدشه‌دار می‌شود که به نظرم شهرت بسیار ارزش بیشتری در اقتصاد نسبت به برند دارد. اتفاقات اخیر فوتبال کانادا متاسفانه یک خودزنی بود و انگار فوتبال کانادا خودش را مصدوم کرد.

تیم ملی کانادا طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده ، تنها یک بازی دیگر در روزهای فیفادی دارد و باید با کوراسائو بازی کند که احتمال می‌رود با تصمیم بازیکنان این مسابقه نیز برگزار نشود. این یعنی یکی از مهمترین روزهای آماده سازی برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای کانادا از بین رفت.

افزایش بحران در فوتبال کانادا

نکته جالب توجه این است که در سال ۱۹۸۸ و پیش از جام جهانی ۱۹۹۰ در ایتالیا، چنین اتفاقی در اردوی کانادا رخ داد و بازیکنان دست به اعتراض دسته جمعی زدند و به دلیل مشکلات وزارت ورزش و عدم پرداخت مناسب برای بازی مقابل آمریکا در فلوریدا حاضر نشدند.

یان کاتلیف، ستاره آن زمان تیم ملی کانادا در این خصوص گفت:  واقعا برای من تاسف برانگیز است که دهه‌ها گذشته و هنوز چنین مشکلی در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال ما وجود دارد. ما باید از ۳۵ سال پیش چنین درسی را یاد می‌گرفتیم. هیچ بهانه‌ای وجود ندارد که ما الان ساعت ۱۱ شب با هم صحبت کنیم و در خصوص قراردادی حرف بزنیم که فدراسیون فوتبال کانادا باید ماه‌ها پیش امضا می‌کرد و نمی‌گذاشت مشکلات مالی به این شکل به وجود آید.

البته این نهایت مشکل فدراسیون فوتبال کانادا نیست و وزارت ورزش با مشکل پس دادن بلیت‌های هواداران مواجه شده است. هوادارانی که بلیت‌های بازی ایران و پاناما را خریداری کردند، هنوز مبلغ آن به حسابشان واریز نشده تا در فضای مجازی غوغا به پا کنند.

افزایش بحران در فوتبال کانادا

دارن الکساندر، هوادار کانادایی که ۱۶ بلیت برای مسابقه‌های ایران و پاناما خرید و از ویکتوریا برای مشاهده این بازی‌ها به ونکوور آمد، نوشت: با عصبانیت به خانه برمی‌گردم و نتوانستم هیچ مسابقه‌ای ببینم. ۹ بلیت ایران و کانادا خریداری کرده بودم که هنوز پول آن (۵۷۵ دلار) به حسابم برنگشته است. ۷ بلیت برای مسابقه کانادا و پاناما خریداری کرده بودم که این مسابقه نیز لغو شد. واقعا ناراحت و ناامید هستم و متوجه این موضوع نمی‌شوم. من از بازیکنان حمایت کامل می‌کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    4 0
    بی خود نیست کانادا بهشت دزد هاست، خودش دزده
  • جمال IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 1
    وزارت ورزش و فدراسیون تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی امید را نابود کرد تا الاستقلال مجیدی اماراتی قهرمان شود. ورزش پاک!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس