چرا بدبینی ایرانی ها به آمریکا تمامی ندارد؟

مقامات آمریکا از تبعات تحریم و فشاری که بر مردم عادی ایران وارد می‌شود، کاملا آگاهی دارند؛ سیاستی که ترامپ آگاهانه اتخاذ کرد و بایدن با هدف تسلیم تهران در برابر واشنگتن آن را ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه مالزیایی «نیو استریتس تایمز» (NST) در گزارشی از دروغ گویی مقامات کاخ سفید در برابر ایران پرده برداشت. این روزنامه با استناد به واژگونی هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ مسافر در سال پایان جنگ تحمیلی، ایرانیان را نسبت به سیاست‌های آمریکا بدبین دانست. در ادامه خلاصه‌ای از این گزارش آمده‌ است.

سران ایالات متحده در صدداند که خود را در زمره بهترین انسان‌ها به تصویر بکشند در حالی که روسای جمهوری این کشور همواره در تمام سخنرانی‌ها و بیانیه‌های خود این دروغ را تکرار می‌کنند که ما بر اصل انسانیت پایبند هستیم و از آن دفاع می‌کنیم.

ادعای مقامات آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که برجام به عنوان جنجالی‌ترین توافق هسته‌ای در جهان نه به دلیل مسائل فنی بلکه به خاطر بی‌میلی آمریکا برای لغو تحریم‌های ضدایرانی به بُن بست رسیده‌ است.

مقامات آمریکا از تبعات تحریم و فشاری که بر مردم عادی ایران از قبیل مردان، زنان و کودکان وارد می‌شود، کاملا آگاهی دارند. این تصمیمی بود که «دونالد ترامپ» آگاهانه اتخاذ کرد و «جو بایدن» رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا نیز آن را آگانه ادامه می‌دهد با این هدف که ایران در برابر آمریکا عقب نشینی کند.

مقامات آمریکا تا کنون تاکید کرده‌اند که تصمیم آنها انسانی است اما در واقع با سیگنال‌های آشکاری که آمریکا به جهان مخابره می‌کند، همه متوجه می‌شوند که آمریکا در واقع نماینده چه چیزی است. مهمتر از همه اینکه مردم عادی ایران پیشتر آمریکا را در بدترین حالت خود دیده‌اند همانند اتفاقی که در سوم جولای ۱۹۸۸ (۱۲ تیر ۱۳۶۷) رخ داد.

در آن روز شوم، پرواز ایران ایر با شماره ۶۵۵ به خلبانی «محسن رضاییان» با ۲۹۰ مسافر از بندرعباس عازم دبی بود. این ایرباس «ای ۳۰۰» از سوی رزم‌ناو «یو اس اس وینسنس» کلاس ایجیس آمریکا به فرماندهی «ویل راجرز» هدف دو موشک قرار گرفت و تکه تکه شد. به گفته «رابرت فیسک» روزنامه‌نگار انگلیسی که این رخداد را برای روزنامه «تایمز لندن» پوشش می‌داد، واقعیت رخداد از سوی پنتاگون مدام تغییر کرده‌است.

نخستین تحریف واقعیت آن بود که آمریکا ادعا کرد هواپیمای ایرانی نه از نوع مسافربری بلکه شبیه جنگنده اف – ۱۴ تامکت و در وضعیت فرود بوده‌است. پس از آنکه نیروی دریایی ایتالیا بر این موضوع که هواپیما در حال صعود بوده نه فرود، پنتاگون داستان را تغییر داد و گفت که خلبان رضائیان احتمالا در صدد آن بوده تا ایرباس را با ۲۹۰ مسافر به ناوجنگی آمریکا اصابت دهد.

پس از اینکه دروغ پنتاگون فاش شد، قضیه را به ارسال سیگنال اشتباه ربط داد و متعاقبا تقصیر را به گردن دستگاه فرستنده ایرباس انداخت که باعث شده، رزمناو آن را به عنوان یک هواپیمای نظامی شناسایی کند.

از نگاه فیسک، تغییرات مداوم در مواضع پنتاگون، یک روش هماهنگ شده برای توجیه ارتکاب به رخدادی وحشتناک بود. کشتار هوایی جمعی از این دست را نمی‌توان قطعا به شیوه‌ای که ایالات‌متحده این کار را انجام داده‌است، توجیه کرد.

در مجموع دروغ‌های پنتاگون همواره ادامه خواهد یافت و سال‌ها بعد، این تاکتیک در قبال دیگر کشورها نیز به اجرا در خواهد آمد. بنابراین وزارت دفاع آمریکا کشتارهای عمدی از این دست را در افغانستان، عراق و سوریه «اشتباهات غم‌انگیز» خواهد خواند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    4 1
    تسلیم نشوید که در مرام آل علی تسلیم شدن نداریم
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • DE ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    تفاوت پوتین با رییس جمهور های جنایتکار امریکا. شهید بزرگ تاریخ ایران شهید سلیمانی حاج قاسم مردمی ما رض که شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را یک عمر در جبهه ها عمل کرد و شعار نداد ، ساعتها با پوتین رودرو نشست و او را متقاعد کرد که در سوریه ضد داعش تروریست امریکایی و نوچه دست پروده عردوپا و پان توووورچیست ها با نیروی هوایی خود به کمک نروهای مقاومت بجنگد و جنگید و داعش نابود شد و حکومت سوریه ضد صهیونیست پیروز و خطر تخریب و انفجار عتبات عالیات و زینبیه ..و زیارتگاه شیعیان‌ توسط داعش غربگدا و ساخته دست غرب بر طرف شد . این یکی از نتایج جبهه مقاومت بود. همزمان صد ها بار امریکایی ها واسطه فرستادند با حاج قاسم صحبت کنند آدم حسابشون نکرد و رد کرد صحبت با جنایتکار های داعش پرور را. و نامه رییس جمهور امریکا را نخوانده پس داد و به ترامپ گفت ترامپ قمارباز. و امریکا با داعشش مچاله شد ..حالا وطنفروشهای نوکر غرب چون با اربابشون تحقیرشدند کم آورده اند و چون دارند افول اربابشون را به چشم میبینند دارن میترکند مانند حباب صابون‌. لذا چون جرات اهانت به شهید بزرگوار حاج قاسم را ندارند به طرفداران و انقلابیون تهمت وابستگی به پوتین و تهمت توده ای میزنند این دقیقا دستخط بازیافت و پس ماندهای شیره ای ساواک تعلیم دیده شاباک اسراییل و منافقین هستند در حقیقت طرفداران داعش نوکر امریکا لذا جان کندن آنها طبیعیست و از عصبانیت دارن یکی یکی میترکند و نابود میشوند. آن روز که کل حکومت ایران دستشان بود ملت با اوردنگی انداختنشون بیرون حالا که پناهندگان فراری بدبختی بیش نیستند . همانگونه که حزب خائن توده با کمونیست به ذباله دان تاریخ رفت کاپیتالیسم امریکا هم داره به بزغاله دان تاریخ میره غربگداها هم سرنوشتشون مثل سرنوشت حزب توده در بزغاله دان تاریخ خواهد بود. لذا دشمنی و کینه مردم آزاده ایران از امریکا این شیطان و ابلیس بزرگ که در دل هر مسلمان و آزاده ایرانی بود با شهید نمودن سردار اسلام حاج قاسم این کینه دیگر پاک شدنی نیست. هر ایرانی وطندوستی با دشمن ملت ایران یعنی غرب وحشی و راس آن امریکا هیچگاه دوست نخواهد شد. ئنبا خود را برای آینده ای بدون دخالت های امریکا آماده میکند. حتی اروپا با قوی شدن و با ناتو در آینده نه چندان دور خود را مستقل نموده و دیگر باج به امریکا و صهیونیست نخو اهند داد.
  • DE ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    من که بدبین نیستم چون ژاپن.کره جنوبی .مالزی.اندونزی وخیلی کشورها در کنار آمریکا پیشرفتهای چشمگیری کردن حالا تو یه کشور بگو که با آمریکا نباشه و پیشرفته باشه خود چین هم پیشرفتش را مدیون امریکاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس