کد خبر 1384576
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
ناتو و ژاپن همکاری‌های خود را گسترش می‌دهند

وزیر دفاع ژاپن در دیدار با رئیس کمیته نظامی ناتو در توکیو از تقویت همکاری‌ها با این ائتلاف نظامی غرب با توجه به تحولات اوکراین استقبال کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، ژاپن و ائتلاف نظامی ناتو می خواهند با توجه به تحولات اوکراین همکاری های خود را گسترش دهند.

" نوبو کیشی"، وزیر دفاع ژاپن امروز سه شنبه پس از دیدار با راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو در توکیو، گفت که ژاپن از این واقعیت استقبال می کند که ائتلاف نظامی غربی با قدرت بیشتری در منطقه هند و اقیانوس آرام حضور یابد.

وی تاکید کرد: این کشور می خواهد روابط خود را با کشورهای اروپایی گسترش دهد. امنیت در اروپا ارتباط تنگاتنگی با امنیت در آسیا دارد، به ویژه اکنون که جامعه بین المللی با چالش های جدی مواجه است.

بائر از این مسئله استقبال کرد که ناتو و ژاپن برای مقابله با چالش های امنیتی که هر دو طرف را تحت تأثیر قرار می دهد، تلاش بیشتری می کنند. ژاپن در حال حاضر در رزمایش ناتو در دریای مدیترانه شرکت می کند.

ناتو همچنین از فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن برای شرکت در نشست ماه جاری ناتو دعوت کرده است. اگر این مقام ژاپنی در این نشست شرکت کند این اولین باری خواهد بود که چنین اتفاقی رخ داده است.

خبرگزاری رویترز اخیرا گزارش داده است که فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن احتمالا در نشست آینده سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است در اواخر ماه ژوئن برگزار شود، شرکت می‌کند.

این خبرگزاری با استناد به گزارش خبرگزاری کیودوی ژاپن به نقل از دو منبع دولتی این کشور که نامشان فاش نشده نوشت: کیشیدا قصد دارد با شرکت در این اجلاس هماهنگی های لازم را با غرب درباره حمله روسیه به اوکراین انجام دهد.

رویترز نوشت: این اقدام، موضع تهاجمی نامتعارف از سوی مقام ارشد ژاپن را نشان می دهد هر چند که کیشیدا بارها روسیه را به دلیل آنچه که «جنایت جنگی» در اوکراین توصیف کرده، محکوم کرده است.

در گذشته، سران ژاپن تلاش کرده اند که به دلیل مناقشات ارضی ده ها ساله، موضع محتاطانه و دقیقی را در روابط خود با روسیه حفظ کنند.

اجلاس ناتو ۳۰-۲۹ ژوئن (۹-۸ تیر) در مادرید پایتخت اسپانیا برگزار می شود که احتمالا با تاریخ برگزاری کمپین هایی در آستانه انتخابات در ژاپن که قرار است ۱۰ ژوئیه (۱۹ تیر) برگزار شود، همپوشانی دارد.

ناتو، ژاپن را به همراه کشورهای استرالیا، نیوزولند، کره جنوبی به عنوان شرکای خود در منطقه آسیا- اقیانوسیه به این اجلاس دعوت کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    استراتژی های آمریکا در مناطق مختلف جهان ــــ بعد از جنگ اوکراین که هدفش پرورش گاوهای بولوند چشم آبی شیرده بود حالا نوبت ایجاد تنش و جنگ در شرق آسیا به منظور پرورش گاوهای چشم بادامی شیرده شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس