آمریکا

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در سفر به آمریکا و دیدار با مقامات این کشور، چهار پرونده مهم منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرد.

به گزارش مشرق، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در دیدارهای جداگانه با مقامات آمریکایی، روابط واشنگتن با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، پرونده ایران و تحولات افغانستان، فلسطین و یمن را بررسی کرد.

در این بیانیه آمده است که بن عبدالرحمن در این سفر با «باربارا لیف» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، «تیموتی لیندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن، «رابرت مالی» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران و «توماس ویست» فرستاده ویژه این کشور در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه قطر: خواستار بازگشت ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای هستیم

در این دیدار روابط دوجانبه و روابط آمریکا با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بررسی شد.

بنا بر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، دو طرف همچنین تحولات فلسطین، اهمیت وحدت بین گروه‌های فلسطینی و همکاری مشترک در پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

وزیر خارجه قطر همچنین در دیدار با مقامات آمریکایی، آخرین تحولات یمن به خصوص اوضاع انسانی، تحولات مربوط به مذاکرات وی و ضرورت گفت‌وگوی منطقه‌ای با ایران را بررسی کرد.

در این دیدارها همچنین تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان، راهکارهای تأمین نیازهای انسانی ملت افغانستان و پاره‌ای دیگر از موضوعات دارای اهتمام مشترک بررسی شد و آل ثانی بر موضع کشورش در حمایت از ملت افغانستان و حق آن برای زندگی با کرامت و تحقق خواسته‌های آن تأکید کرد.  

وزیر خارجه قطر در دیدار با مقامات آمریکایی با اشاره به اینکه تنها راه حل بحران یمن، مذاکره بین یمنی‌هاست، موضع ثابت قطر در خصوص وحدت یمن و سلامت ارضی آن را مورد تأکید قرار داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس