«جو بایدن» در نشست‌های گروه-۷ و ناتو شرکت می‌کند

کاخ سفید امروز در بیانیه ای از حضور «جو بایدن» در نشست های گروه- ۷ (۴ تیر ماه) در آلمان و ناتو (۷ تیر ماه) در اسپانیا خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قرار است ۲۵ ماه جاری میلادی (شنبه، ۴ تیر ماه) در اجلاس سران کشورهای عضو گروه ۷ در کاخ «الماو» (Schloss Elmau) شرکت کند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا همچنین ۲۸ ماه جاری میلادی (سه شنبه، ۷ تیر ماه) برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شکالی (ناتو) به مادرید در اسپانیا سفر خواهد کرد.

در بیانیه صادره از سوی کاخ سفید در این خصوص آمده است: رئیس جمهور جوزف آر. بایدن جونیور ۲۵ ژوئن برای شرکت در در اجلاس سران G۷ به جنوب آلمان سفر خواهد کرد. رئیس‌ جمهور و سران کشورهای گروه ۷ در مورد طیف وسیعی از ضروری ترین مسائل جهانی، از جمله حمایت همه جانبه گروه ۷ از اوکراینی مستقل و مرفه، انعطاف‌ پذیری اقتصادی و دموکراتیک، مقابله با بحران آب‌ و هوایی، زیرساخت‌ های توسعه، امنیت بهداشت جهانی و بحران غذا و انرژی متأثر از جنگ روسیه در اوکراین بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

بیانیه کاخ سفید در این باره اضافه می کند: رئیس جمهور در ۲۸ ژوئن برای شرکت در اجلاس سران ناتو در سال ۲۰۲۲ به مادرید اسپانیا می رود. سران این کشورها یک مفهوم راهبردی جدید را برای هدایت تحول ناتو در دهه آینده، از تقویت بازدارندگی و دفاع، ایجاد انعطاف پذیری در برابر تهدیدات فراملی از جمله سایبری و آب و هوایی، تا تعمیق مشارکت با شرکای دموکراتیک در اروپا و آسیا به منظور تقویت قوانین تایید خواهند کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس