زلنسکی:مبارزه برای شهر سیورودونتسک سرنوشت دونباس را تعیین می‌کند

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین اعلام کرد که جنگ برای شهر سیورودونتسک سخت است و سرنوشت منطقه دونباس را تعیین می‌کند.

به گزارش مشرق، زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی شبانه اعلام کرد که سرنوشت منطقه دونباس در شهر سیورودونتسک مشخص می‌شود.

روسیه در غرب سیورودونتسک از شمال و جنوب در حال پیشروی است و تلاش می کند نیروهای اوکراینی را در منطقه دونباس شامل لوگانسک و دونتسک به دام بیاندازد تا کنترل شرق اوکراین را به دست آورد.

این درحالی است که اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین گفته است: شرایط در خط مقدم دشوار است و هر روز بخاطر جنگ با روسیه ۱۰۰ سرباز کشته و ۵۰۰ نفر زخمی می‌شوند.

وزارت دفاع اوکراین همچنین اطلاع داد که نیروهایش برخی از اراضی سرزمینی کشور را از نیروهای روسی در یک ضد حمله در منطقه خرسون پس گرفتند.  

از طرف دیگر شرایط در بنادر اوکراین آرام به نظر می‌رسد و به گفته روسیه شرایط برای صادرات غلات آماده است.

با این حال رییس جمهوری اوکراین هشدار داد که میلیون‌ها نفر می‌توانند بخاطر محاصره بنادر دریای سیاه توسط روسیه از گرسنگی تلف شوند. به اعتقاد زلنسکی، محاصره بنادر دریای سیاه دنیا را بر لبه یک بحران غذایی وحشتناک قرار داده است.

در همین راستا ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا نیز گفت که تلاش‌های جهانی برای جلوگیری از بحران غذایی در بنادر مزبور آغاز می‌شود و کی‌یف نیاز به تضمین دارد تا برای از سرگیری صادرات غلات مورد حمله قرار نگیرد.  

از سوی دیگر زلنسکی خواستار اخراج روسیه از آژانس خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل موسوم به فائو شده است تا مسکو را تحت فشار بیشتر غرب قرار دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    پس از همین الان دلقک زلینسکی باید شروع به فروش بلیط کنسرت پیانو در تل آویو کند، چونکه تکلیف سوردونتسک کاملأ روشن است. سوردونتسک و لوهانسک تا کلیه خط ساحلی جنوب از شرق تا غرب اوکراین سابق تا شمال شرقی مولداوی عملأ به روسیه تعلق گرفته است.
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    مردک دهن گشاد صهونیست همین طورنشسته و حکم صادر میکند یکی را تو ده راه نمیدهند خانه کدخدارا میپرسد مردک خودش را شهروند اسراییلی میداند ( قابل توجه مخالفین اسرائیل در راس حکومت ایران ) انوقت ازاین ذرت وپرت ها هم میکند والله اعلم بهاالحقایق الامور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس