کد خبر 1385326
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۷
در سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری چه گذشت؟/ از استقبال صمیمی بانوی عشایری از رئیسی تا پاسخ قاطع به قطعنامه آژانس اتمی

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در بیست و چهارمین سفر استانی خود صبح امروز به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این استان باشد.

به‌گزارش مشرق،  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در بیست و چهارمین سفر استانی خود صبح امروز به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

جمعی از وزرای کابینه حجت الاسلام رئیسی را در این سفر همراهی کردند.

رئیس جمهور در این سفر ضمن دیدار با مردم، از مناطق محروم و برخی پروژه‌های نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری بازدید کرد و در پایان نیز به سوالات خبرنگاران استانی پاسخ داد.

*ظرفیت‌های ارزشمند چهارمحال و بختیاری باید مورد توجه قرار گیرد

آیت‌الله رئیسی در ابتدای این سفر و پس از ورود فرودگاه شهرکرد، ضمن ادای احترام به ۲۵۰۰ خانواده شهید استان چهارمحال و بختیاری، ۷۰۰۰ جانباز و ایثارگر این استان و مفاخر و نام‌آوران این استان گفت: این استان ظرفیت‌های بسیاری دارد، از جمله طبیعت بکری که در این استان وجود دارد، همچنین زمینه‌های بسیاری در کشاورزی، دامداری و گردشگری که در این استان وجود دارد، از همه بالاتر نیروی انسانی مستعدکارآمد به‌ویژه تحصیل‌کرده‌ها  که در این استان کم نداریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ظرفیت‌های ارزشمند این استان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: برای توسعه‌یافتگی استان چهارمحال و بختیاری، نگاه به این ظرفیت‌ها می‌تواند مشکلات استان را حل کند، زیبنده این استان و مردم بسیار عزیز و غیور این استان نیست که شاهد بیکاری و محرومیت و فقر در این استان باشیم.

رئیسی با اشاره به اینکه حتماً مشکلات این استان می‌تواند با کمک مسئولان خود استان و با مشارکت مردم خود استان مرتفع شود، گفت: ما امیدوار هستیم که با همت خود مردم و خدمتگزاری دولت این کار دنبال شود، چرا که هدف از سفرهای استانی، نهضت خدمت‌رسانی به مردم است.

رئیسی عنوان کرد: بنای ما نیز این است یک نگاه جدی به پروژه‌های نیمه‌تمام داشته باشیم، در این استان نیز مانند استان‌های دیگر کشور ما شاهد پروژه‌های نیمه‌تمام هستیم که مردم را رنج می‌دهد، پروژه‌ای سال‌ها پیش شروع شده و همچنان مانده است و مردم انتظار دارند پروژه‌ها و طرح‌ها به یک سامان و نتیجه‌ای برسد.

رئیس جمهور ادامه داد: به‌عنوان مثال طرح‌های آبرسانی که در این استان داریم، برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال جاری به یک نتیجه قطعی برسد و مردم در جریان قرار گیرند، همچنین موارد دیگری که در این استان وجود دارد، این‌ها برنامه‌ریزی شده است و اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و همه عزیزان در بخش پایانی سفر که شورای اداری استان است، مصوبات سفر اعلام خواهد شد تا هم مردم در جریان قرار گیرند، اصحاب رسانه در جریان قرار گیرند و مدیران نیز خودشان را موظف بدانند که این طرح‌ها را به نتیجه برسانند.

* سفر به منطقه محروم چهارمحال و بختیاری

آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود ضمن بازدید هوایی از طرح‌های آبی استان، با توضیحات وزیر نیرو و استاندار چهارمحال و بختیاری از روند فعالیت آنها مطلع شد.

وی همچنین از مناطقی که در زلزله اندیکا خسارت دیده بودند بازدید کرد و به روستایی در یکی از دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق استان چهار محال و بختیاری به نام لبد در منطقه بازفت رفت  تا از نزدیک با مردم این منطقه دیدار و گفتگو کند.

در سفر رئیسی به چهارمحال و بختیاری چه گذشت؟

آیت‌الله رئیسی در حضور مردم عشایر منطقه بازفت، اظهار داشت: با همه گزارشات داده شده در خصوص مشکلات این منطقه، بنده ضروری دانستم به این منطقه بیایم و از نزدیک با مردم حرف بزنم.

وی با بیان اینکه اولین برنامه من برای ورود به استان چهارمحال و بختیاری حضور در همین منطقه بود، افزود: ابتدای ورود من به این منطقه عشایری بود، این به خاطر ارج نهادن به مقام شامخ شهدای عشایر، پدران و مادران این سرزمین و هم برای رفع مشکلات این منطقه دورافتاده و محروم بود.

در سفر رئیسی به چهارمحال و بختیاری چه گذشت؟

رئیس جمهور به مشکلات این منطقه محروم اشاره کرد و گفت: این مسائل و مشکلات پیگیری و انشالله با کمک دولت و خود مردم حل و رفع می‌شود.

* از دستور فوری رئیس‌جمهور به استاندار تا استقبال صمیمی بانوی عشایری از رئیس‌جمهور

رئیسی در ادامه سفر استانی به چهارمحال و بختیاری، به درخواست عشایر محلی از مدرسه موجود در منطقه بازدید کرد.

رئیس‌جمهور در جریان بازدید دستور داد که به وضع این مدرسه رسیدگی شود و هم ساختمان مدرسه برای مقطع تحصیلی بالاتر توسعه پیدا کند.

رئیس جمهور همچنین خطاب به استاندار گفت: کشیدن راه روستایی در این مناطق از همین امروز باید شروع شود.

استقبال صمیمی بانوی عشایری از رئیس‌جمهور از نکات قابل توجه این بخش از سفر بود.

* بازدید از کشتارگاه صنعتی جونقان

آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود از کشتارگاه صنعتی جونقان بازدید و شرایط فعالیت این مجمتع را بررسی کرد.

مراحل ساخت کشتارگاه صنعتی جونقان از سال ۱۳۶۸ شروع  شد و  نهایتاً بعد از گذشته نزدیک به ۱۳ سال در سال ۱۳۸۱ تحویل داده شد، اما این پایان کار اما و اگرهای فعالیت کشتارگاه یاد شده نبود چون بعد از چهار بار برگزاری مزایده و عدم فروش این کشتارگاه در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ توسط سازمان خصوصی‌سازی به مزایده گذاشته و تنها شرکت کننده این مجتمع را با پرداخت مبلغ ۱۵۹ میلیارد ریال  مهرماه همان سال تحویل گرفت.

با این وجود بازهم داستان کشتارگاه ادامه‌دار شد تاجایی که به دلیل برخی نقاط مبهم در واگذاری و نحوه مدیریت کشتارگاه  یکم مرداد سال گذشته قرارداد واگذاری توسط مرجع قضایی ابطال شد و اسفند ماه گذشته این مجتمع به شرکت پشتیبانی امور دام رسماً تحویل داده شد و از تاریخ یکم اسفند همان سال کلیه هزینه‌های متعلقه از جمله حقوق کارگران به عهده این شرکت  گذاشته شده و اکنون با ۱۰ درصد ظرفیت فعال است.

این کشتارگاه قرار بود بزرگترین کشتارگاه منطقه باشد که در آن روزانه ۲۰۰ راس دام سنگین و ۲ هزار راس دام سبک کشتار شوند و در بخش محصولات تبدیلی نیز پوست و بخش‌های دیگر این دام‌ها نیز تبدیل به چرم و کود شود.

* بازدید از بزرگترین کارخانه تولید چادر مشکی

آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر یک روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری  از مجتمع نساجی حجاب شهرکرد به عنوان بزرگترین کارخانه تولید پارچه چادر مشکی کشور هم بازدید کرد.

در سفر رئیسی به چهارمحال و بختیاری چه گذشت؟

رئیس جمهور در جریان بازدید از بخش‌های مختلف و در گفتگو با کارگران، مهندسین و مدیران این واحد صنعتی، از زحمات و تلاش‌های آنان برای تولید انواع پارچه‌های با کیفیت چادر مشکی در طرح‌های متنوع قدردانی کرد و گفت: اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، افزایش تولید و ارتقای کیفیت تولیدات این کارخانه می‌تواند کشور را از واردات پارچه چادر مشکی بی‌نیاز کند.

گفتنی است این مجتمع نساجی در حال حاضر ظرفیت تولید ماهانه ۶۰۰ هزار مترمربع و سالانه ۱۰ میلیون مترمربع پارچه چادر مشکی در طرح‌های مختلف را دارد که در صورت تامین اعتبار و اجرای برنامه توسعه خود می‌تواند این ظرفیت را تا سالانه ۲۶ میلیون مترمربع افزایش دهد.

* توسعه کشور به لبخند و اخم بیگانگان متوقف نمی‌شود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه این سفر با اقشار مختلف مردم استان چهارمحال و بختیاری هم دیدار کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: یکی از جلوه‌های کرامت بخشش است که گاهی افراد جان، مال و آبرو می‌بخشند و استان چهارمحال و بختیاری به کرامت ۲ هزار و ۵۰۰ شهید داده است که این نشان از صدق و راستی است.

وی خاطرنشان کرد: ۷ هزار جانباز در کارنامه استان چهارمحال و بختیاری است که بخشی از آن‌ها بسیار سخت زندگی می‌کنند، در واقع اطرافیان این عزیزان نیز هر روز در حال شهید شدن هستند، رشادت، ایثار و سلحشوری از ویژگی‌های بارز این خطه است.

در سفر رئیسی به چهارمحال و بختیاری چه گذشت؟

رئیس جمهور گفت: شناخت دقیق و داشتن بصیرت، شناخت راه و راهبر و شناخت شاخص‌های مسیر از ویژگی‌های بارز این خطه است، معاندین در این ۴۰ سال مردم غیور لر و بختیاری را آزمودند اما دیدند که این‌ها پایبند به انقلاب هستند و برای چندمین بار دشمن را ناکام گذاشتند.

رئیسی مطرح کرد: برخی با پول دشمن در ناز و نعمت هستند که مردم این‌ها را خوب می‌شناسند، دلسوزان در جای جای کشور در جایگاه یک انسان مولد و تولیدکننده هستند، زن و مرد عشایر، لر و بختیاری و ترک و فارس دغدغه مردم را دارند که امروز می‌دانند سنگر مبارزه با دشمن تولید است.

وی افزود: دشمن نمی‌خواهد کشور پیشرفته باشد و به صنعت پیشرفته هسته‌ای، نظامی، خودرو سازی و غیره دست پیدا کند اما در این جنگ اراده‌ها ملت ایران به دنبال پیشرفت است و ادامه خواهد داشت، در این ۴۰ سال دشمن نمی‌خواست و ما می‌خواهیم قطعا ملت ایران فرهنگ "ما می‌توانیم" دارد.

رئیس جمهور مطرح کرد: دشمن فکر نمی‌کرد ملت ایران در منطقه پیروز شود اما شد، با این همه تحریم حتی فکر نمی‌کردند ملت ایران مستقل باشد و در جایگاه برتر قرار گیرد اما دقیقا مستقل شدیم. 

رئیسی با تاکید بر اینکه ملت ایران متوقف نمی‌شود، اظهار داشت: مگر چندبار لازم است سخن حق ملت ایران نشنیده گرفته شود، سخن ایران جدی است و هرگز از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کند. ملت ایران متوقف نمی‌شود و هرگز توسعه کشور با لبخند و اخم بیگانگان متوقف نمی‌شود.

 وی گفت: مردم چهارمحال و بختیاری با بصیرت هستند قطعا تمام تلاش می‌شود تا به وعده‌ها عمل شود، بنای ما در گام‌های اقتصادی بر اجرای عدالت بوده و تصمیم دولت قطع کردن دست رانتخواران و مفسدان است، هرگز در اقدامات خود از هیچکس هراسی نداریم و هر کجا در بخش‌های اداری مافیا باشد آنها را از بین می‌بریم.

در سفر رئیسی به چهارمحال و بختیاری چه گذشت؟

رئیس جمهور بیان داشت: تمامی برنامه‌ریزی‌ها در جهت کاهش مشکلات از زندگی مردم است، در این کشور در دوران کرونا روزی ۷۰۰ خانواده داغدار می‌شد اما امروز شرایط متفاوت شده است. تراز تجاری کشور نشان از موفقیت دارد و تمامی شاخص‌ها نشانگر آینده روشن برای اقتصاد کشور است.

وی تصریح کرد: مدیران حزب‌الهی و انقلابی آینده روشن را رقم می‌زنند و باید هر کجا مدیر ناکارآمد وجود دارد به حاشیه رانده شود که قطعا ما با هیچ کس عقد اخوت جز به دین و عدالت نبستیم و هرکس ناشایسته باشد حق مدیریت ندارد.

رئیسی در پایان با تاکید بر بومی‌گزینی در اداره امور، خاطرنشان کرد: قطعا به‌کارگیری افراد بومی استان‌ها در اداره‌ها اولویت دارند، امروز باید به جوانان میدان داد و آنها را باور داشت که قطعا گره‌ها به دست جوانان گشوده می‌شود.

* مدیران بی‌انگیزه و ناکارآمد باید کنار گذاشته شوند

آیت‌آلله سیدابراهیم رئیسی در ادامه در جلسه شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری حضور یافت.

وی در این جلسه اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های زیادی دارد و اگر این ظرفیت احیا شود دغدغه‌های زیادی را برطرف می‌کند، ان‌شالله با همت والای مسئولان و مشارکت مردم کارها با موفقیت پیش می‌رود.

وی با تاکید بر همراهی مردم برای موفقیت، خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری کند بلکه شروط دیگر دارد، مدیران باید با اندیشه، تحول‌گرا و کارآمد باشند، در واقع بسیار مهم است مدیران چقدر انگیزه کار داشته باشند و موضوع آنها مردم باشند.

در سفر رئیسی به چهارمحال و بختیاری چه گذشت؟

رئیس جمهور گفت: رافت نسبت به مردم مهم است، در واقع هدف باید جلب رضای مردم باشد، مردمی که در استان دو هزار و ۵۰۰ شهید دادند و ۷ هزار جانباز تقدیم کردند، مردمی که خالص و صاف هستند و در عرصه‌های مختلف امتحان خود را پس دادند.

وی عنوان کرد: ظرفیت‌های زیادی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که با احیای این ظرفیت‌ها فقر و بیکاری کاهش پیدا می‌کند لذا مدیران باید بدانند که در این محیط فعال شوند.

رئیس جمهور تصریح کرد: مصوبات سفر، رفع همه مشکلات استان نیست، طبیعتا نگاه باید به اولویت‌ها باشد، روحیه تحول‌گرایی و انگیزه مدیران شرط بسیار مهمی است که بیش از اعتبارات، برنامه و غیره اهمیت زیادی دارد.

رئیسی مطرح کرد: اگر مدیری انگیزه و کارآمدی ندارد با احترام او را در حاشیه قرار دهید چرا که احترام و تعهد به مردم بالاتر است، احترام به همه اما اعتماد به خواص مهم است، نباید دستگاه و کشوری معطل فردی ناکارآمد شود.

وی عنوان داشت: باید اعتماد مردم نسبت به کارآیی نظام اداری ارتقا یابد، مسئولان مربوطه نباید کار را به فردا موکول کنند چرا که زمان از دست می‌رود و کار بر روی زمین می‌ماند.

رئیسی گفت: شرمنده لطف مردم بختیاری در منطقه لبد شدم، مدرسه، جاده و آب مشکل اصلی آنها بود، بچه‌های آن منطقه بسیار با استعداد هستند چرا نباید یک مدرسه داشته باشند. 

رئیس جمهور بیان کرد: حق‌الناس امر بسیار سختی است لذا در کسوت مدیریت با هر میزان از تحصیل و تجربه باید مسائل را پیگیری کرد و به عنوان ضرورت آنها را انجام داد، مردم باید انجام کارها را احساس کنند.

وی با اشاره به مسئله آب استان، تصریح کرد: نگرانی‌ها در خصوص آب شرب و مسائل صنعتی وجود دارد، آب به میزانی که قبلا بود نیست که باید دعا و همت کرد، اینجا مسئله مدیریت آب است که برای موفقیت باید مردم همکاری کنند.

رئیس جمهور گفت: اولویت آب شرب مردم است و مردم باید از آن بهره‌مند شوند، از مهمترین مسئله مدیریت آب، مسئله عدالت است که هیچ کس با آن مخالف نیست، باید شفافیت صورت گیرد و طرح جامع آبرسانی آب شرب، کشاورزی و صنعت طراحی شود.

وی افزود: طرح جامع آبرسانی باید با شفافیت برای مردم تبیین شود و مقدار آن برای حوزه‌های متفاوت مشخص شود، هم اکنون نوبت مدیریت آب است، در این قضیه همه باید همکاری کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: با همکاری مردم و نخبگان می‌توان آب را مدیریت کرد، مردم نباید به یکدیگر بدبین باشند و قطعا مدیریت آب باید با کمک مردم صورت گیرد که انجام اینکار پیچیده نیست. در واقع عدالت در حوزه آب نکته محوری است و باید مسئولان مشکل را برطرف کنند.

رئیسی خاطرنشان کرد: باید گره باز شود، برخی از گره‌ها مردم را رنج می‌دهد و نباید باقی بماند، به عنوان دولت اجازه ضایع شدن حق هیچ کس را نخواهیم داد، طرح آبرسانی باید با شفافیت اجرا شود.

وی با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری در استان، گفت: دو پایه اساسی رشد اقتصادی کشور افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است که باید همه خود را مسئول جذب سرمایه این استان بدانند، این استان ظرفیت بالای گردشگری دارد که باید با برنامه کارها پیش رود. حتما باید تا آخر سال جاری کار سد بابا حیدر تمام شود.

رئیسی گفت: مبنا در توسعه کشور بر پایه عدالت بر نسخه آمایش سرزمینی است. دولت هدایت، حمایت و نظارت دارد اما باید گذاشت بخش خصوصی و مردم میدان‌دار شوند. مردم این استان اثبات کردند که دارای هویت هستند و معاندین را ناکام گذاشتند که این جای تقدیر دارد.

رئیس جمهور مطرح کرد: سیاست‌گذاری لازم نسبت به جنگل‌های بلوط باید صورت گیرد و باید به عنوان ذخائر برای مردم استان باقی بماند، در واقع مردم از این جنگل‌ها محافظت می‌کنند.

وی با اشاره به زیرساخت‌های ورزشی و فضاهای آموزشی استان، بیان داشت: تاکید می‌شود به زیرساخت‌های ورزشی این استان رسیدگی شود، اگر گردشگری فعال شود نرخ بیکاری کاهش پیدا می‌کند، مسئله زاگرس‌نشینان کار و ایجاد اشتغال است.

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت ۱۰ درصدی کشتارگاه جونقان، گفت: دستور داده شد سریعا ظرفیت این کشتارگاه افزایش یابد، باید دانایی متصل به توانایی شود تا بتوان کارها را پیش برد. با افزایش ظرفیت خط تولید جوان‌های یک شهر کار پیدا می‌کنند.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن تصور می‌کند که محدودیت‌ها ما را متوقف می‌کند که اعلام شد اینها نمی‌توانند ما را متوقف کنند، امروز به گستردگی همه داشته‌هامان مورد تهدید هستیم اما هر کجا با قوت ایستادگی کنیم موفق می‌شویم، در واقع امروز رسالت ما امید دهی به مردم و ناامیدی دشمن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 1
    آقای رئیس جمهور لطفاً به برداشتهای غیر قانونی مستقیم از زاینده رود و چاههای حریمی احداث شده در سرشاخه های آن در استان چهارمحال رسیدگی فرمایید. نفس رودخانه را گرفته اند.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 1
    آقای ریسی دلش میخواد کار کنه
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    افسوس دزد و مافیا زیاد شدن
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 0
    خدا عاقبت ما را بخیر کند
  • اصفهان IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 1
    مساله آب چهارمحال رو حل کنید.
  • حمید اصلانی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    5 1
    سلام تبریک میگویم به آقای رئیسی ومردم .ما داریم پیشرفت میکنیم چه دشمن خوشحال شود وچه ناراحت شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس