در حسرت برنامه‌ریزی منظم و تقویم فصلی/ اعلام قطره‌چکانی مسابقات لیگ و بی‌توجهی به رسانه‌ها!

بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال در حالی به پایان رسید که بزرگترین نقطه ضعف آن نداشتن برنامه منظم و مشخص نبودن تقویم فصلی رقابت‌های فوتبال باشگاهی کشور بود.

به گزارش مشرق، لیگ برتر بیست و یکم با قهرمانی استقلال و نایب قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید، فارغ از کیفیت مسابقات از نظر فنی، بیست و یکمین دوره لیگ برتر با معضل بزرگ برنامه‌ریزی مسابقات همراه بود. مسابقاتی که هنوز هم به اتمام نرسیده و تکلیف دو مسابقه هفته پایانی لیگ برتر یعنی نفت آبادان و هوادار و همچنین مسابقه نساجی مازندران و تراکتور مشخص نیست!

در دو سالی که دنیا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد وضعیت برگزاری مسابقات در سراسر دنیا بهم ریخت و حتی برای اولین مرتبه در تاریخ فوتبال جهان شاهد بودیم که زمان مسابقات بین‌المللی فیفا هم دچار تغییرات حیرت انگیزی شد، در چنین شرایطی شاید طبیعی باشد که فوتبال باشگاهی کشورمان تقویم منظم و فصلی نداشته باشد اما حداقل در همین فصل اخیر از کمیته مسابقات سازمان لیگ انتظار می‌رفت که تقویم فوتبال باشگاهی کشور در یک فصل را تهیه کند و در اختیار باشگاه‌ها، هیات‌های فوتبال و اهالی رسانه و مردم قرار بدهد اما انتظار بیهوده‌ای بود. در برخی مواقع در این فصل شاهد بودیم که حتی تیم‌ها یک هفته قبل از زمان و محل برگزاری مسابقه خود بی‌خبر بودند و این اوج بی‌نظمی و بی‌برنامگی در لیگ برتر بود.

در حسرت برنامه‌ریزی منظم و تقویم فصلی/ اعلام قطره‌چکانی مسابقات لیگ و بی‌توجهی به رسانه‌ها!

بارزترین نمونه، مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان بود که با حکم کمیته انضباطی باید در شهر بیطرف برگزار می شد و هفته‌ها و ماه‌ها بر سر محل برگزاری این مسابقه در رسانه‌ها بحث و گفت و گو شد. محرم نویدکیا سرمربی سپاهان و مدیران این باشگاه و حتی برخی مسئولان پرسپولیس نسبت به مشخص نبودن محل برگزاری این مسابقه تا یک هفته قبل از زمان مسابقه معترض شدند و نسبت به آن انتقاد کردند و در نهایت یکباره این مسابقه که به سیرجان منتقل شده بود بدون تماشاگر شد!

اعلام دیرهنگام برنامه مسابقات لیگ برتر هم در نوع خود شاهکار بود،  گاهی حتی در روز مسابقه محل برگزاری مسابقه مشخص نبود یا ساعت برگزاری مسابقات یکباره تغییر می‌کرد. در این زمینه هم شاخص‌ترین مورد مسابقه دو تیم نساجی و تراکتور تبریز بود که تیم‌ها تا دو سه ساعت مانده به شروع مسابقه در بلاتکلیفی مطلق بودند و در آخر  اعلام شد که به دلیل مشخص نشدن ورزشگاه محل مسابقه از سوی تیم میزبان! این بازی لغو شد و پرونده‌اش به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع شد!

در حسرت برنامه‌ریزی منظم و تقویم فصلی/ اعلام قطره‌چکانی مسابقات لیگ و بی‌توجهی به رسانه‌ها!

وضعیت برنامه ریزی این فصل مسابقات به گونه‌ای شده بود که هیچکس انتظار تقویم فصلی را نداشت و همه امیدوار بودند زمان و محل برگزاری مسابقات یکی دو هفته قبل اعلام و مشخص شود. این در حالی است که در گذشته‌ای نه چندان دور یعنی در زمان ریاست غلامرضا بهروان در کمیته مسابقات سازمان لیگ معمولا تقویم یک فصل مسابقات مشخص می‌شد. سعید فتاحی هم بعد از بهروان هم تلاش کرد در همان مسیر منظم قدم بردارد اما این برنامه منظم ابتدا به دلیل وجود ویروس کرونا و سپس به دلایل نامشخص بهم ریخت!بدون تعارف در اعلام برنامه ریزی مسابقات لیگ برتر نمی‌توان به سازمان لیگ نمره قبولی داد در حالیکه لیگ‌های رده‌های پایین تر مثل لیگ دسته اول، لیگ دسته دوم  و  حتی لیگ‌های دسته سوم و پایه برنامه‌ریزی‌های مناسب و منظمی داشتند اما ویترین فوتبال باشگاهی کشورمان یعنی لیگ برتر دچار بی‌نظمی‌های مکرر بود.

امیدواریم برای فصل آینده که هنوز هم زمان قطعی آن  اعلام نشده حداقل برنامه مسابقات به طور منظم اعلام شود و در این برنامه ریزی نیز وضعیت اهالی رسانه‌ها مد نظر قرار بگیرد و همه  ۸ مسابقه در یک روز برگزار نشود  زیرا هواداران تیم‌های مختلف دوست دارند مسابقات سایر تیم‌ها را هم شاهد باشند اما در این فصل در اقدامی حیرت انگیز در برخی از هفته‌ها شاهد بودیم که همه مسابقات در یک روز برگزار می‌شد امری که باعث دردسر و مشکلات زیادی برای اهالی رسانه در پوشش مناسب لیگ برتر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس