کد خبر 1385370
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
پرداخت وام به ۲۸ هزار بازنشسته تهرانی تا پایان مهر ماه

سازمان تامین اجتماعی حدود ۳.۵ میلیون نفر مستمری‌ بگیر دارد که بالغ‌بر ۷۰ درصد از آنها حداقل مستمری را دریافت می‌کنند که با افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق، عدالت اجتماعی و بهبود معیشت در دولت سیزدهم رقم خورد.

به گزارش مشرق، حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی با حقوق حداقلی هستند که ماهیانه تا سه یا چهار میلیون تومان دریافت می‌کردند که با افزایش حقوق اخیر، اکنون دریافتی آنها به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است تا بتوانند معیشت روزمره خود را تامین کنند.

افزایش حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی قدم دولت سیزدهم در راستای عدالت‌محوری و رسیدگی به معیشت افراد کم‌درآمد جامعه است تا این قشر پرداختی‌های معقولی داشته باشند.

همچنین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که تا سال گذشته بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند، به بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

۲۲۶ هزار بازنشسته نیز بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند که به طور متوسط یک میلیون و ۵۹۹ هزار تومان حقوق آنها افزایش یافت.

بهبود معیشت ۷۰ درصدی بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی

افزایش مستمری حقوق‌بگیران سازمان تامین اجتماعی طبق مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی هرساله به تصویب هیات وزیران می‌رسد. به‌طوری‌که حداقل دریافتی مستمری بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

بر این اساس، مصوبه شورای‌عالی کار در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسید از این رو نباید بازنشستگان کمتر از این حقوق می‌گرفتند.

طبق حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود.

همچنین به‌منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تا سقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به‌صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

 بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، پرداختی هر ماه به بازنشستگان از بیستم ماه بر اساس حروف الفبا شروع می‌شود، به روال عادی قبلی حقوق خرداد طبق زمان‌بندی قبلی و با مبلغ قبلی پرداخت می‌شود که واریز افزایش حقوق خرداد از ۲۵ و ۲۶ خرداد به‌صورت جداگانه شروع می‌شود و مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت نیز طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    10 1
    کسی که با 10-15 سال بازنشسته شده و کسی که 30 سال ماه به ماه به صندوق بازنشستگی پول پرداخت کرده را با هم مقایسه می کنی
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 7
    مصوبه دولت محترم در مورد افزایش مستمری 57 درصدی بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی عالی بود و در موارد دیگر هم برای رعایت عدالت و قانون برقراری 10 درصد افزایش میبایست برای همه بازنشستگان چه دولتی و چه تامین اجتماعی یکسان اجرا میشد و این امر نیز برای حقوقهای و مستمری بگیران بیش از 6 میلیون اجرا گردید.
    • آزاد IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      5 3
      کسانیکه سی سال بالاترین حق بیمه را پرداخت کرده اند. باید به همین میزان هم افزایش حقوق داشته باشند. به فرمایش مولا علی(ع)^ عدالت یعنی گذاشتن هر چیز در جای خودش.
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      2 2
      در جواب آزاد ۳۰ سال بالاترین حق بیمه را دادی چون ۳۰ سال بیشترین حقوق را گرفتی.مثلا کسی الان ۱۰ میلیون حقوقش هست معلوم حق بیمه ای که ازش کسر میشه بیشتر از کسی هست که مثلا ۶ میلیون حقوقش هست.یکجوری بیشترین بیشترین میکنید انگار با حقوق برابر بیشتر حق بیمه دادی.تا سر کار بودی بیشتر گرفتی حالا هم که بازنشست شدی باز بیشتر بگیری.کی گفته این عدالته؟؟
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      درپاسخ به 35_10باید متذکر گردید که سازمان تامین اجتماعی اساسا" یک صندوق مستقل و بین النسلی بوده و هیچ ارتباطی به دولت ندارد ومنابع وهزینه های آن صرفا" ازمحل حق بیمه های دریافتی از کارگرا ن وسایر سرمایه گذاری های سازمان ازجمله سهام شرکتها وغیره تامین می گردد و هیچ کمک وحمایتی از ناحیه دولت به این سازمان نمیشود و دولت فقط نقش نظارتی برعملکرد سازمان تامین اجتماعی دارد بااین حال دولت نمی توانددرمورد مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان کارگری سازمان تامین اجتماعی همانند حقوق بازنشستگان صندوق های دولتی که از منابع بودجه دولت استفاده میکنند اعمال نظر نماید لذا تصویب افزایش حقوق سال 1401 بازنشستگان تامین اجتماعی می باید طبق مواد96 و 111قانون انجام گیرد واین افزایش تعارضی با تعیین حقوق بازنشستگان دولتی که ازمحل بودجه سالانه در نظر گرفته میشود ندارد .علی ایحالا" تصویب 10 درصدی برای بازنشستگان بالای حداقل بگیر سازمان تامین اجتماعی باعث اجحاف درحق این عزیزان ونارضایتی آنان خواهد بود.و انتظارمیرود دولت محترم انقلابی باتوجه به تورم موجودوهزینه های بالای زندگی ، دراین خصوص تجدید نظرو نگرانی این قشر آسیب پذیررا مرتفع فرمایند.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    3 2
    بسیار عالی
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    5 0
    طبق قانون حقوق ها باید ده درصد بیش از تورم اضافه شود.
  • DE ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 0
    اگر حقوقت فکر میکنی نمیرسه حق داری اعتراض کن ولی اینکه بخوای به اضافه حقوق دیگران معترض باشی کار ناجوانمردانه آیه من خودم با اشتباه تامین اجتماعی با 36ماه پرداختی بصورت سخت و زبان آور باز نشسته شدم یعنی بیست سال
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    4 0
    الان کسی که 5 میلیون میگرفته چقدر حقوقش زیاد شده؟!
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    7 0
    واسه همین سه ماه گذشته اضافه هاشونو ندادین؟
  • علی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    4 0
    ای کاش شاغلین هم عقلشون برسه و دیگه اصرار بر پرداخت حداکثر حق بیمه رو نداشته باشن.
  • عبد IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 0
    " انعکاس دهید بنده بازنشسته با 32 سال سابقه حقوق ثابتم سه میلیون و هفتصد با مزایا چهارو نیم میگیریم از سال 91 که بازنشست شده ام نفهیمدم که بالاخره بنده جزو دسته حداقل بگیر هستم یا نه ؟ مانده ایم وسط نه مثل حداقل بگیران حقوقمان اضافه میشود و نه مانندمتوسط بگیران الآن افرادی که بامن بازنشست شده اند دو برابر من حقوق میگیرند امسال هم می گویند حداقلی ها 57 درصد اضافه میشود افرادی که مثل بنده حقوق میگیرند مانده ایم از همه عقب تر به گفته وزیر افرادی که دو میلیون و هفتصد میگرفتند حقوقشان شش میلیون و دویست شده الحمدالله اما پس ما چی با 32 سال سابقه بیمه پردازی گناهمان چیست که کسی متوجه مانیست؟
  • مهدی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    3 1
    چرا وقتی اجناس حتی مثل روغن ۴۰۰درصد گران می شود نمی گویید بازنشسته که هیچ تمام مردم رابه خاک سیاه نشاندیم...
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      چرا دوره رئیس جمهور کنسرتیت ساکت بودی؟
  • clint IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 0
    این افزایش حقوق چقدر از تورم چند صد درصدی رو پوشش میده
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 0
    سوال چرا دولت با افزایش حقوق کارگران طبق مصوبه شورای عالی کار موافقت کرد جواب ،چون کارگر پول بیشتری ازبابت پرداخت بیمه به صندوق بیمه پرداخت میکنه ودولت ذینفع است اما چرا دولت همین افزایش حقوق را برای سایر سطوح که بازنشستگان 38درصد +515,هزار تومن اجرا نکرد یک بام ودو هوا
  • DE ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    چرا افزایش 4ملیون تا 6 میلیون را اعلام نمی کنید که یک میلیون یکصدو پنجاه هزار تومان یعنی دولت اینها را تبدیل کرده به حداقل بگیر
  • ایرانی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام، لطفا جدول بازنشستگان دولت را هم از ۹۹ تا ۱۴۰۱ بگذارید آنها هم تو ایرا ن زندگی میکنن با همین نرخ تورم فقط آنها بودجه دولتی دارن ما نداریم شما تامین اجتماعی را دو گروه حداقل و حداکثر کردید ار ۴۶۰۰ تا ۱۰ میلیون را شما یک‌جور دیدید این عادلانه نیست ، خودتان کمی بیشتر دقت کنید می‌فهمید شما ار ۴۶۰۰ تاحداکثر۱۲ میلیون را بایدپلکانی میکردید یعنی پلکانی مثلاْ از ۳۸ تا ۲۰ درصد./ دیگه با این گرانیها نه حرفی بود نه حدیثی ، خدانگهدار
  • بازنشسته DE ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    هر کس بیشتر در صندوق ذخیره کرده است بیشتر برداشت می‌کند درست مثل پس انداز در بانک کسی که ۳۵ سال بیمه پردازی به صندوق دارد واز طرفی دیرتر بازنشست می‌شود یعنی دیر تر از صندوق برداشت می‌کند بنابراین حق دارد که افزایش بیشتری شامل حالش شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس